Bortforklaring søges(Gerne fra folk med
Fra : Mcwm

Dato : 02-01-11 04:05

"Emnet for den foreliggende analyse er uheld med lastbiler. Dette er
valgt, fordi lastbiler spiller en langt større rolle i det samlede
uheldsbillede i Danmark, end deres antal og kørselsmængde berettiger til."

Ovennævnte står at læse her;

http://www.trafikdage.dk/td/papers/papers01/Traf-ris/Carstensen2802.pdf

Kort link: http://kortlink.dk/trafikdage/8k8b

Ligeledes står det at læse: "Ca. halvdelen af de 23 lastbiler havde kørt
med en hastighed der var for høj i forhold til hastighedsgrænsen eller
forholdene i øvrigt."

Gør det dem fartgale, som ignorerer andres liv og førlighed?

Gad vide om der er lavet en lignende undersøgelse for BMW'er?

Venligst
Mcwm - diskuter aldrig med tåber, de trækker dig ned på deres niveau og
slår dig med deres erfaring

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-11 09:42

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Gør det dem fartgale, som ignorerer andres liv og førlighed?

nej - man skal nok læse *hele* rapporten før man kan drage
konklusioner
--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 02-01-11 10:18

On Sun, 02 Jan 2011 09:41:49 +0100, jan_stevns wrote:

>nej - man skal nok læse *hele* rapporten før man kan drage
>konklusioner

>--

Det vil jeg også foreslå. I det hele taget alle detaljerne.

Headeren til at begynde med. Bortforklaring!!?? På hvad??

Afsendelsestidspunkt 04:05.

Er det noget man i et afsindigt had til lastbilchauffører har siddet
og kogt sammen det meste af en nat, på trods af at forfatteren
jævnligt påstår det modsatte.

Jeg véd s'gu ikke helt hvad det handler om, men det er ikke skrevet
(fundet frem) med venlige hensigter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-11 11:09

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Jeg véd s'gu ikke helt hvad det handler om, men det er ikke skrevet
>(fundet frem) med venlige hensigter.

Det ved jeg da ikke - men nu er det en gammel rapport, som vel i bund
og grund der ganske sobert skrevet, uden at have onde hensigter i
ærmet.

Konklusionen på den, er vel mer, eller mindre det vi nok alle ved

Åbenbart kører en del (omend det er relativt få) over evne

med evne menes både bilens og chaufførens !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 02-01-11 12:47

On Sun, 02 Jan 2011 11:08:51 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>
>Åbenbart kører en del (omend det er relativt få) over evne
>
>med evne menes både bilens og chaufførens !

I minimum 8 ud af 17 omtalte uheld, er lastbil+chauffør fuldstændigt
uden skyld.

Hvad er så hensigten med at bringe så gammelt stof frem??

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 02-01-11 13:11

Den 02-01-2011 12:47, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Hvad er så hensigten med at bringe så gammelt stof frem??
Du er da velkomme til at pege på noget nyere!

Venligst
Mcwm

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-01-11 10:34

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> I minimum 8 ud af 17 omtalte uheld, er lastbil+chauffør fuldstændigt
> uden skyld.
>
> Hvad er så hensigten med at bringe så gammelt stof frem??

Jf. youtube, som tidligere har været bragt frem her af undertegnede, så
bremser lastbiler bedre end personbiler - så alt andet lige burde de slet
ikke være med i uheldsstatistikkerne ...

Men det er måske polakkernes skyld .... :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Mcwm

Dato : 02-01-11 13:11

Den 02-01-2011 10:17, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Afsendelsestidspunkt 04:05.

Nogen står tidligt op, andre ikke. Men igen har du indsigt i ting andre
ikke har.
> Er det noget man i et afsindigt had til lastbilchauffører har siddet
> og kogt sammen det meste af en nat, på trods af at forfatteren
> jævnligt påstår det modsatte.

Næ, jeg har blot de samme lyster som du har, til at pointere noget ud
fra mine erfaringer. Erfaringer der bygger på andres oplevelser også,
ikke blot egne. Underligt nok passer det aldrig i dit kram og derfor ser
man atter, at intet i dit indlæg forholder sig til emnet.

