Bare man har vinterdæk....
Fra : Martin Bak

Dato : 30-12-10 17:39

Jeg har været på Sjælland den sidste uges tid, men har selvfølgelig fulgt
med i mine ø-fællers trængsler med sneen. Jeg er nu kommet hjem, og her er
da ganske rigtig enormt meget sne.

Nogen kørte forleden en tur på Ibskervej, og optog det på video:

http://www.youtube.com/watch?v=_F2hnakt4WQ

Havde de da bare haft vinterdæk på, så havde den smule drive vel ikke været
noget problem?

--
Martin
Julesangen på Youtube:

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-12-10 17:44

>Havde de da bare haft vinterdæk på, så havde den smule drive vel ikke været
>noget problem?

Intet problem.. det er et spørgsmål om indgangsvinkel og hastighed

//Martin

Fra : oz3bto

Dato : 31-12-10 04:37

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Intet problem.. det er et spørgsmål om indgangsvinkel og hastighed
>
> //Martin

Slet ikke .. Spørgsmål om rette dæk.. Og en bil der er høj nok

F.x. kammeratens 4 Runner den skulle da nok kunne fortsætte der.. Meeeeen
OK han køre så også rundt på 38" hjul der er lavet til at køre i dyb sne

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-12-10 11:59

>Slet ikke .. Spørgsmål om rette dæk.. Og en bil der er høj nok

Det er også et spørgsmål om at forstå joken

Helt idiot er jeg ikke.. selvom visse personager herinde nok vil påstå
det modsatte.. hehe.

//Martin

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-12-10 12:05

On Fri, 31 Dec 2010 11:59:11 +0100, "Martin [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Det er også et spørgsmål om at forstå joken
>
>Helt idiot er jeg ikke.. selvom visse personager herinde nok vil påstå
>det modsatte.. hehe.

>--

Det har du selvfølgelig relevante og troværdige links til? ))

Vi må jo blive i gruppens ånd.

--

Godt nytår
Folmer

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-12-10 15:41

>Det har du selvfølgelig relevante og troværdige links til? ))

Det kaldes erfaring

>Vi må jo blive i gruppens ånd.

Haha ja

//Martin

Fra : oz3bto

Dato : 01-01-11 16:53

> Det kaldes erfaring

> Haha ja
>
> //Martin

Hvis du ikke mindst kan henvise til 5-6 sider samt tests udført af ACDC og
FDM såer der ingen der tror på dig

Egne erfaringer tæller IKKE her i gruppen.......Medmindre man køre BMW med
xeron lys og aldrig overskrider fartgrænsen eller andre færdselsregler

Der kan forekomme ironi i dette indlæg

Fra : Bjørn J.

Dato : 01-01-11 18:56

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis du ikke mindst kan henvise til 5-6 sider samt tests udført af ACDC og
> FDM såer der ingen der tror på dig

Læn du dig hellere tilbage i stolen, mens nytårsbranderten fiser af med lidt
ACDC i ørerne .. tsk..tsk...

http://www.youtube.com/watch?v=fsDpznl8eIs

...måske du kan få FDM til at lave en test..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-12-10 12:09

Den 31-12-2010 11:59, Martin [6000] skrev:

> Det er også et spørgsmål om at forstå joken
>
> Helt idiot er jeg ikke.. selvom visse personager herinde nok vil påstå
> det modsatte.. hehe.

Jeg kan stadig have mine tvivl om det har noget med dækkene at gøre. Den
23. kørte jeg på motorvejen. Det var meget galt. Selv med 40-50km/t og
meget let fod på gaspedalen i 5.gear blinkede den gule lampe lystigt.
Med den hastighed har man så god tid til at observere dem der overhaler.
En meget stor del, vel en 2/3, af dem der overhalede havde Xenon-lys.
Som regel noget eftermonteret. De kunne i praksis køre dobbelt så
stærkt. De behøvede heller ikke holde afstand. Derfor vil jeg foreslå at
det bliver lovkrav.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-12-10 13:09

On Fri, 31 Dec 2010 12:08:58 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Som regel noget eftermonteret. De kunne i praksis køre dobbelt så
>stærkt. De behøvede heller ikke holde afstand. Derfor vil jeg foreslå at

Jeg har været inde på noget af det samme.

Hvis du ikke har en stærk psyke, kan jeg ikke anbefale dig at følge op
på tråden.

I dette øjeblik sidder der mennesker rundt omkring og føler sig
personligt forfulgte. Det ender op i en blanding af Erik Münsters
lægebrevkasse og Tine Brylds social-ditto.

De eneste vi formentlig ikke hører fra, er dem med de ulovligt
monterede xenon-lygter.

--

Godt nytår
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-01-11 02:31

Den 31-12-2010 13:08, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Jeg har været inde på noget af det samme.
>
> Hvis du ikke har en stærk psyke, kan jeg ikke anbefale dig at følge op
> på tråden.

At fortsætte er nok lige så dumt som at slå to flintesten sammen lige ud
for sine øjne.

> I dette øjeblik sidder der mennesker rundt omkring og føler sig
> personligt forfulgte. Det ender op i en blanding af Erik Münsters
> lægebrevkasse og Tine Brylds social-ditto.

Og begge praktiserer ikke mere. Landet er i dyb krise.

> De eneste vi formentlig ikke hører fra, er dem med de ulovligt
> monterede xenon-lygter.

Ved nærmere eftertanke virker det hele sgu underligt. Jeg har
fabriksmonteret xenon. Og kunne ikke få fodfæste. Selv med helt nye
Nokian vinterdæk. Mit held blev at den ene pære røg. Og jeg var nødt til
at køre hjem en defekt lygte. Det skal lige siges at man ikke bare lige
kan få den type pærer på alle steder. Så jeg tændte tågeforlyset som
kompensation. Det var heldigvis diset/tåget. Straks kunne jeg køre meget
stærkere.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-12-10 15:43

>Jeg kan stadig have mine tvivl om det har noget med dækkene at gøre. Den
>23. kørte jeg på motorvejen. Det var meget galt. Selv med 40-50km/t og
>meget let fod på gaspedalen i 5.gear blinkede den gule lampe lystigt.

Når først man når dertil hvor potten i højeste gear på
omdrejningsskalaen hvor der formelt ikke er ret meget at hente,
begynder at spinne, SÅ er det glat

Det' sq noget skummelt pis...

//Martin

Fra : Bjørn J.

Dato : 30-12-10 18:54

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=_F2hnakt4WQ
>
> Havde de da bare haft vinterdæk på, så havde den smule drive vel ikke

De er kommet i avisen...

http://jp.dk/indland/trafik/article2291452.ece

Fra : Martin Bak

Dato : 30-12-10 19:03

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> De er kommet i avisen...

Du har ret, det lader til at de kører for sjov. Det skal man selvfølgelig
ikke. Men vi fik da en video ud af det. Jeg kender vejen, men ikke
fotograferne.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-12-10 20:38

> [...]

> Du har ret, det lader til at de kører for sjov. Det skal man selvfølgelig
> ikke. Men vi fik da en video ud af det. Jeg kender vejen, men ikke

Det der er ikke en vej, det er en bobslædebane.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-12-10 20:48

On Thu, 30 Dec 2010 20:37:49 +0100, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev

>Det der er ikke en vej, det er en bobslædebane.

Bobslædebaner er bedre ryddet, nå! ) Det der er et forhindringsløb!