Olielækage på Citroen Xantia 1.6 1994
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 26-12-10 06:40

Står med en Citroen Xantia 1.6 1994 med olielækage. Har renset
motorblokken af, og lækagen er der, når motoren kører og kommer fra
bagsiden (ind mod kabinen). Det både ryger og drypper på jorden. Der
er ikke olie i kølevandet.

Hvilke muligheder er der på sådan en motor for lækage på bagsiden?

Vh
Michael K

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-12-10 15:50

Den 26-12-2010 14:40, mbk112@hotmail.com skrev:
> [...]
> er ikke olie i kølevandet.
>
> Hvilke muligheder er der på sådan en motor for lækage på bagsiden?

Som på mange franske biler. Frossen ventilation til krumtapsudluftning.
Især 1,8 versionerne er slemme til dette. Det er sikkert kommet i disse
dage med megen frost.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : bme

Dato : 26-12-10 15:53

Den 26-12-2010, skrev Ib Jakobsen:

> Som på mange franske biler. Frossen ventilation til krumtapsudluftning. Især
> 1,8 versionerne er slemme til dette. Det er sikkert kommet i disse dage med
> megen frost.

Den sidder så vidt jeg husker på forsiden af denne motor

/bme

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-12-10 16:00

Den 26-12-2010 15:52, bme skrev:

> Den sidder så vidt jeg husker på forsiden af denne motor

Se det kan jeg ikke huske. Men stopper den, kan man sagtens blæse
ventildækselpakningen ud. Eller andre pakninger.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Engelbert.H.

Dato : 28-12-10 02:40

Min C4 lækkede også lidt der og de sagde at det var pakdåsen mellem
gearkassen og motoren.
Motoren skal af for at lave det på en C4.

Måske det er det samme?