Neue deutsche welle
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-12-10 23:01

Her er morgendagens nye tyske navne

F.eks. Josefin Rosenberg

http://www.youtube.com/watch?v=XoC39lvlI9Q&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-12-10 08:40

Den 28-12-2010 23:01, Åge Halldorsson skrev:
> Her er morgendagens nye tyske navne
> F.eks. Josefin Rosenberg
> http://www.youtube.com/watch?v=XoC39lvlI9Q&feature=related

Fra hendes webside

Josefin Rosenberg – Süß, Sexy, Schwedisch!
Die neue Schlagersensation aus Malmö

Jeg kan se "derover", men er det lidt Tyskland, eller hwa...?
Men det er sgu'nte den store stemme hun har?

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-10 09:15

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se "derover", men er det lidt Tyskland, eller hwa...?
> Men det er sgu'nte den store stemme hun har?

Nope, og selv vocoder hjælper ikke på tyndheden.
Hvorfor lyder det hun synger, som taberbidrag fra Balkan til et
melodigrandprix i 1982?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-10 09:18

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hvorfor lyder det hun synger, som taberbidrag fra Balkan til et
> melodigrandprix i 1982?

Ja, det lyder sgu ikke særligt godt. Der er ikke megen fest og farver over
hendes sang.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-12-10 09:24

Den 29-12-2010 09:15, Alex Linaa skrev:

> Hvorfor lyder det hun synger, som taberbidrag fra Balkan til et
> melodigrandprix i 1982?

Det er fordi, som Åge ganske rigtigt startede tråden med at skrive:
"Her er morgendagens nye tyske navne".

Hun lever "op" til standarten.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-10 09:44

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det er fordi, som Åge ganske rigtigt startede tråden med at skrive:
> "Her er morgendagens nye tyske navne".

Åge skrev det nu bare fordi linket selv fortæller det. Men Christoff og
Cappucinus er da wældige.

> Hun lever "op" til standarten.

Nej, bare rolig. Hun lever IKKE op til standarden.
Henning skulle prøve at lýtte til ovennævnte navne, i stedet for.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-12-10 10:22

Den 29-12-2010 09:44, Åge Halldorsson skrev:

> Åge skrev det nu bare fordi linket selv fortæller det. Men Christoff og
> Cappucinus er da wældige.
> Henning skulle prøve at lýtte til ovennævnte navne, i stedet for.

Dette nummer "Du Fehlst Mir" med Cappuccino er faktisk ganske godt, og
jeg kan se på antallet af hit, at det er jeg ikke ene om at synes:

http://www.youtube.com/watch?v=TxyeoDngu28&feature=related

Christoff er fantastisk, den største sanger jeg har oplevet live.
Jeg har bl.a. set og hørt ham på Falkoner Scenen, i mine unge dage, hvor
han sang denne. Ikke et øje var tørt da "Boris" døde på scenen. Ingen
ville forlade teatret, så det blev til flere ekstranumre:

http://www.youtube.com/watch?v=iucfEGqRSpQ

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-10 11:21

> [...]

> Dette nummer "Du Fehlst Mir" med Cappuccino er faktisk ganske godt, og jeg
> kan se på antallet af hit, at det er jeg ikke ene om at synes:

ARGHHHHHHH................... Ja de er sateme gode til at støje. Huuu hej.
Jeg tror lige vi skal have det rigtige boyband "Cappucinnos". Dejlig musik.
Deres "lady Moonlight" blev en gawaldig succes:
http://www.youtube.com/watch?v=MGTRAdH8R_I
og hwa med "Skænk mig den sidste dansk". Den er fantastisk. Ikke sært at
de er så populære: http://www.youtube.com/watch?v=r6l6la9ShtE

> [...]
> han sang denne. Ikke et øje var tørt da "Boris" døde på scenen. Ingen
> ville forlade teatret, så det blev til flere ekstranumre:

Dobbelt AAARRRRRRGGHHHHHHHHH................................ Alarm! Alarm!.
Vi skal vist lige have den rigtige Chriostoff til at synge
lidt til denne "blåøjede" pige":
http://www.youtube.com/watch?v=2OfDEnsNLdw&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-10 11:28

meddelelse news:4d1b0b91$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg tror lige vi skal have det rigtige boyband "Cappucinnos". Dejlig
> musik.
> Deres "lady Moonlight" blev en gawaldig succes:
> http://www.youtube.com/watch?v=MGTRAdH8R_I

32.000 hits mod det tidobbelte til den Henning linkede til?
Succes og succes ;)

Fra : Esben I.

Dato : 29-12-10 22:28

– Süß, Sexy, Schwedisch!

ak, hun synger dog et slet tysk !

Zarah Leander var en svensker, der gjorde sig i det tyske. Og *hun* ku'
synge

mvh
Esben I.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-10 09:08

> [...]
> Die neue Schlagersensation aus Malmö
>
> Jeg kan se "derover", men er det lidt Tyskland, eller hwa...?
> Men det er sgu'nte den store stemme hun har?

Hun bevæger sig betænkelig tæt på, at det er pop-musik. Så jeg synes ikke
det er noget særligt.
Det er for Simone-agtigt, til mig.
Men nu er hun jo altså også svensker og har måske ikke det fornødne kendskab
til hvordan en slager skrues sammen på almindelig tysk maner. Dygtigheden er
der ikke endnu.
Men det kun hun snakke med Helene om, over en kop kaffe.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-12-10 13:14

Den 28-12-2010 23:01, Åge Halldorsson skrev:
> Her er morgendagens nye tyske navne

Jeg tror, at der er mere fremtid i, at tyskernes skaber nye
schlagernavne med denne Yamaha model.
Når hun bliver færdigudviklet, så vil hun betyde et stort fremskridt
inden for schlagermusikken, og vil formentlig også inden længe, også
kunne fås i en Hansi-model.
Det flyder bare derudad....

http://www.youtube.com/watch?v=mfxkhzGqZIs&feature=fvw

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-10 13:24

> Jeg tror, at der er mere fremtid i, at tyskernes skaber nye schlagernavne
> med denne Yamaha model.

Hehe

> [...]
> for schlagermusikken, og vil formentlig også inden længe, også kunne fås i
> en Hansi-model. Det flyder bare derudad....

Du er tydeligvis ikke godt orienteret. Den er allerede sendt på markedet i
Tyskland, i en Hansi-model.
Den kom på markedet for 2 år siden. Det synger bare derudad.....
http://www.youtube.com/watch?v=Ske0amTI58M

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-10 14:08

meddelelse news:4d1b287a$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Du er tydeligvis ikke godt orienteret. Den er allerede sendt på markedet i
> Tyskland, i en Hansi-model.
> Den kom på markedet for 2 år siden. Det synger bare derudad.....
> http://www.youtube.com/watch?v=Ske0amTI58M

Ja, ud over sproget, er der heller ikke den store forskel.

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-12-10 14:28

Den 29-12-2010 13:24, Åge Halldorsson skrev:

> Du er tydeligvis ikke godt orienteret. Den er allerede sendt på markedet
> i Tyskland, i en Hansi-model.

Så var det altså ikke "himself", i Horsens den 13. december!
Er det så forklaringen på, at det var en succes?

Henning.