Advarsels-anordninger til politiets radarf~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-01-11 16:07

Nu vil jeg ikke starte en snak om moral og etik, men blot
det rent funktionelle i disse anordninger.
Jeg sad og kiggede på noget andet da en rekvalme for en
af førnævnte anordninger fangede min opmærksomhed.
Umiddelbart vil jeg jo mene at hvis den opfanger de "bølger"
som politiets radar udsender, ja så er løbet jo allerede kørt.
Omvendt så sælges de jo stadig og der kommer vel også nye
modeller der er "forbedret". Er det bare fordi den sidste
tumpe endnu ikke er født eller duer de til noget??
Nu mener jeg selv at hvis noget lyder for godt til at være
sandt, ja så er det nok bedst at holde snotten for sig selv.
Hvad sige i andre? Er der nogen der har 1. hånds kendskab til
hvorvidt det virker eller ej?

Fra : Per

Dato : 03-01-11 16:19

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> sandt, ja så er det nok bedst at holde snotten for sig selv.
> Hvad sige i andre? Er der nogen der har 1. hånds kendskab til

Radarbølger sender langt - så du kan sagtens modtage radarbølger inden du er
fremme ved "stedet" Det er en ganske almindelig modtager, blot på høj
frekvens.

Så nej - det er ikke nødvendigvis for sent, når du modtager et radarsignal.

Men bruger politiet overhovedet radar mere ? er det ikke laser nu ?

mvh. Per

Fra : oz3bto

Dato : 03-01-11 16:49

"Andersen [3650]" <FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sandt, ja så er det nok bedst at holde snotten for sig selv.
> Hvad sige i andre? Er der nogen der har 1. hånds kendskab til

Det virker fint ... i de lanbde der stadig bruger radar.. efterhånden nogen
år siden at det danske politi skrottede dem

Laseren kan man også få en advare til men når den advare dig så er du
allerede blevet målt

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-01-11 17:09

Den 03-01-2011 16:48, oz3bto skrev:
> Laseren kan man også få en advare til men når den advare dig så er du
> allerede blevet målt

Det er så nok den jeg har forvekslet med. Tak.

Fra : JBH

Dato : 03-01-11 23:17

http://ing.dk/artikel/84265-opinion-politiets-egenkontrol-kraenker-retssikkerhed

> Laseren kan man også få en advare til men når den advare dig så er du
> allerede blevet målt

http://www.laserjammertests.com/laserstaraudia4test.htm

"If you're targeted by a police officer the buzzer inside the car will
alert. Slow down, drop to the posted speed limit, and then shut off jammer.
Once you turn off the jammer the officer will instantly get a reading. He
will then see you're driving at the posted speed limit. No suspicion
will arise if you use a laser jammer correctly."

Fra : Per Jensen

Dato : 04-01-11 10:44

On 03/01/11 16.07, Andersen [3650] wrote:
> [...]
> sandt, ja så er det nok bedst at holde snotten for sig selv.
> Hvad sige i andre? Er der nogen der har 1. hånds kendskab til

Jeg mener at hvis det er en ATK vogn (Automatisk trafik kontrol) så
bruger de Radar, det er vidst omkring de 20 GHz de kører på, ikke det
gamle X-bånd (10 GHz)

Hvis de står i vejkanten og vinker dig ind, der bruger de Lidar, det er
det samme som radar, det er bare med laser.

De detektorer der findes på markedet kan som regel både detektere Radar
og Lidar.

Jammerne der findes til Lidar og Radar virker skam også, men firmwaren i
politiets udstyr er så smart indrettet, at det skriver jamming i
displayet hvis du forsøger at jamme den - der er nogle smarte algoritmer
der straks detekterer hvis du forsøger at snyde deres udstyr.

Både Radar og Lidar fungerer vha. Doppler-princippet, google det hvis du
vil vide mere.

// Per.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-01-11 22:10

"Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> detekterer hvis du forsøger at snyde deres udstyr.
>
> Både Radar og Lidar fungerer vha. Doppler-princippet, google det hvis du

Det er korrekt, at det er radar der bruges i atk bilerne:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/maaleudstyr_maaling/

Der er ikke nærmere teknisk beskrivelse af frekvensbånd osv.

Kurt

Fra : Ivar

Dato : 04-01-11 21:59

Andersen [3650] skrev:

> Er der nogen der har 1. hånds kendskab til
> hvorvidt det virker eller ej?

Jeg har førstehåndsoplysninger, men de er nok så gamle, at de
ikke kan bruges til ret meget. Jeg købte for ca. 20 år siden
en Ecord Solo på en tur til USA. Det var ældre udgave af denne
uden laser-detektor:
http://www.aerostich.com/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/2/3/2357_1a.jpg

Den virkede fint i USA, når den gav lyd, var der ofte en politibil
i nærheden. Den registrede også de automatiske døråbnere i
supermarkedene, der åbenbart brugte den samme teknik. Da
jeg kom hjem med den, gav den kun signal ved de automatiske
døre, men intet ved politibiler. Den kunne altså kun bruges
til at finde ud af om Føtex var åben, når man kørte forbi.
Det havde jeg ikke meget glæde af, så jeg holdt op med at
bruge den.