> Jeg véd s'gu ikke helt hvad det handler om, men det er ikke skrevet
> (fundet frem) med venlige hensigter.

Nå, det er et område du kender til eller? Du refererer konstant til dine
erfaringer som den eneste sandhed og tal overbeviser dig om intet. Bøjer
man ikke nakken for dig, skal man kaldes alt mellem himmel og jord eller
der tilføjes et EOD.

Nu er vi altså fremme ved, at skriver man negativt om oplevelser,
undersøgelser mv., om noget i denne gruppe, så er det udelukkende for at
lægge for had. Gælder det også når nogen skriver om fx deres oplevelser
af BMW-førere eller er det med eksklusiv ret for lastbilchauffører?

Hvad der slå mig mest, er at du faktisk læser trådene. Det er et frit
land vi lever i og der er derfor ingen der forbyder dig at *undlade*
læse, endsige svare, på en tråd. Rent faktisk er der ingen der tvinger
din ind i denne gruppe.

Nu har du - flere gange - villet sætte regler for min brug af gruppen,
ligesom man ser dine tåbelige kommentarer(på personligt plan).
Kommentarer der ytres i i andre tråde, som fortsættelse af dit
igangværende forehavende i andre tråde.

Om jeg finder noget af "venlige hensigter" eller ej, er faktisk helt
irrelevant. Det er fakta der er fundet. Fakta som du ikke vil forholde
dig til.

Hvis du mener at kunne finde noget der er bedre, så gør det. Jeg tog
blot det nyeste http://www.sikkertrafik.dk kunne byde på.

Danmarks Statistik kan sikkert levere det du måtte ønske:

http://www.dst.dk

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 02-01-11 14:08

On Sun, 02 Jan 2011 13:11:00 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Nogen står tidligt op, andre ikke. Men igen har du indsigt i ting andre
>ikke har.

>--

Ja, jeg véd ufatteligt meget. F.eks. at du er gået i seng kort efter
kl. 04:05 og først er stået op nu.

> [...]

>ikke blot egne. Underligt nok passer det aldrig i dit kram og derfor ser
>man atter, at intet i dit indlæg forholder sig til emnet.

Jeg er af dig blevet belært om, den ene gang efter den anden at jeg
ikke har noget kendskab til dine private forhold, hvilket jeg heller
ikke giver udtryk for, men du har tilsyneladende et nøje kendskab til
hvilke lyster jeg har. Skræmmende!!

> [...]

>erfaringer som den eneste sandhed og tal overbeviser dig om intet. Bøjer
>man ikke nakken for dig, skal man kaldes alt mellem himmel og jord eller

Du kan selvfølgelig dokumentere så let som ingenting, hvor det fremgår
at jeg skulle påstå at være i besiddelse af den eneste sandhed.

> [...]

>land vi lever i og der er derfor ingen der forbyder dig at *undlade*
>læse, endsige svare, på en tråd. Rent faktisk er der ingen der tvinger

Hvis det er tråde jeg selv har startet, eller har indlæg i, så svarer
jeg altid, da jeg synes at alt andet er uforskammet.

At man ikke er tvangsindlagt til at deltage i denne gruppe, det gælder
også for dig, såe deeeet.........

Og hvis jeg skal være lidt barnlig, så kan jeg sige: Jeg var her før
dig.

> [...]

>Om jeg finder noget af "venlige hensigter" eller ej, er faktisk helt
>irrelevant. Det er fakta der er fundet. Fakta som du ikke vil forholde

Du er fandme for viderekomne. Du hælder en oldgammel undersøgelse ud
over det hele, og påstår derefter at man ikke vil forholde sig til
det, eller har en sund skepsis overfor det.

Der står i rapporten, at ud af 17 uheld de har med, er lastbil og
chauffør uden skyld i de 8. Hvorfor har du ikke lige selv nævnt det
nogen steder?

> [...]

