Lidt om juletrafik
Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-12-10 20:33

Havde desværre givet mig selv den opgave at fragte mig selv, fruen og
to hunde til Nordjylland juleaftensdag. Det så sådan farbart ud på
webcameraerne, da jeg studerede dem efter endt hundeluftning kl 6. Så
Fruen fik lov at vågne og vi pakkede os, selv , kræ og bil. Så gik det
vestpå og nordover.
Vestmotorvejen var bare så hamrende glat, at Xsaraens PMBS
(medstyrende bagakselv) gav dårlige vibrationer i min bagdel hele
vejen til Ringsted og jeg var ved at vende om. Så ramte vi et
snerydnings-tog og pludselig var alt idel lykke - ca 50 km/t i to
tætte rækker bag "færdselspolitiet" og en times tid senere var vi ved
storebælt. Over broen - og videre til Odense uden de store problemer.
Så kom dagens store spørgsmål - var det nu nødvendigt at spærre et
spor flere steder for at rydde sne i nødsporet. Det kostede et par
timer eller mere med Køge-Bugt mandag-morgen fart ) Men OK -
endelig lillebælt.
Så skulle de fandme også rydde sne ved Skærup og 10 min senere havde
vi sneget os igennem - vi kom fra den rigtige side. Ifølge
tragikradioen var der 5-10 km kø sydfra )

Så i dag - hjemad! Jylland "flyvende". Fyn OK - masser af trafik og
desværre nogen som hørte for meget trafikradio og så for lidt ud af
ruden Trafikradio sagde sort is - og alle kørte meget stille -
synet sagde sort våd vej - og jeg så ingen blinkende trekant så
formodentlig var det rigtigt. Men det gik og vi kom over storebælt og
til dagens clou.
Sort is i begge spor på vestsjælland. Højre spor 60-80 med 100 m
mellem bilerne incl. mig Venstre spor 80-??? med 10 m mellem
bilerne. Godt de ikke pottede sammen og spærrede vejen før jeg var væk
)
Men alt normalt - hundene hygger sig i deres vante omgivelser - og jeg
lukker damp ud her )

God jul allesammen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-12-10 20:47

On Mon, 27 Dec 2010 20:32:39 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>webcameraerne, da jeg studerede dem efter endt hundeluftning kl 6. Så
>Fruen fik lov at vågne og vi pakkede os, selv , kræ og bil. Så gik det

Lyder jo som en hvilken som helst dag på kontoret.

> [...]

>spor flere steder for at rydde sne i nødsporet. Det kostede et par
>timer eller mere med Køge-Bugt mandag-morgen fart ) Men OK -

Er du helt sikker på det der PMBS? Sidder det på Citronen og ikke på
fruen? Snerydningsholdet er der garanteret mange der har været
glade for, for vså skal de ikke præstere over evne.

> [...]

>vi sneget os igennem - vi kom fra den rigtige side. Ifølge
>tragikradioen var der 5-10 km kø sydfra )

De fleste vil mene at det også er ad helvede til hvis der ikke ryddes
sne. Hvad vil du helst?

> [...]

>synet sagde sort våd vej - og jeg så ingen blinkende trekant så
>formodentlig var det rigtigt. Men det gik og vi kom over storebælt og

Tragikradioen er jo ikke kogere end dem som ringer ind, så egne tests
er ikke at foragte.

> [...]

>)
>Men alt normalt - hundene hygger sig i deres vante omgivelser - og jeg

Sådan skal det være. Jeg kom hjem fra Norge i går. Ganske udramatisk
hele vejen.

>--

>God jul allesammen

>--

Det samme til dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-12-10 21:00

On Mon, 27 Dec 2010 20:47:06 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Lyder jo som en hvilken som helst dag på kontoret.

Ikke ligefrem hver dag jeg pakker fruen, hunde og pik-pak ud på en
flere timers udflugt ) Men - OK - du lever af at fragte ting, jeg
lever af at placere dem lige nøjagtig der hvor de skal stå! )

<...>

>Er du helt sikker på det der PMBS? Sidder det på Citronen og ikke på
>fruen? Snerydningsholdet er der garanteret mange der har været
>glade for, for vså skal de ikke præstere over evne.

Citronen har PMBS - og snerydningsholdet gjorde mig egentlig ikke
noget. De fik lokket mig med til Storebælt - jeg er ret sikker på uden
dem var det ikke blevet til juleand i det nordjyske. Jeg sked grønne
grise )

>De fleste vil mene at det også er ad helvede til hvis der ikke ryddes
>sne. Hvad vil du helst?

En rendegraver 50 m fra nærmeste kørebane - jeg ved ikke om det var
absolut nødvendigt i spidstrafik, men OK, det var det åbenbart. Jeg
ville da nødig kravle gennem driverne med en Xsara, som vel dårligt
kan klare en omvendt kaffekop IRL )

>Tragikradioen er jo ikke kogere end dem som ringer ind, så egne tests
>er ikke at foragte.

Nej, men "bedstemor" med 50 i Mondeoen på vestfyn var sq lidt af en
prøvelse ,-)) Om 80 eller 110 var rimeligt skal jeg ikke diskutere,
men 50 var klart i underkanten af hvad omgivelserne forventede )

>Sådan skal det være. Jeg kom hjem fra Norge i går. Ganske udramatisk
>hele vejen.

Det var jo egentlig også uden drama - jeg skruede bare ned for
ambitionerne af sikkerhedsmæssige årsager og vupti (øøøøh, så'eeh
............................vupti) var vi hjemme )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-12-10 21:17

On Mon, 27 Dec 2010 20:59:44 +0100, Ivan Madsen
> [...]

>flere timers udflugt ) Men - OK - du lever af at fragte ting, jeg
>lever af at placere dem lige nøjagtig der hvor de skal stå! )

Ja, når du ikke sidder og fiser husleje af ovenpå en telebutik.

> [...]

>noget. De fik lokket mig med til Storebælt - jeg er ret sikker på uden
>dem var det ikke blevet til juleand i det nordjyske. Jeg sked grønne

Nårh ja. Det andet er uden B. Grisene - hvor kom de fra?
Hvorfor var de grønne?

> [...]

>absolut nødvendigt i spidstrafik, men OK, det var det åbenbart. Jeg
>ville da nødig kravle gennem driverne med en Xsara, som vel dårligt

Med den placering, hvorledes har den rendegraver så tilføjet dig
nerveknopper? 50m.??? Er det også i den afstand at lastbilerne på
"Bugten" skræmmer livet af dig til daglig?

> [...]

>prøvelse ,-)) Om 80 eller 110 var rimeligt skal jeg ikke diskutere,
>men 50 var klart i underkanten af hvad omgivelserne forventede )

Det er mit indtryk at den omtalte bedstemor er fast inventar på Fyn.
Jeg har endnu tilgode at passere den ø uden at blive generet af hende.
Hun er også at finde i køerne på de cafeterier der er langs den
motorvej.

Det er ikke så slemt alt sammen.

--

Venlig hilsen