Stafetten: Lange numre
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-01-11 17:20

Hej

Som fortsættelse af snakken med Michel om lange numre,
foreslår jeg at stafetten skal handle om: *lange numre*.

Lange numre er selvfølgelig noget relativt. Et ret kort
stykke musik, som man ikke kan lide, kan føles uendeligt.

Mange af de lange numre, har nogle lækre "overgange",
temposkift, m.m. Et eksempel er Pink Floyd, Meddle:
"Echoes" (23:31), som har en dødlækker overgang omkring
7:00 til en fed, tung rytme. Ærgerligt nok klipper mange af
YouTube-eksemplerne nummeret over lige midt i den
overgang. (Jeg plejer at sætte fuld hammer på lyden
mellem 4:56 og 11:20). Her de 10 første minutter af Echoes:
http://www.youtube.com/watch?v=s3RUJGX_ztA

Minimalistisk:
Her er de første 9:52 af Steve Reich:
"Music for 18 musicians". (På cd'en varer det 56:33):
http://www.youtube.com/watch?v=xU23LqQ6LY4

Elektrisk jazz:
Miles Davis, de første 9:50 af Bitches Brew (27:00):
http://www.youtube.com/watch?v=dc7qiosq4m4

God fornøjelse med at finde lækre, lange numre!

--
Herluf :·)
» godt nytår «

Fra : Jensen

Dato : 02-01-11 09:34

On 2 Jan., 17:19, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:
> [...]
> Miles Davis, de første 9:50 af Bitches Brew (27:00):http://www.youtube.com/watch?v=dc7qiosq4m4
>
> God fornøjelse med at finde lækre, lange numre!

Jean Michel Jarre - Waiting for Cousteau (Part 1)
http://www.youtube.com/watch?v=Ci0TT3ZyOOg

(Part 2)
http://www.youtube.com/watch?v=re3ozBuQp8g&feature=related

(Part 3)
http://www.youtube.com/watch?v=mQge3m91zCI&feature=related

Fra : Ulrik

Dato : 02-01-11 18:02

On 02-01-2011 17:33, Jensen wrote:
> Jean Michel Jarre - Waiting for Cousteau (Part 1)
> [...]

Hehe... Ja, det var også det første, der faldt mig ind i forhold til
"lange numre" :D

Mvh
Ulrik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-11 18:31

wrote:
> Hej
>
> Som fortsættelse af snakken med Michel om lange numre,
> foreslår jeg at stafetten skal handle om: *lange numre*.

Så kan intet vist slå "Alices Restaurant".

Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=GguFmYRryz8&feature=related

Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=r2nn1HtMzuk&feature=related

Del 3. http://www.youtube.com/watch?v=zTZArKZnuzI&feature=related

Kender nogen et link til den danske udgave af sangen, med Per Juul ?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-01-11 19:57

meddelelse news:4d20b65d$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så kan intet vist slå "Alices Restaurant".

Ork jow
Den her varer omkring 40 minutter.
Jethro Tull - Thick as a brick
Del 1:
http://www.youtube.com/watch?v=Pzze87ZilQk
Del 2:
http://www.youtube.com/watch?v=WPeLQt8PJ5o&feature=related
Del 3
http://www.youtube.com/watch?v=2YZISqYpZac&feature=watch_response
Del 4
http://www.youtube.com/watch?v=HvdxkpxBuyg&feature=watch_response
Del 5
http://www.youtube.com/watch?v=ohqECHcqW4Y&feature=watch_response

og i øvrigt et fantastisk stykke musik, som fortæller en god lang historie
og også trækker noget på klassisk musik på sin egen måde.

Fra : Carl Drud

Dato : 02-01-11 17:44

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> writes:

> [...]
>
> Lange numre er selvfølgelig noget relativt. Et ret kort
> stykke musik, som man ikke kan lide, kan føles uendeligt.

Deep Purple - Child in Time
http://www.youtube.com/watch?v=1slq_FwRN8o

--
Carl

Fra : Michel Sanomi

Dato : 02-01-11 09:50

> Som fortsættelse af snakken med Michel om lange numre,
> foreslår jeg at stafetten skal handle om: *lange numre*.

