Stafetten: Saxofon
Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 17:34

For at blive i instrument-verdenen, så er emnet for stafetten Saxofon.
Også fordi manden der gav os den nok mest kendte saxofonfigur overhovedet,
nemlig Gerry Raffertys "Baker Street", er gået bort. R.I.P

http://www.youtube.com/watch?v=WkS169P_Eeo

Lad os få nogle saxofoner på banen

Fra : Max

Dato : 05-01-11 17:55

Hej Alex

> Lad os få nogle saxofoner på banen

En af dem der har været med til at stadfæste sax'ens
kvaliteter som instrument må vel være

John Coltrane - I Want To Talk About You
http://www.youtube.com/watch?v=FR9ixWP-P9I&feature=related

Og en lidt mere speciel sax spiller

Bill Clinton plays the blues
http://www.youtube.com/watch?v=Alv7N6Ynm1Y

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 05-01-11 18:02

> [...]
> Også fordi manden der gav os den nok mest kendte saxofonfigur overhovedet,
> nemlig Gerry Raffertys "Baker Street", er gået bort. R.I.P

Fint emne til stafetten, ikke mindst fordi Gerry Rafferty er afgået ved
døden - RIP!

Mit første bud er en af mine yndlingsnumre med Supertramp: My kind of Girl.

http://www.youtube.com/watch?v=ftBrd2OKc6s

Der er lidt Brdr. Gebis over nummeret, og sounden er fed og lækker.
Saxofonen kommer kraftigt til udtryk omkring tidskode 03:10.

Nyd den.

Venligst

Kert Rats

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-01-11 18:13

> For at blive i instrument-verdenen, så er emnet for stafetten Saxofon.

Rolling Oldefar med Brown Sugar, hvor Bobby Keys trykker en ca. 30 sekunder
lang sax-solo af midt i nummeret:

http://www.youtube.com/watch?v=59K2kF6o9Tk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-01-11 18:22

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
>
> Rolling Oldefar med Brown Sugar, hvor Bobby Keys trykker en ca. 30
> sekunder lang sax-solo af midt i nummeret:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=59K2kF6o9Tk

Vi napper sgu også lige live, hvor den er endnu bedre efter min mening

http://www.youtube.com/watch?v=wTwsCFdqPac&playnext=1&list=PLC62A850F0452145A&index=49

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 21:34

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> wrote in

> Rolling Oldefar med Brown Sugar, hvor Bobby Keys trykker en ca. 30
> sekunder lang sax-solo af midt i nummeret:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=59K2kF6o9Tk

og i Rolling Oldefar rører Charlie Watts i gryderne, Watts har haft et
hobbyband som hed Rocket 88, og dem skal vi ikke høre noget med, men
derimod dette:

http://www.youtube.com/watch?v=Gbfnh1oVTk0

Hvor der er sax for alle pengene

Røret er fantastisk!!

Venligst
Lars

Fra : P.Petersen

Dato : 05-01-11 18:15

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Også fordi manden der gav os den nok mest kendte saxofonfigur overhovedet,
> nemlig Gerry Raffertys "Baker Street", er gået bort. R.I.P

Ok, her 3 styks.
Duran Duran. Rio.
http://www.youtube.com/watch?v=e3W6yf6c-FA

Roxy Music. Virginia Plain.
http://www.youtube.com/watch?v=OEalg62F8Zg

Bruce & The E-Street Band. Trapped.
http://www.youtube.com/watch?v=K2eE9H7Nzww

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-01-11 18:35

> [...]
> Også fordi manden der gav os den nok mest kendte saxofonfigur overhovedet,
> nemlig Gerry Raffertys "Baker Street", er gået bort. R.I.P

Selv om saxofonen ikke er det mest dominerende instrument, så er den med i
Bill Haley's Rock around the clock
http://www.youtube.com/watch?v=F5fsqYctXgM

Her er der mere i Boots Randolph's mix her. Jeg ledte egentlig efter Yakety
Sax, nok mest kendt som temaet fra Benny Hill Show, men fandt så mixet her,
hvor den også indgår.
http://www.youtube.com/watch?v=XQIsdKl1KWE

Jan

Fra : Carl Drud

Dato : 05-01-11 18:43

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> writes:

> Rolling Oldefar med Brown Sugar, hvor Bobby Keys trykker en ca. 30 sekunder
> lang sax-solo af midt i nummeret:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=59K2kF6o9Tk

Og her er det RS 1981 med Ernie Watts på Sax. "Beast of Burden"

http://www.youtube.com/watch?v=UZH1aOZY9Tc

--
Carl

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-01-11 19:02

Den 05-01-2011 17:34, Alex Linaa skrev:
> For at blive i instrument-verdenen, så er emnet for stafetten Saxofon.

