Buler i taget fra nedfalden sne/is
Fra : Brian Larsen

Dato : 01-01-11 08:52

Jeg bor til leje i 4 etagers bygning. I går i tøvejret hørte jeg en del sne/is falde ned fra taget og der lå efterfølgende en del af det på fortovet neden for bygningen samt på min bil der holdt parkeret ved kantstenen. Jeg kunne ikke umiddelbart se noget på den i går men da jeg fik kigget efter i dag er der synlige buler på taget. Der ligger stadig en del is tilbage på fortovet og jeg har taget billeder af hvordan det ser ud, men det meste er smeltet efter i går inkl. det der lå på bilen.

Mit eget forsikringsselskab åbner først for telefonerne mandag og jeg vil gerne vide om der er noget jeg skal gøre inden da? Kontakte udlejeren? (på en helligdag?).

Det er et lille ApS der ejer bygningen og altså ikke en stor boligforening.

Der kan ses billeder af det her: http://picasaweb.google.com/brian.lund.larsen/Hyundai#

Den hvide Hyundai er min og den holdt der hvor den sølvgrå bil holder nu.

Godt nytår :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-01-11 17:09

"Brian Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Min erfaring, som er mange år gammel er følgende:
Hvis du selv bor i huset, hvor der faldt noget ned fra, så dækker din kasko,
med bonustab til følge
Hvis du har været så heldig at parkere uden for naboen, så dækker deres
ansvarsforsikring, hvis de har sådan en

Men som sagt, det er mange år siden og det var 1-families ejerboliger det
drejede sig om, ved ikke om det gør nogen forskel.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : GiWeo

Dato : 01-01-11 18:31

Hej

Med mindre husejeren har handlet "Groft uforsvarligt" er det din egen
kaskoforsikring der skal dække.

Hvilke muligheder har husejeren har, for fysisk at fjerne sneen. ??

--
GiWeo

Fra : Engelbert.H.

Dato : 01-01-11 18:55

Hvis ejeren ikke kan fjerne isen, så er det hans pligt at afspærre, så dette
eller skader på mennesker ikke opstår.

Fra : GiWeo

Dato : 01-01-11 19:05

Hej

>Hvis ejeren ikke kan fjerne isen, så er det hans pligt at afspærre, så dette
>eller skader på mennesker ikke opstår.

Det er korrekt

Men spørgsmålet gik på hvilken forsikring der skal dække.

Og det skal bilens !

Bilen ejer kan så køret et civilt søgsmål, hvis han finder trang for
det.

Fra : jdp

Dato : 01-01-11 11:59

--snip--

Jeg fik ødelagt min bil for et par år siden på den konto. Havde ikke
kasko. Ejendommens forsikring dækkede. Tror nok, at hvis du har kasko
skal denne dække og evt. præmieregulering (stigende) må du selv
betale.

Håber du har taget billeder af gaden så tæt på ulykkestidspunktet som
muligt, hvor man kan se at den ansvarlige for ejendommen ikke har sat
afspærringer op - dette kan være en fordeln hvis der opstår "kvas" i
forsikringssagen. Jeg oplevede dog egentligt ingen modvilje fra
ejendommens forsikring, men det tog stadig 3-4 måneder før jeg fik en
ny bil.

Det var iøvrigt en Mazda 323 der fik trykket taget 10 cm. på
Vesterbro, hjørnet af Reverdilsgade/ColBjørnsensgade 2006 - den blev
erklæret totaltskadet.

/jonas