At hilse
Fra : KB

Dato : 08-08-01 21:22

Hej NG

Emnet har været taget op flere gange her på gruppen af forskellige personer
og nu vil jeg da også komme med en kommentar til det med at hilse på
hinanden.

Tidligere var det sådan at alle eller meget tæt på hilste når man mødtes -
hvilket var fint da vi havde en samlet interesse for to-hjulet og den teknik
der lå bag.
I dag ser det helt anderledes ud - og hvad årsagen er må guderne vide, i dag
oplevede jeg ude på Langelinie at der sad en gruppe midaldrende herrer og
næsten med foragt kiggede på en - sikkert fordi man ikke kom kørende på en
Englænder. Andre gange kan man så møde en på en Japansk Cruiser, der bliver
heller ikke hilst og sådan kunne jeg blive ved med at skrive eksempler, nu
er det ikke fordi jeg selv ligger og kører rundt på en pedal cykel og hilser
på mc'ister, jeg har en gammel Japaner fra 1981 der er istandsat så der
skulle vel være mulighed.
Ovennævnte for mig til at spørge : Har vi ikke alle startet på noget mindre
smart - alle kan vel forhelvede ikke starte op med at købe en Harley - har
vi ikke alle interesse i at komme ud og køre selfølig med hver vores
kørestil - har vi ikke alle interesse i den teknik der ligger bag de
to-hjulede???? Ja jeg undre mig - hvorfor ikke dele den fælles interesse vi
har - for uanset hvordan vi vender røven så dufter græsset og benzinen ens
om det er en Jawa eller en Harley!
Med alt respekt for at man synes at Triumph er den bedste maskine - men hvis
dog respekt for ham der har en gammel Yamaha.
Mange af jer der dyrker mærke snobberiet har jo før jeres BMW selv kørt en
Kawasaki.
Drop snobberiet og lad os glæde over vores egne cykler men OGSÅ den vi
møder - og lad os så hilse på hinanden.

Bedste hilsner
KB

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-08-01 21:28

"KB" <kenneth.bruun@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vi
> har - for uanset hvordan vi vender røven så dufter græsset og benzinen ens
***************

Jeg for lyst til at spørge, HVORFOR hilse ?
Er det det sidste broderskab der er tilbage ?
Er det den "fælles" interesse for teknikken ???
Er det et levn fra gamle COWBOY-dage om lone-riders in the wild west ?? (man
passede på hinanden) ???

Guder må vide..
...men jeg tror da jeg vil hilse næste gang,
for jeg har jo en MC'er hjemme i tørvejer ! (NOT)

MVH

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-08-01 21:43

jeg synes også folk bør hilse, men bitcher da ikke over folk ikke gør.
Det kan være de ikke har set én, de ikke har lyst! eller hvad ved jeg.

Jeg hilser personligt altid, men tager ikke videre på vej fordi andre ikke
gør det.

Hvis folk hilser: fint
hvis ikke: hva så ?, dem om det, det er vel et frit land

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : RpR

Dato : 08-08-01 21:44

> Jeg for lyst til at spørge, HVORFOR hilse ?

du må da gerne passe dig selv, det vil ingen forhindre dig i. De tænker nok
bare "hmm, idiot" når du ikke hilser igen.

> Er det det sidste broderskab der er tilbage ?

Tror jeg faktisk =)

> Er det den "fælles" interesse for teknikken ???

Ikke alle der kører MC har rent faktisk bare en smule forstand på teknikken.
Har en kammerat der kører på en gammel Honda CB Four, og han aner intet om
skidtet, har han i røret så snart den strejker, heh.

> Er det et levn fra gamle COWBOY-dage om lone-riders in the wild west ??
(man
> passede på hinanden) ???

Kan ikke se hvad et vink har med at passe på hinanden at gøre?

> Guder må vide..

Hvis gud var på jorden ville han køre MC =)

> ..men jeg tror da jeg vil hilse næste gang,
> for jeg har jo en MC'er hjemme i tørvejer ! (NOT)

Hvis du ikke har en MC (du lyder heller ikke som en der kunne finde på at
anskaffe sig en) hvad laver du så her?

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-08-01 22:13

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke har en MC (du lyder heller ikke som en der kunne finde på at
> anskaffe sig en) hvad laver du så her?
**********************

Dine sidste 2 linjer forklare måske, folk ikke
gider hilse på, -citat: "idioten"....

MVH

Fra : Hellfire

Dato : 09-08-01 19:32

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> [...]
> (man
>
> Kan ikke se hvad et vink har med at passe på hinanden at gøre?

> Hvis gud var på jorden ville han køre MC =)

"snip"

"God may have ridden a Harley once, but now he rides an RC30, and the word
is HE PAID FOR IT!"

