Hvad med en vej/vejr situation, her dagen ~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-12-10 20:58

Da der vel er mange der skal ud og køre til juleaften i morgen, skulle vi
måske lave en tråd med "trafikmeldinger", om hvordan det ser ud på diverse
veje, mht sne/is osv.

Jeg skal køre fra Roskilde til Kalundborg (og tilbage igen) i morgen, nogen
der ved hvordan det ser ud på ruten Holbækmotorvejen og Skovvejen?
Ud over at det nok er glat, er der så snefygning eller andet?

Jeg har ikke selv været ude og køre, de sidtse par dage, da jeg har været
lidt underdrejet

Men trafiksituationen i selve Roskilde er, at der er is/sne glat over alt
(mange steder er det rent is der ligger på vejen), så pas godt på.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-12-10 21:02

On Thu, 23 Dec 2010 20:58:14 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>
>Men trafiksituationen i selve Roskilde er, at der er is/sne glat over alt
>(mange steder er det rent is der ligger på vejen), så pas godt på.

Jeg tror din melding dækker fint for området 20 km mod syd
Har ikke været på de store veje, men den orange trekant blinkede
lystigt på busvejene heromkring )
Men - der kan køres med forsigtighed. (trekanten blinkede ikke med
andre biler inden for bremseafstand - jeg har pudset glorien, så vi er
udgået for Brasso)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-12-10 21:19

>"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
>
>Jeg tror din melding dækker fint for området 20 km mod syd
>Har ikke været på de store veje, men den orange trekant blinkede
>lystigt på busvejene heromkring )

De eneste lamper der blinker i min, det er den guirlande jeg har hængt op i
forruden, med julekugler og lys

>Men - der kan køres med forsigtighed.

Jeg er nået den alder hvor jeg altid kører forsigtigt

Og det ka' vel ikke gå helt galt, jeg har fyldt en thermokande med
varm/stærk julegløgg.
Og næsten nye sommerdæk har jeg også.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Skal måske lige nævne, at guirlander, gløgg og sommerdæk IKKE skal med i
morgen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-12-10 21:23

On Thu, 23 Dec 2010 21:19:18 +0100, "Per Beer Hansen"

> [...]
>
>Jeg er nået den alder hvor jeg altid kører forsigtigt
>
>Og det ka' vel ikke gå helt galt, jeg har fyldt en thermokande med

Og naturligvis 2" bredere end standardmonteringen - helst af asiatisk
fabrikat ) Hvis du nu vil være helt sikker, så smid en flaske
whisky i handskerummet )

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-12-10 21:32

>"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
>
>Og naturligvis 2" bredere end standardmonteringen - helst af asiatisk
>fabrikat )

Jeg ved ikke om de er fra Asien, de hedder vist WinLingLongDing, eller noget
deromkring

>Hvis du nu vil være helt sikker, så smid en flaske
>whisky i handskerummet )

Nej nej, whisky'en er hældt i gløgg'en.

Min opskrift er som følger:
2 liter whisky
1 liter vodka
1 liter snaps
1 liter rødvin
1 rosin
1 mandel

Det gi'r varmen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-12-10 21:37

On Thu, 23 Dec 2010 21:31:56 +0100, "Per Beer Hansen"

>Jeg ved ikke om de er fra Asien, de hedder vist WinLingLongDing, eller noget
>deromkring

>Nej nej, whisky'en er hældt i gløgg'en.
>
>Min opskrift er som følger:
>2 liter whisky
>1 liter vodka
>1 liter snaps
>1 liter rødvin
>1 rosin
>1 mandel
>
>Det gi'r varmen

Hvad fanden skal du med al den frugt, det giver knopper! )

Fra : Ole Sørensen

Dato : 24-12-10 10:58

> Min opskrift er som følger:
> 2 liter whisky
> 1 liter vodka
> 1 liter snaps
> 1 liter rødvin
> 1 rosin
> 1 mandel

Haha den opskrift skal næsten prøves en dag :)

> Det gi'r varmen

Det tror jeg på! :P

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-12-10 06:54

Per Beer Hansen skrev den 23-12-2010:
> næsten nye sommerdæk har jeg også.

Husk at tænde tågelygterne; dét er et must! (i hvert fald hér i
området!?)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-12-10 07:39

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Husk at tænde tågelygterne; dét er et must! (i hvert fald hér i området!?)

Tænde tågelygterne???

Vil det sige at der er en afbryder til dem?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-12-10 07:59

Den 24-12-2010, skrev Per Beer Hansen:
> Vil det sige at der er en afbryder til dem?

lol

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-10 21:05

Per Beer Hansen skriver:

> Da der vel er mange der skal ud og køre til juleaften i morgen, skulle vi
> måske lave en tråd med "trafikmeldinger", om hvordan det ser ud på diverse
> veje, mht sne/is osv.

Hammel og omegn ser ganske fortrinligt ud.

Der kom vel også 1,5-2c sne i løbet af natten.....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-12-10 21:29

>"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen
>
>Hammel og omegn ser ganske fortrinligt ud.

Så langt hjemmefra kommer jeg nok ikke

>Der kom vel også 1,5-2c sne i løbet af natten.....

Her fik vi en ordentlig omgang i lørdags (ca. 35cm), som stadig ligger her
og så er der vel kommet 15-25cm mere ovenpå nu.

Roskilde er nærmest blevet berygtet, for deres elendige snerydning.
Selv trafikradioen har advaret om at køre ind i Roskilde kommune, da der
slet ikke bliver ryddet mere.
Der har været en del skriveri i de lokale aviser, de seneste dage, om
hvordan sne-situationen (manglende rydning) holder folk væk fra selve
bymidten, med meget ringe julesalg i butikkerne til følge, da folk ikke kan
komme ind/ud af byen, samt finde parkeringspladser.
http://roskilde.lokalavisen.dk/julehandel-sneet-inde-/20101222/artikler/712229872/1027
http://roskilde.lokalavisen.dk/borgmesteren-om-roskildes-sne-kaos-vi-goer-det-saa-godt-vi-nu-kan-/20101222/artikler/712229874/1829
Jeg gik gennem byen i eftermiddags og så på ca. 6 km strækning 4 biler + en
bus der var gået på tværs af vejen, 2 der var kørt fast og 2 der var kørt
sammen.
I alle lyskryds har folk problemer med at stoppe/sætte igang, da det er ren
is.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-12-10 06:49

Per Beer Hansen frembragte:
> Jeg gik gennem byen i eftermiddags og så på ca. 6 km strækning 4 biler + en
> bus der var gået på tværs af vejen, 2 der var kørt fast og 2 der var kørt
> sammen.

Da jeg gik mine 5 km. med hunden i går morges hér i området kørte
trafikken faktisk normalt hér - i hvert fald på A8 samt biveje. De
mindre (skov)strækninger var dog groet sammen.

Min nabo ville til Varde i går aftes ved 18-tiden og jeg har ikke fået
nogen sms om at han røg i grøften :)

Der er kommet skorpe på puddersneen hér så fygningen burde være en saga
blot...har ikke været ude med hunden endnu i dag :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-12-10 11:07

>"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
>Jeg skal køre fra Roskilde til Kalundborg (og tilbage igen)

Og det gik jo fint, selvom turen tog noget længere end den plejer
Turen er på ca. 70 km og det plejer at tage ca. 45-50 minutter.
I går tog det ca. en time længere hver vej, det var okay, taget i
batragtning af føret.

På ud-turen (kl. ca. 12:30 - 14:20) var Holbækmotorvejen ikke andet end
"black-ice" - meget meget glat (men folk kørte derefter, pænt og roligt).
Lige så snart vi kom på Skovvejen, så var der næsten "kun" sne på vejen,
ikke så meget black-ice, så der blev tempoet sat lidt op.
Ca. 10 km før Kalundborg begyndte der så at være driver ind over vejen, det
føg meget nogen steder, men ingen problemer.
Lige før Kalundborg gik bilen bag os på tværs af vejen (se det sidste
billede), men han røg dog heldigvis ikke af vejen og kom selv afsted igen,
kunne jeg se i spejlet.

Hjemturen startede kl. ca. 23:10 og vi var hjemme kl. ca. 00:50.
Der var stadig meget snefygning lige uden for Kalundborg, men stadig ingen
problemer med at komme frem.
Og stadig meget glat hele vejen.

Men generelt kørte folk meget pænt og fornuftigt, selvom der jo altid kommer
nogen der har mere travlt end andre
Se f.eks. billedet med saltsprederen, han overhalede over
spærrelininer/skraveringer, men det gik jo godt.

Lidt billeder fra ud-turen kan ses her, flot ser det jo ud, landskabet:
http://www.perbeer.dk/vinter.htm

Så god bagjul til jer alle.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mcwm

Dato : 25-12-10 11:36

Den 25-12-2010 11:07, Per Beer Hansen skrev:
> ikke så meget black-ice,
Jeg undres over, at når der er lavet "kørespor" hvor der er ren is, at
folk ikke trækker en halv meter til siden og kører på sneen, men bevist
vælger at blive på isen. Men sådan er der jo så meget

Kommer til din smukke by i dag. Konen skal hentes ved toget. Hvordan ser
det ud i byen og oplandet? Lige så slemt som i tirsdags?

