Stafetten: Ugedage
Fra : Michel Sanomi

Dato : 01-01-11 08:13

Hej,

Jeg tror ikke, dette emne har været brugt før, så jeg satser: Sange
med ugedage i titlen. Jeg kan komme på mange, men I kan sikkert komme
på langt flere. Nu får vi se

Jeg smider lige selv den første...

Hanne Haller: "Samstag Abend" (1980) - http://www.youtube.com/watch?v=zWGgRma01xA

Keep them coming!

Mange hilsner
Michel

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-01-11 16:22

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke, dette emne har været brugt før, så jeg satser: Sange
> med ugedage i titlen. Jeg kan komme på mange, men I kan sikkert komme
> på langt flere. Nu får vi se

Her et bud

Lindisfarne med: When friday comes along

http://www.youtube.com/watch?v=9jrYo4-zWw4

--
Uffe Bærentsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-01-11 16:32

Michel Sanomi skrev:

> Jeg tror ikke, dette emne har været brugt før, så jeg satser:
> Sange med ugedage i titlen. Jeg kan komme på mange,
> men I kan sikkert komme på langt flere. Nu får vi se

En landeplage fra 1960'erne var denne:

The Small Faces - Lazy Sunday Afternoon:
http://www.youtube.com/watch?v=zXeRB-3nDR8

P.s. For 3 år siden havde vi en stafet med "dagens ord",
søndag, mandag, ... men så vidt jeg kan se i "google-arkivet"
nåede vi ikke gennem alle ugedagene.

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 01-01-11 16:39

Hej Michel

> Jeg smider lige selv den første...

Hvad med onsdag morgen med duoerne's duo

Simon and Garfunkel - Wednesday Morning, 3 A.M
http://www.youtube.com/watch?v=-bfEaaG19lU

Max

Fra : Martin [TMM]

Dato : 01-01-11 16:50

Hej
On 01-01-2011 16:12, Michel Sanomi wrote:
> Hej,
>
> Jeg tror ikke, dette emne har været brugt før, så jeg satser: Sange
> med ugedage i titlen.

Denne her er jo selvskrevet:
Mandage kan nogle gange være noget fanden har skabt.
http://www.youtube.com/watch?v=lAZgLcK5LzI

Andre synes at mandage ligefrem kan bruges til noget godt:
Sony har blokeret for den oprindelige udgave med RayDeeOhh, så her
kommer i stedet Make-Up's udgave.
http://www.youtube.com/watch?v=lAZgLcK5LzI

Til sidst er der også nogle der simpelthen ikke kan lide mandage.
http://www.youtube.com/watch?v=o2I84-A9duY

Det var alt fra mig.

Mvh
Martin

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-01-11 16:55

Michel Sanomi skrev:

> Sange med ugedage i titlen.

Et nummer (ikke en sang) med Brian Eno. Af mine
cd'er, er det den som består af det næstlængste
enkeltnummer. Den varer 60:58.

Her er 5:22 af Brian Eno - Thursday Afternoon:
http://www.youtube.com/watch?v=swQAwnusJVQ

--
Herluf :·)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-11 16:58

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

men I kan sikkert komme
på langt flere. Nu får vi se

Helt klart.

Sån en tidlig søndag morgen, John Mogensen
(Ingen video at finde)

Ich fange nie mehr was an einem Sonntag an (Diana Sorbello)
http://www.youtube.com/watch?v=xmUAtwLAqPc&feature=related (Den er
fantastisk god)

Åh det er søndag, Dorthe Kollo (Vist nok)
(Ingen video at finde)

Ein Sontag im Bett (Wencke Myhre)
http://www.youtube.com/watch?v=VBVvsIOw7gY
Ps: Det var den sang Florien Silbereisen gav et kom-tilbage sidste år i
"Feste der volksmusik", hvor han lagde sig på sengen ogb så kom hele det
kvindelige "Deutsche fernsehhballet des MDR, som også skulle ligge der. Til
sidst lå de i mange lag og Flori blev helt grøn, gul, orange og lilla i
hovedet af iltmangel. De skulle se hvor mange der kunne være i en seng og
Gunnars Rekordbog var til stede. De vandt.

Det er sommer, det er sol, det er søndag
http://www.youtube.com/watch?v=VNOPrfnXV1s

Lördagsafton, Vikingarna
http://www.youtube.com/watch?v=RRlKafoI-Pw&playnext=1&list=PLCF620EEF1E732B12&index=47

Samstag Nacht (Nicole Boss)
http://www.youtube.com/watch?v=VEFPVbuzXsg

Der er en ny dag på vej - her skal man selv gætte hvilken dag. Det synges
nemlig ikke
http://www.youtube.com/watch?v=sVMrhmJUmbM&feature=related

Her er der forøvrigt lørdagsbal på en kro
http://www.youtube.com/watch?v=UPvOulTXBtI

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-11 17:01

meddelelsen news:4d1f4f20$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>
> men I kan sikkert komme
> på langt flere. Nu får vi se

Ups! - Glemte denne

Samstagnacht (Nicki)
http://www.youtube.com/watch?v=xHVdA7RRfzM&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-01-11 17:30

[...]

Easybeats-Friday on my mind
http://www.youtube.com/watch?v=1IftzPmA3zE

Mamas & Papas-Monday Monday
http://www.youtube.com/watch?v=h81Ojd3d2rY

Elton-Saturday night's alright for fughting
http://www.youtube.com/watch?v=26wEWSUUsUc

Fra : Michel Sanomi

Dato : 01-01-11 09:36

> P.s. For 3 år siden havde vi en stafet med "dagens ord",
> søndag, mandag, ... men så vidt jeg kan se i "google-arkivet"
> nåede vi ikke gennem alle ugedagene.

Øv! Og her troede jeg, at jeg var opfindsom

Jeg havde ellers søgt på Stafetten og efter 10 sider begyndte de samme
mails at dukke op igen på side 11-20, så jeg troede mig sikker. Men,
nej...

Mange hilsner
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-01-11 17:36

> [...]

>Jeg tror ikke, dette emne har været brugt før, så jeg satser: Sange
>med ugedage i titlen. Jeg kan komme på mange, men I kan sikkert komme

Tja, så må Kris Kristofferson jo godt komme på banen,
Her med Sunday morning coming down.

http://www.youtube.com/watch?v=RDCZCCQVbRs

Og så snupper vi lidt i familie med Natten har tusind øjne,
her er det bare The Tremeloes med Once on a sunday morning

http://www.youtube.com/watch?v=ZNC0upJKtJE

Og så lige for, at ikke alt skal dreje sig om søndag,
så påstår Sven Ingvars, at han ringer på fredag...

http://www.youtube.com/watch?v=mcbp1VM5MZI&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-01-11 17:37

Den 01-01-2011 16:12, Michel Sanomi skrev:

> Jeg tror ikke, dette emne har været brugt før, så jeg satser: Sange
> med ugedage i titlen.

Lil Hardin Armstrong var engang en af de helt store. Hun klarede ikke
ægtemandens død i 1971 og døde selv halvanden måned efter. Her er hun
med "Harlem On A Saturday Night":

http://www.youtube.com/watch?v=RhVYB-nIeg8

"Come Sunday" med Mahalia Jackson. Denne live indspilning er langt bedre
end den senere studieindspilning:

http://www.youtube.com/watch?v=bOpb7wZmEUk

Her er et af de gamle swingorkestre, Richard Himber og med Stuart Allen
som solist, her med "Monday in Manhattan":

http://www.youtube.com/watch?v=-x0L5PchXFY

Det må være nok. Jeg er sikker på, at I finder resten af ugedagene.

Henning.