Pyh! Det var en svær en

Noget af det flotteste, jeg har hørt er Danielle Deneuve (hun hed
engang Mette og sang "Slabadubadelle" og "Hjerter af honning") og et
22 minutter langt nummer kaldet "Life goes on" på en lp, der også
inkluderer "The Plague", "The Rising Sun" og en "kort" version af
"Life goes on" (blot sølle 7 minutter), men her måtte YouTube give
fortabt.

Disse kunne derimod findes dog i nedskaleret udgave:

Kraftwerk: "Autobahn" - http://www.youtube.com/watch?v=68C-r9kSLNE
(22:43)

Donna Summer: "Je t'aime moi non plus"- http://www.youtube.com/watch?v=kow9G-9iwcM
(15:45)

Earth & Fire (ja, dem fra "Weekend") : "Andromeda Girl" (11:57) er
fantastisk, men her desværre delt op i to:
Part 1 - http://www.youtube.com/watch?v=AGokWjvOuJc
Part 2 - http://www.youtube.com/watch?v=kYl02qChwUo

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 02-01-11 17:56

Hej Herluf

> Som fortsættelse af snakken med Michel om lange numre,
> foreslår jeg at stafetten skal handle om: *lange numre*.

Her er så, ja kan man kalde ham en "one hit wonder"

Arlo Guthrie/Alice's Restaurant
http://www.youtube.com/watch?v=b8DtpdXZi0M&feature=related

Nyd og grin i næsten 20 min.

og så er her en der ihvertfald ikke kan kaldes en "o h w", nærmest
tværtimod, alt hvad han rørte ved er vel nærmest hit's idag.

Jimi Hendrix - Machine Gun Live at Isle of Wight Festival
http://www.youtube.com/watch?v=rxskbj21RYc

også 20 minutter intens pillen, næsten som var instrumentet en kvinde :)

Max

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-01-11 18:30

> Hej Herluf

> Her er så, ja kan man kalde ham en "one hit wonder"
>
> Arlo Guthrie/Alice's Restaurant
> http://www.youtube.com/watch?v=b8DtpdXZi0M&feature=related

Du kom mig i forkøbet, det var den første der fald mig ind.

> Nyd og grin i næsten 20 min.

Den er bare skingrende skør/sjov

--
Uffe Bærentsen

Fra : Max

Dato : 03-01-11 20:59

Hej Uffe

> Du kom mig i forkøbet, det var den første der fald mig ind.
> Den er bare skingrende skør/sjov

Ja, jeg troede man skulle være barn af tredserne for at
mene at det var noget særligt, men jeg blev overrasket
da jeg spillede den for min tyveårige søn. Han blev meget
overrasket over at han's "gamle" far kendte noget der var
så sjovt og at vi havde den slags i "Gamle dage", jeg tror
de unge tror at det de lytter til, ja det er nyt og smart,
de fatter ikke at det næsten altid drejer sig om kopier
af fortiden. Så den gav mig et par point i respekt fra
ham og han's kammerater. jeg har aldrig prøvet at
pådutte mine meninger og min smag på mine børn,
jeg har forsøgt at opdrage dem med et åbent sind, og
det har jo gjort dem anderledes end man selv er. Min
søn fik da han blev teenager en noget andet musiksmag
end min, men så begyndte han at spille guitar selv, ja
så skiftede han's smag noget, så nu spiller han meget
af far's musik :)

Max

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-11 18:03

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in

> [...]
>
> Lange numre er selvfølgelig noget relativt. Et ret kort
> stykke musik, som man ikke kan lide, kan føles uendeligt.

Så kommer man ikke uden om Steppenwolf, her med The Pusher

http://www.youtube.com/watch?v=Z-9iNVoeghI

Denne er *lidt* kort, kun lidt over 8 minutter. På en liveinspilning fra
The Matrix i San Fransisco (14 maj 1967) overgår de sig selv med lidt over
21 minutter for samme nummer.

