Hacking mm
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-12-10 22:24

min venindes x kæreste satte i sin tid hendes Mac op - han har på en
eller anden måde fået lagt en keylocker og en eller anden form for
adgang ind til hendes maskine
fordi han sletter billeder fra hendes hjemmeside (selv om hun har
skiftet pasword efter bruddet) også lægger han virus på den ...

jeg har sådan lige set hvad der står om det på nettet og fandt den her
side :
http://www.stophacking.dk/lovgivning/

med div. lov overtrædelser - spørgsmålet er hvad gør hun så nu ?
politi anmeldelse og hvis det går kan hun så lave et civilt erstatnings
søgsmål ?

jeg går ud fra at dem der hoster hendes hjemmeside (surftown) har nogen
log filer med ip adresser fra da billeder blev slettet og virus blev
lagt ind

Han har også taget kontakt til hendes nye mands far under forgivne af at
ville sende ham et eller andet (en præmie) hvis han fik han e-mail (hvad
han fik)
svigerfaderen slog de nr efter hvor der havde været opkald fra og det
stemte med det bibliotek hvor manden arbejder fra ..( x en ) - nå men
han sendte så
den nye sviger far nogen obskøne e-mail ... osv. han er alt i alt ret
kreativ ... måske også nok til at have lavet det hele igennem en proxy
eller fra et s tog osv

problemet er det er ikke altid politiet tager sig tid til den slags
sager - jeg har f.eks en gang fået snuppet data til mit kredit kort hvor
en eller anden
havde spillet poker for 5000 $ jeg fandt ud af hvor og hvordan og poker
selskabet eller hvad man kalder det satte pengene retur men de VILLE ikke
oplyse ip adressen til mig men til gerne til det Danske politi -
problemet var bare at det gad de ikke beskæftige sig med
spørgsmålet er i den forbindelse skal politiet rent faktisk efterforske
lovovertrædelser der er fundet sted ?
man kunne så sige i mit tilfælled var der ikke sket støre skade ind jeg
skulle vente på at få et nyt kredit kort efter det andet var blevet
slettet og jeg havde
som sådan ikke lidt noget tab . ... hvor min venindes sag bliver ved og
ved ... der må da kunne gøres noget ...

Venligst
BMM

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-12-10 22:50

Den 28-12-2010 22:23, Bo M. Mogensen skrev:
> [...]
> fordi han sletter billeder fra hendes hjemmeside (selv om hun har
> skiftet pasword efter bruddet) også lægger han virus på den ...

Hvorfor tror I, at det er ex'en, der har hacket serveren?
Det kan vel lige så godt være en tilfældig hacker, der har
været på spil.

Skift adgangskode på webserveren, og så kan I for en
sikerheds skyld scanne hendes computer for skjulte programmer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-12-10 23:58

Den 28-12-2010 22:49, Kim Ludvigsen skrev:

> Hvorfor tror I, at det er ex'en, der har hacket serveren? Det kan vel
> lige så godt være en tilfældig hacker, der har været på spil.
Ohh han må være lidt et geni i svøbe for han ringede fra sin arbejdes
telefon til den næste svigerfar - det er ham der har sat det op til at
starte med og
udviser i det hele taget en bitter adfærd - hvad måske nok kan være
forståeligt men stadigt ikke lovligt

> Skift adgangskode på webserveren, og så kan I for en sikerheds skyld
> scanne hendes computer for skjulte programmer.

jeg tror ikke det er nok hvis han har en keylogger godt gemt på maskinen
og kan komme igennem så kan man skifte alt det man vil uden der sker
noget ved det
så mit bud er at formatere den i bund og start forfra også ligge
indholdet over på en ekstern disk ligge en go firewall på osv.

men altså der er om gud vil nogen log filer for hvem der kan slettet
billeder på hendes hjemmeside

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-12-10 02:33

Den 28-12-2010 23:58, Bo M. Mogensen skrev:

> [...]
> starte med og
> udviser i det hele taget en bitter adfærd - hvad måske nok kan være

Det er et meget tyndt grundlag for at tro, at det er ham,
der har ødelagt hjemmesiden.

> [...]
> så mit bud er at formatere den i bund og start forfra også ligge
> indholdet over på en ekstern disk ligge en go firewall på osv.

Og det er et meget tyndt grundlag for at formatere osv. Det
er meget mere sandsynligt, at der er tale om en tilfældig
hacker, end at ex'en har været inde på hendes computer og
derfra har ødelagt hjemmesiden. Formateringen er den bedste
måde at sikre sig, hvis computeren har haft ubudne gæster,
men prøv lige at tjekke, om det er tilfældet i stedet for at
basere det hele på spekulationer.

Husk også, at hvis computeren vitterligt har været misbrugt
på den måde, så vil en formatering slette alle spor og
dermed alle beviser mod vedkommende, der har misbrugt den.

> men altså der er om gud vil nogen log filer for hvem der kan slettet
> billeder på hendes hjemmeside

Webhotellet har muligvis log-filer, der viser, hvem der har
haft adgang til kontoen og hvornår.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-12-10 14:23

Den 29-12-2010 02:33, Kim Ludvigsen skrev:

> Det er et meget tyndt grundlag for at tro, at det er ham, der har
> ødelagt hjemmesiden.

tjaa det er lidt svært at se hvem det ellers skulle være med den
forudgående adfærd med at sende sære mails til
hendes bekendte - hvad han fakta har gjort ... men du har da ret i man
kan ikke være 100 % sikker ...

