Amerikanerne har ikke lært en skid...
Fra : Henrik B.

Dato : 05-01-11 18:59

Nu hvor krisen går på hæld, er de amerikanske bilkøbere tilbage i det gamle
spor. De styrter tilbage til de store svinende pick-up'er. Hér er top ti af
solgte modeller i USA, for 2010:

1) Ford F-Serie, pickup (528.349 +27,7 %)

2) Chevrolet Silverado, pickup (370.135 +16,9 %)

3) Toyota Camry (327.804 -7,5 %)

4) Honda Accord (311.381 +8.1 %)

5) Toyota Corolla (266.082 -9,8 %)

6) Honda Civic (260.218 +0,8 %)

7) Nissan Altima (229.263 +12,6 %)

8) Ford Fusion (219.219 +21,3 %)

9) Honda CR-V (203.714 +7,2 %)

10) Dodge Ram, pickup (199.652 +13,0 %)

--
Advarsel mod med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Craner

Dato : 06-01-11 08:50

"Henrik B." skrev i meddelelsen

[...]

Jeg kan ikke se problemet, jeg ville også gerne have en af disse, hvis jeg
havde muligheden.
Jeg har læst at solen brænder ud om 10 millioner år, så jeg vil have det
sjovt, så længe jeg er her.
Og lad så de japaner fange deres hvaler, de får dem alligevel, selv om der
fiser en båd rund fra Greenpiece, som kun er med til at skabe yderlig
forurening.

Poul

( Kører Nissan X-Trail, da livet er for kort til 2hjul træk.)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-01-11 03:29

Den 06-01-2011 08:50, Craner skrev:
>Jeg kan ikke se problemet, jeg ville også gerne have en af disse, hvis
>jeg havde muligheden.

Måske problemet er at mennesket, længe før solen brænder ud, selv har
brændt sine muligheder for at leve på Jorden af.

>Jeg har læst at solen brænder ud om 10 millioner år, så jeg vil have
>det sjovt, så længe jeg er her.

Jeg tror du skulle overveje dine kilder.
Jorden forventes at være beboelig i en eller anden form i endnu 900 mill
år. Og solen forventes at "brænde ud" om 5-6 mia år.

Men dit valg at bil vil have betydning for det liv dine børn og
børnebørn kommer til at leve.

Men uanset dit valg vil dine børnebørn komme til at leve et anderledes
liv en dig. Enten fordi de indser det fornuftige i at ændre på tingene,
eller fordi de, bl.a. p.g.a. dit valg, bliver tvunget til at finde på
noget andet.

>Og lad så de japaner fange deres hvaler, de får dem alligevel, selv om
>der fiser en båd rund fra Greenpiece, som kun er med til at skabe
>yderlig forurening.

Med din indstilling til bilvalg burde du faktisk gå meget op i at
hvalerne får fred til at leve, og formere sig.

I forhold til hvad der burde være mangler der 77 mill tons "hvalmasse"
blot indenfor 10 arter af hvaler. (Hvad der mangler totalt tør jeg slet
ikke regne på, men det er en del gange mere.)

Men da en hval, bl.a., består af 10% CO2 der er optaget fra atmosfæren
beløber det sig til at der er 7,7 mill tons mere CO2 i atmosfæren end
der burde være. Hvis altså mennesket havde ladet hvalerne være i fred.

Så hvis du er interesseret i andet end hvad der foregår i din egen lille
andedam, skal du bare sige til. Så skal jeg nok komme med links til
lødig læsning.

Kan sikkert også finde links til hvordan du kan udleve din hang til 4wd
uden at det vælter CO2 regnskabet.

Og indser du at du måske bør bruge lidt af dine penge på at støtte dem
der faktisk gør noget for at hjælpe hvalerne til at overleve, så lad
endelig være med at sende dem til Greenpeace. for der vil dine penge
blot blive brugt til at sende papirshvaler til præsidenten for United
Bluff, og til at sende foreningens ledende medarbejdere på
charmeoffensiver rundt i verden - på 1. klasse. Ikke til at sende skibe
ned til Antarktis for at forhindre japanerne i at dræbe hvaler.

Dem der gør det kalder sig Sea Shepherds. Og de er, lige nu, i gang med
det med tre skibe.

>( Kører Nissan X-Trail, da livet er for kort til 2hjul træk.)

Er det en af dem der mer mere 4wd af navn end af gavn?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-11 06:07

Finn Guldmann skriver:

> Men da en hval, bl.a., består af 10% CO2 der er optaget fra atmosfæren
> beløber det sig til at der er 7,7 mill tons mere CO2 i atmosfæren end
> der burde være. Hvis altså mennesket havde ladet hvalerne være i fred.

Fordi når en hval dør på naturlig vis, udleder den intet CO2?

> Kan sikkert også finde links til hvordan du kan udleve din hang til 4wd
> uden at det vælter CO2 regnskabet.

Uuuuh, du er begyndt at blive CO2 interesseret. Det glæder mig, det
betyder at du vil kæmpe for at gods flyttes fra lastbiler til
jernbane....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Jens Olsen

Dato : 07-01-11 09:04

On Fri, 07 Jan 2011 03:29:13 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

... klip
>Dem der gør det kalder sig Sea Shepherds. Og de er, lige nu, i gang med
>det med tre skibe.

.. . . klip

Gud Fader - sikken dog en smøre - og så i bilgruppen. Her har jeg
længe i mit stille sind gået og drømt om en ægte amerikansk SUV, men
det må jeg så hellere tie med.

Jens

Fra : Craner

Dato : 07-01-11 09:12

Men dit valg at bil vil have betydning for det liv dine børn og
børnebørn kommer til at leve.

(der tror jeg du har ret i noget rigtigt her, med 4 hjultrækket slået til
her i vinter, har jeg ikke haft problemerne med at komme frem og jeg har
haft en meget mere sikker kørsel til gavn for mine børn og børnebørn.)
------------------------------
>( Kører Nissan X-Trail, da livet er for kort til 2hjul træk.)

Er det en af dem der mer mere 4wd af navn end af gavn?

Ja den holdning havde jeg også et eller andet sted, før vi fik 5 måneder med
sne i 2010. Forøvrigt har jeg haft meget glæde af den, da mit hus ligger på
toppen af en bakke, og jeg har kunne komme til huset, selv om alle andre
holdt på kryds og tværs op ad bakken.
Den næste 4x4 jeg skal have, skal være større.

slut herfra
Mad venlig hilsen
Poul

Fra : Benny

Dato : 08-01-11 13:10

> [...]
> forurening.
>
> Poul
>
> ( Kører Nissan X-Trail, da livet er for kort til 2hjul træk.)

Nu tror jeg at Paul Watson gerne vil vaere fri for at blive
sammenkaedet med Greenpeace.

Ellers godt forsoegt.

Jeg arbejder ioevrigt sammen med nogle amerikanere fra bla. Texas, og
deres holdning er at olie et til for at blive brugt, hellere foer end
sent.
Hvis man saa sporger dem om hvad efter olien, siger de i kor at de er
i halvtredserne og ikke kommer til at opleve slutningen, og det i
ovrigt er deres boerns og boerneborns problem.

Chokerende.

Benny

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-01-11 21:53

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ( Kører Nissan X-Trail, da livet er for kort til 2hjul træk.)
>
> Nu tror jeg at Paul Watson gerne vil vaere fri for at blive

Hvordan var det nu?
Blev han smidt ud af Greenpeace, eller gik han selv, grundet Greenpeace's
mere fredelige metoder?

> [...]
> i halvtredserne og ikke kommer til at opleve slutningen, og det i
> ovrigt er deres boerns og boerneborns problem.

Ja!
Luk øjnene og tænk kun på dig selv. Sikke en holdning at have

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-01-11 23:57

Den 08-01-2011 21:52, Uffe Bærentsen skrev:

> Hvordan var det nu?
> Blev han smidt ud af Greenpeace, eller gik han selv, grundet Greenpeace's
> mere fredelige metoder?

Han blev smidt ud, fordi han ikke mente det var nok at stå et sted og
dele løbesedler ud.

Og så startede han sit eget.

Enig

Fra : Henrik B.

Dato : 09-01-11 17:19

> "Finn Guldmann" skrev i meddelelsen
>
> Han blev smidt ud, fordi han ikke mente det var nok at stå et sted og dele
> løbesedler ud.
>
> Og så startede han sit eget.

Han var rent faktisk med til at starte Greenpeace...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-11 01:43

Den 09-01-2011 17:19, Henrik B. skrev:
> Han var rent faktisk med til at starte Greenpeace...

Det siger han. Dem der styrer GP nu siger noget andet.
Jeg var der ikke så jeg ved ikke hvad der passer. (Dem der styrer GP nu
var der i øvrigt heller ikke.)

Fra : Brian

Dato : 08-01-11 22:13

Den 05-01-2011 18:59, Henrik B. skrev:
> Nu hvor krisen går på hæld, er de amerikanske bilkøbere tilbage i det
> gamle spor. De styrter tilbage til de store svinende pick-up'er. Hér
> er top ti af solgte modeller i USA, for 2010:

Det er for nemt blot at kalde amerikanerne "dumme" og andet nedladende.
Jeg har på fornemmelsen at situationen ville være den samme i Europa,
hvis vi kun betalte omkring 4,7 DKK pr. liter saft.

Jeg er lige kommet hjem fra Dubai ( hvor jeg nåede at forelske mig i
Infinity FX - må have!!), hvor de også godt kan lide store biler. Her er
prisen for en liter lige knap 2,4DKK...

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 09-01-11 17:20

> [...]
> Jeg har på fornemmelsen at situationen ville være den samme i Europa, hvis
> vi kun betalte omkring 4,7 DKK pr. liter saft.

Ok, så lad os kalde dem hovne og arrogante, overfor alt der har med omverden
og miljø at gøre...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-11 01:45

Den 09-01-2011 17:20, Henrik B. skrev:
> Ok, så lad os kalde dem hovne og arrogante, overfor alt der har med
> omverden og miljø at gøre...

Tænker du på den der med at Danmark er hovedstaden i Stockholm?