Vectra sætter ud
Fra : Mathias

Dato : 28-12-10 19:13

Hej rødder og rødinder :)

Min ven har en Vectra B 1.8 fra '96 som periodisk sætter ud, men altid
kan startes igen uden problemer.
Udlæsning af fejlkoder giver ingen fejl, og tændrør samt brændstoffilter
er skiftet for mindre end to år siden.

Hvad skal vi mere kigge efter?

På forhånd tak!

Mvh Mathias

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-12-10 20:03

"Mathias" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan startes igen uden problemer.
> Udlæsning af fejlkoder giver ingen fejl, og tændrør samt brændstoffilter

Lambdasonde!

En i familien har oplevet nøjagtig det samme.

I følge alle teorier burde den slags fejl give en eller anden fejlkode.
Der var imidlertid ingen fejlkode overhovedet, men et skift af lambdasonden
løste hans problem.
Om det lige er fejlen på din vens bil ved jeg selvfølgelig ikke
Check også prisen på den sonde før værkstedet får besked på at skifte den,
den hører ikke til de billigste
Mener at han kom af med 1.300,- for sonden alene

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : SvenP

Dato : 28-12-10 21:34

> Check også prisen på den sonde før værkstedet får besked på at skifte den,
> den hører ikke til de billigste
> Mener at han kom af med 1.300,- for sonden alene

I såfald kan man ofte benytte en standard.sonde, som man så loder det gamle
stik på.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-12-10 23:59

"SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> skrev i en meddelelse

> I såfald kan man ofte benytte en standard.sonde, som man så loder det
> gamle stik på.

Korrekt.
Det foregik imidlertid i et andet land, uden andre muligheder

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i