Stafetten: Sange om dyr.
Fra : Martin [TMM]

Dato : 29-12-10 21:48

Hej

Hvor mange sange (gode eller dårlige kan de være) findes der egentlig om
dyr?
Lad os finde ud af det!

Jeg starter med det postulat at det ikke altsammen behøver være så
pokkers seriøst:
Her skal vi en tur til "lægen".
http://www.youtube.com/watch?v=GlHU_pNbeV4

Så skal vi have noget rock til gruppens fan af den slags.
Her omgivet af nogle af "personerne" fra en af mine yndlings-show fra
tv, og som jeg for nyligt er begyndt at (gen)se på DVD... igen igen.
http://www.youtube.com/watch?v=iL3mYAsEp9g

Tag den væk!

Mvh
Martin

Fra : Kert Rats

Dato : 29-12-10 22:07

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Her omgivet af nogle af "personerne" fra en af mine yndlings-show fra tv,
> og som jeg for nyligt er begyndt at (gen)se på DVD... igen igen.

Jeg lægger ud med en klassiker, der netop er blevet præsenteret i DR2 (tror
jeg, at det var) med en redegørelse for melodiens og sangens
tilblivelsesproces.
Det er Shubiduas Vuffeli-vov: http://www.youtube.com/watch?v=PnA-YLj8_1A
Shubberne har mange dyr med i deres sange, så jeg nøjes med denne ene.

Vi må også lige have Elefantens Vuggevise, her i en pianoversion, der minder
om den med NHØP (på kontrabas):
http://www.youtube.com/watch?v=jhhhy5xUOtY

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-12-10 22:28

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Her omgivet af nogle af "personerne" fra en af mine yndlings-show fra tv,
> og som jeg for nyligt er begyndt at (gen)se på DVD... igen igen.

Las os blive ved dillerne. Her endda en der gør meget for kærlighedens
skyld. Janis Ian - Crocodile Song
http://www.youtube.com/watch?v=KBfZlVOgnuA

Og en tiger må der også være plads til
April Stevens - Teach me tiger
http://www.youtube.com/watch?v=tWpA5iY2V1I

En lille elefant:
Henry Mancini: Baby elephant walk fra filmen Hatari. - John Wayne i Afrika
http://www.youtube.com/watch?v=gwxu7YLv97E&feature=related

En kat, endda en dansk kat, som faktisk var årets Rock'n Roll melodi i 1962.
Bent Fabricius-Bjerre med Alley Cat
http://www.youtube.com/watch?v=9fFf0ClVLao

og til sidst et par grise
Beatles - Piggies
http://www.youtube.com/watch?v=BKggq6EsqIU

og en snegl, men den forekommer i teksten, ikke i titlen:
Donovan - There is a mountain
http://www.youtube.com/watch?v=8utgCo86lpo

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-10 22:47

> [...]
> Hej
>
> Hvor mange sange (gode eller dårlige kan de være) findes der egentlig om

Der er jo sangene om KÆNGUROER

Her er nogle SKIPPY-sange fra tv-serien "Skippy". De er helt fantastisk
gode. Og det var serien også: http://www.youtube.com/watch?v=6H4jeJcZaA4
(Især sangen fremme ved 4 minutter og 30 sekunder er god)
Nå, men lad os nu hellere stoppe den lille kænguro. Det sørger "Four
Hawaiian"s for: http://www.youtube.com/watch?v=Tc5B5n629bY&feature=related

............og så smutter vi hen i afdelingen for KROKODILLER. Så skal vi
selvfølgelig have fat i "Schnappi". Det var den lille krokodille der
svømmede helt ned til
Nilen, for 4 år siden. Det var der vist ikke mange her i landet der ikke
fandt ud af, hverken på de folkelige slager-radiostationer eller på
pop-radiostationerne.