Venligst
Lars

Fra : Max

Dato : 02-01-11 18:19

Hej Herluf

> Som fortsættelse af snakken med Michel om lange numre,
> foreslår jeg at stafetten skal handle om: *lange numre*.

Jeg checkede lige pladesamlingen, og det længste enkelte
nummer er åbenbart men Mike Oldfield fra albummet
Five Miles Out og hedder Taurus 2 og det varer lige ved
25 minutter. Heldigvis findes det ikke på røret :)

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 02-01-11 18:24

> Hej
>
> Som fortsættelse af snakken med Michel om lange numre,
> foreslår jeg at stafetten skal handle om: *lange numre*.

Jeg prøver med Frank Zappas Village of the Sun fra albummet Roxy and
Elsewhere, disk nr. 2.
Det er vist egentlig et kort nummer, men nummeret og de efter følgende på
disk nr. 2 har altid i mine ører lydt som ét langt nummer.
Jeg kan ikke finde originalen på Tuben, men her er en liveoptagelse:
http://www.youtube.com/watch?v=XhwUoqp9O3g&feature=related

Hvis I har originalen, så sæt den på og lyt - hvis altså I er til Zappa

Venligst
Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-11 18:34

> [...]

> Lange numre er selvfølgelig noget relativt. Et ret kort
> stykke musik, som man ikke kan lide, kan føles uendeligt.

og så er der jo altid 10 Years After, her igen med et af de lidt kortere
numre:

http://www.youtube.com/watch?v=wZutU24zT5g&feature=related

Venligst
Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-01-11 18:34

> God fornøjelse med at finde lækre, lange numre!

Mine personlige favoritter er Canned Heat med Refried Boogie, ca. 40
minutter og ikke mindst Parthenogenesis, som varer omkring 20 minutter. Jeg
kan kun finde omkring syv minutter af den første, og slet ikke noget af den
anden, så her er også en 10 minutter lang version af Fried Hockey Boogie og
Refied Boogie 1A: Find selv flere dele
http://www.youtube.com/watch?v=e4uqySChPPc

Fried Hockey Boogie
http://www.youtube.com/watch?v=WueRseB85vY

og et par andre:

Steve Harley og Cockney Rebel: Death Trip - ca. 10 minutter. Jeg holder især
meget at det symfoiske midterstykke:
http://www.youtube.com/watch?v=crFXh8_T2XA

Syv minutter varer Savage Rose's A Trial in Our Native Town, som efter min
mening er det bedste nummer, de har lavet.
http://www.youtube.com/watch?v=4pVfYhUyo4s

Måske ikke så lange, men alligevel.

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-01-11 18:53

Den 02-01-2011 17:19, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
>
> Lange numre er selvfølgelig noget relativt. Et ret kort
> stykke musik, som man ikke kan lide, kan føles uendeligt.

Det var en svær en, og hvis ikke den efterfølgende kan accepteres, så
skal jeg over i den klassiske afdeling. :-|

"The Letter" med Judy Garland.
Selv om den tilsyneladende er delt op i numre, her på den nye
CD-genindspilning, så er det en sammenhængende fortælling på små 50
minutter, på LP'en. Jeg kan ikke finde noget derfra på Youtube.

Lidt fra Amazon's webside:
Garland's out-of-print Capitol Records 1959 masterpiece The Letter,
which is one of the most unique albums of her career, has been digitally
remixed and remastered directly from the multi-track stereo session tapes.

http://www.amazon.com/Letter-Judy-Garland/dp/B000MM1F1E

Lidt andet med Garland vover jeg alligevel, "By Myself":

http://www.youtube.com/watch?v=cnZ0FSrMn54&feature=related

Henning.

Fra : Kert Rats

Dato : 02-01-11 21:06

> [...]
>
> Lange numre er selvfølgelig noget relativt. Et ret kort
> stykke musik, som man ikke kan lide, kan føles uendeligt.

"Vi sejled' op ad åen, vi sejled' nedad igen" må vel være den potentielt
længste sang, der findes.
Eller findes der flere af den slags perpetuelle sange/melodier?

