Kan man fjerne lugten fra en ryger-bil?
Fra : Steen

Dato : 03-01-11 06:55

Hep,

Jeg kan måske komme til en bil til en rigtig god pris, men det er en
ryger bil. Man vil jo altid gerne spare penge på bilkøbet, men det kan
jo være lige meget hvis man ikke kan holde lugten ud.

Bilen er knapt et år gammel (Skoda Octavia stationcar diesel)

Der findes firmaer som tilbyder rensning, f.eks:

http://www.carclean.dk/index-filer/Page912.htm

Men er der nogen af jer som har erfaring med om det fjerner lugten i
tilstrækkelig grad?

-Steen

Fra : ib tinning

Dato : 03-01-11 15:15

[...]

her i huset virkede det fint at vaske bilen rense sæder mm og så sætte en
skål edike 2 døgn så kunne det ikke mere lugtes at vi havde været stor
rygere

mvh ib

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-01-11 15:32

Den 03-01-2011 14:55, Steen skrev:
> [...]
>
> http://www.carclean.dk/index-filer/Page912.htm
>
> Men er der nogen af jer som har erfaring med om det fjerner lugten i

Jeg overtog engang en firmapotte som den forrige havde røget 40 cecil
i om dagen. Den blev sendt til rensning hos en prof som afsluttede
med at lade en ion dims stå i kabinen i 2 døgn. Resultatet var i de
første par mdr. ganske udemærket. Der var lige et snært af røglugt
når man satte sig ind, men den ligesom forsvandt når man havde siddet
i 5 min. Men efterhånden som tiden gik blev det værre og værre.
Til sidst var det som at sidde i et askebæger konstant.
Den rensning firmaet bekostede var ikke billig og jeg mener det lå i
prislejet 5-7 tusind fordi den var så tilrøget.
Efter den oplevelse har jeg valg alle biler der lugter af røg fra.
Så hellere sidde i en bil der ikke lugter, men har kostet nogle tusind
mere.

Fra : TGJ

Dato : 04-01-11 21:14

"Andersen [3650]" skrev i meddelelsen

Den blev sendt til rensning hos en prof som afsluttede
med at lade en ion dims stå i kabinen i 2 døgn.

ion dimsen er en ozon generator
/Thomas

Fra : Steen

Dato : 03-01-11 07:35

On 3 Jan., 15:31, "Andersen [3650]" <FJER...@FJERNindbakke.FJERNdk>
wrote:

> [...]
> med at lade en ion dims st i kabinen i 2 d gn. Resultatet var i de
> f rste par mdr. ganske udem rket. Der var lige et sn rt af r glugt
> n r man satte sig ind, men den ligesom forsvandt n r man havde siddet
> i 5 min. Men efterh nden som tiden gik blev det v rre og v rre.
> Til sidst var det som at sidde i et askeb ger konstant.
> Den rensning firmaet bekostede var ikke billig og jeg mener det l i
> prislejet 5-7 tusind fordi den var s tilr get.
> Efter den oplevelse har jeg valg alle biler der lugter af r g fra.
> S hellere sidde i en bil der ikke lugter, men har kostet nogle tusind

Ja det er også det jeg er nervøs ved. En ting er betræk og loft, men
hvad med hele ventilationssystemet, etc?

Et tillægsspørgsmål: Er der en holdning til hvad "standard
prisafslaget" bør være på en bil der har været røget i? Jeg skal jo
også tænke på gensalgsværdien.

-Steen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-01-11 15:59

Den 03-01-2011 15:34, Steen skrev:
> Ja det er også det jeg er nervøs ved. En ting er betræk og loft, men
> hvad med hele ventilationssystemet, etc?
Der er skam også loft og betræk der ikke bliver rengjort. Feks. de
steder hvor noget andet "lapper" ind over. Husk på at røgen kommer
ud i alle kroge. Også den mindste du ikke kan komme ud i.

