Ny radio?
Fra : Prikke

Dato : 03-01-11 03:38

Hej.

Min bil, en Renault Grand Scenic, er fra fødslen udstyret med en
Philips radio. Desværre kan denne radio ikke afspille MP3 filer,
hvorfor jeg overvejer at udskifte denne. Jeg vil gerne have, at en
evt. ny radio også overfører diverse informationer til bilens display,
ligesom den nuværende. Men er der så nogle bestemte radio'er jeg skal
kigge efter, eller kan alle af nyere dato overføre nævnte
indformationer?

m.v.h.
Per

Fra : \"@

Dato : 03-01-11 13:42

Den 03-01-2011 11:37, Prikke skrev:
> [...]
> ligesom den nuværende. Men er der så nogle bestemte radio'er jeg skal
> kigge efter, eller kan alle af nyere dato overføre nævnte

Sandsynligvis er du låst til Renaults udvalg af dyre apparater i sløj
kvalitet. Muligvis har de en nyere model, eller en der er nummeret
dyrere, som kan opfylde dine ønsker.

Der findes desværre ingen standarder endnu for den slags overførsler, og
styringer, så vi er alle fanget i de enkelte bilproducenters luner når
det gælder udvalg og kvalitet af autoradioer.

For min skyld måtte EU gerne sætte sig ned og lave en standard her. De
lavede en for mobiltelefonopladere, så hvorfor ikke her?

Mikael

Fra : bme

Dato : 03-01-11 20:16

Prikke kom med følgende:
> [...]
> ligesom den nuværende. Men er der så nogle bestemte radio'er jeg skal
> kigge efter, eller kan alle af nyere dato overføre nævnte

Hos renault kan du få en boks til at sætte i handskerummet, hvortil du
så kan tilslutte usb-stick mv. Alt styres fra ratbetjening.

Du kan også få et originalt bluetooth handsfree som virker via radioen,
således du kan kalde op og besvare opkald via ratbetjeningen.

Der kan spares nogle penge ved at handle i flensburg - og er du lidt
ferm på hænderne kan du sagtens montere selv, der er udførlig
vejledning med.

/bme
'07 Gr. Scenic 1.9 dci

Fra : bme

Dato : 03-01-11 20:23

bme forklarede:
> [...]
> hænderne kan du sagtens montere selv, der er udførlig vejledning med.

se evt.
http://renault-aftersales.de/home.php?content=zubehoer&modellid=16&catid=24&search=&cat2id=&pg=3&produktid=&produktimg=

/bme