Her er den i en geninspilning medMarco Konegger:
http://www.youtube.com/watch?v=Rez22m6uPr4
Her er den i originaludgaven, som kender:
http://www.youtube.com/watch?v=Oe3FG4EOgyU&feature=related
Og her på hollandsk:
http://www.youtube.com/watch?v=FJNd007TqLg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-10 22:51

> [...]
> Hej
>
> Hvor mange sange (gode eller dårlige kan de være) findes der egentlig om

Jeg aner ikke hvad disse dyr er for nogle. Men de er sjove:
http://www.youtube.com/watch?v=NA90IlymdZ4

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-10 22:56

meddelelsen news:4d1bad5c$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Ajhhhh.... vi skal altså have den her med.

En PINGVIN sang

http://www.youtube.com/watch?v=eKG08z85DtY

Hilsen Åge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 30-12-10 16:14

Hej Åge
On 29-12-2010 22:56, Åge Halldorsson wrote:
> En PINGVIN sang
>
> http://www.youtube.com/watch?v=eKG08z85DtY

Her er originalen så.
http://www.youtube.com/watch?v=OdBT-A16fEc

.... Men sød er den da.

Mvh
Martin

Fra : Hauge

Dato : 30-12-10 16:16

Den 30-12-2010 16:13, Martin [TMM] skrev:
> Her er originalen så.

Nej, det var ham du svarede

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-10 16:27

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, det var ham du svarede
>
> Mvh Hauge

Hauge!, Hwa med liiiige at lade det spiritus stå til nytårsaften?

Hilsen Åge

Fra : Michel Sanomi

Dato : 29-12-10 15:14

On 29 Dec., 21:48, "Martin [TMM]" <t...@--FJERNDETTE--trutter.dk>
wrote:
> Hvor mange sange (gode eller d rlige kan de v re) findes der egentlig om
> dyr?
> Lad os finde ud af det!

Sikkert mange. Et herligt emne, for der dukkede mange bud op her...

Silver Convention: "Fly Robin Fly" - http://www.youtube.com/watch?v=RM72iWami9M
("Robin" = "rødkælk")

Cherry Laine: "Catch the Cat" - http://www.youtube.com/watch?v=3rS0kM1tH2A

Rick Dee & His Cast of Idiots: "Disco Duck" - http://www.youtube.com/watch?v=irgJPqkuakM

America: "A Horse with no name" - http://www.youtube.com/watch?v=HdsHfZG19HM

Lobo: "Me and You and a Dog named Boo" - http://www.youtube.com/watch?v=7fgGNZYR5QM

Peter Shelley: "Love me love my Dog" - http://www.youtube.com/watch?v=ECcZ2juBDIw

Me & My: "Lion Eddie" - http://www.youtube.com/watch?v=LTqshK229w0

Peter, Sue & Marc: "Birds of Paradise" - http://www.youtube.com/watch?v=6RHrRJcTGdw

Arabesque: "Catch me tiger" - http://www.youtube.com/watch?v=jh-rtfWtwUc

Shakatak: "Night Birds" - http://www.youtube.com/watch?v=cEJxvbEaWSM

Silver Convention: "Tiger Baby" - http://www.youtube.com/watch?v=tt5veHt9sQw

Within Tempation: "Swan Song" - http://www.youtube.com/watch?v=uWA8sO6Xwjo

Jeg springer Electronicas ("Dance little Bird") og Sweet People ("Et
les oiseaux chantaient") over, da de har været postet for nylig.

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 29-12-10 23:23

Hej Michel

> Sikkert mange. Et herligt emne, for der dukkede mange bud op her...

Vi har i disse stafetter haft en aftale om at man ikke tæppebomber
med numre, tænk på at den der har stafetten skal lytte til alle de
numre der nævnes, og hvis der bliver for mange, ja så ender vi
med at ingen gider bringe stafetten vidre da det bliver for tidskrævende.
Så hvis alle holder sig til at vælge en to-tre stykker de virkelig
føler skal med, så fungere stafetten rigtig godt.