>blot det nyeste http://www.sikkertrafik.dk kunne byde på.
>
>Danmarks Statistik kan sikkert levere det du måtte ønske:

Jeg har på nuværende tidspunkt ikke noget behov for understøttelse af
tvangstanker jeg ikke har, eller forfølgelsesvanvid som jeg heller
ikke har, men skulle behovet opstå, så takker jeg for hjælpen.

Tænk, at du kan blive så indebrændt bare fordi jeg på et tidspunkt kom
til at nævne en iagttagelse af at BMW-førere kørte lidt friskere end
gennemsnittet.

Jeg vil ikke undlade at gøre dig opmærksom på det faktum, at du selv
skal døje med at blive god igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 02-01-11 14:35

Den 02-01-2011 14:08, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Ja, jeg véd ufatteligt meget. F.eks. at du er gået i seng kort efter
> kl. 04:05 og først er stået op nu.

Den lader vi stå for sig selv.

> [...]
> ikke har noget kendskab til dine private forhold, hvilket jeg heller
> ikke giver udtryk for, men du har tilsyneladende et nøje kendskab til

Se gerne eksempel herover.

> Du kan selvfølgelig dokumentere så let som ingenting, hvor det fremgår
> at jeg skulle påstå at være i besiddelse af den eneste sandhed.

Også herover.

> Hvis det er tråde jeg selv har startet, eller har indlæg i, så svarer
> jeg altid, da jeg synes at alt andet er uforskammet.

Ok, du har startet denne tråd?

> At man ikke er tvangsindlagt til at deltage i denne gruppe, det gælder
> også for dig, såe deeeet.........

Ja, og jeg EOD'er ikke dig eller beder dig ryge eller rejse, men lever
pænt med dine indlæg, mange af dem endog fornuftige indlæg.

> Og hvis jeg skal være lidt barnlig, så kan jeg sige: Jeg var her før
> dig.

Der tror jeg du ramte hovedet på sømmet. rettighederne, du mener dig i
besiddelse af, af uviste grunde.

Desuden, hvor ved du fra hvor længe jeg har været her? Ud fra mit Nick?
Ud fra min "manglende respekt"? Erfaring over tid *behøver* ikke gøre en
til geni. Det er der 179 beviser på på Borgen.

> Du er fandme for viderekomne. Du hælder en oldgammel undersøgelse ud
> over det hele, og påstår derefter at man ikke vil forholde sig til
> det, eller har en sund skepsis overfor det.

Som tidligere nævnt, så var det det nyeste sikkertrafik.dk havde. Man
kan vel også vælge at se sådan på det, at nu er der så mange udenlandske
chauffører, at vi skal holde os til lidt ældre tal, for at få en
fornemmelse af DANSKE chaufførers kunnen.

> Der står i rapporten, at ud af 17 uheld de har med, er lastbil og
> chauffør uden skyld i de 8. Hvorfor har du ikke lige selv nævnt det
> nogen steder?

Fordi jeg formoder at folk læser det der linkes til. Det har du så
bevist de gør. At jeg vælger at fokusere på enkelte ting som fx at ca.
halvdelen af de 23 lastbiler havde kørt med en hastighed der var for høj
i forhold til hastighedsgrænsen, er fordi det - som for andre der hænger
sig i BMW'ers masen frem - er noget der går mig på. Men jeg kan forstå
det ikke er et problem for dig.

> [...]
>
> Tænk, at du kan blive så indebrændt bare fordi jeg på et tidspunkt kom
> til at nævne en iagttagelse af at BMW-førere kørte lidt friskere end

Prøv at forholde dig til det jeg har skrevet til dig. Gerne de
tråde/afsnit hvor du bedømmer mig.

> Jeg vil ikke undlade at gøre dig opmærksom på det faktum, at du selv
> skal døje med at blive god igen.

Jeg har skam været "god" hele tiden. Har du?

Som rent indspark, så er det min holdning - stadig - at du kan
generalisere alt det du lyster, så længe du holder den mulighed åben at
der kunne være nogen i gruppen der falder uden for din generalisering.

Du ønsker at vi skal tage dig på dit ord. Det må gælde lige over.

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 02-01-11 16:32

On Sun, 02 Jan 2011 14:35:24 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Den lader vi stå for sig selv.

