Motorvejen Ishøj-lufthavnen?
Fra : -=JF=-

Dato : 28-12-10 19:54

Hejsa!

Jeg har fedet den på divaneseren siden før jul, men skal på arbejde i
morgen...

Hvordan ser det ud med motorvejen på strækningen Ishøj - lufthavnen?
Er den ved at være normal igen?

--
Mhv.
John

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-12-10 20:02

On Tue, 28 Dec 2010 19:54:07 +0100, -=JF=- <null@null.null> wrote:

> [...]
>morgen...
>
>Hvordan ser det ud med motorvejen på strækningen Ishøj - lufthavnen?

Ifølge webcams på trafikken.dk ser det rimeligt ud. Men hvis du er
tidligt på den i morgen, så kan sort is godt være et problem - der
bliver tissekoldt i nat siger de kloge. Så sæt lige nogle minutter af
til at "køre pænt" )

Fra : -=JF=-

Dato : 28-12-10 23:39

Den 28/12/10 20.01, Ivan Madsen skrev:

> [...]
> tidligt på den i morgen, så kan sort is godt være et problem - der
> bliver tissekoldt i nat siger de kloge. Så sæt lige nogle minutter af

Jeg havde slet ikke tænkt på at checke webcams <klask mod panden>, men
ja, det ser helt fornuftigt ud.

Jeg skal ikke afsted før 7:30 - 8-tiden, så der bør være en chance for
at vejbanerne er blevet varmet lidt op af morgentrafikken.

Har netop været ude et smut, og det føles nu ikke overvejende koldt...
Føles ikke som alverden under frysepunktet.

Og, der er sat minutter af til kørsel med blød hat og rå æg på pedalerne
Parolen i denne tid er: Vi ses når vi ses

--
Mhv.
John

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-12-10 08:28

"-=JF=-" skrev i meddelelsen

Jeg havde slet ikke tænkt på at checke webcams <klask mod panden>, men
ja, det ser helt fornuftigt ud.
---------
Dét er problemet - at vejbanen ser clean ud, men er isglat.

Fra : -=JF=-

Dato : 29-12-10 21:58

Den 29/12/10 08.27, Mogens (K) skrev:
> Dét er problemet - at vejbanen ser clean ud, men er isglat.

Men jeg overlevede nu turen i dag og endda uden de store
hjertestoppende forskrækkelser... Men føj hvor er der stadig glat på
småvejene.

--
Mhv.
John

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-12-10 08:02

"-=JF=-" skrev i meddelelsen

> Men jeg overlevede nu turen i dag og endda uden de store
> hjertestoppende forskrækkelser

Jeg overlevede den samme tur dagen før, trods en ustyrlig glat vejbane. Mit
navigationssystem advarede mig om tilfældet - de har oppet sig lidt i DK
desangående :)

Fra : Henning

Dato : 28-12-10 20:04

> [...]

>morgen...
>
>Hvordan ser det ud med motorvejen på strækningen Ishøj - lufthavnen?

Definér "normal"? Hvis du mener med hensyn til kø, så nej - der er
meget lidt trafik. Men der er "sort is" overalt på vejene, så regn
ikke med at kunne køre med 110 gennem udfletningen alligevel!

Fra : -=JF=-

Dato : 28-12-10 23:51

Den 28/12/10 20.03, Henning skrev:

> Definér "normal"? Hvis du mener med hensyn til kø, så nej - der er
> meget lidt trafik. Men der er "sort is" overalt på vejene, så regn
> ikke med at kunne køre med 110 gennem udfletningen alligevel!

Ja, det er klart at morgentrafikken ikke er så tæt her mellem jul og nytår.
Det jeg tænkte på var om motorvejene er nogenlunde fremkommelige.

Da jeg kørte hjem fra lufthavnen onsdag før jul, var jeg imponerende to
en halv time om at køre de 23-24 km... En tur der på tørre veje kan
klares på ca. 20 minutter
Hele turen foregik i noget smattet brun sæbe. På et tidspunkt bremsede
jeg meget meget let, med ca. 20 km/t og straks gav ABS'en sig til at
knurre... Fårk det var glat.

Jeg væbner mig med tålmodighed, og tager den tid det kommer til at vare
Og det bliver så ikke med 110 i udfletningen

--
Mhv.
John