Henrik
GSX250ES

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-08-01 23:22

On Wed, 8 Aug 2001 22:27:46 +0200, "Karsten Olesen" <gakke@email.dk>
wrote:

Hej.

> [...]
>Er det den "fælles" interesse for teknikken ???
>Er det et levn fra gamle COWBOY-dage om lone-riders in the wild west ?? (man

Jeg finder det faktisk hyggeligt.
Jeg hilser altid når der kommer en anden "lidelsesfælle" (næsten).
Og så medfører det forresten også at jeg føler mig så meget i samme
båd som andre MC'ister at jeg stopper hvis der holder en MC i vejsiden
der kunne trænge til hjælp.
Uanset om jeg er i madkasse eller på to hjul.

Følgende skrev jeg for et par år siden til D.F.M og jeg har faktisk
ikke ændret mening siden, så her er den igen.

Man hilser pænt på dem der kommer i modkørende retning, og fra
indfaldsveje, hvor kørene naturligt ser hinanden, og det ikke er til
fare for manøvreforetagsomheden.
Det er fandens når der kommer en på tværs i et kryds, og hilser
venligt, hvor man selv er ved at bremse ned, og har tilstrækkeligt
med at holde kobling og bremser.
Han premieres med et nik, mere blev det ikke til.
Jeg løfter lige hånden når der er en der overhaler, men jeg forventer
ikke at få noget den anden vej, den er uden for nummer.
Når jeg selv (en sjælden gang) overhaler andre hilser jeg ved at
flytte højre fod mod jorden (den er vist ikke helt officiel, men
bruges i germanistan).
Der er en pokkers bunke unger der hilser på MC folket.
De fortjener at få en lille hilsen hvis man kan.
Det gavner sagen.

Men forvent ikke at man hilser hvis:

Man kommer væltende gennem sving på de små veje.
Er ved at sætte igang ved et kryds.
Manøvrerer i et kryds.
Er i en situation hvor opmærksomheden kræves vendt mod trafikken.
Motorvej med warpspeed.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-08-01 05:31

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er ved at sætte igang ved et kryds.
> Manøvrerer i et kryds.
> Er i en situation hvor opmærksomheden kræves vendt mod trafikken.

Helt enig

--
M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Anneli

Dato : 09-08-01 22:57

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse
> Følgende skrev jeg for et par år siden til D.F.M og jeg har >faktisk
> ikke ændret mening siden, så her er den igen.
Tak, det var et rigtig fornuftigt indlæg!!

> Der er en pokkers bunke unger der hilser på MC folket.
> De fortjener at få en lille hilsen hvis man kan.
> Det gavner sagen.

Jeps! Og det giver pote, at lade de allermindste små poder komme op og
sidde, hvis man alligevel holder pause :0)

Jeg arbejder på et fritidshjem og dér er det NIX PILLE!!! Og ungerne ved, at
det er skammekrog, dødsstraf og på hovedet i seng, hvis de piller på
undertegnedes køretøjer ;0)

Stor hilsen Anneli

Fra : Armand

Dato : 10-08-01 00:32

Anneli <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en

> Jeg arbejder på et fritidshjem og dér er det NIX PILLE!!! Og ungerne
> ved, at det er skammekrog, dødsstraf og på hovedet i seng, hvis de
> piller på undertegnedes køretøjer ;0)

Som motorcyklist må du da snart introducere dem for
højrehånds-pædagogikkens detaljer!

--
Armand.
(der også arbejder med unge; men de er så hook'ed på emnet, at de er så

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-08-01 21:49

KB wrote:

> Ovennævnte for mig til at spørge : Har vi ikke alle startet på noget mindre
> smart - alle kan vel forhelvede ikke starte op med at købe en Harley

Så kan man måske ikke komme højere op. Åh tænk, en Harley. Det ultimative. Ja,
jeg ved godt at nu er der et par stykker der skyder på mig. Men jeg må lige i
blækhuset, når jeg lige har læst længere ned i brevet.

> Mange af jer der dyrker mærke snobberiet har jo før jeres BMW selv kørt en
> Kawasaki.
> Drop snobberiet og lad os glæde over vores egne cykler men OGSÅ den vi
> møder

At køre BMW har ikke en skid at gøre med snobberi. Især ikke hvis det er en af
de lidt ældre. Det er enkelt. Det er billigt. Det er driftsikkert.

- og lad os så hilse på hinanden.

Selvfølgelig. Hellere en gang for meget.

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn

Fra : Morten Juel

Dato : 08-08-01 21:54

nu jeg tænker over det, så har jeg endnu ikke oplevet en i næstved eller nær
omegn der ikke har hilst

Mvh
Morten

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-08-01 23:46

Hørt hørt!

Jeg hilser altid (hvis det er muligt uden at være til fare eller ulempe for
andre trafikanter) - men holder mig tilgengæld principielt fra at hilse på
folk der kører uden hjelm. Jaja - det er deres eget problem hvis de
skvatter - men jeg synes det er for dumt. Vi hilser vel også for at ønske
hinanden godt og sikkert på vej...

Tony
XJ600S (der snart runder 5000 km. på en måned)

Fra : sjukker@worldonline.~

Dato : 09-08-01 07:41

Hvorfor ikke hilse på folk uden hjelm på..??
jeg kører sammen med en gut der har lægeerklæring på at han ikke behøver at
køre med hjelm. han hilser da på andre.

Men altså KB. Jeg syns altså det er at overreagere når du bliver ked af at
folk ikke hilser på dig.

Lidt sjovt egentlig. vink med begge arme næste gang du ser en motorcyklist.
så ved jeg at det er dig hvis jeg ser dig...

Hilsen røde SJUKKERNE MC

Harley Sportster

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 09-08-01 08:56

> Ha, i skulle snakke.

Prøv at køre på 45'er og hils på en MC. Der er sgu ikke meget respons. Og
hvorfor ikke?? Vi kører begge
på 2 hjul og på benzin. Og så kunne det jo være at ejeren har eller bliver
mc-ejer engang, hvilket ikke gør ham
til et dårligere menneske når han kryber op på en 45'er.

MVH Anders AREA51

Fra : Desilva

Dato : 09-08-01 11:58

> [...]
være at ejeren har eller bliver
> mc-ejer engang, hvilket ikke gør ham til et dårligere menneske når han

Arh! Så kan man lige så godt hilse på en trædecykel. Der er også to hjul, og
vi har oplevelsen af vejret til fælles.
Jeg synes der er motorcyklister nok at hilse på. Lad os nu bare holde
hilseriet indenfor "egne rækker", og lade scooterene hilse på hinanden. Det
betyder ikke at en scooter-fører er et dårligere menneske, men vi kan
alligevel ikke hilse på alle.
Hvis vi kørte rundt i de øde områder af australien, så ville vi sikkert
hilse på hvem som helst vi mødte.. og enda stoppe op og tage en sluder, men
her i danmark.... naah

Fra : RpR

Dato : 09-08-01 14:50

> [...]
> Hvis vi kørte rundt i de øde områder af australien, så ville vi sikkert
> hilse på hvem som helst vi mødte.. og enda stoppe op og tage en sluder,

Tjah, jeg hilser da på alle de MC'er jeg møder på min vej, på min 45'er, og
de hilser da også igen (hvis de ikke lige sidder i drømmeland). Måske fordi
min ligner en MC, men alligevel. Forskellen er nu ikke så stor.

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-08-01 15:54

"RpR" skrev
> [...]
fordi
> min ligner en MC, men alligevel. Forskellen er nu ikke så stor.

At en 45'er ligner en mc, er blot endnu en grund til at de burde forbydes.
Jeg turde ikke køre rundt på en lille 125-250 racer, faren for at en bilist
tror at det er en 45'er der kommer kørende er for stor.
Min mc bliver også fejl vurderet, der er mange bilister der tager den for en
politi mc.
Så hvis jeg indhenter en bil, så skal jeg passe på for lige pludselig (når
de får øje på mig) bremser de ned til lovlig hastighed

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : RpR

Dato : 09-08-01 20:13

> At en 45'er ligner en mc, er blot endnu en grund til at de burde forbydes.

Hvorfor?

> Jeg turde ikke køre rundt på en lille 125-250 racer, faren for at en
bilist
> tror at det er en 45'er der kommer kørende er for stor.

Og? Langt de fleste 45'ere render alligevel 70 - 80 stykker så de kan følge
trafikken.

> [...]
> Så hvis jeg indhenter en bil, så skal jeg passe på for lige pludselig (når
> de får øje på mig) bremser de ned til lovlig hastighed

Vi havde engang en her i byen der hed Lars, han havde en stor, hvid Yamaha
MC af en art. Den lignede på lidt afstand politi MC'en, og at han havde sort
køredragt og hvid Caberg hjelm gjorde det ikke bedre =)
Når han kom rullende stille og roligt ned gennem byen, så fik knallerterne
vinger...

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-08-01 22:05

"RpR" skrev

> Hvorfor?
Fordi det er sværere for en bilist at vurdere om det er en knallert eller en
mc der kommer kørende.
Hvor mange bilister tror du kan se forskel på en Aprilla RS 50 og RS
125/250?
Det burde være forbudt at lave den slag efterligninger, da det øger risikoen
for mc-kørerne.
Hvis en slik producent begyndte at lave slik der ligner piller og sælger dem
i pilleglas, så er der jo ingen der er i tvivl om at det er en dårlig ide.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : RpR

Dato : 10-08-01 06:03

> [...]
en
> mc der kommer kørende.
> Hvor mange bilister tror du kan se forskel på en Aprilla RS 50 og RS

Svært. Men 99% af de RS 50'ere der kører på vejene kører alligevel 80km/t
eller mere, så kalde dem en MC i hastighedsforstand er nok ikke helt i
skoven? Det er vel hastighedsforskellen på en lovlig 45'er og en MC du
tænker på?

Fra : Brian Lænø

Dato : 10-08-01 14:40

"RpR" skrev
> [...]
> eller mere, så kalde dem en MC i hastighedsforstand er nok ikke helt i
> skoven? Det er vel hastighedsforskellen på en lovlig 45'er og en MC du

Ja det er hastigheds forskellen jeg tænker på.
Nå man tillader en 45'er at køre på vejen, så forventer man da ikke at de
fleste vil køre 100% for stærkt.
Det er sjovt som det skifter med de 45'er.
Når man snakker om hvor råddent de kører, så kører de fleste pænt og ikke
for stærkt.
Men når man snakker om at de ikke burde være tilladt på grund af deres lave
hastighed, jamen så kører næsten alle mindst 80 km/t.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : RpR

Dato : 10-08-01 16:01

> Ja det er hastigheds forskellen jeg tænker på.
> Nå man tillader en 45'er at køre på vejen, så forventer man da ikke at de
> fleste vil køre 100% for stærkt.

Hvor tit ser du rent faktisk 45'ere køre 45km/t på landeveje og andre
strækninger hvor der må køres 80km/t?

> [...]
lave
> hastighed, jamen så kører næsten alle mindst 80 km/t.

Ved for stærkt tænker jeg på den skiltede hastighed, ikke den konstruktivt
bundede hastighed på 45km/t.
Man kan godt køre pænt og køre 80km/t, ellers ville det da se trist ud for
mange trafikkanter =)
Nu er det selvfølgelig ikke alle der kører ordentligt i byzoner osv, men det
gælder nu langtfra kun 45'erene.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-08-01 16:52

> [...]
fordi
> min ligner en MC, men alligevel. Forskellen er nu ikke så stor.

Sig mig, var du ikke efter en gut som du prøvede at genne ud herinde fra
fordi du ikke mente han havde motorcykel? Var det nu ikke lidt dumt?

At hilse.
Hvorfor gør vi det?
Det har, tror jeg, noget med en fællesskabsfølelse at gøre. Man kunne mene
at vi motorcyklister ikke har noget reelt fællesskab - en hardcore Harley
rider kan ofte ikke have ret meget tilfælles med en high speed sportbike
pilot, og jeg (edb-håndværker) har været ude for nærmest ikke at kunne føre
en samtale med en born again advokat biker som jeg mødte i regnvejr under en
bro engang. Der er så mange typer motorcyklister, bikere, off-rødder og hvad
de nu kalder sig, at mange ikke har meget reelt fællesskab.
Jeg har en stor kontaktflade med mange typer motorcyklister gennem aktivt
klubliv i Aalborg, hvor klubberne besøger hinanden og man ynder at være lidt
gæstfri, og det giver mig et indblik i dagens motorcyklisters
forskelligartede sammensætning - Jeg er jævnligt i en touring klub, en
off-road klub, en motocross klub og en motorcykelklub på mit arbejde
(nørder, kontornussere, akademikere og born-agains), og jeg har venner der
skal besøges jævnligt i Harley-klubber og veteran-kredse.
Men der ER fællesskab, samtidig med de store forskelle. Vi har de samme
følelser for det forpulede regnvejr. Uden det havde jeg ikke mødt den
born-again advokat. Det er måske ikke altid nogen stopper for at hjælpe,
hvis de ser en nødstedt motorcykel, men hvis den nødstedte vinker efter
assistance, så stopper vi.
Fællesskabet er ikke så tæt at vi føler vi er nødt til at snakke sammen,
hvis vi mødes på en rasteplads, men det er stærkt nok til at de fleste
hilser, og til at alle vil hjælpe hvis der er behov.
Derfor hilser vi. Vi kigger ikke forbi til kaffe, vi løfter bare venstre
pote. Vi er ikke familie, men vi er alle motorcyklister.
Hvis nogen ikke hilser, tænker vi "hvorfor?" - og det er bevis nok for at
der ER noget fællesskab, ellers ville den manglende hilsen være os inderligt
ligegyldig.
At give sig til at filosofere over om årsagen er snobberi, er noget vi nok
gør fordi vi er lidt irriterede over hvis andre motorcyklister skulle have
et tættere sammenhold end vores, og det er egentlig sundt nok, for det viser
at vi ønsker sammenholdet. At dyrke snobberi-teorien er spild af tid, for
den manglende hilsen skyldes oftest at den anden var optaget af trafikken,
gearskift, dagdrømme, teenage-pigen på modsatte fortov eller noget andet
livsvigtigt. Ikke ond vilje, men han nåede det bare ikke. Når du det altid
selv? Har du nogensinde brugt et minut på bagefter at sidde og være
irriteret over at du ikke fik løftet den pote? (Det har jeg).

Summa summarum: Jeg tror ikke der er et problem, vi må bare acceptere at
ikke alle altid når at hilse, og der er oftest en ret uskyldig grund. Jeg
kender en som nu har haft sin motorcykel i en måned, og han vil inderligt
gerne hilse - MEGET gerne! Han tør bare ikke endnu, han skal lige have lidt
mere kørerutine. Måske var det ham du mødte?

Vi hilses ved derude,
Rittig

PS: Nej, jeg hilser naturligvis ikke på knallerter. Ikke med vilje,
ihvertfald.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-08-01 20:07

> At hilse.
> Hvorfor gør vi det?

*Snip*

> Når du det altid
> selv? Har du nogensinde brugt et minut på bagefter at sidde og være
> irriteret over at du ikke fik løftet den pote? (Det har jeg).

Også mig, jeg bliver faktisk også irriteret når andre ikke hilser igen ,
især på motorvej, hvad er det der gør at det er så svært at hilse på en
motorvej ?,
nu bruger jeg tit min cykel til og fra arbejde ( 2 x 55 km på motorvej ) og
på en af de ture, på vej hjem, hilste jeg på alle ( dem jeg så ) , der var
_ikke_ en_ der hilste igen,
og der var ingen der kørte "warp speed", jeg har altså selv haft cykler, der
kunne køre noget hurtigere end den cykel jeg har nu, og selv med 180+ km/t ,
har jeg da ikke haft problemer med at hilse på modkørende mc'ister,
Da jeg så var blevet godt træt af at ligne en der prøvede på, at lære at
flyve, uden at der var nogen der hilste igen, blev jeg enig med mig selv om
at nu kunne de rende mig, nu ville_ jeg _ikke_ hilse når jeg kørte på
motorvejen, og selvfølgelig hilste den næste mc der kom imod mig, og ham fik
_jeg_ jo ikke hilst på :-/

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Pein

Dato : 09-08-01 22:37

Dennis Hellan Pedersen skrev ...

> [...]
og
>på en af de ture, på vej hjem, hilste jeg på alle ( dem jeg så ) , der

Jeg kunne være een af dem. Jeg hilste på en del i dag (alle jeg så i tide)
i København og omegn, og der var faktisk ganske mange der _ikke_ hilste
igen. Jeg begyndte at undre mig, og pludselig, dammit, så jeg ud af
øjenkrogen een der hilste lige så fint, men jeg så ham for sent, så jeg
fik ikke hilst.
Og så sidder jeg og undrer mig over, at folk ikke hilser på mig. Argh.

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 10-08-01 07:31

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote:

>Også mig, jeg bliver faktisk også irriteret når andre ikke hilser igen ,
>især på motorvej, hvad er det der gør at det er så svært at hilse på en
>motorvej ?,
Jeg kan sekundere Pein. Jeg hilser som regel på folk på motorvej, men
det kræver jo at jeg ser dem, før de er kørt forbi.
Ofte er jeg optaget af, at holde øje med trafikken i min egen side af
vejen, og så kan der nemt smutte en modkørende MC forbi, uden at jeg
når at hilse.

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 13-08-01 12:08

Hej

Jeg må som ny mc-ist (har kørt 3 uger nu!) sige at det er da hyggeligt når
folk hilser.. Så det gør jeg da ved en hver lejlighed, omend jeg nok må sige
at hvis man ligger på motorvejen med 170-180 stykker så kan det godt
forglemmes i koncentrationen.. eller hvis der er meget trafik så har jeg
heller ikke lige altid rutine nok til også at nå at overskue at hilse pænt
på folk... Men generelt så er det da noget der absolut ikke skal
undervurderes.

