Test af A4, 318, C-klasse og en Lexus
Fra : Steen F.

Dato : 04-01-11 09:32

Fornylig læste jeg en dansk test på nettet af Audi A4, BMW 318i,
Mercedes C180 og en Lexus som jeg ikke kan huske modelbetegnelsen på.
Men jeg kan ikke finde artiklen igen.
Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Steen F.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-01-11 19:37

Steen F." skrev i meddelelsen

Fornylig læste jeg en dansk test på nettet af Audi A4, BMW 318i,
Mercedes C180 og en Lexus som jeg ikke kan huske modelbetegnelsen på.
Men jeg kan ikke finde artiklen igen.
Nogen der kan hjælpe?
---------------------
Når man søger på nettet, kommer der info frem om, at den nævnte test var i
Bilmagasinet nr 225:
www.bilbasen.dk/nyheder/foerste-test-audi-rs5-med-8500-omin_ID27907.htm

Fra : Steen F.

Dato : 06-01-11 12:04

Den 04-01-2011 19:37, Mogens (K) skrev:
> Når man søger på nettet, kommer der info frem om, at den nævnte test var
> i Bilmagasinet nr 225:
> www.bilbasen.dk/nyheder/foerste-test-audi-rs5-med-8500-omin_ID27907.htm

Ja det kunne meget vel være fra Bilmagasinet.
Men måske var det på www.mercedes-benz.dk de havde lavet artiklen om til
pdf som man kunne downloade. Eller måske hos www.pchristensen.dk eller
www.hessel.dk selvom jeg dog ikke kan finde noget de tre steder.
Jeg mener at kunne huske, at MB selv var overraskede over sejren i
testen, men mente at det bl.a. skyldtes den lavere pris på C-klassen.
Før var den ukonkurrencedygtig pga. prisen.

Mvh
Steen F.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-11 10:28

"Steen F." skrev i meddelelsen

> Ja det kunne meget vel være fra Bilmagasinet.

Kunne være? - det ér fra Bilmagasinet

> Jeg mener at kunne huske, at MB selv var overraskede over sejren i testen,
> men mente at det bl.a. skyldtes den lavere pris på C-klassen. Før var den
> ukonkurrencedygtig pga. prisen.

"Priser" er et vidt begreb lige nu - alle holder nemlig udslag på spritnye
biler right now. Også Lexus:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1483180.ece

Fra : Steen F.

Dato : 08-01-11 13:10

Den 08-01-2011 10:28, Mogens (K) skrev:
> Kunne være? - det ér fra Bilmagasinet

Fair nok. Har du omtalte blad? Er det en rød MB der er testet? Jeg søger
nemlig denne test. Bare ærgerlig at jeg ikke kan huske hvor den kan
downloades

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-11 15:44

"Steen F." skrev i meddelelsen

Fair nok. Har du omtalte blad? Er det en rød MB der er testet? Jeg søger
nemlig denne test.
-------------------
Jeg finder som regel de gl. numre på det lokale bibliotek...

Fra : TDN

Dato : 08-01-11 16:53

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen

> Fair nok. Har du omtalte blad? Er det en rød MB der er testet? Jeg søger
> nemlig denne test. Bare ærgerlig at jeg ikke kan huske hvor den kan
> downloades

Det er i bilmagsinet nr. 225 juni 2010, s. 46 - 53.
Rød Mercedes C200 CDI
BMW 318D
Audi A4 2,0 TDI
Lexu IS 220D

Mercedes vinder testen.

Du kan sikkert købe artiklen på BM hp.

Mvh
Thomas

Fra : Steen F.

Dato : 08-01-11 23:07

Den 08-01-2011 16:53, TDN skrev:
> Det er i bilmagsinet nr. 225 juni 2010, s. 46 - 53.
> [...]

Mange tak!
Men jeg ved at artiklen ligger på nettet som pdf eller tilsvarende. Jeg
har set den, men kan desværre ikke finde den igen. Som tidligere
skrevet, så mener jeg at det var en MB forhandler eller organisationen
der havde artiklen liggende online (det plejer de jo når de vinder en test).

Mvh
Steen F.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-11 23:14

"Steen F." skrev i meddelelsen

[...]
------------
Det er Einar Hessel:
www.hessel.dk/media/45143/stortest_bilmagasinet.pdf

I Autobild vinder BMW'en...

Fra : Steen F.

Dato : 09-01-11 02:13

Den 08-01-2011 23:14, Mogens (K) skrev:
> Det er Einar Hessel:
> www.hessel.dk/media/45143/stortest_bilmagasinet.pdf

Tak Mogens! Der var den :)

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-01-11 08:53

"Steen F." skrev i meddelelsen

> Tak Mogens! Der var den :)

Your welcome :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-01-11 14:02

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> "Priser" er et vidt begreb lige nu - alle holder nemlig udslag på spritnye
> biler right now.

Jep, og prisnedsættelserne koster sælgerne en brøkdel af den totale
nedsættelse.

Længe leve vor progressive registreringsafgift..;)

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-11 15:46

> Længe leve vor progressive registreringsafgift
-----
Så har I på baggrund af den store indtægt på registreringsafgiften det jo
bedre på så mange andre punkter?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-01-11 16:27

On Sat, 8 Jan 2011 15:45:37 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>-----
>Så har I på baggrund af den store indtægt på registreringsafgiften det jo
>bedre på så mange andre punkter?

>--

Som f.eks. den intensive og meget grundige snerydning.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-11 19:10

skrev i meddelelsen news:6h0hi69j5eeqjvjon1j0pr5gr7ol8t5lsg@4ax.com...

> Som f.eks. den intensive og meget grundige snerydning.

Der bruges alt for mange penge på det - saltning. Det er fint nok at rydde
vejen, men glem saltning og tving istedet folk til at køre på ordentlige dæk
samt efter forholdene. Jeg blir sgu forarget, når jeg hører, at VD op til
Jul havde anvendt 55.000 tons salt - komplet unødvendigt...

Fra : CL

Dato : 08-01-11 19:16

Den 08-01-2011 19:09, Mogens (K) skrev:

> [...]
> ordentlige dæk samt efter forholdene. Jeg blir sgu forarget, når jeg
> hører, at VD op til Jul havde anvendt 55.000 tons salt - komplet

Øhh skal man ikke bo i DK og betale DK skat, for at kunne blande sig i
hvad vi bruger skatten til.

Carsten Larsen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-11 19:27

"CL" skrev i meddelelsen news:4d28a9e3$0$23757$14726298@news.sunsite.dk...

Øhh skal man ikke bo i DK og betale DK skat, for at kunne blande sig i
hvad vi bruger skatten til.
------
Din viden på området halter gevaldig bagefter, ka jeg konstatere. Jeg er
skam fuld skattepligtig i DK og lægger en større pose penge hvert år dér.

Fra : CL

Dato : 08-01-11 20:05

Den 08-01-2011 19:26, Mogens (K) skrev:
> [...]
> skam fuld skattepligtig i DK og lægger en større pose penge hvert år dér.
Det glæder mig.:)

Carsten Larsen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-01-11 21:47

On Sat, 8 Jan 2011 19:09:55 +0100, "Mogens \(K\)"
> [...]

>samt efter forholdene. Jeg blir sgu forarget, når jeg hører, at VD op til
>Jul havde anvendt 55.000 tons salt - komplet unødvendigt...

For min skyld behøver de ikke at salte.

Men jeg ville sætte pris på, hvid de ville fjerne den sne som falder,
når den falder i så store mængder som den har gjort i vinter.

Jeg så på TV, at er man bare nok på røven(læs Bornholm), så gør det
ikke noget at det bliver tippet i havnen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-01-11 16:30

> -----
> Så har I på baggrund af den store indtægt på registreringsafgiften det jo
> bedre på så mange andre punkter?

Umiddelbart kan jeg ikke lige se hvilke ?

Flere ansatte i den offentlige administration end jer eks. ?

Men at det skulle være bilsælgerne, der giver os den helt store rabat, skal
man være end alm. naiv (eller reklamemand/kvinde)for at tro på .

Skat = samfundet = og til alle dem som ikke ved det... = du og jeg ....
betaler størstedelen af festen for bilsælgerne.

PS: Jeg tror, du missede min pointe..men det er også svært at skrive
ironisk....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-01-11 19:02

--
Nope, jeg fortsatte bare i samme skure

Fra : alexbo

Dato : 08-01-11 16:42

"Bjørn J." skrev

> Jep, og prisnedsættelserne koster sælgerne en brøkdel af den totale
> nedsættelse.
> Længe leve vor progressive registreringsafgift..;)

Ja den presser sælgerne til at skære i fortjenesten, det er rigtig mange
milliarder afgiften har sparet os for, ofte får Danmark bilerne 20-30.000 kr
billigere end andre steder i verden.

Nu har EU ændret noget på reglerne, men rundt regnet har vi sparet 10.000
kr. pr bil og med 100.000 biler om året i rundt regnet 50 år bliver det til
50 milliarder kroner vi ikke har sendt ud af landet i forbindelse med
bilimport.

