Privat køb
Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 22-12-10 20:13

Jeg blev for et par måneder siden hos en (nu forhenværende pr. dags
dato) god ven tilbudt en sofa, men afslog, da jeg ikke havde pengene,
men da han jo var en god ven, mente han at det er vel noget vi kan
finde ud af. Sofaen skulle koste kr. 2500,- og skylder endnu kr.
1000,-.
Til min store skuffelse og forbavselse dukker der så et brev ind ad
brevsprækken fra en advokat, der anmoder mig om at indbetale det
pågældende beløb inden 10 dage.

I dag - 2 dage før fristens udløb får jeg igen samme brev fra
advokaten - denne gang pålagt incassoomkostninger - med anmodning om
indbetaling inden 11 dage med trussel om bål og brand.

Hvordan bør jeg forholde mig i denne sag?
Hvordan kan min "ven" dokumentere sit tilgodehavende?

Fra : /Peter

Dato : 22-12-10 21:12

"Capt'n Tailstriker" <kadoriv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men da han jo var en god ven, mente han at det er vel noget vi kan
> finde ud af. Sofaen skulle koste kr. 2500,- og skylder endnu kr.

Hvad er det pågældene beløb, 2.500 eller 1.000 Kr.?

Ikke juara:
Mon ikke du bare skulle have betalt de 1.000 kr. for længe siden ?

Fra : Keld Nygaard

Dato : 22-12-10 21:14

> [...]
>
> Hvordan bør jeg forholde mig i denne sag?
> Hvordan kan min "ven" dokumentere sit tilgodehavende?

Hvilke kredit vilkår blev I enige om da I handlede? Selv om de ikker er på
papir, er de jo stadig gældende, omend umådelig svære at bevise.

Mvh
Keld

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 22-12-10 23:52

On Wed, 22 Dec 2010 21:13:41 +0100, "Keld Nygaard" <no@spam.xx> wrote:

>Hvilke kredit vilkår blev I enige om da I handlede? Selv om de ikker er på
>papir, er de jo stadig gældende, omend umådelig svære at bevise.
>
>Mvh
>Keld

Vi blev enige om at jeg afbetalte når jeg havde penge.

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 22-12-10 23:56

> [...]

>Hvilke kredit vilkår blev I enige om da I handlede? Selv om de ikker er på
>papir, er de jo stadig gældende, omend umådelig svære at bevise.

Vi blev enige om at jeg betalte lidt ad gangen som jeg havde råd til -
"ingen hastværk".

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 23-12-10 09:34

On Wed, 22 Dec 2010 23:55:46 +0100, Capt'n Tailstriker
<kadoriv@hotmail.com> wrote:

>Vi blev enige om at jeg betalte lidt ad gangen som jeg havde råd til -
>"ingen hastværk".
Den aftales ordlyd meddeler du advokaten og samtidig fortæller du at
aftalen for din side fastholdes.

/Hans

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 23-12-10 22:37

Tak - er hermed gjort.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-12-10 23:29

Capt'n Tailstriker skrev:

> Til min store skuffelse og forbavselse dukker der så et brev ind ad
> brevsprækken fra en advokat, der anmoder mig om at indbetale det
> pågældende beløb inden 10 dage.

Du har fået brugbart svar. Jeg supplerer med lidt info:

Der skal netop gå mindst 10 dage fra inkassovarslet udsendes til
der kan påløbe nye udgifter.

> I dag - 2 dage før fristens udløb får jeg igen samme brev fra
> advokaten - denne gang pålagt incassoomkostninger - med anmodning om
> indbetaling inden 11 dage med trussel om bål og brand.

Det er ulovligt. Der kan først pålægges udgifter *efter* at de 10
dage er forløbet.

--
Bertel