Spike Jones
Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-01-11 17:40

Ukulele-stafetten fik mig til at tænke på Spike Jones, som også brugte dette
instrument af og til, fx her i

Pass the Biscuits, Mirandy
http://www.youtube.com/watch?v=pgn_aNCBXKw

I det hele taget holder jeg meget af Spike Jones and his City Slickers, så
her er nogle af hans udlægninger af klasikkere:

Sabeldans af Katchatchurian
http://www.youtube.com/watch?v=vgZpzS-aVpU

Tiger Rag
http://www.youtube.com/watch?v=f-oAQdAjp_c

Hawaiian War Chant
http://www.youtube.com/watch?v=LQOXrMA4K0E

Wilhelm Tell Ouverture
http://www.youtube.com/watch?v=UpBQe4Hc1hQ

Timernes dans
http://www.youtube.com/watch?v=T1fSnzmCtGQ

Og man kunne blive ved. Det er nok med Spike Jones som med andre af samme
slags, enten elsker man ham eller også hader man ham.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-11 17:48

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> wrote in

> Og man kunne blive ved. Det er nok med Spike Jones som med andre af
> samme slags, enten elsker man ham eller også hader man ham.
>
> Jan

Undertegnede elsker Spike Jones, og kommer lige til at tænke på, at DR for
mere end 20 år siden sendte 2 timelange portrætudsendelser om ham. Jeg
optog det hele på VHS, lånte det ud og så det aldrig igen....

Hvis man er bare lidt heldig sendes det måske igen på DR-K

Venligst
Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-01-11 18:08

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> optog det hele på VHS, lånte det ud og så det aldrig igen....
>
> Hvis man er bare lidt heldig sendes det måske igen på DR-K

Det ville være en rigtig god ting.

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-01-11 19:33

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse

> Undertegnede elsker Spike Jones, og kommer lige til at tænke på, at DR for
> mere end 20 år siden sendte 2 timelange portrætudsendelser om ham. Jeg
> optog det hele på VHS, lånte det ud og så det aldrig igen....

I al beskedenhed forsøgte jeg mig med en portræt udsendelse på P4 for 4-5 år
siden....så der er da lavet noget siden, men så på radioen i denne omgang.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-01-11 23:47

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> I al beskedenhed forsøgte jeg mig med en portræt udsendelse på P4 for 4-5
> år siden....så der er da lavet noget siden, men så på radioen i denne
Det var en skam - altså at jeg ikke hørte den. Jeg hører desværre stort set
kun radio på vej til og fra arbejde.

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-01-11 23:49

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det var en skam - altså at jeg ikke hørte den. Jeg hører desværre stort
> set kun radio på vej til og fra arbejde.
>
> Jan

Kan hive den frem af arkivet en dag og uploade den.

Fra : -=JF=-

Dato : 05-01-11 00:08

Den 04/01/11 23.49, Allan Krautwald skrev:

> Kan hive den frem af arkivet en dag og uploade den.

Ikke at det på nogen måde kan give mig kvababbelser eller moralske
opstød - men af ren nysgerrighed - (for jeg vil meget gerne høre
udsendelsen!):

Må du det uden at få tilladelse af DR? Med andre ord, er det din
udsendelse eller er det DR's?

--
Mhv.
John

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-01-11 00:11

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Må du det uden at få tilladelse af DR? Med andre ord, er det din
> udsendelse eller er det DR's?

Den slags skal du da ikke spørge om

Fra : -=JF=-

Dato : 05-01-11 00:38

Den 05/01/11 00.10, Allan Krautwald skrev:

> Den slags skal du da ikke spørge om

Mig?? Spørge?? - A-hva'-ba?

--
Mhv.
John

Fra : Finn Hansen

Dato : 05-01-11 07:25

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Kan hive den frem af arkivet en dag og uploade den.

Ja tak, det ville da være dejligt ;)

Finn

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-01-11 11:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Kan hive den frem af arkivet en dag og uploade den.

Det er vinok mange, der ville sætte pris på.

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-01-11 14:50

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vinok mange, der ville sætte pris på.
>
> Jan
På grund af indtil flere opfordringer kan den så hentes via dette link:
http://www.mediafire.com/?62844ay4p989p7g

Åge og Hauge holder bare snitterne fra filen. Åge fordi han tror pop-up
reklamen er virus og Hauge fordi han mener, jeg er det værste i dansk radio
nogensinde og det stakkels pus skal da ikke have kvalme og ødelagt sin gode
nattesøvn

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-01-11 14:57

> [...]
> reklamen er virus og Hauge fordi han mener, jeg er det værste i dansk
> radio nogensinde og det stakkels pus skal da ikke have kvalme og ødelagt
og tak for upload.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 16:07

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> wrote in

> [...]
> pop-up reklamen er virus og Hauge fordi han mener, jeg er det værste i
> dansk radio nogensinde og det stakkels pus skal da ikke have kvalme og

DL igangsat på forhånd tak

Venligst
Lars

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-01-11 13:00

Den 04-01-2011 17:39, Jan Kronsell skrev:
> Ukulele-stafetten fik mig til at tænke på Spike Jones, som også brugte
> dette instrument af og til, fx her i

Visse steder i verden, er en del Spike Jones indspilninger blevet så
gamle, at de er lagt under "Public domain".
Ved en søgning på navnet Spike Jones i "Internet Achive" kommer dette
frem, som der kan lyttes til og/eller downloades:

http://www.archive.org/search.php?query=spike%20jones

Spike Jones havde i en del år sit eget radioshow. I princippet er nogle
af disse shows, i nogle lande, også under "Public Domain", og man kan
være heldig, at finde nogle af dem på Nettet. Her er f.eks. et fra 1948
hvor Mel Torme er gæst:

http://retro-otr.com/2010/12/spike-jones-mel-torme-480409/

En grundigere søgning vil sikkert give flere resultater, end dette ene
radio show.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-01-11 13:31

Den 05-01-2011 12:59, Henning Jensen skrev:

> Spike Jones havde i en del år sit eget radioshow.

