Temperatur måler i bilen
Fra : lom k

Dato : 26-12-10 09:41

Davs

jeg tænkte der måske var et klogt hoved som kikkked forbi her inden 2
julefrokost

Jeg opdaget at Temperatur måleren i min står helt i bund, som når den
er kold og lige starte. Men det gør den selv efter 1 times kørsel.

At der er noget som er gået kan jeg godt forestille mig, men kan jeg
kører i den??

Hvis det har nogen betydning er det en bil fra 2008

med ønsket om en forsat god jul

Lars-Ove Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-10 09:47

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev :

>Davs

davsen

>At der er noget som er gået kan jeg godt forestille mig, men kan jeg
>kører i den??

du giver os godtnok ikke mange chancher med alt de
hemmelighedskræmmeri ( Hvint: hvlken bil ?)

Jeg ville se om der er vand på, med mindre den er luftkølet, og om
slangerne bliver varme

Er der normal varme i kabinen ( hvis en sådan er monteret )

>Hvis det har nogen betydning er det en bil fra 2008

og ?

>med ønsket om en forsat god jul
lige over !
--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : lom k

Dato : 26-12-10 10:57

jan_stevns wrote:

> [...]
> slangerne bliver varme
>
> Er der normal varme i kabinen ( hvis en sådan er monteret )

sorry

Tænkte ikke på model var af betydning

Peugeot 207 sw 1,6 HDI
Bilen køre fint og varmen er normal i kabinen.
der vand på selv den står nede på min. men tænker at det står lavet
fordi det er pi.. koldt, har ikke været ude og køre siden fredag

tak for input sofar

Fra : Martin

Dato : 26-12-10 10:41

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører i den??
>
> Hvis det har nogen betydning er det en bil fra 2008

Hvis der er vand på, må du nok indstille dig på at skulle have ny termostat.

Martin

Fra : Craner

Dato : 26-12-10 10:59

"lom k" skrev i meddelelsen

[...]

Min svoger havde samme problem på en mondeo. det viste sig at der ikke var
vand på køleren.
Motoren kørte uregelmessig og det var lige før stemplerne satte sig.
Temperatyrføleren kan kun aflæse temp. når der er vand omkring føleren.
ta evt. føleledningen af og sæt den til stel, her skal viseren så vise fuldt
udslag.
Gør den dette og der er vand på, er det selveste føleren der er defekt.
Virker på de fleste ældre biler.

Vh
Poul

Fra : NHF

Dato : 26-12-10 15:58

Hej Lars-Ove

Hvis der kommer "normal" varme ind i kabinen, så ville jeg ikke være
bekymret, mit gæt er en dårlig forbindelse til temperaturføleren, eller
at føleren er defekt.

Mvh.
NHF, Århus

Fra : lom k

Dato : 27-12-10 10:41

NHF wrote:

> [...]
>
> Hvis der kommer "normal" varme ind i kabinen, så ville jeg ikke være
> bekymret, mit gæt er en dårlig forbindelse til temperaturføleren,

Takker for jeres input.
dels fik det mig lige til at checke vandstanden i den der beholder(er
it mand uden forstand på biler) og det var rimeligt lavt. Men undre mig
over hvis det er rigtig som en skrev, hvis der ikke er vand om føleren
vil den vise null(koldt) jeg tænker hvis der nu er meget lidt vand på,
og motoren bliver rigtig varm, så vil termostaten forsat vise koldt??

ps. tror det var en periodisk fejl, for den virker igen, uden at der
kommet mere vand på.

endnu en gang tak for alle input

mvh

Lars-Ove Madsen

Fra : lom k

Dato : 28-12-10 11:38

lom k wrote:

> [...]
> kører i den??
>
> Hvis det har nogen betydning er det en bil fra 2008

tillægs spørgsmål

hvad skal jeg kikke efter når jeg nu skal ud og købe lidt kølervæske
til dyret??

--
MVH

Lars-Ove Madsen
IT job søges. Sjælland

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-10 12:01

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev :

>hvad skal jeg kikke efter når jeg nu skal ud og købe lidt kølervæske
>til dyret??

Kigge efter ? Do Not COmpute

Hvad i alverden mener du :)

pris ? kvalitet ? farve ? Jem&Fusk kontra Bilka kontra Brugsen
kontra den lokale Peugeot forhandler

Fra : lom k

Dato : 28-12-10 13:29

jan_stevns wrote:

> Kigge efter ? Do Not COmpute
>

> Hvad i alverden mener du :)
>
> pris ? kvalitet ? farve ? Jem&Fusk kontra Bilka kontra Brugsen
> kontra den lokale Peugeot forhandler

Da jeg er helt på barbund, ved jeg ikke..
Men som alle andre forhold i livet, så er der vel en relation mellem
pris og kvalitet??

Men hvad ville du anbefalde mig at købe??

--
MVH

Lars-Ove Madsen
IT job søges. Sjælland

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-12-10 13:35

On 28 Dec 2010 12:28:58 GMT, "lom k" <lom@lomse.dk> wrote:

> [...]
>pris og kvalitet??
>
>Men hvad ville du anbefalde mig at købe??

Det er uden betydning, bare det du køber har samme farve som det der
allerede er på bilen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-10 16:52

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev :

>Men som alle andre forhold i livet, så er der vel en relation mellem
>pris og kvalitet??

** host **

Ikke hvad kølervædske angår - den ene er lige så god som den anden

Thansen har udemærket - og spørg dem lige hvilken (farve) der passer
din bil - eller stik en finger i huller og se farven )