lille bil med benplads
Fra : flemming nielsen

Dato : 28-12-10 13:38

Jeg overvejer at købe en af de små biler til knap 100.000 i nypris,
men da jeg er 1,96 lang, skal jeg også kunne være bag rattet. Det går
rimeligt i en Fiat Panda, og andre har jeg ikke prøvet. Passager- og
bagageplads er ikke så vigtigt. Har nogen af jer et godt forslag. mvh
Flemming

Fra : -=JF=-

Dato : 28-12-10 21:47

Den 28/12/10 21.37, flemming nielsen skrev:
> Har nogen af jer et godt forslag.

Min søster har netop købt en to-tre år gammel Nissan Micra, og da jeg
skulle prøvesidde den ville jeg køre forsædet en smule tilbage og kom
til at køre det helt bagud - og så var jeg så langt fra rat og pedaler
at jeg ikke havde kunnet køre forsvarligt.

Jeg er 182-185, så jeg gætter at du med dine 10-15 ekstra cm. vil kunne
sidde helt fint!

--
Mhv.
John

Fra : flemming nielsen

Dato : 28-12-10 14:04

On 28 Dec., 21:47, -=JF=- <n...@null.null> wrote:

> Min s ster har netop k bt en to-tre r gammel Nissan Micra, og da jeg
> skulle pr vesidde den ville jeg k re fors det en smule tilbage og kom
> til at k re det helt bagud - og s var jeg s langt fra rat og pedaler
> at jeg ikke havde kunnet k re forsvarligt.
>
> Jeg er 182-185, s jeg g tter at du med dine 10-15 ekstra cm. vil kunne
> sidde helt fint!
>
> --
> Mhv.
> John

Hej - men Nissan Micra koster 120.000 som ny, og så er der meget at
vælge imellem. mvh. Flemming

Fra : Nicolai Lang

Dato : 28-12-10 22:05

On Tue, 28 Dec 2010 12:37:38 -0800 (PST), flemming nielsen
<typeeomoo@gmail.com> wrote:

> [...]
>rimeligt i en Fiat Panda, og andre har jeg ikke prøvet. Passager- og
>bagageplads er ikke så vigtigt. Har nogen af jer et godt forslag.

Afhængig af hvordan de 1,96 er fordelt så måske en C1/106/Aygo?

Jeg havde en C1'er, min mand er din størrelse, og han kunne godt køre
den (omend ikke på lange turer - men det er den jo heller ikke lavet
til).

Genial størrelse at parkere med. Savner den hver dag jeg er i
København - men ikke de gange jeg så er ude og køre 300-600 km. :)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 28-12-10 22:44

flemming nielsen wrote:
> [...]
> rimeligt i en Fiat Panda, og andre har jeg ikke prøvet. Passager- og
> bagageplads er ikke så vigtigt. Har nogen af jer et godt forslag. mvh

Nye små billige nye biler kender jeg ikke, men jeg kan varmt anbefale en
lille VW Lupo 3L TDI selvom den langtfra vil være ny. Der er en
fantastisk god plads i den til store mennesker, både hvad angår drøjde,
højde og lange ben.

Jeg vil anbefale dig at prøve den en gang inden du bestemmer dig og
henviser samtidig til www.lupo3lklub.dk som modgift imod alle
rædselshistorierne.

/Lars

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-12-10 22:57

On Tue, 28 Dec 2010 22:43:53 +0100, Lars Peter Larsen
<lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> wrote:

> [...]
>højde og lange ben.
>
>Jeg vil anbefale dig at prøve den en gang inden du bestemmer dig og

Bortset fra at Lupo3L kan give billige kilometer er alt, der er til at
købe for en rimelig pris belastet af et kilometertal så højt, så selv
en taxa måber!
Og gammel slidt elektronik kan vise sig ekstremt dyr at reparere.
Så hvis vi snakker behersket kørselsbehov, måske en Lupo 1.4 eller
tilsvarende Arosa.
Lupo 3L er i mine øjne en specialbil på linie med sportsbiler - og man
må forvente meget dyre reparationer, hvis ikke man er heldig. Der er
jo ikke nogen nye at få mere.

Fra : Kate

Dato : 29-12-10 13:44

Lars Peter Larsen <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> wrote in

> lille VW Lupo 3L TDI

Jeg har en kollega der er 205-210cm høj, husker ikke det helt nøjagtigt
og han har en Lupo. Må indrømme, at første gang jeg så ham i den, var
jeg ved at trille ud af sædet på min egen bil. Det så godt nok tosset
ud

--
Kate

gerne ældre.

Fra : flemming nielsen

Dato : 29-12-10 07:34

On 29 Dec., 13:44, Kate <dough...@oliwer.invalid> wrote:

> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Jeg synes ikke rigtig, jeg kan bruge jeres svar om alle mulge andre
biler:

Så en gang til: i hvilken af de små nye biler til under 100.000 kan
jeg mon sidde rimelig behageligt, når jeg er 196 høj. Jeg kan
selvfølgelg én for én prøve Fiat Panda, Kia Picanto, Suzuki Alto og
hvad de ellers hedder, men hvis nogen på forhånd kan helt udelukkes,
blev det lidt nemmere at vælge mellem de andre. mvh. Flemming

Fra : Brian

Dato : 29-12-10 15:40

Den 29-12-2010 15:33, flemming nielsen skrev:
> [...]
> hvad de ellers hedder, men hvis nogen på forhånd kan helt udelukkes,
> blev det lidt nemmere at vælge mellem de andre. mvh. Flemming
Der er ikke andet for, end at prøve sig frem - det er trods alt 100 af
de lange du vil bruge på projektet, så det er da med at være sikker!