Fra : Anders Strand

Dato : 01-01-11 09:38

Sunday Will Never Be the Same
Spanky & Our Gang

http://www.youtube.com/watch?v=6OsfzU_XRas

Fra : Carl Drud

Dato : 01-01-11 17:40

Michel Sanomi <fantasi@webspeed.dk> writes:

> Jeg tror ikke, dette emne har været brugt før, så jeg satser: Sange
> med ugedage i titlen. Jeg kan komme på mange, men I kan sikkert komme
> på langt flere. Nu får vi se

Derek And The Dominos - Anyday
http://www.youtube.com/watch?v=AMUzsamWM14

--
Carl

Fra : Jensen

Dato : 01-01-11 10:00

On 1 Jan., 16:12, Michel Sanomi <fant...@webspeed.dk> wrote:
> Hej,
>
> Jeg tror ikke, dette emne har været brugt før, så jeg satser: Sange
> med ugedage i titlen. Jeg kan komme på mange, men I kan sikkert komme
> på langt flere. Nu får vi se

The Cure - Friday I'm In Love
http://www.youtube.com/watch?v=mGgMZpGYiy8

Fra : Martin Bak

Dato : 01-01-11 18:07

Øv. Jeg ville finde "fredag i mit blod" med Bamses Venner, men den er
desværre ikke tilgængelig på nettet.

Så vi må tage til takke med originalen:

The Easybeats - Friday On My Mind

http://www.youtube.com/watch?v=rBJLoYd8xak

--
Martin
Julesangen på Youtube:

Fra : Max

Dato : 01-01-11 19:26

Hej Michel

> Keep them coming!

I anden sammenhæng har jeg lige nævnt B B King
og ham skal vi da også have med, en herlig gammel
mand der ikke bare spiller blues, han er blues.

Stormy Monday BB King
http://www.youtube.com/watch?v=pVGu0visDbE

Max

Fra : Max

Dato : 01-01-11 19:41

Hej Michel

> Jeg smider lige selv den første...

Og så mangler vi vidst kun tirsdag.

Her er en af de mest markante stemmer fra
tredserne, nemlig Justin Hayward

Moody Blues - Tuesday Afternoon
http://www.youtube.com/watch?v=bPLWBhNW3FM

Max

Fra : perhag

Dato : 01-01-11 12:54

Et af de største hit med dansk artist var Whigfield og Saturday
Night.

En svensk fotomodel har lanceret en ny version i 2010:

Victoria Silvstedt - Saturday Night

http://www.youtube.com/watch?v=rXE4aK8ShXQ

En sang kendt fra amerikanske TV-serier:

Happy Days

http://www.youtube.com/watch?v=bjJZudJ3xos

Åge fra Fur kunne ikke finde John Mogensens Søndag Morgen. I
mellemtiden har den været bragt i Kris Kristoffersons originalversion,
men man forstår teksten så meget bedre på dansk, så her er den:

John Mogensen - Søndag Morgen

http://www.youtube.com/watch?v=vCLb4vJu4io

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-01-11 21:54

> [...]
>
> Jeg tror ikke, dette emne har været brugt før, så jeg satser: Sange
> med ugedage i titlen. Jeg kan komme på mange, men I kan sikkert komme

Melanie - Ruby Tuesday
http://www.youtube.com/watch?v=q-sk9abOYQ4

Aura - I will love you Monday
http://www.youtube.com/watch?v=1zbhK_MlIgo

Johnny Cash - Sunday Morning Coming Down
http://www.youtube.com/watch?v=hP67H4qfe5w

Jan

Fra : Michel Sanomi

Dato : 02-01-11 03:42

Hej Uffe,

> Lindisfarne med: When friday comes along
>
> http://www.youtube.com/watch?v=9jrYo4-zWw4

Videoen ser ud til at være blevet markeret "privat" siden du så den.

Og til Martin:
Du fik postet linket til "Manic Monday" to gange i stedet for det til
Mandagsstævnemøde (den har jeg prøvet at lave selv
Her er Make-Up: http://www.youtube.com/watch?v=HecwmvQGOko

Jeg venter lige og ser, om der kommer et par bud mere, men ellers
sender jeg stafetten videre i eftermiddag...