Max

Fra : Michel Sanomi

Dato : 29-12-10 16:12

Mens jeg sad og søgte på tuben blev min mad kold, men nu har jeg slugt
den, og der dukkede lige et par sange om dyr mere op i hovedet
undervejs gennem måltidet

3+2: "Butterflies" - http://www.youtube.com/watch?v=H_d-kXurlO8
(Hvideruslands smukke bidrag til Melodi Grand Prix 2010)

Tina Rainford: "Silver Bird" - http://www.youtube.com/watch?v=gRXmnMXvScc

Four Hawaiinans: "Stop den lille kænguru" - http://www.youtube.com/watch?v=Tc5B5n629bY

The Blacksheeps: "Oro jaska beana" (samisk for "Ti stille Hund") -
http://www.youtube.com/watch?v=Yl1TaVtRT0Q (norsk vinder af MGP
Nordic 2008

Mac and Katie Kissoon: "Like a Butterfly" - http://www.youtube.com/watch?v=kLnUTe92_Og

DJ Layla & Alissa: "Butterfly" - http://www.youtube.com/watch?v=kXCLjXgsnJE

Kai Warner's Salsoul Sensation: "Fly Butterfly" - http://www.youtube.com/watch?v=RtKy1JLt3F0

Og skulle jeg ikke lige runde af med originalversionen af gamle hr.
Pingvin:

Sophie et Magaly: "Le papa Pingoin" - http://www.youtube.com/watch?v=lu9RictLX3I
(int. Melodi Grand Prix 1980 Luxembourg)

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 29-12-10 23:17

Martin [TMM] wrote:

> Hvor mange sange (gode eller dårlige kan de være) findes der egentlig
> om dyr?

Der findes nok flere sange om dyr en vi kan nå at finde den næste år,
det er jo et meget brugt emne. Men vi kan da tage et par strykker.

Her er en abekat fra en af de bedste CD'er der nogen sinde er lavet,
nemlig Amused to Death af Roger Waters

Roger Waters - Perfect Sense II and III
http://www.youtube.com/watch?v=v6mjR5JNX7w&feature=related

og så skal vi da også have junglens konge med, selv om den
lever ude i græsmarkerne :)

Happy Hippo & Stan - "The lion sleeps tonight"
http://www.youtube.com/watch?v=3RxTM36VKUY&feature=fvsr

Max

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-10 23:23

"Martin [TMM]" <tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange sange (gode eller dårlige kan de være) findes der egentlig om
> dyr?
> Lad os finde ud af det!

I can feel the animal inside
My resolve is weakening
Pounding at the doors of my mind
It's nearly overpowering
I cannot begin to describe
The hunger that I feel again
Run if you intend to survive
For the beast is coming to life
Taking form in the glimmer in this tainted moonlight
Death approaches on this night

For the animal's soul is mine
We will be completed right before your eyes
I have no control this time
And now we both shall dine in Hell tonight

http://www.youtube.com/watch?v=dwxUgefMStM

Fra : Kert Rats

Dato : 30-12-10 00:04

> [...]
> Her omgivet af nogle af "personerne" fra en af mine yndlings-show fra tv,
> og som jeg for nyligt er begyndt at (gen)se på DVD... igen igen.

Vi må lige have en skør en med d'herrer Monrad og Rislund:
http://www.youtube.com/watch?v=6eDchGg99_w
Dyrene kommer til sidst i sketchen

Her er en aldeles politisk ukorrekt M&R-sang om hunde:
http://www.baboom.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=11032

Venligst

Kert Rats

Fra : Michel Sanomi

Dato : 29-12-10 16:15

On 29 Dec., 23:22, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Vi har i disse stafetter haft en aftale om at man ikke t ppebomber
> med numre, t nk p at den der har stafetten skal lytte til alle de
> numre der n vnes, og hvis der bliver for mange, ja s ender vi
> med at ingen gider bringe stafetten vidre da det bliver for tidskr vende.
> S hvis alle holder sig til at v lge en to-tre stykker de virkelig
> f ler skal med, s fungere stafetten rigtig godt.