En lille tilføjelse. Det sidste link, til

http://retro-otr.com/

har en søgeboks tilhøjre, "Search is now Powered by Google". Skriv Spike
Jones i søgefeltet og der kommer "Google lister" frem, med en "næsten
uendelig" række "Public Domain" radioshows, som ligger på retro-otr
websider.
Enten Spike Jones egne, eller andres, hvori han medvirker.

Jeg har formentlig nogle shows liggende på en gammel harddisk, men det
er næsten overflødigt at prøve at finde dem frem. Her er nok til flere
dage.

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-01-11 13:56

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Yes der er mange OTR sider derude.
Hvis man ikke gider downloade det, kan man f.eks. her købe en mp3 CD for
sølle 5 $ og den kan man også andre steder:

http://www.otrcat.com/spike-jones-p-1853.html?osCsid=oeq7d5u8jefl08b0qrjvt57b46

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-01-11 14:39

Den 05-01-2011 13:56, Allan Krautwald skrev:

> Hvis man ikke gider downloade det, kan man f.eks. her købe en mp3 CD for
> sølle 5 $ og den kan man også andre steder:
> http://www.otrcat.com/spike-jones-p-1853.html?osCsid=oeq7d5u8jefl08b0qrjvt57b46

Det har du meget i, og de købte er næsten altid i en langt højere
bitrate. Hvis det er musik man holder af, så er de få kroner givet
rigtig godt ud, for en langt bedre kvalitet.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-01-11 14:41

Den 05-01-2011 14:39, Henning Jensen skrev:

> Det har du meget i,

Det har du meget ret i,

En lille rettelse. Henning

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-01-11 14:47

> [...]
> Hvis det er musik man holder af, så er de få kroner givet rigtig godt ud,

Ja jeg har da en pæn "lille" samling af såvel downloadede og købte

Fra : Kert Rats

Dato : 05-01-11 15:01

> [...]
>
> http://retro-otr.com/2010/12/spike-jones-mel-torme-480409/
>
> En grundigere søgning vil sikkert give flere resultater, end dette ene

Prægtigt link! Tusind tak for det.
otrcat.com er også et meget fint link.

Findes der tilsvarende link til dansk radio? Jeg kender
http://www.dr.dk/Bonanza/index.htm, hvor jeg har søgt efter Holdningsløse
Tidende, og minsandten om ikke der var bid. HURRA!!
http://www.dr.dk/bonanza/search.htm?needle=holdningsl%C3%B8se+tidende&type=all&limit=120

Men findes der andre steder med dansk otr?

Venligst

Kert Rats

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-01-11 15:08

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Men findes der andre steder med dansk otr?

Ja min computer
Næeh det kniber vist lidt, men så vidt jeg ved er det planen at DRs arkiver
skal gøres tilgængelige som en del af kulturarvs projektet, man
digitaliserer på fuld styrke, så på et eller andet tidspunkt sker der nok
noget.

Fra : Henning Jensen

Dato : 05-01-11 15:48

Den 05-01-2011 15:00, Kert Rats skrev:

> [...]
> http://www.dr.dk/Bonanza/index.htm, hvor jeg har søgt efter Holdningsløse
> Tidende, og minsandten om ikke der var bid. HURRA!!

Svaret er både ja og nej. Alle rettighedshavere, kunstnere, sangere og
DR f.eks., har lov til at forære egne værker væk.
For at blive ved "Internet Archive" så er der også dertil "foræret"
danske "ting". F.eks., en nu ukendt dansk/fransk gruppe, "Triomphe",

http://www.geiger.dk/forum/laes.php?board=4&id=1170&thread=1170

som opgav undervejs, har lagt nogle af deres numre ud på Nettet:

http://www.archive.org/search.php?query=danmark%20AND%20mediatype%3Aaudio%20AND%20mediatype%3Aaudio

Dette fra min side kun et eksempel, og jeg har slet ingen stillingtagen
til deres musik.
Det er jo klart en måde, at blive udødeliggjort på, ligesom mange
sangere/kunstnere accepterer at blive det, på YouTube og lignende steder.
Lidt søgning i "Internet Archive" efter dansk, giver helt sikkert mere
af danske tekster, og flere lydfiler m.m.
Men tydeligvis er det på dette websted, fra dansk side, kun outsidere
der benytter sig af det (uden at mene noget nedværdigende i det).

Det kan i øvrigt være en flot gestus. Metropolitan operaen i New York
har på den måde, "foræret" hele koncerter og operaopførelser væk. Også nye.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 16:10

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> wrote in

> [...]
> http://www.dr.dk/Bonanza/index.htm, hvor jeg har søgt efter
> Holdningsløse Tidende, og minsandten om ikke der var bid. HURRA!!

Jeps og så kan man få genopfrisket, at en vandringskøter siger: RYF!

Venligst
Lars