En nærmest genial afgift.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-01-11 16:46

KLIP

> En nærmest genial afgift.

Ja, jeg husker endnu sagerne omkring re-eksporterede tyske biler.

Køberne troede de danske specialudgaver havde samme udstyr, kvalitet og
halogenlygter som de normale.

Genialt!

Fra : alexbo

Dato : 08-01-11 17:00

"Bjørn J." skrev

> Ja, jeg husker endnu sagerne omkring re-eksporterede tyske biler.

Ja selve re-eksporten er jo fordi tyskerne kan købe en tysk bil billigere i
Danmark end i Tyskland.
Så danske forhandlere tjener på at sælge tyske biler til tyskere.
En genial afgift.

En gammel artikel, men det viser at det er en stor forrretning.
http://politiken.dk/erhverv/ECE44958/rekord-eksport-af-nye-biler/

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-01-11 17:06

KLIP

> Ja selve re-eksporten er jo fordi tyskerne kan købe en tysk bil billigere
> Danmark end i Tyskland.
> Så danske forhandlere tjener på at sælge tyske biler til tyskere.
> En genial afgift.

Udklip fra artiklen:"Rabatten på de nye biler henter fabrikkerne så ind ved
at kræve højere priser for reservedele, sammenlignet med andre lande."

Man skal være mere end almindelig naiv fort tro noget er gratis !

Genial afgift!

Fra : alexbo

Dato : 08-01-11 18:00

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev

> Udklip fra artiklen:"Rabatten på de nye biler henter fabrikkerne så ind
> ved at kræve højere priser for reservedele, sammenlignet med andre lande."

Så du er nu enig i at afgiften er genial hvad angår nybilpriser, men vil til
at diskutere reservedelspriser.

Hvad de kræver og hvad de får er to forskellige ting, det har gjort Thansen,
Mekonomen, Refako, AutoG og andre store på det marked.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn J.

Dato : 08-01-11 18:12

KLIP

> Så du er nu enig i at afgiften er genial hvad angår nybilpriser, men vil
> til at diskutere reservedelspriser.

Hvis du nu læser hele artiklen igennem som du selv har linket til, så vil du
se (måske), at vore geniale afgiftssystem hele vejen igennem udelukkende
giver et ultra højt cost of ownership.

Så kan diverse bilsælgere mv. reklamere med nok så mange rabatter.

Væk med det geniale afgiftssystem og indfør road pricing.

Så kan forbrugerne mv. selv bestemme cost of ownership og købe den bil de
ønsker.

Indtil videre fortsætter jeg med at købe lettere brugt fra tyskland og lade
service mv. udføre i samme land, da jeg har for langt til Sverige.

Fra : Steen F.

Dato : 08-01-11 23:15

Den 08-01-2011 18:11, Bjørn J. skrev:
> Indtil videre fortsætter jeg med at købe lettere brugt fra tyskland og lade
> service mv. udføre i samme land, da jeg har for langt til Sverige.

Hvordan er vedligeholdensen af de biler du har købt? Har de været i ok
mekanisk stand osv? Mit indtryk er, at man ikke passer så meget på
bilerne i fx Tyskland som i Danmark. Den det er nok ikke dit indtryk,
ellers ville du vel ikke købe derfra.

Mvh
Steen F.

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-01-11 10:26

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> i fx Tyskland som i Danmark. Den det er nok ikke dit indtryk, ellers ville

Begge biler har været holdt til punkt og prikke på mærkeværksted = alle
stempler mv.

Jeg har ikke på nogen af bilerne det indtryk, de ikke har været passet på.

Fra : Benny

Dato : 08-01-11 13:22

On 8 Jan., 19:09, "Mogens \(K\)" <mogensFJ...@DETTEknudsen.dk> wrote:

> Der bruges alt for mange penge p det - saltning. Det er fint nok at rydde
> vejen, men glem saltning og tving istedet folk til at k re p ordentlige d k
> samt efter forholdene. Jeg blir sgu forarget, n r jeg h rer, at VD op til
> Jul havde anvendt 55.000 tons salt - komplet un dvendigt...

Det er fordi vi danskere er daarligere til at kore bil end dem der bor
i de lande hvor de kun spreder sand. Det saa jeg tydelig den dag jeg
korte fra Aalborg til Esbjerg paa sort is. Der laa der 10 - 15 biler
uden for vejen og langt de fleste var 4 hjulstraekkere. Koerene glemte
at uanset om der er et eller 4 hjuls traek sa har bilen kun beroering
med 4 traedeflader paa stoerelse af en haandflade hver.

Benny