>--

Jeg forstår ikke, at du ikke forstår, at det kun er skrevet fordi jeg
har fundet ud af at du bliver så afsindigt hidsig, når jeg gør det.

>--

>--

Hvor er det lige dine erfaringer ligger mht. at køre lastbil? Hvis du
vidste noget om emnet ville det interessere mig meget, men det eneste
du kan om lastbiler, er at fortælle alle andre om, hvor lysegrøn den
fråde den er, du får i mundvigene, når de er i vejen for dig.

>--

>--

Du har ikke evnen til at skelne. Jeg har aldrig påstået at jeg er i
besiddelse af den endelige sandhed, men det er ikke nemt at gribe mig
i at sige noget usandt, når det gælder lastbiler. Og du skal kun bøje
nakken ..........i respekt for min viden.

>--

>--

Det er naturligvis en ret kun lastbilchauffører har. Hvad troede du
ellers?
>--

>Ok, du har startet denne tråd?

>--

Næh, men jeg har haft indlæg der skulle svares på, inden den bananas.

>--

>Ja, og jeg EOD'er ikke dig eller beder dig ryge eller rejse, men lever
>pænt med dine indlæg, mange af dem endog fornuftige indlæg.

>--

Nejda, du er en flinker mand, hele vejen igennem.

>--

>Der tror jeg du ramte hovedet på sømmet. rettighederne, du mener dig i
>besiddelse af, af uviste grunde.

>--

Nej, men hvis du lige har lagt mærke til det, så er du den eneste der
har øffet over noget jeg har skrevet. Alle andre i gruppen har været
her længe nok til at kende min humor.

> [...]

>Ud fra min "manglende respekt"? Erfaring over tid *behøver* ikke gøre en
>til geni. Det er der 179 beviser på på Borgen.

Prøv lige at læse det du selv skriver igen, og fortæl mig så hvori det
geniale består.

>--

>--

Nu véd jeg jo, at du bliver meget fornærmet hvis jeg skriver EOD, så
det tør jeg ikke, men efter det ovenstående afsnit så burde jeg gøre
det.

>--

>--

Jeg forstår ikke hvorfor du lyver? Jeg gentager at du lyver!

Jeg har forholdt mig til den rapport du har fremlagt, bl.a. ved at
fortælle dig, at ud af 17 incidenter som de omtaler i rapporten, så er
de 8 ikke relevante, fordi lastbiler og chauffører er uden skyld.

> [...]

>chauffører, at vi skal holde os til lidt ældre tal, for at få en
>fornemmelse af DANSKE chaufførers kunnen.

Må jeg spørge om, hvordan du kom frem til at det var relevant at poste
en næsten 10 år gammel rapport, hvis det ikke er for at forfølge en
gruppe mennesker som du ikke bryder dig om?

> [...]

>i forhold til hastighedsgrænsen, er fordi det - som for andre der hænger
>sig i BMW'ers masen frem - er noget der går mig på. Men jeg kan forstå

Nej, det er ikke et problem for mig. Det er faktisk heller ikke et
problem for politiet, så længe vi taler om at køre på motorvejen.

Der er aldrig nogen politibetjent der har skrevet en dansk/udelandsk
chauffør for at køre 89 km/t. på motorvej. De anser det for at være
under bagatelgrænsen. Det er i orden med mig hvis du også synes det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-01-11 17:21

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Nej, men hvis du lige har lagt mærke til det, så er du den eneste der
> har øffet over noget jeg har skrevet. Alle andre i gruppen har været

Folmer, du er desværre forlængst gået meget længere end humor berettiger.
Det er efterhånden ynkeligt det du skriver

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 02-01-11 17:35

On Sun, 2 Jan 2011 17:20:34 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Folmer, du er desværre forlængst gået meget længere end humor berettiger.
>Det er efterhånden ynkeligt det du skriver

>--

Synes du det?

Jeg synes at jeg får skyld for så meget som de fleste véd at jeg
overhovedet ikke står for.

Hvordan synes du lige jeg kommer ud af det med livet i behold, og uden
at nogen andre dør af grin på min bekostning?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn J.

Dato : 02-01-11 17:40

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan synes du lige jeg kommer ud af det med livet i behold, og uden
> at nogen andre dør af grin på min bekostning?

Hvis du og Mac spørger mig, så skulle i give hinanden hånden og holde op.

Det giver respekt !

I er jo begge 2 et par flinke og rare gutter ... i bund og grund.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Mcwm

Dato : 02-01-11 21:30

Den 02-01-2011 17:39, Bjørn J. skrev:
> [...]
>
> Det giver respekt !
>
> I er jo begge 2 et par flinke og rare gutter ... i bund og grund.

Det er faktisk forsøgt fra min side. Jeg har på intet tidspunkt forsøgt
at nedgøre Folmer. Tværtom...

At Folmer så har den opfattelse, at så længe han forstår "noget" så er
alle med, det kan jeg kun beklage.

Jeg gav det ydermere et par dages frist, hvor jeg ikke smed nogen indlæg
og kunne der blot observere, at han trak den så langt det nu var muligt.

Efter at have argumenteret det bedste jeg er i stand til, har jeg ingen
forståelse mødt fra ham, så hvad jeg ydermere skal stille op - nu han
pointerer at det er op til mig at "blive god", ved jeg ikke.

Venligst
Mcwm - der takker for de pæne ord, kommer du i nærheden, er der drikke
efter eget valg!

Fra : Mcwm

Dato : 02-01-11 21:47

Den 02-01-2011 16:32, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Jeg forstår ikke, at du ikke forstår, at det kun er skrevet fordi jeg
> har fundet ud af at du bliver så afsindigt hidsig, når jeg gør det.

Blot for at tilslutte mig Uffes kommentar og for at spørge dig, om du
virkelig har den opfattelse at jeg sidder og bliver ophidset over dig og
dine skriverier? Falder det dig slet ikke i øje, at jeg holder tonen?

Jeg er bange for, at du atter tillægger mig "værdier" jeg ikke besidder
og som du ikke har kendskab til.

Folmer, det er drevet for langt til at jeg kan se humor i det. Dog
glæder det mig, at du begynder at bruge smiley'er igen. Det er første
tegn på at du bruger humor, i meget lang tid. Tak for det

Venligst
Mcwm

Fra : alexbo

Dato : 02-01-11 22:36

"Mcwm" skrev

>Falder det dig slet ikke i øje, at jeg holder tonen?

Emnelinien fortæller så hvilken tone du holder, en tone der lægger op til
ballade.

Formålet med indlægget var at få Folmer op i det røde felt, det lykkedes så
også, og det var dumt af Folmer at lade sig provokere, men jeg synes du er
en provokerende skiderik.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mcwm

Dato : 02-01-11 13:11

Den 02-01-2011 09:41, jan_stevns skrev:

> nej - man skal nok læse *hele* rapporten før man kan drage
> konklusioner

Derfor link

Fra : Anders Majland

Dato : 02-01-11 10:28

> Ligeledes står det at læse: "Ca. halvdelen af de 23 lastbiler havde kørt
> med en hastighed der var for høj i forhold til hastighedsgrænsen eller
> forholdene i øvrigt."

Vi kan jo med selvsyn konstatere at på lande og motorvej er det kun et fåtal
holder hastighedsgrænserne til punkt og prikke.

Og så er den med hastighed efter forholdene jo den sædvanlige
gummivurdering... Kører du galt og ulykken kunne være undgået ved at køre
langsommere - Ja så var hastigheden for høj efter forholdene ...

Så det kan næsten undre at summe af dem der er kørt galt med en hastighed
over hastighedsgrænserne og dem der har kørt hurtigere end forholdene
tillader kun er ca halvdelen ...

Men det skyldes sikkert at en stor del af uheldene er mødeuheld i byen med
lav fart...

Hvorfor hive en gammel 2001 analyse frem nu ?

Fra : Mcwm

Dato : 02-01-11 13:23

Den 02-01-2011 10:28, Anders Majland skrev:
> Så det kan næsten undre at summe af dem der er kørt galt med en
> hastighed over hastighedsgrænserne og dem der har kørt hurtigere end
> forholdene tillader kun er ca halvdelen ...

Man er jo kørt galt, hvis man fx bliver påkørt af en der kører over for
rødt. Hvor mange kender du, der sænker farten i en lysregulering, i
forventning om at en eller anden ikke stopper for rødt?

Venligst
Mcwm

Fra : Anders Majland

Dato : 03-01-11 11:52

> Man er jo kørt galt, hvis man fx bliver påkørt af en der kører over for
> rødt. Hvor mange kender du, der sænker farten i en lysregulering, i
> forventning om at en eller anden ikke stopper for rødt?

Jeg kører nok i kbh til at jeg ikke kører ud i et kryds før jeg har vurderet
om min medtrafikanter holder ... Der er altid nogen der lige skal med over
for rødt - specielt et problem med venstresvingende der lige skal med ud i
krydset...

Godt nok er der nogen der mener at jeg kører som om jeg er paranoid - men
det skyldes nok blot mange år på mc..

Sideveje til landeveje er værre - ikke sikkert at jeg i bil nedsætter farten
(ret meget) men er jeg det mindste usikker på om en fra en sidevej har tænkt
sig at blive holdene så hænger foden over bremsen for at kunne spare 1/10 i
reaktionstid hvis jeg skal kaste ankeret

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 03-01-11 18:08

"Anders Majland" skrev i meddelelsen

[...]
--*--

Nope - jeg er enig. Jeg kører ikke ofte i Kbh i mylretrafikken, men imorges
/ eftermiddags gjorde jeg det på tværs af byen. Det var pisseglat overalt,
og alligevel kørte folk, som du beskriver det. Jeg sad og tænkte på, at det
ender sgu med et brag det her - og ganske rigtigt. En Aygo-chauffør måtte
skæres fri af bilen i Vanløse - han skulle dreje til venstre i et
lyskryds...

--*--
Præcis - dét hedder "erfaring" :)

Fra : Claus Frørup

Dato : 04-01-11 12:35

Isang tao pinangalanan, Mcwm nagsulat:

>Man er jo kørt galt, hvis man fx bliver påkørt af en der kører over for
>rødt. Hvor mange kender du, der sænker farten i en lysregulering, i
>forventning om at en eller anden ikke stopper for rødt?

Det gør jeg, men jeg tør næsten ikke skrive, at det er min erfaring
der byder mig gøre det..

--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Fra : Mcwm

Dato : 04-01-11 18:22

Den 04-01-2011 12:35, Claus Frørup skrev:

> Det gør jeg, men jeg tør næsten ikke skrive, at det er min erfaring
> der byder mig gøre det..

Det skal du nu ikke være så nervøs for Jeg ser flere angiver det,
med årsag i det aktuelle føre. Der tror jeg vi alle gør det. Men hvordan
så, i normalt føre, på tør vej?

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-11 19:58

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Det skal du nu ikke være så nervøs for Jeg ser flere angiver det,
>med årsag i det aktuelle føre. Der tror jeg vi alle gør det. Men hvordan
>så, i normalt føre, på tør vej?

Jeg tror Claus - som jeg - udnytter den der underlige 6.e sans vi
mennesker er forsynet med

Fra : Claus Frørup

Dato : 04-01-11 22:45

Isang tao pinangalanan, Mcwm nagsulat:

>Det skal du nu ikke være så nervøs for Jeg ser flere angiver det,
>med årsag i det aktuelle føre. Der tror jeg vi alle gør det. Men hvordan
>så, i normalt føre, på tør vej?

Jeg gør det uanset føre, årstid og klokkeslet.
Der er tosser overalt 24/7/365(eller hvor mange dage der er i et år)

Men du får mig ikke til at skrive hvilket bilmærke jeg oftest har set
brilliere i den sport....

Fra : Mcwm

Dato : 04-01-11 22:56

Den 04-01-2011 22:44, Claus Frørup skrev:

> Men du får mig ikke til at skrive hvilket bilmærke jeg oftest har set
> brilliere i den sport....

Hvor har du mødt mig siger du?

