Hurra for mit nye batteri.
Fra : Bjørn J.

Dato : 22-12-10 15:23

Der er bare knald på liggehønen.

Ved -20 graders Celsius springer potten i gang som var det højsommer..

http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article2285446.ece

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : oz3bto

Dato : 22-12-10 15:36

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Mvh/Bjørn J.
> Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Ja jeg er for doven/nærrig til at købe nye batterier.. Så viser termometeret
minus 20 eller under så ryger boosteren på så starter den nemlig med
garaenti 1. gang

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-12-10 16:02

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Er der ikke et batteri i boosteren ?

> Ja jeg er for doven/nærrig til at købe nye batterier.. Så viser
> termometeret minus 20 eller under så ryger boosteren på så starter den
> nemlig med garaenti 1. gang

Hvad koster sådan en booster og det samme med et nyt batteri til den ?

Fra : oz3bto

Dato : 22-12-10 20:19

> [...]
>
> --
> Mvh/Bjørn J.
> Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

'
boosteren kostede vist 3500kr .. chefen der har betalt

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-12-10 23:21

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> boosteren kostede vist 3500kr .. chefen der har betalt

Så er den rigtig rar at have..

Fra : Armand

Dato : 25-12-10 19:33

Den 22-12-2010 20:18, oz3bto skrev:
> "Bjørn J."<mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> boosteren kostede vist 3500kr .. chefen der har betalt

Kan han så ikke også lige købe én til mig, så dit regnestykke kan gå op
hér på matriklen :-/

--
Armand.

Fra : Klaus G.

Dato : 22-12-10 17:15

> Der er bare knald på liggehønen.
>
> Ved -20 graders Celsius springer potten i gang som var det højsommer..
Jeg har lige købt nyt batteri i dag hos mekonomen. Dog af noget ukendt
fabrikat, nemlig mærket"Global". En karl på 660A og 78Ah. Håber det kan få
Octaviaen(1.9TDI) til at springe noget lettere i gang. Den har virket noget
træg om morgen når den skulle starte nemlig.

--
Klaus G.

Fra : Anders Ecklon

Dato : 22-12-10 17:26

> Jeg har lige købt nyt batteri i dag hos mekonomen. Dog af noget ukendt
> fabrikat, nemlig mærket"Global". En karl på 660A og 78Ah.

Ja jeg vil nu altid anbefale at bruge pengene på et godt GEL batteri.
Specielt Odyssey kan jeg anbefale. Bruger det fortrinsvis til bilstereo
men her om vinteren har det også sine fordele. Det koster mere men
holder tilgengæld også spænding længere tid og kan klare de sjovere
frostgrader, også efter 5 år.

http://danbat.com/index.php?cPath=60 eksempel på dem.

Mvh AE

Fra : Martin [6000]

Dato : 22-12-10 17:43

>Ja jeg vil nu altid anbefale at bruge pengene på et godt GEL batteri.

Jeg er blevet frarådet at bruge GEL-typerne med mindre man kører i en
bil hvor batteriet sidder i kabinen.

Dette af hensyn til det hårde miljø der er i motorrummet.

Om det har noget på sig ved jeg ikke, men da prisen på et tilsvarende
kvalitets-GEL batteri er dobbelt op, så var jeg nem at overtale...

//Martin

Fra : Anders Ecklon

Dato : 22-12-10 17:54

Den 22-12-2010 17:42, Martin [6000] skrev:

> Dette af hensyn til det hårde miljø der er i motorrummet.

Har jeg aldrig hørt om :) Kan ikke se hvad GEL batteriet skulle have
problemer med der opstår i et motorrum, det er derimod mere robust da
det ikke indeholder noget flydende. Det kan også placeres liggende
istedet for lodret af netop samme årsag.

Mvh AE

Fra : Topper

Dato : 22-12-10 19:06

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> Jeg er blevet frarådet at bruge GEL-typerne med mindre man kører i en
> bil hvor batteriet sidder i kabinen.

Det er svjh, pga. de ikke er så glade for høje temps.

Torben E.

Fra : Martin [6000]

Dato : 22-12-10 19:35

On Wed, 22 Dec 2010 19:06:23 +0100, "Topper" <nope@gmail.com> wrote:

>"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

>Det er svjh, pga. de ikke er så glade for høje temps.

Det var også en af begrundelserne jeg hørte.

Men til en pris på 3000,- ca. for et højtydende GEL fra Exide var det
slet ikke aktuelt.

Kører med Exide Premium nu og der er godt med spark i selv efter en
hård uge med fyrbrug - lækkert batteri!

//Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-10 12:34

> "Martin [6000]" skrev i meddelelsen

> Det var også en af begrundelserne jeg hørte.

Det afhænger vel også af placeringen i motorrummet så?
Jeg smed et på 9000'eren. Det funkede ganske fint.

> Men til en pris på 3000,- ca. for et højtydende GEL fra Exide var det
> slet ikke aktuelt.

A'HVAD?? Jeg gav 1.000,- for mit Exide til 9000'eren. Og det var det
kraftigste der kunne klemmes ned...

> Kører med Exide Premium nu og der er godt med spark i selv efter en
> hård uge med fyrbrug - lækkert batteri!

Jep, det var oplevelsen med mit Exide. Selv når fyret havde kørt, og
startstrømmen røg ned på 7,4 Volt, sprang motoren i gang...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-12-10 15:16

>Det afhænger vel også af placeringen i motorrummet så?

Næh.

>Jeg smed et på 9000'eren. Det funkede ganske fint.

Jeg tror ikke du havde den i lang nok tid til at kunne danne grundlag
for dette.

Men jeg ved det ikke...

>A'HVAD?? Jeg gav 1.000,- for mit Exide til 9000'eren. Og det var det
>kraftigste der kunne klemmes ned...

For et AGM/Gel eller hvad de nu hedder?

Det tror jeg ikke du finder i dag.. det er prisen for et TILBUD på et
alm. vedligeholdesfrit Exide Premium i stor størrelse.

Gel'erne er noget dyrere.

//Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-10 15:35

> "Martin [6000]" skrev i meddelelsen
>
> A'HVAD?? Jeg gav 1.000,- for mit Exide til 9000'eren. Og det var det
> kraftigste der kunne klemmes ned...
>
> For et AGM/Gel eller hvad de nu hedder?

Jep. Ikke AGM, men Gel.

> Det tror jeg ikke du finder i dag.. det er prisen for et TILBUD på et
> alm. vedligeholdesfrit Exide Premium i stor størrelse.
>
> Gel'erne er noget dyrere.

Det ligger så også 5 år tilbage...

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-12-10 16:42

>Jep. Ikke AGM, men Gel.

Jeg har lige tjekket op på det.

Det er AGM jeg tænker på.

Sorry..

Det forklarer også bedre prisforskellen du oplyser og den jeg tænkte
på.

Jeg kan se på Exide's FAQ, at startstrømmen på Gel-typerne er lavere
end tilsvarende AGM og alm. syre batteri.

Den eneste grund til at vælge Gel skulle da så være at de kan tåle
dybe afladninger bedre af hvad jeg kan læse mig frem til. Det er så
ikke relevant for mig da jeg alligevel en gang imellem har CTEK'en
monteret præventivt.

//Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-10 17:05

> "Martin [6000]" skrev i meddelelsen
>
> Det er AGM jeg tænker på.
>
> Det forklarer også bedre prisforskellen du oplyser og den jeg tænkte
> på.

Ahhh....
Men hvorfor kiggede du på et AGM-batteri? Det er kun øser som f.eks.
Bjørn's, som har dén slags kommunikative behov.

> [...]
>
> Den eneste grund til at vælge Gel skulle da så være at de kan tåle
> dybe afladninger bedre af hvad jeg kan læse mig frem til. Det er så

Jep, derfor super hvis man har fyr.
Nåh ja, og så vedligeholdelsesfrit. Man skal ikke holde øje med
"vandstanden".

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-12-10 17:59

>Ahhh....
>Men hvorfor kiggede du på et AGM-batteri? Det er kun øser som f.eks.
>Bjørn's, som har dén slags kommunikative behov.

Jamen det var fordi jeg efterlyste et batteri der kunne tåle voldtægt

>Jep, derfor super hvis man har fyr.

Jep Og fyr har man da!!