Jeg er kun 190cm høj, men har relativt korte ben, hvilket gør at jeg kan
presse mig ind i de fleste biler. Til gengæld lider jeg så i biler, hvor
ryglænet nærmest kun er en kort pude uden støtte.

Af dem du nævner har jeg, foruden Panda'en som du vidst har
tilkendegivet passer til dine mål, prøvet Alto'en og Picantoen. Alto'en
sidder jeg rigtig skidt i, jeg kan ikke finde mig tilpas i sædet
overhovedet.
I Picantoen føler jeg at man sidder højere/mere oprejst, hvilket hjælper
meget - men ingen af dem er biler jeg vil køre længere daglige ture i.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-10 16:13

flemming nielsen <typeeomoo@gmail.com> skrev :

>Så en gang til: i hvilken af de små nye biler til under 100.000 kan
>jeg mon sidde rimelig behageligt, når jeg er 196 høj.

Det er der nu kun en der kan afgøre, og vedkommende må nok selv lufte
gangvorterne og prøve bemeldte køretøjer i prisklassen en efter en

Du kan jo sagten finde 2 temmeligt ens mennesker, med cirka samme
forholdsmål, der har temmelig forskellig mening om det at sidde
behageligt.

Jeg skal f.eks sidde temmeligt opret, hvor mange af samme positur skal
ligge ned - hvad siger det om tingene ? Nada :)

Jeg har prøvet et par af de billige skøjter - Picantoen var den der
tiltalte mig mest , men henslæbe de 200km dagligt - fyfasan nej , der
er min gamle Glof godtnok langt mere behagelig, selv om den ikke når
min færge til sokkeholderen
--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 29-12-10 23:49

flemming nielsen wrote:

> Jeg synes ikke rigtig, jeg kan bruge jeres svar om alle mulge andre
> biler:

Sidst jeg købte bil til at pendle mellem Odense og Århus prøvede jeg
flere - Toyota Yaris, Suzuki Swift, Pugeot 206 og i den dur - og det
endte med at blive en Lupo fordi det var den der var mest bekvem at
"tage på". Jeg skylder at oplyse at jeg er 1,90 høj, godt overvægtig og
med lange ben så udtrykket med at "tage bilen på" giver en vis mening.
Du nævner jo også at du selv har en vis fysisk størrelse så......

Vi kender ikke dit behov for transport ud over pris og plads, så derfor
må du nok selv ud for at gennemsøge markedet for at finde noget egnet.

/Lars

/Lars

Fra : Per

Dato : 30-12-10 10:01

flemming nielsen wrote:

> [...]
> hvad de ellers hedder, men hvis nogen på forhånd kan helt udelukkes,
> blev det lidt nemmere at vælge mellem de andre. mvh. Flemming

Du har allerede fat i den helt rigtige bilige mini bil til din
personstørrelse. FIAT PAnda - og den er endda sat ned til 95000,- pt.

Og så er det nok den bil, hvor du få mest kvalitet for pengene i det
segment.

mvh. Per

Fra : Anders Majland

Dato : 30-12-10 12:17

> Du har allerede fat i den helt rigtige bilige mini bil til din
> personstørrelse. FIAT PAnda - og den er endda sat ned til 95000,- pt.

Skal der være bagsæde ?

Ellers er der forbavsende meget plads* i en smart og jeg synes også sæderne
yder en ok støtte.

* i.e god plads til 2 "velvoksne" og 12 rammer øl

/A

Fra : flemming nielsen

Dato : 31-12-10 07:59

On 30 Dec., 12:16, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> yder en ok støtte.
>
> * i.e god plads til 2 "velvoksne" og 12 rammer øl

Nu har jeg prøvet en Kia Picanto, og den kan jeg være i, og den
opfylder mine behov.

Men jeg skal have afhændet min Skoda Fabia 2001 til en fornuftig pris
på auktion. Den ser pæn ud bortset fra en skæmmende og rædderlig måtte
ved førersædet. Hvor finder man sådan én (der er vist ikke mange
bilkirkegårde tilbage i Kbh.), for hos Skoda kan man kun købe alle
fire måtter og til en hamper pris.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-11 09:07

flemming nielsen skriver:

> [...]
> ved førersædet. Hvor finder man sådan én (der er vist ikke mange
> bilkirkegårde tilbage i Kbh.), for hos Skoda kan man kun købe alle

http://www.automaatter.dk/shop/skoda-maatter-automaatter-bilmaatter-229p.html

http://www.thansen.dk/product.asp?c=4705221264&n=1439791251&pn=1439791932

Klaus
http://www.moppe.dk