vaske bil i det her vejr?
Fra : onix

Dato : 30-12-10 11:17

JEg er noget i tvivl om hvad anbefalingerne går med bilvask (vaskehal) bør
man vaske sin bil i det her vejr med salt mv. eller er det omsonst? Synes
bilen bliver hvid af salt på ingen tid selvom jeg vasker den men er det godt
at gøre alligevel for at de får et lag voks der beskytter eller??

Gode råd og hint modtages gerne.

Onix

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-12-10 11:25

On Thu, 30 Dec 2010 11:16:40 +0100, "onix" <vedikke@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>bilen bliver hvid af salt på ingen tid selvom jeg vasker den men er det godt
>at gøre alligevel for at de får et lag voks der beskytter eller??

Jeg vasker bil ca. en gang om ugen.

Check lige at der ikke er isklumper i børsterne, og slå undervognsskyl
fra.

Sæt tape over nøglehullerne, og giv dem lidt låseolie af og til.

Husk også når det ver så koldt som nu, at give rudefalsen silicone.
Ellers risikerer du at du ødelægger rudehejset hvis du af en eller
anden årsag skal rulle vinduet ned og det er frosset fast.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leo Jensen

Dato : 30-12-10 04:58

On 30 Dec., 11:24, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Jeg vasker bil ca. en gang om ugen.
>
> Check lige at der ikke er isklumper i b rsterne, og sl undervognsskyl
> fra.
>
> S t tape over n glehullerne, og giv dem lidt l seolie af og til.
>
> Husk ogs n r det ver s koldt som nu, at give rudefalsen silicone.
> Ellers risikerer du at du del gger rudehejset hvis du af en eller
> anden rsag skal rulle vinduet ned og det er frosset fast.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Smart ide at give vindueslisterne silikone, men vil det ikke være
meget nemmere at komme det på kanten af ruden ?

Jeg har haft åbnet ruderne i frost, og det giver da et pænt skrald,
når motoren slæber dem ned. Moderne biler, som jo ofte er fyldt med
billigt udstyr, går sikkert i stykker hvis man prøver det
samme...

MVH Leo

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-12-10 13:06

On Thu, 30 Dec 2010 03:57:54 -0800 (PST), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

>Smart ide at give vindueslisterne silikone, men vil det ikke være
>meget nemmere at komme det på kanten af ruden ?

>--

Det véd jeg ikke. Silicone er noget grimt snask at få på ruderne i
større mængder end højst nødvendigt. Skal vi lade det være op til den
enkelte at synes hvad der er smartest?

> [...]

>når motoren slæber dem ned. Moderne biler, som jo ofte er fyldt med
>billigt udstyr, går sikkert i stykker hvis man prøver det

Jeg lærte lektien allerede sidst i 80'erne (i forrige århundrede ),
da jeg ødelagde trækket på min helt nye Fiat Regatta oppe hos svigeren
i 26 grader minus, og du har helt ret i, at det var noget skrammel.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-12-10 13:37

Leo Jensen har bragt dette til os:
> [...]
> når motoren slæber dem ned. Moderne biler, som jo ofte er fyldt med
> billigt udstyr, går sikkert i stykker hvis man prøver det

Prøvede med 4 ruder i går uden at noget gik i stykker...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-12-10 16:11

"onix" skrev i meddelelsen

> Gode råd og hint modtages gerne.

Jeg vasker altid een gang om ugen - saltet skal væk.
Gummilisterne ska ha silicone - ellers fryser døre og bagklap nemt.
Undervognsvask ér en god idé jvf. FDM, hvis genbrugsvandet er filtreret.
Ellers bør man undgå denne funktion.
Dørlåsen fik ikke noget olie i år, fordi jeg anvender den ikke, men det bør
man nu gøre uanset fjernbetjent centrallåsesystem.
Anvend evt. en indendørs GDS-vask, så du kommer i bund

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-10 16:43

"Mogens \(K\)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev :

>Anvend evt. en indendørs GDS-vask, så du kommer i bund

Hmmmm...... var det ikke ydersiden der skulle vaskes ?

--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-12-10 16:53

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Hmmmm...... var det ikke ydersiden der skulle vaskes ?
-----
Prøv at læse teksten igen!
Der står IKKE: "Anvend evt. indendørs en GDS..."
Der står: "Anvend evt. en indendørs GDS-vask..."
Altså at man kunne anvende en indendørs gør-det-selv-vaskehal, som dén der
ligger på Shell i Taastrup...

Fra : Henrik B.

Dato : 02-01-11 20:58

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> Undervognsvask ér en god idé jvf. FDM, hvis genbrugsvandet er filtreret.
> Ellers bør man undgå denne funktion.

Jeg har ikke kendskab til vaskehaller, som ikke har filtrering af
genbrugsvandet - samt PH- og saltmåling, og tilsætning af en mængde rent
vand til hver vask....

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-12-10 22:48

Den 30.12.2010 kl. 16:52 skrev Mogens (K) <mogensFJERN@detteknudsen.dk>:

> [...]
> Der står: "Anvend evt. en indendørs GDS-vask..."
> Altså at man kunne anvende en indendørs gør-det-selv-vaskehal, som dén
Ok gamle nyheder, men den rammer plet.
http://www.youtube.com/watch?v=U_sl_bj4z0A

mvh
Henning