Motorfejl lampe lyser i Mazda 2
Fra : Begbie

Dato : 24-12-10 05:02

Hej,

Lige da jeg tænder bilen med lillemor, klar til at køre 120km op til
svigerfamilien, opdager jeg at motorlampen lyser.

Instrukstionsbogen sige at man straks kan skal køre på værksted, men
det er ligesom lidt svært her den 24. dec. Vi kørte uden at jeg kunne
mærke noget "underligt" ved bilen, jeg forsøgt bare holde motoren
under 3.500 omdrejninger for en sikkerheds skyld.

Jeg ved ikke meget om det, men jeg forestiller mig at fejlen kunne
skyldes alt muligt.

Vi skulle meget gerne køre endnu godt 200km inden på mandag, hvor jeg
kan ringe til at værksted.

Lyder det dumt at køre så langt med en motorlampe der lyser?

Nå, men på forhånd tak og god jul!

Fra : alexbo

Dato : 24-12-10 13:53

"Begbie" skrev

> Vi skulle meget gerne køre endnu godt 200km inden på mandag, hvor jeg
> kan ringe til at værksted.

> Lyder det dumt at køre så langt med en motorlampe der lyser?

Nej, hvis den ellers kører fornuftigt, så vil jeg ikke bekymre mig.
Det kan være alt muligt som du selv er inde på, måske en elfejl ved
lamdasonden, måske ramt af en snedrive.
Er der trækkraft, alm. bensinforbrug og normal temperatur så kan du roligt
køre også uden at passe på omdrej.

Der er ikke noget galt med selve mekanikken, olietryk eller lign, det er
noget indsprøjtning, følerting eller lign, den siger ikke lige pludselig
BANG, og så kommer du ikke længere.

Men det skal være motorlampen der lyser, ikke olie eller ladelampe.
Som regel en motor med et lille lyn på, en gul lampe, en advarsel, røde
lamper er STOP.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-10 14:11

Begbie wrote:
> Hej,
>
> Lige da jeg tænder bilen med lillemor

Prøv dog at bruge nøglen

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 24-12-10 15:33

On Fri, 24 Dec 2010 14:11:25 +0100, Just wrote:

> Prøv dog at bruge nøglen

Konebil? *<|

--
sayonara
Martin Mose Larsen

'*'*'*' GLÆDELIG JUL TIL JER ALLE SAMMEN! *'*'*'*
♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥'♥

Fra : Begbie

Dato : 27-12-10 00:01

Tak for tilbagemeldingerne!

Det skete det at da vi stoppede på en tank på vej hjem, og jeg
derefter tændte bilen igen (med nøglen!), så forsvandt
motorfejllampen, og den er heller ikke kommet her fra morgen af. Jeg
aner ikke hvorfor.

Men det giver vel først mening at kontakte et værksted hvis/når den
lyser igen, ellers har de ingen mulighed for at finde fejlen, eller
hvordan?

Det kan være at det er muligt for dem at læse en slags fejlhistorik
ud, og se det der igennem?

Fra : Brian

Dato : 27-12-10 17:52

"Begbie" skrev i meddelelsen

> Det kan være at det er muligt for dem at læse en slags fejlhistorik
> ud, og se det der igennem?

Det kan de temmelig sikkert, men at få et værksted til at jage en periodisk
fejl, er som at skrive en blanko check til dem.
Sandsynligvis har der været en udfald på en føler, der så nulstilles efter X
antal starter hvor fejlen ikke har været der. Medmindre den kommer igen,
eller bilen bliver træls at køre, ville jeg ikke gøre mere ved det.

/Brian