Jeg kendte ikke til aftalen, men kan godt se det fornuftige. Jeg skal
nok holde mig i skindet fremover. Sorry!

Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-10 08:21

"Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kendte ikke til aftalen, men kan godt se det fornuftige. Jeg skal
> nok holde mig i skindet fremover. Sorry!
>
> Michel

Hørt! - Max er GUD

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-12-10 14:08

meddelelse news:4d1c32e6$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Michel Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Hørt! - Max er GUD
>
> Hilsen Åge

Det ved jeg ikke om han er, men derfor er der alligevel sund fornuft i
det...
Det beviser bare, at man ikke behøver være Gud, for at sige noget rigtigt.
Det ved du da, somme tider giver jeg da selv dig ret )))

M.V.H....Benny..
Der nok er lidt ironisk i dag :)

Fra : Max

Dato : 30-12-10 15:46

Hej Benny

> Det ved jeg ikke om han er, men derfor er der alligevel sund fornuft i
> det...

Præcis, og dejligt at vi trods alt kan blive enige om noget.

Godt nytår til dig og dine Benny

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-12-10 09:49

> Hej Benny

> Præcis, og dejligt at vi trods alt kan blive enige om noget.

> [...]

Jamen jeg er skam slet ikke så svær at blive enig med...
Bare jeg får min vilje )))

Og i lige måde..

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-12-10 01:09

Den 29-12-2010 21:48, Martin [TMM] skrev:

> Hvor mange sange (gode eller dårlige kan de være) findes der egentlig om
> dyr?

En tysker fra en periode der ikke så ofte blive nævnt i gruppen. Fra
årene efter WW2 og indtil tysk schlager begyndte at blive
fabriksfremstillet:
Ralf Paulsen med en Berlinersang "Die Uhr am Bahnhof Zoo":

http://www.youtube.com/watch?v=-O4hUXQ5680

Er der en aftale i hus med Åge, om turen derned engang i forsommeren?

Henning.

Fra : Michel Sanomi

Dato : 29-12-10 20:23

> Jeg kendte ikke til aftalen, men kan godt se det fornuftige. Jeg skal
> nok holde mig i skindet fremover. Sorry!

Jeg håber, Martin når at læse dette inden han (måske) orker at kæmpe
sig gennem mine forrige alenlange mails, men jeg reducerer budene til
disse tre, som jeg synes, er de bedste personligt:

[...]

PS! Max: Jeg havde ikke set din mail, da jeg sendte andet "læs", men
som sagt er budskabet forstået

Fra : Max

Dato : 30-12-10 10:15

Hej Michel

> PS! Max: Jeg havde ikke set din mail, da jeg sendte andet "læs", men
> som sagt er budskabet forstået

Nu er det jo heller ikke et krav at man skal begrænse sig, man kan jo
have gode grunde til at poste mange henvisninger. Men da jeg for
længe siden genoplivede stafetten kunne jeg fornemme på dem der
syntes det er en god ide med disse stafetter at en form for begrænsning
i antallet er en god ide.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-10 12:26

> [...]
> længe siden genoplivede stafetten kunne jeg fornemme på dem der
> syntes det er en god ide med disse stafetter at en form for begrænsning

Begrænsningen har egentlig "levet" siden den allerførste stafet med dagens
år, hvor det næsten var umuligt at være med efter de første 2 havde postet
hele hitlisten fra året. Så både af den grund, og den du angiver at det er
halvumuligt at gennemlytte +100 numre for stafetholderen, har der været en
vis konsensus omkring at 3 forslag er "normen".
Kvalitet frem for kvantitet.

/Alex

Fra : Hauge

Dato : 30-12-10 16:01

Den 30-12-2010 04:22, Michel Sanomi skrev:
> Silver Convention: "Fly Robin Fly" - http://www.youtube.com/watch?v=RM72iWami9M
> ("Robin" = "rødkælk")

Godt nummer og godt genhør

Mvh Hauge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 30-12-10 16:17

Hej
On 30-12-2010 04:22, Michel Sanomi wrote:
> Jeg håber, Martin når at læse dette inden han (måske) orker at kæmpe
> sig gennem mine forrige alenlange mails, men jeg reducerer budene til
> disse tre, som jeg synes, er de bedste personligt:

Jeg skal nok nå igennem det meste. :)
En række gode bud.

Jeg tror dog at jeg vil lade den løbe lidt endnu, så alle kan få en
chance. Det er jo et ret bredt emne...

Mvh
Martin

Fra : Hauge

Dato : 30-12-10 16:21

Den 30-12-2010 16:17, Martin [TMM] skrev:
> Det er jo et ret bredt emne...

Især hvis elefanterne er med ;)

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 30-12-10 16:36

Hej Hauge

> Især hvis elefanterne er med ;)

Dem må vi jo så have med

Freddy Fræk - Elefantens Vuggevise
http://www.youtube.com/watch?v=S037xJoblYI

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-10 16:37

> Især hvis elefanterne er med ;)
>
> Mvh Hauge

Hvad med en torsk?

torsk

Hilsen Åge

HA!

Fra : Hauge

Dato : 30-12-10 17:20

Den 30-12-2010 16:37, Åge Halldorsson skrev:
> Hvad med en torsk?

Har ikke set dig i virkligheden ;)

Mvh Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-12-10 09:51

meddelelse news:4d1ca737$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad med en torsk?
>
> torsk
>
> Hilsen Åge
>
> HA!

Jamen Åge.... Du er her da ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-10 16:40

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-10 16:41

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Især hvis elefanterne er med ;)
>
> Mvh Hauge

Den er her. Efter 44 sekunder vader øllefanten den hen over skærmen:
http://www.youtube.com/watch?v=4eul4RTAcks

Det er ele-fantastisk at de kan lade sig gøre.

Skål!

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-12-10 17:13

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Især hvis elefanterne er med ;)

Eller flodheste:

Rolf Harris med Hippopotamus Song eller som den egentlig hedder: Mud
http://www.youtube.com/watch?v=AFUQasY3stA

Fra samme kunstner, Never smile to a crocodile
http://www.youtube.com/watch?v=tnlOS5cnavY&feature=related

En stor og voldsom hund.
http://www.youtube.com/watch?v=1pdJeqQKTpM&feature=related

og adskillige dyr i Tie me Kangaroo down...
http://www.youtube.com/watch?v=_D-LmRNdQiQ&feature=related

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-10 18:06

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Eller flodheste:

Hvorfor lige flod-heste?
http://www.soren-ervig.com/fotos/sorenogtrofaeer/bedre/Hjemside%2010%20B,%20stor,%20dias.%20S%C3%B8ren%20krydser%20flod%20m%20heste%20og%20elg.jpg

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-10 18:17

meddelelsen news:4d1cbc07$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor lige flod-heste?

> [...]

Så kan vi lige så godt tage en tyr med:
http://www.youtube.com/watch?v=U8s2LlNgaGU&feature=related
(Den stormer frem efter 15 sekunder)

Her er forresten en sang hvor der er harer, pelikaner, sommerfugle og
kyllinger med: http://www.youtube.com/watch?v=AekVkF8ZBMM

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-10 16:31

> [...]
>
> Jeg skal nok nå igennem det meste. :)
> En række gode bud.
>
> Jeg tror dog at jeg vil lade den løbe lidt endnu, så alle kan få en

............... som de siger i Bredegade.

Hilsen Åge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 01-01-11 12:30

Hej
On 30-12-2010 04:22, Michel Sanomi wrote:
> Silver Convention: "Fly Robin Fly" - http://www.youtube.com/watch?v=RM72iWami9M
> ("Robin" = "rødkælk")

Dejligt nummer og et kærkomment genhør. Den fik du stafetten for.

