Er de her chauffører kloge eller dovne?
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-12-10 21:05

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1477339.ece

En rask lille køretur i en bus med sommerdæk på Bornholm. Skulle det
være noget?

Claus!!?? Hvor er du henne med din mirakelbus?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : \"@

Dato : 27-12-10 22:10

Den 27-12-2010 21:05, folmer@rasmussen.dk skrev:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1477339.ece
>
> En rask lille køretur i en bus med sommerdæk på Bornholm. Skulle det
> være noget?
>
> Claus!!?? Hvor er du henne med din mirakelbus?

At en bus er udstyret med sommerdæk, vil for mig bare betyde, at jeg
ikke ville trække den med udenfor bygrænsen.

Indenfor bygrænsen ville den så ikke blive kørt hurtigere end forholdene
tillod, og hvis den ikke kunne komme videre, ville jeg ringe hjem til
vognmanden, og fortælle ham hvor jeg holdt, hvornår jeg gik på overtid,
og at han så kunne vurdere hvor længe han ville sponsorere løn til mig
og diesel til bussen.

At gaderne er smalle, og svært passerbare hvis der kommer en anden stor
bil, er et dårligt argument, da det jo betyder, at andre kan køre ud.
Hvis ikke der er plads, må man jo så bare blive holdende til sneen
smelter, og der igen bliver plads. Der kommer jo nok nogen inden da og
hjælper en fri.

Umiddelbart synes jeg ikke deres argumenter er holdbare, med det
forbehold, at landevejsbusserne måske kan have et problem med
sikkerheden i det åbne land. Bybusserne anser jeg ikke som et problem.
Ved selvfølgelig heller ikke hvor mange der er af dem i Rønne og de
øvrige bornholmske storbyer.

Mikael

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-12-10 22:19

skrev i meddelelsen news:d7shh69nvfipfh75ojkrd8q3fdglatc9sf@4ax.com...

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1477339.ece
En rask lille køretur i en bus med sommerdæk på Bornholm. Skulle det
være noget?
---------
Qua din overskrift/subj:
Jeg er forarget -> så idag en lastbil med anhænger passere en bybus (ledbus,
som holdt stille ved et stoppested) på et snævert stykke, idet den 2 sporede
vej i hvér retning indeholdt store snemængder i vejsiden. Forvognen gled
fint forbi med de ca. 20 km/t, lastvognschaufføren passerede bussen med, men
hængeren ramte bussens hjørne med et ordentligt drøn.

Alle fodgængere vendte sig naturligvis med et sæt - klart nok - men
lastvognen fortsatte blot uden at stoppe. Det er sgu ikke godt nok i min
verden !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-12-10 22:25

On Mon, 27 Dec 2010 22:19:13 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

> [...]
>
>Alle fodgængere vendte sig naturligvis med et sæt - klart nok - men
>lastvognen fortsatte blot uden at stoppe. Det er sgu ikke godt nok i min

Det er det bestemt heller ikke i min. Var det her i kongeriget, eller
var det hjemme hos dig selv?

Ledbus det lyder som om det var hjemme i Sverige. De plejer da ikke at
løbe fra ansvaret derovre! Kan lastbilchaufføren have undgået at høre
det?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 27-12-10 22:36

skrev i meddelelsen news:ur0ih659iedut8epbkkigqo0sgnd1cl990@4ax.com...

> [...]
>Alle fodgængere vendte sig naturligvis med et sæt - klart nok - men
>lastvognen fortsatte blot uden at stoppe. Det er sgu ikke godt nok i min
--*--
Det er det bestemt heller ikke i min. Var det her i kongeriget, eller
var det hjemme hos dig selv?
--*--

Det var i S

--*--
Ledbus det lyder som om det var hjemme i Sverige. De plejer da ikke at
løbe fra ansvaret derovre! Kan lastbilchaufføren have undgået at høre
det?
--*--

Jeg vil tro, at lastvognschaufføren både kunne høre og mærke det. Måske den
snævre plads forvirrede manden, idet han jo med en temporær "parkering"
ville blokere for alle andre på vejen, men so what!
(buschaufføren tog hele seancen med ophøjet ro - underligt)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-12-10 00:31

Den 27-12-2010 21:05, folmer@rasmussen.dk skrev:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1477339.ece
> En rask lille køretur i en bus med sommerdæk på Bornholm. Skulle det
> være noget?