Venligst

Kert Rats

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-01-11 21:26

Kert Rats skrev:

> "Vi sejled' op ad åen, vi sejled' nedad igen" må vel være den
> potentielt længste sang, der findes.
> Eller findes der flere af den slags perpetuelle sange/melodier?

Jeg kender kun en børnesang om en hund, på
melodien "Min hat den har tre buler":

En hund kom ind i et køkken,
og åd en stor luns kød,
men så kom kokken med øksen,
og det blev hundens død.
Tilfældigvis kom der en kone forbi,
og hun begraved' den,
og på dens grav hun satte en sten,
hvorpå hun skrev dette her:

En hund ....
--
Herluf :·)

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-01-11 23:01

Den 02-01-2011 17:19, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Som fortsættelse af snakken med Michel om lange numre,
> foreslår jeg at stafetten skal handle om: *lange numre*.

Disse tre fantastiske guitarister Paco De Lucia , John McLaughlin og Al
De Meola har præsteret en indspilning af dette nummer, som varer 1 time
og 19 minutter.
Nummeret findes i forskellige udgaver og længder på YouTube. Her et
beskedent et, som varer små 7 minutter:

http://www.youtube.com/watch?v=9cadbYIzhqQ

Henning.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-01-11 11:09

Henning Jensen skrev:

> [...]
> Nummeret findes i forskellige udgaver og længder på
> YouTube. Her et beskedent et, som varer små 7 minutter:

Ja, de er gode. Jeg har "Passion, Grace & Fire" med de
tre fra 1983.

Men har du noget mere om det nummer, der varer hele
79 minutter? Det må da næsten være en rekord for lange,
indspillede enkeltnumre? Lige nu kan jeg kun komme
i tanke om de tidligere nævnte med Brian Eno og Steve
Reich og et par optagelser med pianisten Keith Jarrett,
samt et par lange jazz-numre med John Coltrane.

--
Herluf :·)

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-01-11 16:04

Den 03-01-2011 11:09, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Men har du noget mere om det nummer, der varer hele
> 79 minutter? Det må da næsten være en rekord for lange,
> indspillede enkeltnumre?

Jeg prøver altid på, at komme med korrekte oplysninger. Men det lykkes
ikke altid, men så er jeg altid klar til at rette.
Jeg har endnu ikke få det bekræftet, jeg har kun fået det fortalt. Jeg
skulle selvfølgelig først have tjekket på nettet inden jeg skrev. Jeg
har heller ikke nået at søge, så i første omgang må jeg beklage, men
vender tilbage.
Her under "Longest song", hvor der eller er mange at vælge imellem, er
nummeret ikke nævnt.

http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-148964.html

Nummeret er vistnok oprindelig komponeret til at skulle vare ca 5
minutter. Jeg har selv denne LP, "Friday Night in San Francisco", og her
varer nummeret små 12 minutter. Jeg har dog selv hørt en væsentlig
længere version, men dog ikke en, på en time.

http://www.amazon.com/Friday-Night-San-Francisco-Live/dp/B000002AHM

Hilsen Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-11 18:11

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Den 03-01-2011 11:09, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> men så er jeg altid klar til at rette.

Du er et godt menneske

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-01-11 18:18

Den 03-01-2011 18:10, Åge Halldorsson skrev:

> Du er et godt menneske

Tak Åge, det luner med en sådan ven.
Gid vi havde samme musiksmag.....

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-01-11 19:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Tak Åge, det luner med en sådan ven.
> Gid vi havde samme musiksmag.....
>
> Henning.

Som en sagde til mig, hvis man har venner som Åge, hvad skal man så med
fjender

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-11 19:41

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Som en sagde til mig, hvis man har venner som Åge, hvad skal man så med
> fjender

.................hvilket siger alt, om den type folk som Krutte omgås.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-01-11 19:53

Den 03-01-2011 19:41, Åge Halldorsson skrev:

> ................hvilket siger alt, om den type folk som Krutte omgås.

Ja, jeg hører at I skal til Tyskland i foråret?

Hennng.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-01-11 20:04

> Ja, jeg hører at I skal til Tyskland i foråret?
>
> Hennng.