Jeg vil nu også sige at vindmodstanden ved 150+ km/t er ret betragtelig...
det gik op for mig da jeg prøvede at tørre noget splat af visiret ved små
200km/t, og var ved at efterlade armen på vejen da jeg forsigtigt slap
styret, så det er jeg ikke lige kæk på endnu. Så lærte jeg da det.. ;)

Mvh
Kristoffer
GPZ500

Fra : boe

Dato : 13-08-01 12:21

"Kristoffer Lippert" <k-music@get2net.dk> wrote in message

> Jeg må som ny mc-ist (har kørt 3 uger nu!)
<snip>
>170-180 stykker
<snip>
> ved små 200km/t, og var ved at efterlade armen

Du hygger dig nok ude på vejene, hvá. Vil du ikke nok være rar at holde dig
langt væk fra mig med de hastigheder, indtil du har fået lidt erfaring

Bo, VF1000F

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 13-08-01 13:51

Hejsa Bo

Nu er de jo ikke fordi jeg konstant ligger med de hastigheder... - Men hvis
du lige fortæller hvor du kører hen, så skal jeg da nok holde mig væk ..

Kristoffer

Fra : boe

Dato : 13-08-01 14:23

> [...]
hvis
> du lige fortæller hvor du kører hen, så skal jeg da nok holde mig væk ..

Tak

Bo, VF1000F

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-08-01 22:19

"Kristoffer Lippert" <k-music@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sige
> at hvis man ligger på motorvejen med 170-180 stykker

*tsk* *tsk*

> [...]
> heller ikke lige altid rutine nok til også at nå at overskue at hilse pænt

Helt fair Ellers kan man vel altid lige give et nik

> Men generelt så er det da noget der absolut ikke skal
> undervurderes.

Nope

> [...]
> 200km/t, og var ved at efterlade armen på vejen da jeg forsigtigt slap
> styret, så det er jeg ikke lige kæk på endnu. Så lærte jeg da det.. ;)

De sjældne (true, true agnge jeg kører med de hastigheder, plejer jeg at
give en lidt mere lodret hilsen - lidt a la en honnør Sådan foran mig
selv, så hånden ikke flyver væk

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Desilva

Dato : 14-08-01 05:25

> De sjældne (true, true agnge jeg kører med de hastigheder, plejer jeg
at
> give en lidt mere lodret hilsen - lidt a la en honnør Sådan foran mig
> selv, så hånden ikke flyver væk

Heh.. lidt alla det supermand gør hele tiden mens han flyver?
Har altid undret mig over hans underlige armstilling.. nu forstår jeg bedre

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-08-01 13:17

> Heh.. lidt alla det supermand gør hele tiden mens han flyver?
> Har altid undret mig over hans underlige armstilling.. nu forstår jeg
bedre

> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nu ved jeg ikke om Marvell har designet Supermand ret aerodynamisk...

Hmmm.. måske burde man lige skrive ......

MVH..

Jon Larsen.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-08-01 13:35

Jon Larsen wrote:

> bedre

> Nu ved jeg ikke om Marvell har designet Supermand ret aerodynamisk...

Tror jeg ikke de har.
Specielt ikke når man tænker på at Superman er en DC figur

/Robert

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-08-01 12:27

"Desilva" <Alamyx@SPAMMOFFsofthome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Heh.. lidt alla det supermand gør hele tiden mens han flyver?
> Har altid undret mig over hans underlige armstilling.. nu forstår jeg

*lol*

Fra : RpR

Dato : 09-08-01 20:14

> Sig mig, var du ikke efter en gut som du prøvede at genne ud herinde fra
> fordi du ikke mente han havde motorcykel? Var det nu ikke lidt dumt?

Synes bare det er underligt at abbonere på en nyhedsgruppe når man
tilsynedeladen køn gør det for at komme med negativ kritik.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-08-01 22:56

> Synes bare det er underligt at abbonere på en nyhedsgruppe når man
> tilsynedeladen køn gør det for at komme med negativ kritik.

Måske.
Tjek lige det svar du gav ham gutten der spurgte hvorfor det lige er
500-klassen der er 4-takt domineret i motocross. Det grænser til at gøre nar
ad manden.

Herinde bør man ikke genne folk ud som i det mindste PRØVER at svare
fornuftigt - og iøvrigt holder sig til emnet: Motorcykler.
Man bør nok også gøre opmærksom på hvis man svarer uden at have det store
kendskab til emnet, det vil ihvertfald være venligt overfor læserne at
hjælpe dem lidt på vej med kildekritikken.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 10-08-01 06:05

> Tjek lige det svar du gav ham gutten der spurgte hvorfor det lige er
> 500-klassen der er 4-takt domineret i motocross. Det grænser til at gøre
nar
> ad manden.

øhh?

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-08-01 16:47

> nar
>
> øhh?

Okay, tjek tråden igen, jeg kommenterer lige dit svar.

Rittig

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-08-01 22:49

On Thu, 9 Aug 2001 17:52:07 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Tak Rittig.

> [...]
>gerne hilse - MEGET gerne! Han tør bare ikke endnu, han skal lige have lidt
>mere kørerutine. Måske var det ham du mødte?

Jeg ved ikke hvorledes du bærer dig af.
Men du har ramt pletten igen

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Anneli

Dato : 09-08-01 22:41

>Det er måske ikke altid nogen stopper for at hjælpe,
> hvis de ser en nødstedt motorcykel, men hvis den nødstedte >vinker efter
assistance, så stopper vi.

Jeg fik faktisk vinket en fremmed herre ind på en rasteplads i går; han
kørte bag en bil og da jeg så en hvid hjelm vinkede jeg voldsomt i den tro,
at det var min kæreste som jeg havde tabt et sted på ruten (nej, han sad
ikke bagpå.....). Lidt sjovt....øhhhh, jeg troede, du var min kæreste....men
fint, at han stoppede! Og kæresten dukkede op igen!

Stor hilsen Anneli - der hilser på alle, hvor det kan lade sig gøre!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-08-01 16:38

"Anders Sune Jensen" <anders@tycho.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at køre på 45'er og hils på en MC. Der er sgu ikke meget respons.

_Hvis_ en 45'er nogensinde hilser på mig, skal jeg skam nok hilse igen, da
jeg jo ved at vedkommende hilser først ved at vedkommende er en mc'ist
wannabe! Da jeg selv kørte 30scooter hilste jeg da tit på mc'erne (jeg
var jo 100% mc'ist wannabe , og jeg fik da oghså en hel del hilsener
tilbagte igen
Jeg har dog aldrig oplevet en 45'er hilse, ikke enagng hvis jeg selv er
kommet til at hilsem først (og det sker da somme tider).

> Og
> hvorfor ikke?? Vi kører begge
> på 2 hjul og på benzin.

Knallertkørere og motorcyklister har altså ikke meget tilfælles. Lidt
generaliseret kan man vel sige at knallerter er et A-B transportmiddel som
ikke er købt til fornøjelseskørsel, mens de fleste mc'ister kører mc
(istedet for bil) for fornøjelsens skyld. Men der er jo selvf. en masse
undtagelser...

> Og så kunne det jo være at ejeren har eller bliver
> mc-ejer engang, hvilket ikke gør ham
> til et dårligere menneske når han kryber op på en 45'er.

Nemlig... Men hvad er argumentet egentlig for at køre 45'er istedet for mc?
Pris? Not!

> MVH Anders AREA51

Hvad har du så givet for sådan en?

Fra : RpR

Dato : 09-08-01 20:15

> [...]
> ikke er købt til fornøjelseskørsel, mens de fleste mc'ister kører mc
> (istedet for bil) for fornøjelsens skyld. Men der er jo selvf. en masse

Vil nu tillade mig at tro at alle dem der køber en "moderne" knallert med
gear, ala Derbi GPR 50R, Aprilia RS 50, TZR 50, osv gør det for fornøjelsens
skyld, ikke for transportens skyld.

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 10-08-01 16:29

> [...]
> Jeg har dog aldrig oplevet en 45'er hilse, ikke enagng hvis jeg selv er
> kommet til at hilsem først (og det sker da somme tider).

Kom forbi på ruten Farum til Planetariet så vifter jeg med armene til dig
( OK så kun en da )

> [...]
> ikke er købt til fornøjelseskørsel, mens de fleste mc'ister kører mc
> (istedet for bil) for fornøjelsens skyld. Men der er jo selvf. en masse

Jeg har det faktisk vældig fornøjeligt på min 45'er.

> Nemlig... Men hvad er argumentet egentlig for at køre 45'er istedet for
mc?
> Pris? Not!

En Start vil jeg nærmere kalde det. Har både råd og mulighed for at tage
'pappet'. Men som 35 årig med kone og 2 børn kræver det en 'smule'
overtalelse at
få konen til at acceptere at man vil bruge en formue på disse ting. Og så¨er
hun ræd for at jeg vælter og bliver til mos. Så jeg er startet på en 45'er
for ligesom
at gøde jorden inden det store spring

> Hvad har du så givet for sådan en?
> '

23995 eller var det 21995. Kan ikke helt huske det.

MVH Anders

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-08-01 10:00

"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> skrev:

> Kom forbi på ruten Farum til Planetariet så vifter jeg med armene til dig
> ( OK så kun en da )

Damn, det er langt væk (holder selv til i mj

> Jeg har det faktisk vældig fornøjeligt på min 45'er.

Kan det lade sig gøre? Ej, selvfølgelig kan det det, men det er nu langt
fra på mc-niveau vil jeg mene

> [...]
så¨er
> hun ræd for at jeg vælter og bliver til mos. Så jeg er startet på en 45'er

Hmm, det er jo egentlig ret forståeligt. Men logisk er det ikke; der sker jo
rent faktisk flere (registrerede) uheld per kørt km på knallert/45scooter
end der gør for mc'er. Og det er endda uden alle småuheldene på 45'er som
man kan gå fra

> 23995 eller var det 21995. Kan ikke helt huske det.

Hmm:
Anskaffelse:
MC-kort 8000
mc (gn250 '90) 15000
Kluns fra: 3000
-----------------------------
Ialt 26000

Faste udgifter
1/1-årlig ansvarsforsikring: 2000
Vægtafgift 550 (+/- en tier

Det er da egentlig ikke slemt ifht. hvad en øvert koster

Fra : RpR

Dato : 12-08-01 13:47

> Hmm:
> Anskaffelse:
> MC-kort 8000
> mc (gn250 '90) 15000
> Kluns fra: 3000
> -----------------------------
> Ialt 26000
>
> Faste udgifter
> 1/1-årlig ansvarsforsikring: 2000
> Vægtafgift 550 (+/- en tier
>
> Det er da egentlig ikke slemt ifht. hvad en øvert koster

Nu ligger en Area 51 jo også i den ekstremt dyre klasse af 45'ere.
En helt ny 45'er kan sagtens fås til 10000,- og hvis man endelig vil have en
model der er dyr i anskaffelse fås den sikkert som brugt til halvdelen af
prisen eller derunder.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-08-01 14:50

Hej igen,

Ja ok det er måske at skære alle over en kam, men faktisk plejer det også at
passe med at de der kører uden hjelm er for "seje" (eller noget) til at
hilse, så det er et fedt alligevel. Hvis jeg møder en uden hjelm, der hilser
så kan det måske godt være at I ser mig hilse alligevel

Tony

Fra : Desilva

Dato : 09-08-01 16:23

>faktisk plejer det også at passe med at de der kører uden hjelm er for
"seje"....

Ja særligt dem der hverken har hjelm eller briller, og som alligevel kører
godt over 100 km/t.
Gad vide hvordan sådan en "sej" fyr reagerer når han får et insekt i øjet..
hmm...

Omskrevet...

At high speed.. no one can hear you scream.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 09-08-01 18:50

sjukker@worldonline.dk skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>Lidt sjovt egentlig. vink med begge arme næste gang du ser en motorcyklist.
>så ved jeg at det er dig hvis jeg ser dig...

Hej Røde
Kører Sportsteren fint med Keihin igen ?
Jeg skal nok hilse selvom du kører "Skirtster"
Jeg hilser stort set på alt,ølbiler,Viragoer,hundeslæder.mm,men de kunne
fandeme godt tage og hilse igen,ellers kan det snart være lige meget

Mvh Harald Blaatand

Harley(?) 80" Evo

Fra : Pein

Dato : 09-08-01 22:26

Tony Lorentzen skrev ...
> - men holder mig tilgengæld principielt fra at hilse på
>folk der kører uden hjelm. Jaja - det er deres eget problem hvis
>de skvatter - men jeg synes det er for dumt.

Jeg synes folk selv skal have lov at bestemme om de vil køre med hjelm.
Det kan kun gå ud over dem selv, og de er ikke til fare for andre ved at
køre uden hjelm.
Argumentet med sygehusregninger kan jeg ikke tage alvorligt, for så er der
utroligt mange andre ting der burde være ulovligt. Desuden er der vel
noget større risiko for at man dør direkte ved et styrt uden hjelm, i
stedet for at skulle behandles for alle mulige andre skader, så måske er
det endda billigere i sygehusudgifter, men som sagt, det argument er
ligegyldigt.

Jeg synes det er noget formynderi med hjelmpåbud (og selepåbud for
bilister), og en indskrænkning af individets frihed til selv at bestemme.
Den slags love bør kun laves indenfor områder hvor vores handlinger kan
være til fare for andre end os selv.

Selv synes jeg det er ubehageligt at køre uden hjelm, allerede når man
kommer over 50 km/t. så jeg bruger altid hjelm.

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Fra : Allan jørgensen

Dato : 13-08-01 14:48

"KB" <kenneth.bruun@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Drop snobberiet og lad os glæde over vores egne cykler men OGSÅ den vi
> møder - og lad os så hilse på hinanden.

Var lige en tur i sverige i weekenden og blev overrasket over at meget få
MC'er hilste og dem der gjorde, så ud som om "kender jeg ham". der var så et
højere gennemsnit der hilste på landevejen kontra motorvej og dem på
landevejen hilste uden at tænke "kender jeg ham". Da vi om søndagen kom til
færgelejet holdte der 2 andre motorcykler, hvor vi af den ene blev budt på
kanelgifler som vi pænt afslog, da vi havde fået rigeligt at spise til
frokost . se, det er en ting som ikke ville være sket, hvis vi havde været i
bil.

--
-- Allan(FZR600US) 7500 fornøjelseskm. indtil videre i år