> Et tillægsspørgsmål: Er der en holdning til hvad "standard
> prisafslaget" bør være på en bil der har været røget i? Jeg skal jo
> også tænke på gensalgsværdien.
Der er jeg blank, men prøv at lave en beregning på bilbase hvor du
kører igennem 2 gange. 1 gang med røg og 1 uden.

Fra : Per

Dato : 03-01-11 18:24

Steen wrote:
> Et tillægsspørgsmål: Er der en holdning til hvad "standard
> prisafslaget" bør være på en bil der har været røget i? Jeg skal jo
> også tænke på gensalgsværdien.

Jeg vil nærmest mene at en rygerbil er usælgelig.

Vi taler om et meget stort nedslag imo. 10-20k og måske meget mere hvis det
er en dyr bil - netop fordi der er så mange andre biler, hvor der ikke er
blevet røget i.
De fleste ved godt, at en rygerbil køres til den ikke kan mere - fordi stort
set ingen vil eje sådan en.

/ Per

Fra : Claus Frørup

Dato : 04-01-11 12:40

Isang tao pinangalanan, Per nagsulat:

klip

> [...]
>blevet røget i.
>De fleste ved godt, at en rygerbil køres til den ikke kan mere - fordi stort

De sidste 5 biler jeg har haft har alle været rygerbiler..... det er
jeg ganske godt tilfreds med.... de har været så billige, at jeg kan
se højt og flot på hvor langt de kører på literen og hvad reservedele
koster.... Så ryg bare løs.... jeg skal snart have en "ny" bil

--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-11 21:27

"Steen" <steenge@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Lille test, prøv i disse ikke ryger tider og kig dig omkring, hvor mange
biler der bliver røget i?
Sammenlign så med hvor mange "ikke ryger" biler der er til salg......
Morale folk må ikke ryge på job, resturanter hjemme osv så der bliver suget
noget nikotin i bilerne.
Hvis du ikke er total fanatisk, så køb du den roligt. Radalon smokex edike
olign. kan klare det meste, det er muligt den skal have en tur mere om 3
mdr.
Jeg ville ikke være det fjerneste nervøs efter blot et år, hvis der ikke er
brændt huller.
det er jo heller ikke forbudt at lufte ud.

Og nej jeg ryger ikke ;)

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5757 (20110103) __________

http://www.eset.com

Fra : HKN

Dato : 04-01-11 11:41

"Steen" <steenge@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> http://www.carclean.dk/index-filer/Page912.htm
>
> Men er der nogen af jer som har erfaring med om det fjerner lugten i

Jeg har engang købt en firmabil, som var rimelig tilrøget (gul i himmel og
tydelige aflejringer af tjære/nikotin i ventilationskanaler)

Jeg vaskede alt af indvendigt med salmiak (inkl. himmel), rensede derefter
med skumrens, og tilsidst tog jeg alle gitre af til ventilationskanaler og
vaskede disse i salmiak, og vaskede kanalerne af indvendigt så langt som jeg
kunne nå. Til det sidste brugte jeg et stykke stift haveslange, hvor jeg
klistrede en svamp fast med gaffa tape i enden, således at jeg kunne skylle
den. Min observation var at den største del af tjære/nikotin sad i
begyndelsen af kanalerne.

Jeg har måske været heldig, men den lugtede ikke sidenhen. Baseret på dette,
ville jeg ikke have betænkeligheder ved at købe en rygerbil - blot sikre mig
at jeg fik et fornuftigt afslag ift det efterfølgende arbejde - evt nyt
askebæger/tænder.

Mvh
Henrik

Fra : Martin Bak

Dato : 04-01-11 12:15

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikre mig at jeg fik et fornuftigt afslag ift det efterfølgende arbejde -

Ja, skal man også have nye tænder, så løber det jo op.

--
Martin
Julesangen på Youtube:

Fra : HKN

Dato : 06-01-11 00:32

> Ja, skal man også have nye tænder, så løber det jo op.

godt set

Fra : René Løweneck

Dato : 06-01-11 07:41

Nemt, bare gå ud af den ))