Lester Young og Billie Holiday med "This Year's Kisses":

http://www.youtube.com/watch?v=UAy0ZIE51zk&feature=related

Gerry Mulligan og Johnny Hodges med "Bunny":

http://www.youtube.com/watch?v=p4F0U2Y350Y

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 19:31

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> [...]
> Også fordi manden der gav os den nok mest kendte saxofonfigur
> overhovedet, nemlig Gerry Raffertys "Baker Street", er gået bort.

Jeg har altid været vild med saxofonen på dette stykke med supertramp

http://www.youtube.com/watch?v=fBoYZqmcZuc

og så denne nærmestfor sjov: Frank Zappa, Joe's Garage. Instrumentet nævnes
i teksten, og ca 2 min. inde i nummeret er der hele TO saxofoner

http://www.youtube.com/watch?v=WBgh7dIIXqE&feature=related

sært at tænke på at saxofonen er en træblæser opfundet af Antoine-Joseph
"Adolphe" Sax, vel nok med henblik på at kunne lave en masse larm i et
militærorkester

Venligst
Lars

Fra : Kert Rats

Dato : 05-01-11 21:42

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nævnes
> i teksten, og ca 2 min. inde i nummeret er der hele TO saxofoner

Det er jo Spocks song; ham den spidsørede vulcaner fra Star Trek

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 21:46

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> wrote in

> Det er jo Spocks song; ham den spidsørede vulcaner fra Star Trek

Nu er jeg jo ikke hardcore ST-fan, så det tog mig liiige et øjeblik at
fatte den

Venligst
Lars

Fra : Kert Rats

Dato : 05-01-11 21:53

> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> wrote in

> Nu er jeg jo ikke hardcore ST-fan, så det tog mig liiige et øjeblik at
> fatte den

Der er hjælp at hente på http://memory-alpha.org/wiki/Spock

Fabelagtig melodi go tekst til Supertramp The Logical Song. Det har altid
været en af mine favoritter - ikke mindst efter, at jeg fik øjnene op for
Star Trek.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 21:59

> Der er hjælp at hente på http://memory-alpha.org/wiki/Spock

Takker, men jeg tror, at jeg holder mig til Hitchhikers Guide to The Galaxy

Venligst
Lars

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-01-11 19:42

Alex Linaa skrev:

> Lad os få nogle saxofoner på banen

Frank Zappa har ofte saxofoner med. Her er det Ian
Underwood, der gir' den på Hot Rats: "Little Umbrellas":
http://www.youtube.com/watch?v=zAEnufmDVCs

Her er en side med en hel række sax-soloer:
So which is the greatest sax solo?
http://www.squidoo.com/greatest-sax-solo
(Rul lidt ned ad siden).

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 05-01-11 19:43

Hej Alex

> Lad os få nogle saxofoner på banen

Jeg glemte lige et af de mest kendte sax numre

Yakety Sax
http://www.youtube.com/watch?v=j3ZUtv58YLA

Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 19:45

> [...]

> Også fordi manden der gav os den nok mest kendte saxofonfigur
> overhovedet, nemlig Gerry Raffertys "Baker Street", er gået bort.

Med chancen for at få en håner, springer jeg med denne, som kombinerer
instrumenterne fra denne og sidste stafet: saxofon OG ukulele. Saxofonen
endda spillet med korte bukser og tennissokker ca 1 min. inde i nummeret

http://www.youtube.com/watch?v=ynAedLmuclc

Venligst
Lars

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-01-11 19:53

Den 05-01-2011 19:44, Daxhund skrev:

> Med chancen for at få en håner

Nej tværtimod.
Lidt tysk sang oven i, og så vil han stryge forbi Hinterseer, på vej til
toppen af hitlisterne.

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-01-11 19:45

> For at blive i instrument-verdenen, så er emnet for stafetten Saxofon.

Der er også flot og følsom sax på denne:
Yoko Ono-Goodbye sadness

http://www.youtube.com/watch?v=WDRM9tBx-Zo

høre bl.a. soloen omkring 1,48 og ellers smyger den sig ud og ind i
nummeret.

Fra : Michel Sanomi

Dato : 05-01-11 12:21

> Lad os f nogle saxofoner p banen

Ok. Den er nemmere end ukulelen. Der var jeg blank

Candy Dulfer: "Lily was here" - http://www.youtube.com/watch?v=oJbETMGDeDo

Sade: "Is it a crime" - http://www.youtube.com/watch?v=TSeVldnAUa4

Billy Vaughn: "Sail along silvery Moon" - http://www.youtube.com/watch?v=eccO2VVSFWE

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-01-11 20:34

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Lad os få nogle saxofoner på banen

Det er et godt musikinstrument. Der er u-kristeligt mange gode
saxofon-hits - især fra nordlige lande. Jeg sparker dem her på banen. Vi
starter med Danmarks nok førende saxofon-orkester.

Kim Og Halløjsadassedusse:
http://www.youtube.com/watch?v=UvFCyci9xDc&feature=related

Catain Cook und seine singende saxophone (Tyskland):
http://www.youtube.com/watch?v=oqowmWXwlew&feature=related

Tanzpalais (Tyskland):
http://www.youtube.com/watch?v=WVjYlUhjxH0

Ole Ivars (Norge):
http://www.youtube.com/watch?v=vzqRKmZiGI0&feature=related

Vikingarna (Sverige):
http://www.youtube.com/watch?v=uS5FrHiO-9Q

Ingmar Nordströms (Sverige):
http://www.youtube.com/watch?v=pH-noy-n-eI&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 05-01-11 21:48

> [...]
> Også fordi manden der gav os den nok mest kendte saxofonfigur overhovedet,
> nemlig Gerry Raffertys "Baker Street", er gået bort. R.I.P

Vi må ikke glemme Stan Getz. Der findes meget med ham, så søg selv på Tuben
efter mere. Her får vi Stan Getz Performs Wave - Copenhagen 1970s.

http://www.youtube.com/watch?v=pnxeKl-Kbqw

Internetforbindelsen til Tuben er lidt dårlig i skrivende stund.

Venligst

Kert Rats

Fra : Martin Bak

Dato : 06-01-11 12:54

> [...]
> Også fordi manden der gav os den nok mest kendte saxofonfigur overhovedet,
> nemlig Gerry Raffertys "Baker Street", er gået bort. R.I.P

Undrer mig over, at ingen endnu har postet Moonjam. Eller har jeg overset
det?
Nå men så gør jeg det da

Et helt nyt nummer, der kommer på et nyt album der er planlagt til medio
februar i år:

Brændemærket
http://www.youtube.com/watch?v=R_6tuiXLfvA

Og her giver de "efter festen"
http://www.youtube.com/watch?v=nPpGK3Ry4Zo&feature=related

Og det vel mest kendte sax-tema fra Moonjam:
Sarai:
http://www.youtube.com/watch?v=uUuSIO4E6ig

--
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-11 17:32

> [...]
> det?
> Nå men så gør jeg det da
> Et helt nyt nummer, der kommer på et nyt album der er planlagt til medio

Hold dog op hvor har der været meget dejlig musik i denne tråd, og det har
været svært at vælge. Jeg havde helt glemt Supertramp, og hvor er Getz og
Coltrane bare fantastiske musikere... jeg kunne blive ved
Men du får stafetten for at bringe et dansk indslag i en international
klasse. Moonjam er lige vand på min mølle, så tak for genhøret.

/Alex

Fra : Martin Bak

Dato : 06-01-11 20:58

> [...]
> Men du får stafetten for at bringe et dansk indslag i en international
> klasse. Moonjam er lige vand på min mølle, så tak for genhøret.

Takker. Jeg finder på noget. Moonjam var min allerførste indskydelse da jeg
så emnet, og jeg lurepassede lidt, idet jeg forventede at nogen ville finde
på at foreslå dem. Men man tænkte åbenbart i andre baner.
Det bliver spændende med det nye album. Måske kan man håbe på et par
potentielle klassikere blandt numrene.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-01-11 17:53

> [...]
> Også fordi manden der gav os den nok mest kendte saxofonfigur overhovedet,
> nemlig Gerry Raffertys "Baker Street", er gået bort. R.I.P

Det var godt nok ikke lige den version jeg tænkte på,
Men vi får da lige lov at høre lidt til den...
Pudsigt at jeg lige skulle falde ind i den genre

Stan Getz & Joao Gilberto / The girl from Lpanema

http://www.youtube.com/watch?v=j8VPmtyLqSY

M.V.H....Benny..

Fra : Kert Rats

Dato : 14-01-11 22:16

> [...]
> Også fordi manden der gav os den nok mest kendte saxofonfigur overhovedet,
> nemlig Gerry Raffertys "Baker Street", er gået bort. R.I.P

Der er en stor saxofonkunstner, som er blevet glemt: Ben Webster. Hvordan
kunne vi glemme ham?

Jeg ved, at denne stafet er færdig, men I får lige en godbid fra Ben:
http://www.youtube.com/watch?v=PoYc4XV7M8o - The Brute.

Venligst

Kert Rats