Men man skal godt nok langt ned i hastighed, for at undgå alle fjolser
man kunne møde. Dette blot med det deraf følgende problem, at de kommer
bagfra.

Venligst
Mcwm

Fra : Claus Frørup

Dato : 05-01-11 08:02

Isang tao pinangalanan, Mcwm nagsulat:

>Hvor har du mødt mig siger du?

hehehe.... no comments!

>Men man skal godt nok langt ned i hastighed, for at undgå alle fjolser
>man kunne møde. Dette blot med det deraf følgende problem, at de kommer
>bagfra.

Nahhh, det er nu ikke så slemt....
Den så ofte forkætrede erfaring gør, at man ved hvor risikoen er
størst..... og dem der kommer bagfra?????
De kan rende mig der hvor jeg er højest når jeg plukker jordbær, hvis
de ikke kan finde ud af at holde afstand

Fra : alexbo

Dato : 02-01-11 10:52

"Mcwm" skrev

> "Emnet for den foreliggende analyse er uheld med lastbiler. Dette er
> valgt, fordi lastbiler spiller en langt større rolle i det samlede
> uheldsbillede i Danmark, end deres antal og kørselsmængde berettiger til."

Faktisk står der også at det er ikke noget de ved.
De ved ikke om der er flere uheld med lastbiler end deres antal berettiger
til, eller om uheld med lastbiler i større grad end andre uheld registreres

"Formålet er at søge svar på, om lastbilernes store
uheldsrisiko især kan tilskrives fejlhandlinger hos lastbilførerne og/eller
fejl ved lastbilerne,
eller om der er særlige forhold ved lastbilerne i manøvremæssig og
kollisionsmæssig
henseende, som gør det mere sandsynligt, at uheld opstår eller i højere grad
end uheld med andre trafikanter registreres af politiet."

Jeg vi da gerne påstå at det er det sidste der gør sig gældene, de mange
glatføreuheld med både person og lastbiler viser det tydeligt.
Når en personbil ender på tværs i grøften ser man den når man kører forbi,
ender en lastbil på samme måde lukkes vejen og der bringes i nyhederne at nu
er der igen en lastbil der er kørt galt.
At et uheld med en lastbil medfører større skader end et uheld med personbil
kan vel ikke undre nogen, så de vil nødvendigvis have en størrre andel af
alvorlige skader end gennemsnittet, uden at de i øvrigt forårsager flere
uheld.

Jeg har ingen bortforklaring at tilbyde men en smule erfaring.
Min erfaring er at folk læser det de vil i sådan en rapport, klipper det fra
der ikke passer dem, og fortolker resten efter forgodtbefindende.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mcwm

Dato : 02-01-11 13:40

Den 02-01-2011 10:51, alexbo skrev:
> [...]
> De ved ikke om der er flere uheld med lastbiler end deres antal
> berettiger til, eller om uheld med lastbiler i større grad end andre

Hvor er det du ser den usikkerhed alex? (Seriøst ment, jeg ser den ikke.
Jeg ser kun at de er usikre på forholdene, ikke antallet)

> [...]
> personbil kan vel ikke undre nogen, så de vil nødvendigvis have en
> størrre andel af alvorlige skader end gennemsnittet, uden at de i øvrigt

Man bør så huske, at selv når personbiler er indblandet, er det nu om
dage oftere set, at vejen spærres af, helt eller delvist, for reddernes
skyld. Dette annonceres for det meste i trafikradioen, hvilket giver dem
af os som lytter til den, en vis ide om at der ofte spærres på det grundlag.

At du har ret i at der sker større skade, når det er lastbiler der er
indblandet, kan der ikke være tvivl om. De slår unægtelig en del
hårdere. Dog skal det slås fast, at så længe det handler om "bløde"
trafikanter, så er det underordnet om det er last- eller personbil der
rammer. Man mærker nok ikke forskellen i slaget.

> Jeg har ingen bortforklaring at tilbyde men en smule erfaring.
> Min erfaring er at folk læser det de vil i sådan en rapport, klipper det
> fra der ikke passer dem, og fortolker resten efter forgodtbefindende.
Det er jo det der giver baggrund for debat