Købe en VW af en gammel dame.......
Fra : TDN

Dato : 31-12-10 12:41

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-12-10 13:13

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i en meddelelse
news:4d1dc15d$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
> http://bileksp.re-cph.com/nyheder/video-pas-p%C3%A5-gamle-damers-biler

Hvad kan man lære af det....

Gamle mennesker kører som gale...

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-10 13:37

> "TDN" skrev i meddelelsen news:4d1dc15d$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
> http://bileksp.re-cph.com/nyheder/video-pas-p%C3%A5-gamle-damers-biler

minder mig om engang jeg kiggede på en Sierra. Her mente Ford forhandleren også
at bilen havde tilhørt en gammel mand som havde passet og plejet bilen efter alle
forskrifter.
Sælgeren blev decideret sur på mig da jeg påpegede hvordan det så hang sammen
med at oliefiltret var ræverød af rust (har ellers aldrig før set et rusten filter)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-10 15:57

"Tom" <nospam> skrev :

>Sælgeren blev decideret sur på mig da jeg påpegede hvordan det så hang sammen
>med at oliefiltret var ræverød af rust (har ellers aldrig før set et rusten filter)

De der sælgere og repræsentanter er sgu da også en flok sarte mimoser
:)

Husker da med et grin en arrig Fnatpusher smække motorhjælpen i fordi
nogen tillod sig at påpege at de plasticskrammel de skjuler motoren
med rasler ....
--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-12-10 16:27

On Fri, 31 Dec 2010 15:56:39 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>
>Husker da med et grin en arrig Fnatpusher smække motorhjælpen i fordi
>nogen tillod sig at påpege at de plasticskrammel de skjuler motoren

Det kan jeg da godt forstå - en Fiat rasler ikke, nå! ) (ret meget
)

Fra : Martin Bak

Dato : 31-12-10 16:54

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg da godt forstå - en Fiat rasler ikke, nå! ) (ret meget
> )

Det gør den da ikke. Det ville jo kræve at den kunne starte.

--
Martin
Julesangen på Youtube:

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-12-10 17:22

On Fri, 31 Dec 2010 16:53:32 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Det gør den da ikke. Det ville jo kræve at den kunne starte.

Godt ord igen ))

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-12-10 17:21

Fix It Again Tony.

Er det ikke det bogstaverne står for?

--

Godt nytår
Folmer

Fra : Allan F

Dato : 31-12-10 17:30

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Fix It Again Tony.
>
> Er det ikke det bogstaverne står for?
>
> --
>
> Godt nytår
> Folmer

Ifølge et ældre eksemplar af "Auto, Motor und Sport" eller også var det
"Autobild": "Fehler In Allen Teilen" - de havde lavet en 100.000 km's test
af en Fiat Tipo, og efter adskillesen i atomer, konkluderede de at der ikke
var noget på bilen der var i orden. Stillet overfor den konklusion, og
præsenteret for forsiden med FIAT lodret ned med de foregående 4 ord vandret
ud, blev importøren spurgt hvad han ville sige til det. Hans svar var "Folk
kan vel læse".

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-12-10 19:42

On Fri, 31 Dec 2010 17:29:33 +0100, "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
>ud, blev importøren spurgt hvad han ville sige til det. Hans svar var "Folk

Og i øjeblikket kan Grande Punto toppe statistikkerne i synshallerne -
brormand og svoger var til syn med deres her i efteråret. De fik bare
at vide "de fejler sq ikke en skid" og så ud igen ) Den ene var en
diesel.
Men Fiat har da et ry for "problemer" - men de små har de nu altid
været ret gode til. Mit gamle vrag er sq rimelig at holde kørende. Men
næste år så nærmer vi os jo en dag, som ingen troede ville opstå - en
stadig kørende Fiat med 300000 på klokken )

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 01-01-11 22:40

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

Husker da med et grin en arrig Fnatpusher smække motorhjælpen i fordi
nogen tillod sig at påpege at de plasticskrammel de skjuler motoren
med rasler ....
--