Mange hilsner
Michel

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-01-11 14:06

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
Hej Uffe,

> Lindisfarne med: When friday comes along
>
> http://www.youtube.com/watch?v=9jrYo4-zWw4

> Videoen ser ud til at være blevet markeret "privat" siden du så den.

Det er vist hvad der kan ske.
Kan ikke finde nogen anden, desværre

--
Uffe Bærentsen

Fra : Michel Sanomi

Dato : 02-01-11 07:07

Hej igen,

Stafetten skal videre...

> Jeg tror ikke, dette emne har været brugt før, så jeg satser: Sange
> med ugedage i titlen. Jeg kan komme på mange, men I kan sikkert komme
> på langt flere. Nu får vi se

Jeg havde ret. Der var mange, jeg ikke havde tænkt på endsige kendte.
Tak for alle de gode bud inden for meget forskellige genrer. Jeg har
lyttet til samtlige

Jeg tror ikke, der kommer flere, så jeg sender stafetten videre.

Først vil jeg dog lige runde af med et par egne bud, som ikke blev
foreslået:

Love and Kisses: "Thank God it's Friday" - http://www.youtube.com/watch?v=wLGciG2a1I8

The Drifters: "Saturday Night at the Movies" - http://www.youtube.com/watch?v=yIkjFhoW2ns

Daniel Boone: "Beautiful Sunday" - http://www.youtube.com/watch?v=DwjuKhBIIIQ

Mess: "Sonntag" - http://www.youtube.com/watch?v=NPH6WJebDeA (Østrigs
ESC-bidrag 1982)

Jeg tror faktisk kun, det var torsdag, der ikke var bud på, og jeg har
heller ingen på lager.

Stafetten går til Herluf for:
Brian Eno: "Thursday Afternoon" - http://www.youtube.com/watch?v=swQAwnusJVQ

Ikke fordi det nok var det mest usædvanlige bud, men jeg er sikker på,
at det vil være skønt efter en stressende arbejdsdag at komme hjem,
sætte en cd med den slags smuk og afslappende nærmest meditativ musik
på og lukke øjnene i lænestolen en halv times tid (husk at indstille
køkkenuret til at ringe, så det ikke bliver hele aftenen . Så jeg
skal ud og se, om jeg kan finde Eno eller noget tilsvarende. Tak for
inspirationen.

Mange hilsner
Michel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-01-11 16:04

Michel Sanomi skrev bl.a.:

> Jeg tror faktisk kun, det var torsdag, der ikke var bud på,
> og jeg har heller ingen på lager.

Der har været både tirsdags- og torsdagsnumre, bl.a.
nedennævnte.

> [...]
> køkkenuret til at ringe, så det ikke bliver hele aftenen .
> Så jeg skal ud og se, om jeg kan finde Eno eller noget

Tak. Jeg kan fortælle at jeg havde det timelange
Eno-nummer med på en lang togrejse til Lapland,
og det var dejligt at lytte til, mens hundredtusinder
af næsten ens grantræer passerede forbi vinduerne

--
Herluf :·)

Fra : Michel Sanomi

Dato : 02-01-11 09:09

> Der har været både tirsdags- og torsdagsnumre, bl.a.
> nedennævnte.

Ups! Her giver man stafetten videre for et stykke musik med "torsdag"
i titlen og overser dette. Jeg har aldrig været god til det med
tirsdag og torsdag på engelsk.

> Tak. Jeg kan fortælle at jeg havde det timelange
> Eno-nummer med på en lang togrejse til Lapland,
> og det var dejligt at lytte til, mens hundredtusinder
> af næsten ens grantræer passerede forbi vinduerne

Selv tak

Ren musikterapi som også skal inkluderes i cd-samlingen her...

Mange hilsner
Michel