Det sidste de skal er at lade sig presse til at overtræde færdselsloven.
End ikke overenskomster kan tilside sætte den.

> Claus!!?? Hvor er du henne med din mirakelbus?

Der er endnu ikke lukket med is mellen Ystad og Rønne.

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-12-10 13:54

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann nagsulat:

>Det sidste de skal er at lade sig presse til at overtræde færdselsloven.
>End ikke overenskomster kan tilside sætte den.

Enig.... jeg synes det er flot at de tør sige fra.

>Der er endnu ikke lukket med is mellen Ystad og Rønne.

Ihh altså Finn... det kan du ikke være bekendt.... Folmer var lige ved
at tro, at jeg kunne gå på vandet!

--
Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

Nu med Honda Shadow VT750 årg.1983

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-12-10 17:21

Den 28-12-2010 13:53, Claus Frørup skrev:
> Enig.... jeg synes det er flot at de tør sige fra.

Og gid nogle flere ville det.

> Ihh altså Finn... det kan du ikke være bekendt.... Folmer var lige ved
> at tro, at jeg kunne gå på vandet!

Det må du da undskylde. Jeg viste ikke du havde planer om at lege med
bundgarnspæle der ovre.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-12-10 17:33

On Tue, 28 Dec 2010 13:53:45 +0100, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

> [...]
>
>Enig.... jeg synes det er flot at de tør sige fra.

>Ihh altså Finn... det kan du ikke være bekendt.... Folmer var lige ved

Gå på vandet!!??

Du skal fanneme ikke rende rundt og skræmme fiskene, når jeg skal ud
og mede nytårstorsk!

Er du klar over hvad man kan sælge sådan et møgdyr for, her i sæsonen?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-12-10 13:51

Isang tao pinangalanan, folmer@rasmussen.dk nagsulat:

>http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1477339.ece
>
>En rask lille køretur i en bus med sommerdæk på Bornholm. Skulle det
>være noget?
>
>Claus!!?? Hvor er du henne med din mirakelbus?

Jeg sidder lige her og smågriner

Vores dobbeltdækkere på linie 250s måtte vende på Bellahøj. Der var
blevet alt for glat på Hareskovvej der hvor den fletter sammen med
Borups alle/Hareskovtunellen: http://tinyurl.com/32m8myt
De kunne ikke klare den minimale stigning ved det røde lys.

et andet probelmatisk sted er krydset Gladsaxevej/Høje Gladsaxevej:
http://tinyurl.com/37xbdab

Det er en bro man skal dreje til venstre over.... og der ligger ren is
på hele broen.....

Næste "Hoot-spot" er stoppestedet ved Gyngemosevej:
http://tinyurl.com/2e2ksba

Her går det endnu mere opad og sneen er blevet kørt helt fast til det
rene is.

Hvorfor jeg griner? Jeg har kørt linie 42/43 hele dagen med min
mirakel bus.... Første tur startede på Buddinge torv kl 05:09. For at
komme der ud, skulle jeg køre tomt ad 250'erens rute.....

Der var noget hurlumhej i Hareskovtunnellen, så jeg valgte at køre op
over Bellahøj.

Da jeg kom frem til mit startsted, kaldte jeg hjem for at advare om de
"farlige steder"..... men de mente ikke det var nødvendigt at advare
kollegerne, da de jo er proffesionelle chaufførere......

Halv-anden time senere blev der meldt i radioen at Linie 250 skulle
vende på Bellahøj.... 2 af vores dobbeltdækkere sad fast ved det
første hot-spot, 1 holdt med næsen inde på cykelstien ved hot-spot
nr.2 og 1 sad fast ved hot-spot nr.3 (sammen med en linie 68)

Øjeblik! Jeg skal lige grine færdigt!
HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ahhhh det var lækkert!

Gladsaxe kommune er gået i gang med at fjerne sne og is
..
..
..
..