Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Fejl på mobiltelefon nokia 6150
Fra : Carsten Olesen

Dato : 08-08-01 23:09

Hej,

Jeg har en mærkelig fejl på min 2 år gamle nokia 6150 mobil. Den virker
fint, men jeg kan bare ikke se noget i displayet. Det lyder underligt, men
når jeg tyrkker hårdt foran på displayet og bag på samtidig, kommer der
tekst i displayet.

Nogen forslag til hvordan det kan ordnes??

Carsten

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 09-08-01 15:59

Rens forbindelsen mellem print og display.

Morten

Fra : cjko

Dato : 10-08-01 00:01

On Thu, 9 Aug 2001 00:09:08 +0200, "Carsten Olesen"
<carsten.olesen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>tekst i displayet.
>
>Nogen forslag til hvordan det kan ordnes??

Ja jeg hedder godt nok også Carsten og har den samme mobil OG den
samme fejl.
Vil du ikke nok lige beskrive HVAD og HVORDAN man lige renser den.
Jeg er lidt ræd for at sabotere noget.
mvh
cjko

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 11-08-01 10:45

Hej, skil mobilos ad (4 skruer bag batteriet) pil fronten af, 2 skruer (sølv
farvede) i toppen af printet og så har du tastatur/display printet i hånden.
Så tager du displayet af, sidder fast med 4 "tapper", 2 på hver side af
printet (jeg har set at de kan være loddet fast til printet og så er det
frem med loddekolben) bag displayet i toppen sidder et lille stykke gummi
til at overføre signalet fra print til display det er normalt dette der
bliver beskidt, rens dette og guld "terminalerne" på printet med feks.
isopropylalcohol, så plejer det at virke igen.

Morten
Ps: hvis der er guld på det lille stykke gummi så vær meget forsigtig når du
renser dette.

Fra : cjko

Dato : 11-08-01 23:15

Tak, det var det jeg søgte.