/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skade på bil i forbindelse med bugsering
Fra : Henning


Dato : 28-12-10 19:34

I forbindelse med at min bil gik i stå på motorvejen lige før jul,
bugserede Falck den til værkstedet. Desværre viser det sig
efterfølgende, at den er blevet trukket op på ladet af lastbilen, ved
at der er lagt kæde rundt om styrestangen, som dermed er blevet
bukket. Reparation af dette løber op i knap 4.000,- som Falck
naturligvis skal betale.
Efter at være blevet sendt rundt i forskellige afdelinger endte jeg nu
hos deres "alarmcentral", som hævde jeg skal anmelde skaden til mit
forsikringsselskab. Hvad er jeres erfaring med dette - er
servicemedarbejderen helt forkert på den, eller skal jeg bare lade min
forsikring om arbejdet?

 
 
JBH (28-12-2010)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 28-12-10 19:44


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:05bkh698p0d49oms6th4e5kinumgq45rlp@4ax.com...
>I forbindelse med at min bil gik i stå på motorvejen lige før jul,
> bugserede Falck den til værkstedet. Desværre viser det sig
> efterfølgende, at den er blevet trukket op på ladet af lastbilen, ved
> at der er lagt kæde rundt om styrestangen, som dermed er blevet
> bukket. Reparation af dette løber op i knap 4.000,- som Falck
> naturligvis skal betale.
> Efter at være blevet sendt rundt i forskellige afdelinger endte jeg nu
> hos deres "alarmcentral", som hævde jeg skal anmelde skaden til mit
> forsikringsselskab. Hvad er jeres erfaring med dette - er
> servicemedarbejderen helt forkert på den, eller skal jeg bare lade min
> forsikring om arbejdet?

Hvis du har kasko på bilen, så JA

mvh
JBH



Henning (28-12-2010)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 28-12-10 20:04

On Tue, 28 Dec 2010 19:44:02 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>
>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
>news:05bkh698p0d49oms6th4e5kinumgq45rlp@4ax.com...
>>I forbindelse med at min bil gik i stå på motorvejen lige før jul,
>> bugserede Falck den til værkstedet. Desværre viser det sig
>> efterfølgende, at den er blevet trukket op på ladet af lastbilen, ved
>> at der er lagt kæde rundt om styrestangen, som dermed er blevet
>> bukket. Reparation af dette løber op i knap 4.000,- som Falck
>> naturligvis skal betale.
>> Efter at være blevet sendt rundt i forskellige afdelinger endte jeg nu
>> hos deres "alarmcentral", som hævde jeg skal anmelde skaden til mit
>> forsikringsselskab. Hvad er jeres erfaring med dette - er
>> servicemedarbejderen helt forkert på den, eller skal jeg bare lade min
>> forsikring om arbejdet?
>
>Hvis du har kasko på bilen, så JA

Jeg kontakter dem i morgen, men bliver ikke overrasket hvis de
afviser

JBH (28-12-2010)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 28-12-10 20:10


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:r4dkh6tp4t7cbkrkhtqaqfm9hrnva3ffom@4ax.com...
> On Tue, 28 Dec 2010 19:44:02 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
> wrote:
>
>>
>>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
>>news:05bkh698p0d49oms6th4e5kinumgq45rlp@4ax.com...
>>>I forbindelse med at min bil gik i stå på motorvejen lige før jul,
>>> bugserede Falck den til værkstedet. Desværre viser det sig
>>> efterfølgende, at den er blevet trukket op på ladet af lastbilen, ved
>>> at der er lagt kæde rundt om styrestangen, som dermed er blevet
>>> bukket. Reparation af dette løber op i knap 4.000,- som Falck
>>> naturligvis skal betale.
>>> Efter at være blevet sendt rundt i forskellige afdelinger endte jeg nu
>>> hos deres "alarmcentral", som hævde jeg skal anmelde skaden til mit
>>> forsikringsselskab. Hvad er jeres erfaring med dette - er
>>> servicemedarbejderen helt forkert på den, eller skal jeg bare lade min
>>> forsikring om arbejdet?
>>
>>Hvis du har kasko på bilen, så JA
>
> Jeg kontakter dem i morgen, men bliver ikke overrasket hvis de
> afviser

Så klø på.. Det er en af forskellene på ansvar og kasko forsikring. Ved
kasko, hænger forsikringsselskabet på regningen (i første omgang) og de vil
naturligvis gerne kunne sende den videre til skadevolder. Det foregår helt
automatisk, modsat en ansvarsforsikring hvor du selv skal rejse et
erstatningskrav overfor skadevolder.

mvh
JBH



Kim Olsen (28-12-2010)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 28-12-10 21:24

Jeg var for nogle år siden ude for, at Falck i forbindelse med at jeg kørte
tør på min motorcykel - påfyldte dieselolie.
Det var noget besværligt, men jeg fik til sidst skriftligt, at værkstedet
bare skulle sende regningen til Falcks servicecenter med henvisning til et
eller andet referencenr.

