Stafetten: Ukulele
Fra : Ukendt

Dato : 04-01-11 15:48

Ja jeg takker ydmygst for stafetten, og emnet er det noget underkendte
instrument ukulelen.

Og ja de to eksempler jeg har valgt er i den udprægede pop-ende af
spektret, men jeg vil gerne overraskes med nogen spændende eksempler på
brug af ukulelen i moderne (og også ikke alt for moderne) musik

Her er Nice little Penguins

http://www.youtube.com/watch?v=Pash--sNnUI

og i den ældre genre en klassiker med George Formby

http://www.youtube.com/watch?v=sfmAeijj5cM

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Kert Rats

Dato : 04-01-11 16:28

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Her er Nice little Penguins
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Pash--sNnUI
>
> og i den ældre genre en klassiker med George Formby

Så må vi have Gøg og Gokke med Honolulu Baby, dog her i en moderne
hopsa-version:
http://www.youtube.com/watch?v=pOljnFZhbVI

Jeg kan ikke finde det originale lydspor fra filmen (Sons of the Desert)
Her er dog en originalindspilning:
http://www.youtube.com/watch?v=_ZuvvTznsVk

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-11 16:45

> [...]
> spektret, men jeg vil gerne overraskes med nogen spændende eksempler på
> brug af ukulelen i moderne (og også ikke alt for moderne) musik

Så slipper vi ikke uden om Jake Shimabukuro. Den mand er geniale på ukulele:

While My Gitar Gently Weeps: http://www.youtube.com/watch?v=puSkP3uym5k

Bohemian Rapsody: http://www.youtube.com/watch?v=snPQ1z5FoqQ

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-11 17:05

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Så slipper vi ikke uden om Jake Shimabukuro. Den mand er geniale på
> [...]

Helt ukendt for mig. Mange tak

Venligst
Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-01-11 16:47

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Her er Nice little Penguins
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Pash--sNnUI
>
> og i den ældre genre en klassiker med George Formby

Her får du ukuleler for alle pengene: Ukelele Orchestra of Great Britain med
Misirlou.
http://www.youtube.com/watch?v=KKfhI2QVq0g&feature=&p=B09708B95BABC944&index=0&playnext=1

Og her har George Harrison taget ukelelen i håndenb og spiller til egen og
Paul McCartneys: Aint she sweet
http://www.youtube.com/watch?v=v5k-OE0-fWs

Og her spiller en af de store. nyere ukulele spillere Jake Shimakuburro
George Harrisons While my Guitar Gently Weeps
http://www.youtube.com/watch?v=puSkP3uym5k

Og lidt fra Hawaii: Britney Paiva.
http://www.youtube.com/watch?v=r3OnH97TesQ

Jan

Fra : Max

Dato : 04-01-11 16:52

Hej Lars

> Ja jeg takker ydmygst for stafetten, og emnet er det noget underkendte
> instrument ukulelen.

Jeg kan simpelthen ikke finde noget at præsentere, men fandt
dog en video hvor ukulelen bliver brugt fornuftigt :)

broken ukulele
http://www.youtube.com/watch?v=ZbZ-xTCugs0

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-11 17:50

> [...]
>
> Her er Nice little Penguins
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Pash--sNnUI
>
> og i den ældre genre en klassiker med George Formby

George Formby, så skal denne da med... It's in the air...
Det er lige før man griner, bare ved at tænke på filmen.

http://www.youtube.com/watch?v=w9LRGCc9gn0

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-01-11 23:13

Den 04-01-2011 15:47, Daxhund skrev:
> Ja jeg takker ydmygst for stafetten, og emnet er det noget underkendte
> instrument ukulelen.

Jeg kan kun bidrage med endnu et par gamle.

Legendariske Johnny Marvin med "Give me a night in June":

http://www.youtube.com/watch?v=xbOZJn_ve-A

"Ukulele Ike" alias Cliff Edwards kender vi allesammen og han vil næppe
nogensinde blive glemt. Især fra filmen, hvor han lægger stemme til
dette nummer:

http://www.youtube.com/watch?v=qZ1NYFFDT8I&feature=related

Her er et nummer hvor han også spiller på ukulelen, "I'll See You In My
Dreams":

http://www.youtube.com/watch?v=4MqTqhPEq_I&feature=related

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-11 16:14

Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote in

Stafetten går til Alex for at have henvist til denne fine musiker: Jake
Shimabukuro

Venligst
Lars