Næeh det tør Åge ikke.
I øvrigt fremkom ovenstående udtalelse fra bekendt en gang Åge roste mig for
en udsendelse på P4

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-11 20:22

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Næeh det tør Åge ikke.
> I øvrigt fremkom ovenstående udtalelse fra bekendt en gang Åge roste mig
> for en udsendelse på P4

...............hvilket i så fald kunne tyde på at det var en person som ikke
roste Kruttes udsendelse.
Eller giver det ingen mening.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-01-11 20:38

meddelelse news:4d2221f5$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ..............hvilket i så fald kunne tyde på at det var en person som
> ikke roste Kruttes udsendelse.
> Eller giver det ingen mening.
>
> Hilsen Åge
Det gjorde han nu

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-11 21:52

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Hmmm..... mystisk. Kan vi i så fald ikke sammenligne det lidt med 5.
kolonne-virksomhed.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-01-11 22:59

meddelelse news:4d223700$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hmmm..... mystisk. Kan vi i så fald ikke sammenligne det lidt med 5.
> kolonne-virksomhed.

Næeh han mente nok snarere, at for megen ros fra din side kunne ødelægge
resterne af mit ry

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-11 23:55

> [...]
> meddelelse news:4d223700$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Næeh han mente nok snarere, at for megen ros fra din side kunne ødelægge

Nårhhhh........ Var det så fordi det var pinligt og dermed en fatal
fejltagelse, at lave en god udsendelse? - og altså risikere at få ros fra
dem der kan lide udsendelsen. Øhhh.........
Meningen udebliver totalt ????

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-01-11 16:29

Den 03-01-2011 16:03, Henning Jensen skrev:
> [...]

Jeg har søgt lidt efter dette lange nummer men ikke fundet noget
præcist. Der er flere steder hentydninger til et sådant nummer, der
f.eks. her på denne side er sat til 1:19:43 (ca.1/4 nede):

http://nathanpitman.com/16/the-longest-non-classical-song

Men det er jo desværre heller ikke præcist, så det er måske blot
indbildte rygter, en vandrehistorie, som jeg er hoppet på?

Henning.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-01-11 11:31

On Fri, 14 Jan 2011 16:29:11 +0100, Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>
>Men det er jo desværre heller ikke præcist, så det er måske blot
>indbildte rygter, en vandrehistorie, som jeg er hoppet på?

Hmm, det nummer findes på deres album "Night In San Francisco" fra
1981. Her er det opgivet til at vare 11:27, men det kan sagtens være
spillet i en længere version. De har det med at improvisere over
numrene ved deres koncerter.

Poul Erik

--
==__o
==== (¤)/ (¤)

Fra : Kert Rats

Dato : 03-01-11 16:14

> [...]
>
> Lange numre er selvfølgelig noget relativt. Et ret kort
> stykke musik, som man ikke kan lide, kan føles uendeligt.

Her er vindermelodien - for den er med en gruppe, der hedder Lange. Melodien
hedder Out Of The Sky.
http://www.youtube.com/watch?v=9dfRFtgU5QU

Ellers er der Thomas Lang med verdens bedste trommesolo:
http://www.youtube.com/watch?v=r9bFPsVtXgY

Nå, hvis mine to bud skal have valør i denne stafet, så skulle stafetten nok
have heddet Lange-numre - altså med bindestreg, evt. samskrevet som
Langenumre.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-01-11 17:19

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Miles Davis, de første 9:50 af Bitches Brew (27:00):
> http://www.youtube.com/watch?v=dc7qiosq4m4
>
> God fornøjelse med at finde lækre, lange numre!

Vi må da lige have denne med:
En lidt alternativ variant til det, vi ellers kender.
http://www.youtube.com/watch?v=-p64smkh0iM&feature=&p=08373623A595A5F8&index=0&playnext=1

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-11 18:09

> Som fortsættelse af snakken med Michel om lange numre,
> foreslår jeg at stafetten skal handle om: *lange numre*.