Kim Olsen


Mogens \(K\) (29-12-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 29-12-10 08:59

"Henning" skrev i meddelelsen
news:05bkh698p0d49oms6th4e5kinumgq45rlp@4ax.com...

I forbindelse med at min bil gik i stå på motorvejen lige før jul, bugserede
Falck den til værkstedet. Desværre viser det sig efterfølgende, at den er
blevet trukket op på ladet af lastbilen, ved at der er lagt kæde rundt om
styrestangen, som dermed er blevet bukket. Reparation af dette løber op i
knap 4.000,- som Falck naturligvis skal betale. Efter at være blevet sendt
rundt i forskellige afdelinger endte jeg nu
hos deres "alarmcentral", som hævde jeg skal anmelde skaden til mit
forsikringsselskab. Hvad er jeres erfaring med dette - er
servicemedarbejderen helt forkert på den, eller skal jeg bare lade min
forsikring om arbejdet?
---------------
For ca. 10 år siden var vi udsat for det samme, og det blev til en meget
lang og sej kamp med Falck, inden vi fik vore penge. Deres juridiske
sagsbehandler havde kronisk rod i tingene samt en forbandet langsom
sagsbehandlingsfacon, som helt sikkert har den betydning, at mange
simpelthen opgiver i forløbet. Jeg ka ikke tro, at du ska igennem dit eget
forsikringsselskab med dette - sikkert blot et forhalingstrick fra Falcks
side. Good luck med sagen !

Et par råd:
1) La være at aftale noget pr. tlf. og anvende mail eller brev istedet.
2) Tag udgangspunkt i den tidligere kommunikation med ved enhvér
henvendelse.
3) Find et andet redningsselskab for fremtiden


Henning (29-12-2010)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 29-12-10 13:21


>Efter at være blevet sendt rundt i forskellige afdelinger endte jeg nu
>hos deres "alarmcentral", som hævde jeg skal anmelde skaden til mit
>forsikringsselskab. Hvad er jeres erfaring med dette - er
>servicemedarbejderen helt forkert på den, eller skal jeg bare lade min
>forsikring om arbejdet?

Svaret er ikke entydigt, det afhænger af forsikringsselskab. Jeg har
FDM-forsikring. De dækker ikke mekaniske skader under f.eks. bugsering
- jeg kontaktede Falcks kundeservice igen, nu kunne de pludselig
hjælpe, da jeg foralte jeg var henvist fra FDM forsikring. Nu venter
jeg så bare på pengene fra Falck...

Henning (08-01-2011)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 08-01-11 09:21


>Efter at være blevet sendt rundt i forskellige afdelinger endte jeg nu
>hos deres "alarmcentral", som hævde jeg skal anmelde skaden til mit
>forsikringsselskab. Hvad er jeres erfaring med dette - er
>servicemedarbejderen helt forkert på den, eller skal jeg bare lade min
>forsikring om arbejdet?

Enden på historien blev, at mit forsikringsselskab (FDM Forsikring)
afviste at røre ved sagen (de ville dog gerne hjælpe til med at
overbevise Falck om det). Da jeg efterfølgende talte med den rigtige
person i skadesafdelingen hos Falck, og forklarede jeg havde FDM
Forsikring gik der to dage, så var beløbet overført til min konto.
Bare lidt ærgerligt, der skulle så mange telefonsamtaler og mails frem
og tilbage

Mogens \(K\) (08-01-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 08-01-11 10:15

"Henning" skrev i meddelelsen
news:pe7gi6lh6h3kmsf1kdmvfh89qngss5pl96@4ax.com...

Bare lidt ærgerligt, der skulle så mange telefonsamtaler og mails frem
og tilbage
-----
Billigt sluppet - det ku ha gået meget værre !


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408183
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste