Indhold i slager sange?
Fra : Steen F.

Dato : 02-01-11 16:21

Handler teksterne altid kun om himmel og stjerner og kærlighed og
sukkersød pladder, eller er der også en slagersang der handler om, at
man har brugt hele sin månedsløn på hor og sprut, kæresten er skredet og
man står på en togperron klar til at hoppe ud foran et gennemgående tog?
Eller noget i den stil.
Bare af nysgerrighed...

Mvh
Steen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-01-11 16:37

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> står på en togperron klar til at hoppe ud foran et gennemgående tog? Eller

Det ville i det mindste give det et tekstmæssigt løft

Fra : Jensen

Dato : 02-01-11 08:57

On 2 Jan., 16:20, "Steen F." <st...@steenmartin.dk> wrote:
> Handler teksterne altid kun om himmel og stjerner og k rlighed og
> sukkers d pladder?

Ja.

> Eller er der ogs en slagersang der handler om, at
> man har brugt hele sin m nedsl n p hor og sprut, k resten er skredet og
> man st r p en togperron klar til at hoppe ud foran et gennemg ende tog?

Nej, så kaldes det 'Country & Western'...

Fra : Michel Sanomi

Dato : 02-01-11 09:04

> [...]
> man har brugt hele sin m nedsl n p hor og sprut, k resten er skredet og
> man st r p en togperron klar til at hoppe ud foran et gennemg ende tog?

Det tror jeg ikke, du skal forvente

Hvad ville det næste ikke blive? Grunge-rock med positive tekster (i
det omfang man er i stand til at dekryptere primatbrølene

Denne her kan dog snige sig op på begrebet "Kæresten er skredet":
Vikingarna: "Du Försvann Som En Vind" - http://www.youtube.com/watch?v=2VAT1zS2x9k

Mange hilsner
Michel

PS! Dukker de danske bogstaver fra den oprindelige tekst op hos jer,
når jeg svarer? Jeg får mellemrum i stedet for æ, ø og å.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-11 18:18

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

PS! Dukker de danske bogstaver fra den oprindelige tekst op hos jer,
når jeg svarer? Jeg får mellemrum i stedet for æ, ø og å.

Når du svarer står dit svar fint nok med "æ", "ø" og "å", men der er tomt i
Steen F`s citat, som er øverst i dit indlæg.
Det sjove ved det er så, at da Steen F. selv skrev det, blev disse
bogstaver vist fint nok.

Sådan gælder det ved flere af skribenterne

Hilsen Åge

Fra : perhag

Dato : 02-01-11 19:03

On 2 Jan., 17:03, Michel Sanomi <fant...@webspeed.dk> wrote:

> Denne her kan dog snige sig op på begrebet "Kæresten er skredet":
> Vikingarna: "Du Försvann Som En Vind" -http://www.youtube.com/watch?v=2VAT1zS2x9k

Det tema er ganske udbredt i slagergenren. Den sang med flest uger på
Dansktoppen handlede faktisk om det samme:

Lars Stryg & Royal Strings - Aldrig mer må jeg se dig

http://www.youtube.com/watch?v=jQ7wiPifwNY

Lars Stryg optrådte med dette nummer ved efterårets Dansktopgalla på
DR1, og det lød næsten bedre end pladeversionen.

> PS! Dukker de danske bogstaver fra den oprindelige tekst op hos jer,
> når jeg svarer? Jeg får mellemrum i stedet for æ, ø og å.

Jeg poster fra Google og kan se dine danske bogstaver, men ikke fra de
fleste andre.

Fra : perhag

Dato : 02-01-11 19:40

On 3 Jan., 03:02, perhag <per.hagem...@gmail.com> wrote:

> Det tema er ganske udbredt i slagergenren. Den sang med flest uger på
> Dansktoppen handlede faktisk om det samme:
>
> Lars Stryg & Royal Strings - Aldrig mer må jeg se dig

I Sverige har Svensktoppen eksisteret uafbrudt siden 60erne, og der
handler den mest succesfulde sang i de senere år også om kærestetab:

BAO & Tommy Körberg - Fait Accompli

http://www.youtube.com/watch?v=V3grEtYedXY

Fra : Michel Sanomi

Dato : 03-01-11 06:15

Men det ender dog altid med at blive noget mere floromvundet end
"Kæresten er skredet". Fx Christina Lindbergs Orkester: "Det är en
sorgsen sång" - http://www.youtube.com/watch?v=WwHO8LnAILk . Vel er
den sørgmodig, men utroligt smuk og Christina har nok en af de bedste
stemmer inden for svensk dansband.

Som oprindeligt er svensk. Jeg kan godt huske, at den var på
Dansktoppen i over et år. Den var vist stadig nr. 1, da programmet
blev indstillet i 1977. Der er lavet mange svenske indspilninger. Da
vi så ofte hører Vikingarna, så her med Curt Görans:

http://www.youtube.com/watch?v=JQXEbcZ4xSQ

Eller her i rock-indpakning fra Black Ingvarz

http://www.youtube.com/watch?v=QpfTUA3jdds

> I Sverige har Svensktoppen eksisteret uafbrudt siden 60erne, og der
> handler den mest succesfulde sang i de senere år også om kærestetab:
>
> BAO & Tommy Körberg - Fait Accompli

Jeg afsporer lige debatten et kort øjeblik, men BAO er som at trykke
på en knap hos mig. Det her er genial schlager/dansband fra BAO (Benny
Anderssons Orkester) og Helen Sjölund. Bemærk instrumenteringen på "Du
är min man" - http://www.youtube.com/watch?v=A2CI5HqKYgY . Der er
noget ABBA over det ("I do I do I do", "Why did it have to be me" osv)

Mange hilsner
Michel

Fra : V

Dato : 03-01-11 16:53

> [...]
> är min man" - http://www.youtube.com/watch?v=A2CI5HqKYgY . Der er
> noget ABBA over det ("I do I do I do", "Why did it have to be me" osv)

Så ser jeg mig nødsaget til også at bringe denne på bane:
http://www.youtube.com/watch?v=fthlGSLEuh8.

Den er MEGET ABBA-agtig, og hun synger faktisk lidt som Agnetha!

Fra : Carl Drud

Dato : 02-01-11 17:20

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> writes:

> PS! Dukker de danske bogstaver fra den oprindelige tekst op hos jer,
> når jeg svarer? Jeg får mellemrum i stedet for æ, ø og å.

Ja. Vist et kendt problem når man poster gennem GG. Prøv evt. at sætte
tegnsæt til utf-8 i GG opsætningen. Eller bedre, brug en rigtig
newsreader.

--
Carl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-11 18:26

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> står på en togperron klar til at hoppe ud foran et gennemgående tog? Eller

Nede i møjet, laset i tøjet, sulten, tørstig og fallit.
http://www.youtube.com/watch?v=xVa_dodYWc4

Nu bor jeg her i Ensomhedens gade, hver dag er som et "Hælvede".
http://www.youtube.com/watch?v=KFfXMZbDMig

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-01-11 19:50

meddelelse news:4d20b51d$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nede i møjet, laset i tøjet, sulten, tørstig og fallit.
> http://www.youtube.com/watch?v=xVa_dodYWc4

Skal du nu igen trække John Mogensen igennem schlagerhelvedets søle. Han
befandt sig i sine bedste stunder langt over det niveau og således også i
denne glimrende sang.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-01-11 00:47

> [...]
> står på en togperron klar til at hoppe ud foran et gennemgående tog? Eller

Tja, de findes da sikkert nok...

Men dem du efterlyser, vil nok være lige så ønskelige på SilvesterStadl
Som i en seng på hospitalet vil være til din Nytårsfest....

M.V.H....Benny..

Fra : perhag

Dato : 02-01-11 19:17

> [...]
> man har brugt hele sin m nedsl n p hor og sprut, k resten er skredet og
> man st r p en togperron klar til at hoppe ud foran et gennemg ende tog?

Hvis Dansktoppen er slagersange, så er der masser at vælge mellem:

Teddy, Chano, Jan & John - Ikke flere penge, fyret fra mit job

http://www.youtube.com/watch?v=JFrj8GnJ1Ps

Peter Belli - Bli' væk fra vort kvarter

http://www.youtube.com/watch?v=Yf6OBIT-ao8

John Mogensen - Erik Oluf Andersen

http://www.youtube.com/watch?v=fR6om5zQjWs

Det kan dog diskuteres om Dansktoppen kun bestod af slagermusik.
Følgende sang kom på listen, men røg dog hurtigt ud igen:

Shubidua - Fed Rock

http://www.youtube.com/watch?v=9UO0aE3SIQU