Nu stod vi jo så en samling bilnørder på Biler i Bella-messen og skreg af
grin samtidigt med. Måske dét har haft en vis indflydelse

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-12-10 21:24

On Fri, 31 Dec 2010 12:41:13 +0100, "TDN"
<tdnfjerndette@net.telenor.dk> wrote:

>http://bileksp.re-cph.com/nyheder/video-pas-p%C3%A5-gamle-damers-biler

Jeg har faktisk prøvet noget der ligner. Var omkring '89 ude efter et
køretøj til at stå stille en del af tiden i KBH. Og forelskede mig i
en Corsa 1.3S - fordi den måtte have det spark jeg gerne ville have,
når jeg endelig skulle ud og køre langfart.
Kørte ud og så på øsen - den var egentlig meget pæn. Sælger påstod,
det var hans mor, der havde kørt den, det virkede egentlig ret
sandsynligt efter en prøvetur. 1.3 S forvandlet til 1.0 sløv. 2. og 3.
gear totalt smadret i synchromesh.......så'eh. Det blev ikke min bil
)
Men......da jeg anbefalede sælger at sætte prisen 10000 ned med
henvisning til, at det var hans gamle mor, der havde misbehandlet den
var jeg nær endt på hospitalet. Godt to brødre var med )

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-11 13:28

>"TDN" skrev i meddelelsen
>http://bileksp.re-cph.com/nyheder/video-pas-p%C3%A5-gamle-damers-biler

Man skal bare se sig godt for og lade fornuften råde.
Min første bil (Ford Escort Mk 1 '68), som jeg købte i '81, var netop en
én-ejers med ca. 60000 km på klokken.
Det var en gammel dame, som havde haft den fra ny, men som nu ikke kunne
køre bil mere på grund af sygdom.
Bilen var stort set som ny inden i og det eneste der skulle laves var
skærmkanter, så var den fjong.

Senere (ca. '84) har jeg også købt en '67 Opel Rekord C model, som også var
en én-ejers (ja også denne var fra en gammel dame), den havde svjh kørt
omkring de 80000 km og skulle have ny kobling, men var ellers i rigtig
flot/god stand.

Så man kan skam godt (en gang i mellem) stole på de gamle damer

En anden gang (ca. 1987) var jeg med til at købe en '78 Ford Granada 2,8GL
aut, med knap 200 km på klokken, samt en '78 Ford Capri 2,3S Ghia, ligeledes
med knap 200 km på klokken.
Begge biler var uden afgift og havde stået urørt i en opvarmet garage siden
de var nye.
Ideen var så at betale afgift på dem begge, men ved vurdering hos
Toldvæsenet, forlangte de, at der skulle betales afgift som på en ny bil.
Svjh skulle der betales ca. 120000 på Granadaen og godt 100000 på Caprien,
så det blev opgivet.
Begge biler blev i stedet skrottet og solgt som dele.
Lidt synd, da begge biler var 100% som nye.

Så man kan skam godt finde "guldæg" hvis bare man ser sig lidt for
Men selvfølgelig, hvis man ser en gammel-dame-én-ejers bil, med T-Hansen
spoilere og lys i viskerarmene, så kan det da godt være man skal tjekke
bilen en akstra gang

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-01-11 20:16

Per Beer Hansen skrev den 01-01-2011:
> Begge biler var uden afgift og havde stået urørt i en opvarmet garage siden
> de var nye.

Hvorfor? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-11 23:01

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>
>Hvorfor? :)

Uha, nu sætter du min alzheimers på en alvorlig prøve

Bilerne stod i en garage under en større ambasadebygning i København og de
var vistnok givet som gaver, fra Ford importøren i sin tid, men så aldrig
taget i brug.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-01-11 10:01

Per Beer Hansen formulerede spørgsmålet:
> Bilerne stod i en garage under en større ambasadebygning i København og de
> var vistnok givet som gaver, fra Ford importøren i sin tid, men så aldrig
> taget i brug.

Mein Gott! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk