Sende varer retur
Fra : TocOne

Dato : 23-12-10 08:28

Hejsa Jura Gruppe

Først og fremmest : GLÆDELIG JUL til alle herinde :)

Jeg har bestilt nogle reservedele hos en online forhandler.
Da jeg modtog delene, viste det at forhandleren havde sendt de forkerte.

Han fremsender selvfølgelig de rigtige, men vil nu have jeg skal
sende de forkerte dele retur ?
Hvilket selvfølgelig er meget fair, men......

Mit spørgsmål er så - Skal jeg selv betale for den forsendelse ?

Mvh. og glædelig jul
t-t-one

Fra : Henning

Dato : 23-12-10 09:11

On Thu, 23 Dec 2010 08:28:29 +0100, "TocOne" <tocone4@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Hvilket selvfølgelig er meget fair, men......
>
>Mit spørgsmål er så - Skal jeg selv betale for den forsendelse ?

Naturligvis ikke - bed ham sende en returkuvert eller tilbyd han kan
hente dem his dig.

Fra : Michael Weber

Dato : 23-12-10 09:52

Den 23-12-2010 08:28, TocOne skrev:
> [...]
> Hvilket selvfølgelig er meget fair, men......
>
> Mit spørgsmål er så - Skal jeg selv betale for den forsendelse ?

Her er lidt information fra e-handelsfondens hjemmeside:
"Når du vil reklamere over en vare

1. Jeg har fået en forkert vare. Skal sælger eller jeg betale for at
sende varen retur? Netbutikken skal betale omkostninger til
returforsendelse i hele reklamationsperioden på 24 måneder."
Kilde: http://www.e-handelsfonden.dk/vaerd-at-vide-om-nethandel.aspx

Fra : alexbo

Dato : 23-12-10 09:55

"TocOne" skrev

> Mit spørgsmål er så - Skal jeg selv betale for den forsendelse ?

Nej, jeg vil forslå at du sender dem og vedlægger et kontonummer han kan
indbetale portoen på.

Han kunne have ventet med at sende de rigtige til han havde fået de forkerte
dele retur, men
valgte at tro på at du nok skulle sende dem.
Jeg synes du skal vælge at tro på at han nok betaler denne forsendelse, hvis
du gør ham opmærksom på at du anser det for et problem.

Hvis portoen kun udgør en lille del i forhold til varens værdi, ville jeg
sende delene retur og tage omkostningerne som et lille tillæg til prisen.

mvh
Alex Christensen