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-10 12:21

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Lige så slemt som i tirsdags?

Roskilde har vist glemt hvordan man salter ........
--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : Mcwm

Dato : 25-12-10 12:38

Den 25-12-2010 12:20, jan_stevns skrev:

> Roskilde har vist glemt hvordan man salter ........
så kan man vel glide lige igennem byen, til stationen

Venligst
Mcwm

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-12-10 12:42

"Mcwm" skrev i meddelelsen

Kommer til din smukke by i dag. Konen skal hentes ved toget. Hvordan ser
det ud i byen og oplandet? Lige så slemt som i tirsdags?

Ja saltning/rydning bruger "vi" ikke så meget energi på, her i verdens navle

Så forvent glatte veje.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mcwm

Dato : 25-12-10 12:45

Den 25-12-2010 12:42, Per Beer Hansen skrev:
> Ja saltning/rydning bruger "vi" ikke så meget energi på, her i verdens
> navle
> Så forvent glatte veje.
Takker for meldingen og kører i god tid.

Fortsat god jul!

Venligst
Mcwm

Fra : Anders Majland

Dato : 25-12-10 12:00

22.12 kørte jeg fra Hillerød 14:15 og var allerede hjemme 19:50 - Den tur
tager normalt ikke over 4 timer. Så skiftede jeg bil og kørte videre til
Esbjerg og der var ikke trafik af betydning og føret var også rimeligt .

Min søster kørte Valby->Esbjerg det tog fra 19:30 til 02:30

Danmark er et stort land i snevejr ....

Fra : Jørgen L.

Dato : 25-12-10 12:15

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> det gik jo godt.
>
> Lidt billeder fra ud-turen kan ses her, flot ser det jo ud,

Tak i lige måde.
Vi kørte turen den modsatte vej, først til Hillerød og senere tilbage
igen.
Udturen var uden dramatik, lidt sort is og sne, men ingen problemer.

Men på hjemturen til Kalundborg.
På skovvejen var der ret mange driver, og en bil blev presset ud i
midterrabatten, og vi kom 2 min efter, så måtte jeg lige fiske ham ud
af driverne, det kostede dog et 2T træktov, da det ikke holdt, så kom 5
t. stroben frem , og han kom fri, jeg måtte dog lige over i lavgear
og låse centeret.

Vi nåede så næsten ind til KA 500 før den første rundkørsel, hvor der
holdt en i grøften, og falck var i gang med at hive ham op, men folk
skulle masse sig uden om så det var næste umuligt for ham, så jeg
blokerede for trafik fra øst og stod ud og stoppede så trafiken fra
kalundbog og så kom bilen hurtigt op, det viste sig at der var
sommerdæk på

God bagjul til alle.
Hilsen Jørgen

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-12-10 12:37

>kalundbog og så kom bilen hurtigt op, det viste sig at der var
>sommerdæk på

Det var en skam han kom op så

//Martin

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-10 12:20

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Lidt billeder fra ud-turen kan ses her, flot ser det jo ud, landskabet:
>http://www.perbeer.dk/vinter.htm
>
>Så god bagjul til jer alle.

Det ligner søreme du har været i Netto og købe en GPS tracker :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-12-10 12:43

>"jan_stevns" skrev i meddelelsen
>
>Det ligner søreme du har været i Netto og købe en GPS tracker :)

Ja det er den som de solgte i Netto, jeg købte dog min andetsteds.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-10 13:30

>Ja det er den som de solgte i Netto, jeg købte dog min andetsteds.

Har den samme - tøserne er lidt "pikeret" over de aldrig ved om
sladrehanken ligger gemt i bilen - hihi .....

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-12-10 12:46

Per Beer Hansen udtrykte præcist:
> Så god bagjul til jer alle.

Flot klaret på sommerslicks ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-12-10 13:10

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Flot klaret på sommerslicks ;)

Ja ik'?
Det gik nu fint nok, der var ihvertfald ingen kø, foran mig

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-12-10 18:08

Den 29-12-2010, skrev Per Beer Hansen:
> der var ihvertfald ingen kø, foran mig :)

"Hold afstand!"; er det ik dét de siger!? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-11 13:32

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>"Hold afstand!"; er det ik dét de siger!? :)

Jo det er der vist nogen der siger.
Jeg synes dog der er rigtig mange, som ikke har fået det at vide.
Stort set hvergang jeg er ude og køre, så er der på et eller andet tidspunkt
en bagklaps gnasker i nærheden

Men hva' så er det jo godt man har sine sommer-slicks på, så går det jo ikke
så stærkt, skulle man være uheldig at blive ramt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport