automat kasse fryser
Fra : ib tinning

Dato : 22-12-10 22:34

hej til alle i gruppen

jeg har mig en opel astra f med automat gear og i denne uge har jeg 2 gange
oplevet at den ikke ville skifte i de forskellige gear af sig selv som den
burde .
jeg kan dog selv skifte rundt imellem de gear jeg har brug for men undre mig
dette er kun oplevet nær temperaturen har været under - 15 om natten og når
bilen så er blevet varm virker alt som det skal hvis jeg slukker bilen og så
tænder den igen .
så nu lyder mit spørgsmål skal gear kassen have en tyndere olie om vinteren
eller findes der noget at tilsætte eller er det bare noget jeg må lærer at
leve med nu jeg har valgt at kører opel og bo her hvor det kan finde på at
værer koldt

stor jule hilsen Ib

ps. sviger far oplevede det sammen i hans MB

Fra : Petersen Michael

Dato : 22-12-10 23:48

Den 22-12-2010 22:34, ib tinning skrev:
> [...]
> værer koldt
>
> stor jule hilsen Ib
>
> ps. sviger far oplevede det sammen i hans MB

Du skal da bare tænde et lille fint bål under bilen / gearkassen..

I Sibirien tænder man ofte bål under motoren - det er en helt naturlig
måde at forvarme på..

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : ib tinning

Dato : 23-12-10 11:32

> Du skal da bare tænde et lille fint bål under bilen / gearkassen..
>
> I Sibirien tænder man ofte bål under motoren - det er en helt naturlig
> [...]

jeg finder grillen frem hvis det bliver så koldt igen

mvh ib

Fra : Menabra

Dato : 23-12-10 11:26

"ib tinning" skrev i meddelelsen

[...]

Hej

Det vil sikkert gavne at få skiftet olie i aut.kassen ved først givne
lejlighed.

mvh
Menabra

Fra : ib tinning

Dato : 23-12-10 11:31

> Hej
>
> Det vil sikkert gavne at få skiftet olie i aut.kassen ved først givne
> lejlighed.
>
> mvh
> Menabra

olien er skitet for 4 uger siden så det tror jeg desvære ikke hjælper
mvh ib

Fra : \"@

Dato : 24-12-10 00:31

Den 23-12-2010 11:30, ib tinning skrev:

> olien er skitet for 4 uger siden så det tror jeg desvære ikke hjælper
> mvh ib

Nu er olien vel skiftet ud med original automatkasseolie???

Havde selv for nyligt en episode, med en mekaniker, der sendte en mand i
byen efter gearkasseolie til min automatkasse. da de begyndte at hælde
i, brokkede jeg mig over at farven var klar og ikke lyserød, som jeg var
vant til.

Da de kiggede efter stod der hydraulikolie på pakningen. Da mester
spurgte ind til hvad det var han havde købt lød svaret:

"Det var for dyrt nede på tanken, så jeg kørte til T-Hansen, hvor de
solgte det til den halve pris"

Helt så grelt behøver det vel ikke være, men ved du hvad du har fået på,
og om der der nok på?

Mikael

Fra : ib tinning

Dato : 24-12-10 13:20

> [...]
> solgte det til den halve pris"
>

> Helt så grelt behøver det vel ikke være, men ved du hvad du har fået på,

olien er skiftet men en olie til automat kasser som havde de sammen tal som
haynes skriver og billig var den ikke så håber det er ovre for i dag har der
ikke været noget

mvh Ib

Fra : Leo Jensen

Dato : 24-12-10 05:42

On 24 Dec., 13:19, "ib tinning" <i...@1spambox.dk> wrote:

> olien er skiftet men en olie til automat kasser som havde de sammen tal som
> haynes skriver og billig var den ikke s h ber det er ovre for i dag har der
> ikke v ret noget
>
> mvh Ib- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Det er jo heller ikke koldt i dag.

Mit bud er også forkert olie eller måske lidt vand i gearkassen. På
min bil (ZF-kasse) er det et større projekt at skifte olien
ordentligt, da der kun løber ca. halvdelen af, hvis man bare skruer
bundproppen af. Resten ligger i converter osv, og der skal derfor
splittes noget mere ad for at få det hele (eller i hvert fald en
større procentdel) skiftet.

Jeg har ikke oplevet at gearkassen ikke opfører sig korrekt, og jeg
har været under -25°C i Sverige.

Leo

Fra : -=JF=-

Dato : 23-12-10 13:22

Den 22/12/10 22.34, ib tinning skrev:
> [...]
> oplevet at den ikke ville skifte i de forskellige gear af sig selv som den

Jeg har desværre ikke meget hjælp at komme med, men kan fortælle at
gennem mine +30 års kørsel med automatgear, bl.a. også i Opel, har jeg
aldrig oplevet at gearet har opført sig anderledes i hverken meget kulde
eller meget varmt vejr.

I øvrigt tror jeg ikke at der går mange øjeblikke før olien i en
aut.kasse bliver varm af friktionen.
--
Mhv.
John

Fra : oz3bto

Dato : 23-12-10 15:43

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget varmt vejr.
>
> I øvrigt tror jeg ikke at der går mange øjeblikke før olien i en aut.kasse

Ikke engang i 35 minus har jeg oplevet det ....
Støddæmper osv kan fryse fast men sku ikke automat gearet

Fra : ib tinning

Dato : 23-12-10 21:40

> Ikke engang i 35 minus har jeg oplevet det ....
> Støddæmper osv kan fryse fast men sku ikke automat gearet

det ub´ndre mig at sviger far og jeg er de eneste der har prøvet dette men
det må så værer drille nisser der har været på spil

mvh Ib

Fra : Klaus G.

Dato : 25-12-10 08:49

> det ub´ndre mig at sviger far og jeg er de eneste der har prøvet dette men
> det må så værer drille nisser der har været på spil
Bruger i samme mekker? Han er måske dårlig til automatgear og smider bare
noget olie på fra frituregryde? :)

--
Klaus G.

Fra : ib tinning

Dato : 25-12-10 11:55

> Bruger i samme mekker? Han er måske dårlig til automatgear og smider bare
> noget olie på fra frituregryde? :)

hej klaus

nej svigerfar kører til Mb i gladsaxa min ryger på en lift hos en kammerat
så det ligger løsningen heller ikke desvære

mvh Ib

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 25-12-10 12:06

ib tinning kom med følgende:

> nej svigerfar kører til Mb i gladsaxa min ryger på en lift hos en kammerat så

Som arbejder hos MB Gladsaxe

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : ib tinning

Dato : 25-12-10 13:55

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
> ib tinning kom med følgende:

> Som arbejder hos MB Gladsaxe

niks peugeot i ballerup

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 25-12-10 15:16

ib tinning forklarede den 25-12-2010:
> "Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> niks peugeot i ballerup

Så er det derfor, det er jo en Fransk mekaniker

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Leo Jensen

Dato : 25-12-10 09:01

On 25 Dec., 15:16, Brian Vestergaard <only4use...@gmail.com> wrote:
> ib tinning forklarede den 25-12-2010:

> S er det derfor, det er jo en Fransk mekaniker

Franske mekanikere er sindsygt dygtige, ellers ville de da aldrig
kunne holde de smadderkasser kørende. MB-mekanikere derimod, de kan
kun lave service...

Leo