> Og det er et meget tyndt grundlag for at formatere osv.

Nahh hvis man skal have helt rydet op så er det nu den bedste måde at
starte helt forfra på få lagt fierwall antivirus osv på (hvis man kan
få den slags til en mac)

> Det er meget mere sandsynligt, at der er tale om en tilfældig hacker

hvorfor tror du det - jeg mener du kende jo ikke manden ?

> , end at ex'en har været inde på hendes computer og derfra har ødelagt
> hjemmesiden.

sært har han nu opført sig ... så ..

> Formateringen er den bedste måde at sikre sig, hvis computeren har
> haft ubudne gæster, men prøv lige at tjekke, om det er tilfældet i
> stedet for at basere det hele på spekulationer.

det er praktisk talt umuligt at tjekke 100 % sagen er ja jeg har
bekendte der er programøre der vil kunne skrive et program som aldrig
bliver opdaget og hvis det ellers
kan komme ind på maskinen så er det ikke til at komme af med igen ...
reelt er der jo ikke de stor problemer forbundet med at formatere i bund
og starte forfra det tager måske et par dage før det
hele er på plads men så køre maskinen som den var ny så ...

> Husk også, at hvis computeren vitterligt har været misbrugt på den
> måde, så vil en formatering slette alle spor og dermed alle beviser
> mod vedkommende, der har misbrugt den.

nej for den bliver klonet til en ekstern disk så ..

> Webhotellet har muligvis log-filer, der viser, hvem der har haft
> adgang til kontoen og hvornår.

ja det vil jo være det optimale - jeg ved ikke hvor godt det går med at
sløre sig bag en proxy men ja ?

Bedste hilsner
BMM

Fra : Ole C

Dato : 29-12-10 14:51

Bo M. Mogensen skrev blandt andet:

> reelt er der jo ikke de stor problemer forbundet med at formatere i
> bund og starte forfra det tager måske et par dage før det
> hele er på plads men så køre maskinen som den var ny så ...

Det ville have været nemmere at lave et image på et tidligere tidspunkt - så
ville det højst tage en halv times tid

--
vh
Ole C

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-12-10 22:38

Den 29-12-2010 14:51, Ole C skrev:

> Det ville have været nemmere at lave et image på et tidligere
> tidspunkt - så ville det højst tage en halv times tid

nu kan man jo godt lave flere image det her er primært for evt. sener at
se om der ligger noget spywaere på den

også børn man selvf lave et andet når maskinen køre optimalt .. til
sener brug hvis disken osv ryger

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-12-10 13:55

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> min venindes x kæreste satte i sin tid hendes Mac op - han har på en
> eller anden måde fået lagt en keylocker og en eller anden form for
> adgang ind til hendes maskine

<snip>

> - spørgsmålet er hvad gør hun så nu ?

Den mest almindelige bagdør til *NIX er Netcat. Den kan benyttes selv om
offeret sidder bag en NAT router.

Start med at scanne serveren for åbne lyttende porte, som ikke burde
være der.

http://www.grc.com

Vælg Shields Up.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-12-10 23:28

Den 29-12-2010 13:55, Axel Hammerschmidt skrev:

> [...]
> offeret sidder bag en NAT router.
>
> Start med at scanne serveren for åbne lyttende porte, som ikke burde

maskinen er ikke min men min venindes også er det en MAC som jeg ikke
aner hvordan virker
har sidet ved en 2 gange i mit liv - det var noget forvirende da tingene
var spejl vendt og genvejs tasterne opførte sig sært
f.eks f5 der på en pc f.eks gestarter en hjemmeside der skruer den lyden
op i venstre side på den sidste Mac jeg sad ved så ...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-12-10 00:34

Bo M. Mogensen:

> Den 29-12-2010 13:55, Axel Hammerschmidt skrev:

<snip>

> maskinen er ikke min men min venindes også er det en MAC som jeg
> ikke aner hvordan virker

(Det hedder Mac - en forkortelse for Macintosh. MAC er en
forbogstavsforkortelse for Media Access Controller, og det er noget
helt andet)

Det var derfor du skulle benytte grc.com

Det virker med en Browser - f.eks Firefox eller Safari, der begge
osse findes til Windows og virker på samme måde på en Mac.

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-12-10 11:28

Den 30-12-2010 00:34, Axel Hammerschmidt skrev:

> (Det hedder Mac - en forkortelse for Macintosh. MAC er en
> forbogstavsforkortelse for Media Access Controller, og det er noget
> helt andet)
Øhh jow men det er en Macintosh med æble spejlvendte browser sære mus osv.
> Det var derfor du skulle benytte grc.com
jeg vil prøve at sende det til mi veninde og få hende til det men jeg er
ikke sikker på hun forstår det
jeg har jo aldrig været fysisk sammen med hendes maskine

> Det virker med en Browser - f.eks Firefox eller Safari, der begge
> osse findes til Windows og virker på samme måde på en Mac.

det er bestemt forsøget værd

venligst
BMM

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-12-10 12:24

On Wed, 29 Dec 2010 23:28:14 +0100, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>har sidet ved en 2 gange i mit liv - det var noget forvirende da tingene
>var spejl vendt og genvejs tasterne opførte sig sært
I disse fakta har du så ikke verdens bedste undskyldning for at holde
dig langt væk fra maskinen ?
Du resikerer bare med din iver/aktiviteter at gøre ondt værre.

/Hans