Arghh - Sne ind i bilen, når døren åbnes ?
Fra : Per

Dato : 06-01-11 15:12

Hej !

ER der andre end mig, der oplever at sneen vælter ind i bilen, når dørene
åbnes ?

Min vinterbil er en lille Ford Ka. og jeg mener den er fejlkonstrueret hvad
sne på listene angår.

Jeg skal børste med en lille kost og puste ned i rillen imellem dør og
karm - for at bare formindske lidt af den sne, der uværgeligt ryger ind i
bilen, når døren åbnes.

Oplever i andre noget tilsvarende i jeres biler - eller er de perfekte ?

Mvh. Per

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-01-11 07:18

On 6 Jan., 15:11, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> Hej !
>
> ER der andre end mig, der oplever at sneen v lter ind i bilen, n r d rene
> bnes ?
>
> Min vinterbil er en lille Ford Ka. og jeg mener den er fejlkonstrueret hvad
> sne p listene ang r.
>
> Jeg skal b rste med en lille kost og puste ned i rillen imellem d r og
> karm - for at bare formindske lidt af den sne, der uv rgeligt ryger ind i
> bilen, n r d ren bnes.
>
> Oplever i andre noget tilsvarende i jeres biler - eller er de perfekte ?
>
> Mvh. Per

Mine er gamle og har synlige tagrender = Ingen problemer. Jeg mener
dog ikke, at de nyere biler jeg har haft med skjulte render har været
et problem (Pug 405 og Honda Civic af forrige model)

MVH Leo

Fra : Henning

Dato : 06-01-11 15:37

On Thu, 6 Jan 2011 15:11:42 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Hej !
>
>ER der andre end mig, der oplever at sneen vælter ind i bilen, når dørene
>åbnes ?

Ja - af samme årsag har jeg en fejekost liggende i bagagerummet, det
gør ikke så meget der kommer sne derind. Med kosten i hånden kan jeg
førge for der ikke kommer sne ind andre steder

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-11 15:38

Per skriver:

> ER der andre end mig, der oplever at sneen vælter ind i bilen, når dørene
> åbnes ?

Vælter og vælter, det er sådan en groft ord.

På både Golf og Touran skal jeg lige fjerne den sne der ligger hvor
dør og tag mødes. Touran'en efterlader et lille drys på sædet,
hvorimod Golfens lister åbenbart er placeret anderledes, for der
kommer der intet ind.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 06-01-11 16:31

> Oplever i andre noget tilsvarende i jeres biler - eller er de perfekte
> ?
Altså, hvis jeg kommer ud til bilen en morgen og den er læsset til i sne, så
vælter det ind med sne, hvis jeg bare lige åbner døren. Men når jeg er igang
med isskraberen, så plejer jeg lige at køre den en tur rundt langs kanterne
på dørene, med den bløde side af isskraberen. Gummilisterne slutter meget
tæt, så når den manøvre er overstået, så kommer der ikke sne ind i bilen.

--
Klaus G., der køre i Skoda Octavia fra 2005(den faceliftede version)

Fra : .J.S...

Dato : 06-01-11 17:06

"Per" wrote in message

[...]

Ja på min Golf 6 skal man også lige børste langs overkanten af døren men det
er da ikke værre end man kan gøre det med en handske.

Tilsvarende ved bagagerummet hvis der er sne på taget kommer der også lidt
ind der.

Tidligere på året kørte jeg med vinduet åbent lige efter det havde regnet,
og da jeg tog et højre sving lidt hurtigt kom der en skylle vand som lå på
taget ind af vinduet

mvh/JS

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-01-11 17:33

Følgende er skrevet af Per:
> Min vinterbil er en lille Ford Ka. og jeg mener den er fejlkonstrueret

Dét ka vi hurtigt blive enige om!

> [...]
> døren åbnes.
>
> Oplever i andre noget tilsvarende i jeres biler - eller er de perfekte ?

Camryen er perfekt! :)

Den har 2x gummilister og bare man fjerner sneen med hånden inden man
åbner er der ingen problem! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 07-01-11 16:08

> ER der andre end mig, der oplever at sneen vælter ind i bilen, når dørene
> åbnes ?

Toyota Previa 1991 - sneen vælter ind på sædet.
Kan dog klares med en kost men den ligger altid _inde_ i bilen og så er det
jo for sent.

Allan

Fra : Claus Frørup

Dato : 07-01-11 19:53

Isang tao pinangalanan, Allan Møller nagsulat:

>Toyota Previa 1991 - sneen vælter ind på sædet.
>Kan dog klares med en kost men den ligger altid _inde_ i bilen og så er det
>jo for sent.

Hehe... kender det godt, så min kost ligger bagerst i varerummet
--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983