Hvis vi snakker lange numre, så kommer vi ikke uden om den tyske komponist
og musiker Klaus Schulze

http://en.wikipedia.org/wiki/Klaus_Schulze

Han har lavet nogle af historiens længste numre, bl.a. Picasso Geht
Spazieren aom er hele 154 minutter.
Den findes desværre ikke på røret, men så får I "A Few minutes after
Trancefer":
http://www.youtube.com/watch?v=3F2vq6bVC-E

/Alex

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-01-11 18:34

> [stafetten skal handle om: *lange numre*]

Tak for de mange, lange, gode forslag!

Det er næsten umuligt at udnævne en ny stafetholder
efter alle disse gode forslag:

D. Purple, D. Summer, Kraftwerk, Earth W&F.,
Guthrie, Hendrix, Jarre, Steppenwolf, Oldfield,
Zappa, Jethro Tull, 10 Years After, Canned Heat,
Fried Hockey B., Savage Rose, Garland, 3 guitarister,
Lang, Bolero, ...

Og nu kom Alex Linaa lige her på falderebet med Klaus
Schulze. Jeg mente at kende ham fra Tangerine Dream,
men jeg kan ikke finde hans navn på mine cd'er med dem.

Nå, men jeg slår ned på det fantastiske bluesrock-nummer
"Spoonful" med engelske 10 Years After og Alvin Lee's
lange, fede guitarspil.

Lars "Daxhund", du får stafetten.

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-11 15:31

> Nå, men jeg slår ned på det fantastiske bluesrock-nummer
> "Spoonful" med engelske 10 Years After og Alvin Lee's
> lange, fede guitarspil.
>

> Lars "Daxhund", du får stafetten.

Takker ydmygst

Venligst
Lars

Fra : Carl Drud

Dato : 03-01-11 18:50

> [...]

> Schulze. Jeg mente at kende ham fra Tangerine Dream,
> men jeg kan ikke finde hans navn på mine cd'er med dem.

Angiveligt kun med på en plade med TD.

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Meditation

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 04-01-11 10:55

On Sun, 2 Jan 2011 17:19:33 +0100, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Hej
>
>Som fortsættelse af snakken med Michel om lange numre,
>foreslår jeg at stafetten skal handle om: *lange numre*.

Et bu8d herpå er også Mike Oldfield - Incantations (1978), som er et
nummer som består af 4 dele. Tilsammen er de på CD'en og dobbelt LP'en
72 min 42 sek (19.07, 19.15, 17.01, 16,59).
Versionerne der ligger på tuben er en del kortere.

Part 1:
http://www.youtube.com/watch?v=qD842iQu3q8&fmt018

Part 2:
http://www.youtube.com/watch?v=5n7LbmTyhMg&fmt=18

Part 3:
http://www.youtube.com/watch?v=SyjPL_o0fjc&fmt=18

Part 4:
http://www.youtube.com/watch?v=6wBRPepP3bM&fmt=18

Poul Erik

--
==__o
==== (¤)/ (¤)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-01-11 11:34

Poul Erik Lindaa skrev:

> [...]
> dobbelt LP'en 72 min 42 sek (19.07, 19.15, 17.01, 16,59).
> Versionerne der ligger på tuben er en del kortere.

Gud!
Den dobbelt-lp (købt 19821130) fandt jeg lige inde i
pulterrummet. Måske skulle jeg anskaffe en brugbar
pladespiller.

P.s. Ang. Stafetten:

Hvis Lars *Daxhund* ikke melder sig inden middag,
sender jeg stafetten videre til *Jensen*, som foreslog
et nummer med J.M. Jarre.

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-01-11 13:40

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> P.s. Ang. Stafetten:

> Hvis Lars *Daxhund* ikke melder sig inden middag,
> sender jeg stafetten videre til *Jensen*, som foreslog
> et nummer med J.M. Jarre.

Næste i rækken bliver *Carl Drud*.

Nu må vi se, hvem af jer der kommer først!

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-11 15:52

> P.s. Ang. Stafetten:

> Næste i rækken bliver *Carl Drud*.
>
> Nu må vi se, hvem af jer der kommer først!

Jeg ska da lie ha lov at passe mit arbejde bare et lille øjeblik ;-D

Venligst
Lars