Saab solgte 31.696 biler i 2010.
Fra : Henrik B.

Dato : 05-01-11 23:23

Så er det globale salgstal for Saab kommet: 31.696 stk.
Den totale produktion af biler i 2010 var 32.048 stk. (sammenlignet med
20.950 stk. i 2009).
Der blev solgt 11.448 stk. i fjerde kvartal, hvilket er 31% flere end i
tredje kvartal.
Alle markeder viser stigende tendens. Og med to nye modeller på markedet i
2011, ser det realistisk ud at nå de forventede 80.000 solgte biler.

Blot til info, for alle tvivlerne, og alle andre som gerne følger med.

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : KASO

Dato : 06-01-11 16:35

> [...]
> 2011, ser det realistisk ud at nå de forventede 80.000 solgte biler.
>
> Blot til info, for alle tvivlerne, og alle andre som gerne følger med.

Sjovt som du kan fordreje tingene - du må enten være politiker eller ansat i
Saabs marketingsafdeling

Man kunne jo også fortælle historien således (med lidt flere fakta):

"Saab forventede i foråret 2010 at sælge 60.000 biler i 2010, men da året
var omme, var resultatet det halve - sølle 31.696 biler i et stigende
marked. Samtidig er fabrikkens eneste nye model - 9-5, som var tiltænkt
rollen som fabrikkens redning, fejlbehæftet og et antal må nu tilbagekaldes.
Fabrikkens fremtid hænger efterhånden i en tynd tråd."

Fra : Henrik B.

Dato : 06-01-11 22:52

> "KASO" skrev i meddelelsen
> Sjovt som du kan fordreje tingene - du må enten være politiker eller ansat
> i Saabs marketingsafdeling

Og jeg synes at du skal skynde dig at sende en ansøgning til Dagnes Industri
i Sverige, for du er da om nogen helt fantastisk til at fordreje - og
overdrive - fakta.

Fra : KASO

Dato : 08-01-11 11:05

> Og jeg synes at du skal skynde dig at sende en ansøgning til Dagnes
> Industri i Sverige, for du er da om nogen helt fantastisk til at
> fordreje - og overdrive - fakta.

Fordreje??

Hmm - det var da dig, der fik fordrejet fakta ved at forsøge at fremstille
det som om Saab nu havde bevist sin overlevelse - ved at sælge det halve af,
hvad de havde forventet trekvart år forinden. Det er fornægtelse på linie
med "Komiske Ali" under Irak-krigen

Nu kommer så endnu engang de gyldne løfter om et fantastisk salg - så med
lidt held har de vel solgt det halve når året er omme - igen. Det kræver dog
at fabrikken lever så længe.....

Hvordan gik det egentlig med det ekstra skift, som du var helt overbevist
om, at de skulle starte op i efteråret for at følge med efterspørgslen?