Sikke da en masse dyre-sange der findes i denne verden. Ikke alle lige
gode, men der skal være plads til dem alle.

Mvh og godt nytår til alle.
Martin

Fra : Henning Jensen

Dato : 30-12-10 08:53

Den 29-12-2010 21:48, Martin [TMM] skrev:

> Hvor mange sange (gode eller dårlige kan de være) findes der egentlig om
> dyr?

Det er jo et stort emne, så der er jo svært at "holde sig på måtten",
med kun et eksempel. :-|
Jeg drømte igen i nat om Berlin, og kom til at tænke på denne, der blev
international berømt, og som er blevet sunget i mange forskellig
versioner.Det er en gammel tysk filmmelodi fra 1936, fra filmen
"Glückskinder".

Ich wollt, ich wär ein Huhn,
ich hätt nicht viel zu tun,
ich legte vormittags ein Ei und abends wär ich frei.
Mich lockte auf der Welt kein Ruhm mehr und kein Geld.
Und fände ich das große Los, dann fräße ich esbloß.
Ich brauchte nie mehr ins Büro.

Jeg vælger et Berliner eksempel, også et fra dengang, og med "Kareol
Tanzorchester".
Det er optaget i den berømte "Chat Noir" i Friedrichstraße i Berlin.
Kabareten hvor også store berømtheder som Claire Waldoff optrådte.

http://www.youtube.com/watch?v=Z6BdftK0Mu0&feature=related

Mon der stadig er en kabaret "Chat Noir" i Friedrichstraße?
Mon det er et af de steder, hvor Åge vil guide os hen?
Mon de spiller schlager i vore dage?

Godt nytår til alle.
Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-12-10 14:31

> [...]
> Her omgivet af nogle af "personerne" fra en af mine yndlings-show fra tv,
> og som jeg for nyligt er begyndt at (gen)se på DVD... igen igen.

Okay da, her er en af dem, jeg holder meget af.... Om den egentligt handler
så meget om dyr, eller bare lidt om os allesammen... Ja det syntes jeg
enhver skal gøre op med sig selv.... Roger Glover & Guests.... Love is
all...

http://www.youtube.com/watch?v=oADfmYQWmW8

Og måske skulle vi lige snuppe Jimmi Cliff med The lion sleeps tonight.

http://www.youtube.com/watch?v=jSUkCCTCqF8

Og så slutte af med Ferlin Husky med On the wings of a snow white dove

http://www.youtube.com/watch?v=s8rD31zusOc

Det var mine bidrag, så håber jeg da nogle kunne lide dem.

M.V.H....Benny..

Fra : P.Petersen

Dato : 30-12-10 14:40

> [...]
> Hej
>
> Hvor mange sange (gode eller dårlige kan de være) findes der egentlig om

Her et nummer, der måske kan fortolkes om det handler om et dyr, men
alligevel.
http://www.youtube.com/watch?v=HlSidenJ5-E

Igen et nummer, der også kan fortolkes på.
http://www.youtube.com/watch?v=gbxfe7DMxVo

Og så lige en med Aages tyske yndlingsorkester. :)))
http://www.youtube.com/watch?v=r8ods8XYX7I

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Hauge

Dato : 30-12-10 16:08

Den 29-12-2010 21:48, Martin [TMM] skrev:
> Lad os finde ud af det!

Jeg vil da også bidrage med ét, endda et af de dårlige slags:

http://www.youtube.com/watch?v=x4gqQQ2qTiY

Mvh Hauge

Fra : Kert Rats

Dato : 30-12-10 20:27

> [...]
> Her omgivet af nogle af "personerne" fra en af mine yndlings-show fra tv,
> og som jeg for nyligt er begyndt at (gen)se på DVD... igen igen.

Jeg har lige en sidste skævert - Shubiduas sang Snasken, hvori der synges:
"Steger rullen i friture. Den bli'r blød og dyr."
Bløddyr?

Nå, den er måske lidt for langt ude.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ulrik

Dato : 30-12-10 20:28
Fra : Martin Bak

Dato : 31-12-10 12:26

> [...]
> Hej
>
> Hvor mange sange (gode eller dårlige kan de være) findes der egentlig om

Et par bud fra mig:

Ugly Kid Joe:
cats in the cradle
http://www.youtube.com/watch?v=B32yjbCSVpU

Og et nummer fra egen hånd, hvori der optræder en puddelhund og med lidt god
vilje en collie:

http://martinbak.dk/privat/musik/g%C3%A5r%20ned%20ad%20gaden.mp3

--
Martin
Julesangen på Youtube:

Fra : Kert Rats

Dato : 31-12-10 14:46

> [...]
> Her omgivet af nogle af "personerne" fra en af mine yndlings-show fra tv,
> og som jeg for nyligt er begyndt at (gen)se på DVD... igen igen.

En bette en om et næsehårn:
http://www.youtube.com/watch?v=BqA3KFUd8Lo

Venligst

Kert Rats

Fra : Michel Sanomi

Dato : 31-12-10 11:12

> Begr nsningen har egentlig "levet" siden den allerf rste stafet med dagens
> r, hvor det n sten var umuligt at v re med efter de f rste 2 havde postet
> hele hitlisten fra ret. S b de af den grund, og den du angiver at det er
> halvumuligt at gennemlytte +100 numre for stafetholderen, har der v ret en
> vis konsensus omkring at 3 forslag er "normen".
> Kvalitet frem for kvantitet.

For god ordens skyd vil jeg tilføje, at "bud-tsunamien" som udløstes
af min ivrighed faktisk udelukkende indeholdt sange, som jeg enten har
i egen samling eller har hørt og synes om, så for mig var det hele
skal kvalitet og ikke blot "revl og krat".

Men jeg er som sagt enig i, at man bør begrænse sig, og at jeg selv
fremover højest vælger op til tre bud, hvis jeg har mange flere i
ærmet, for jeg tror også, at mange bud både træltter "staftetholderen"
og de andre deltagende, og det ville være brandærgerligt hvis en
musikspøg som denne dør ud pga. dette. Jeg synes, det er sjovt og lidt
udfordrende at være med.

Hvis man meget gerne vil dele de resterende sange, man sidder med, og
ingen andre er kommet med dem, kan man jo gøre det EFTER stafetten er
givet videre, så alle får en fair chance og "stafetholderen" tid til
at lave andet end at sidde og vurdere musik en halv dag. Så kan
eventuelt interessrede jo lytte på disse også, hvis de vil - eller
lade være.

Mange nytårshilsner
Michel

PS! LIdt off-topic men da raketterne vel ved midnat suser op ovenover
skyerne før de "folder sig ud", så her hvordan det kunne se ud:
http://www.youtube.com/watch?v=Aip619LJMD

Fra : Michel Sanomi

Dato : 31-12-10 11:28

Og måske skulle jeg starte med at korrekturlæse mine mails...

> [...]
> i egen samling eller har hørt og synes om, så for mig var det hele
> SKAM kvalitet og ikke blot "revl og krat".

Pull you da lige en smule together, Michel.
Hvordan vil det ikke gå, hvis jeg drister mig til et glas champagne,
når rådhusklokkerne bamler? Jeg må hellere logge af for i aften

Fra : Michel Sanomi

Dato : 01-01-11 07:46

On 1 Jan., 12:30, "Martin [TMM]" <t...@--FJERNDETTE--trutter.dk>
wrote:
> Hej

> Dejligt nummer og et kærkomment genhør. Den fik du stafetten for.

Tusind tak Jeg synes faktisk også den holder som typisk solid
70'er-disco og noget af den første af slagsen. Titlen er i øvrigt
tvetydig, da det jo også kunne være et drengenavn.

Jeg vender tilbage om et øjeblik med årets første stafet. Skal lige
blive enig med mig selv om, hvad emnet skal være.

Mange hilsner
Michel