Vandskade, kompensation for ikke at kunne ~
Fra : Ditte/Simba

Dato : 29-12-10 20:23

Hej

Den 29/11 opstod første vandskade i nogle radiatorrør.
Der blev tilkaldt VVS'er og skadeservice.
11/12 opstår vandskade nr. to. Sikkert pga. tøvejr og regn.
Fra den 29/11 indtil 27/12 har der kørt en affugter nærmest i
døgndrift.
Så stuen har været nærmest ubrugelig. Heldigvis har jeg også et
soveværelse, så jeg har da klaret mig.
Min kære mor, mener, at jeg skal kræve kompensation for manglende
mulighed for at bruge stuen.
Det kunne da være rart, men er der grundlag for at få kompensation?
Da jeg stadig ikke kan bruge stuen, da der skal repareres loft.

Nogen der kan give et bud?

Hilsen Ditte

--
----
http://www.pointblog.dk/?go=ditte1977

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-12-10 20:57

"Ditte/Simba" <notnotsnot@notnot.not> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det kunne da være rart, men er der grundlag for at få kompensation?
> Da jeg stadig ikke kan bruge stuen, da der skal repareres loft.

Du kunne jo starte med at kræve betaling for strømforbruget på affugteren

Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)

Fra : Ditte/Simba

Dato : 29-12-10 21:09

> Du kunne jo starte med at kræve betaling for strømforbruget på affugteren ...

Den del er der styr på.

Det er mere, om jeg kan kræve husleje penge tilbage, eller lign.

--
----
http://www.pointblog.dk/?go=ditte1977

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-12-10 21:37

Ditte/Simba skrev:
> Det er mere, om jeg kan kræve husleje penge tilbage

Efter min lejlighed udbrændte fik jeg af en jurist at vide at jeg
skulle fortsætte med at betale (fuld) husleje på trods af at jeg ikke
kunne bo i den for ikke at fortabe min ret til den.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-10 21:11

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Du kunne jo starte med at kræve betaling for strømforbruget på
> affugteren ...

Og samtidig fratrække besparelsen på strøm til lys og tv

Fra : Ditte/Simba

Dato : 29-12-10 22:00

> Og samtidig fratrække besparelsen på strøm til lys og tv

Lys ja, men tv ser jeg i stedet i soveværelset.
Så det er vist kun bagateller. affugteren åd en del mere.

--
----
http://www.pointblog.dk/?go=ditte1977

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-12-10 22:05

On Wed, 29 Dec 2010 20:23:06 +0100, Ditte/Simba
<notnotsnot@notnot.not> wrote:

>Min kære mor, mener, at jeg skal kræve kompensation for manglende
>mulighed for at bruge stuen.
Hvem mener din mor så skulle betale det ?

>Det kunne da være rart, men er der grundlag for at få kompensation?
Hvis du/i mener at det er en evt. forsikring der skal dække, så skulle
du måske læse lidt i forsikringsbetingelserne.
Hvis du bor til leje og mener at det er udlejer der skal kompenserer
dig, så læs lidt i den relevante lejelov.

>Da jeg stadig ikke kan bruge stuen, da der skal repareres loft.
>
>Nogen der kan give et bud?
Find frem til hvem det er du/i mener der skal kompenserer og så tag
udgangspunkt i det.

/Hans

Fra : CC

Dato : 30-12-10 14:42

Den 29-12-2010 20:23, Ditte/Simba skrev:
> [...]
> Det kunne da være rart, men er der grundlag for at få kompensation?
> Da jeg stadig ikke kan bruge stuen, da der skal repareres loft.

Står der ikke noget om i forsikringsbetingelser om, at følgeskader ikke
er dækket.

Dvs. at forsikringen dækker alle reparationers udgifter (vandskaderne),
men ikke følgeskader (manglende brug af stuen).

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-10 17:32

CC wrote:

> Står der ikke noget om i forsikringsbetingelser om, at følgeskader
> ikke er dækket.

I vores vildfarelse tror vi jo skadeslidte
læser disse inden hun hælder vand ud
af ørerne og skal bruge affugter

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-12-10 23:08

<Just> skrev i meddelelsen

> I vores vildfarelse tror vi jo skadeslidte
> læser disse inden hun hælder vand ud
> af ørerne og skal bruge affugter
Nu har skadelidte på intet tidspunkt fortalt at der var tale om en
forsikringssag, hvor hendes egen forsikring var involveret. Derimod ser det
ud som om, det er udlejer, der har affugteren op, og hun vil nu vide, om hun
kan få nedslag i huslejen fordi hun ikke kan bruge sin stue.

Jan