//Martin

Fra : KASO

Dato : 25-12-10 10:12

> [...]
>
> Jep, derfor super hvis man har fyr.
> Nåh ja, og så vedligeholdelsesfrit. Man skal ikke holde øje med

Gel er velegnet i autocampere og lign. som forbrugsbatteri. Min MB Marco
Polo var også født med Gel til dette formål - og et "almindeligt" som
startbatteri.

På min nuværende bil - med fyr - har jeg monteret et lille stik med
gummiprop i fronten af bilen og har en CTEK i carporten - så jeg starter med
varm motor og fuldt opladet batteri hver morgen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-12-10 16:02

> "KASO" skrev i meddelelsen
> Gel er velegnet i autocampere og lign. som forbrugsbatteri. Min MB Marco
> Polo var også født med Gel til dette formål - og et "almindeligt" som
> startbatteri.

Gel-batteriet fungerede ganske glimragende på min 9000, med fyr....

> På min nuværende bil - med fyr - har jeg monteret et lille stik med
> gummiprop i fronten af bilen og har en CTEK i carporten - så jeg starter
> med varm motor og fuldt opladet batteri hver morgen

Har en Ctek liggende i kælderen. Saab'en havde ikke behovet for
ekstraladning, de to vintre den havde gel-batteri og daglig brug af fyret...

Fra : Martin [6000]

Dato : 28-12-10 16:58

>Har en Ctek liggende i kælderen. Saab'en havde ikke behovet for
>ekstraladning, de to vintre den havde gel-batteri og daglig brug af fyret...

Det kunne være "sjovt" hvis jeg undlod at bruge CTEK'en...

Synes bare ikke det er det værd hvis nu det skulle tage skade,
batteriet.

Så hellere forebygge..

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-12-10 22:24

Hej!

On 22-12-2010 17:15, Klaus G. wrote:
> [...]
> få Octaviaen(1.9TDI) til at springe noget lettere i gang. Den har virket
> noget træg om morgen når den skulle starte nemlig.

Har et kæmpe Global 83Ah batteri i min 528i E39 og det virker perfekt,
og har gjort det i over et år. Det er lige meget hvor koldt det bliver
(åbenbart) og den starter som om det var sommer.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : AS

Dato : 22-12-10 19:24

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> wrote in message
> Der er bare knald på liggehønen.
>
> Ved -20 graders Celsius springer potten i gang som var det højsommer..

Det er vel ikke rocket science, at gammel batteri = dårlig batteri

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-12-10 19:55

"AS" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er vel ikke rocket science, at gammel batteri = dårlig batteri

Nope, men alligevel forstår folk det ikke..

Fra : Klaus G.

Dato : 22-12-10 20:02

> Nope, men alligevel forstår folk det ikke..
Problemet er jo lidt. At uanset hvor mange penge man smider efter et
batteri, så er der INGEN garanti for, at det kan holde længere.
Sansynligheden er større ja, men det er noget helt andet. Jeg har set Exide,
Varta Bosch osv. gå i stykker efter to år, mens andre batterier holder i
10år. Så når folk har et batteri der "kun" er fire år gammel, så er det vel
logisk nok, at man ikke tænker på at skifte det, for de kan jo nogen gangen
holde 10år, ik? :)

--
Klaus G.

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-12-10 20:04

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> er det vel logisk nok, at man ikke tænker på at skifte det, for de kan jo

Du har nok ikke fulgt med i min batteritråd..:)

Potten giver besked, når batteriet skal skiftes..

Fra : Mcwm

Dato : 22-12-10 20:12

Den 22-12-2010 20:04, Bjørn J. skrev:

> Du har nok ikke fulgt med i min batteritråd..:)
>
> Potten giver besked, når batteriet skal skiftes..

Var problemet ikke nærmere, at du ikke fulgte med da den sagde det hehe

Venligst
Mcwm

Fra : AS

Dato : 22-12-10 21:11

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> wrote in message

> [...]
> er det vel logisk nok, at man ikke tænker på at skifte det, for de kan jo

Det er bl.a. betydelig forskel, om man kører mindst 40-50 km ad gangen, når
man skal på arbejdet, eller man kører til shopping 5km et par gang om ugen.
Det glemmer folk også.

Fra : Petersen Michael

Dato : 22-12-10 23:53

Den 22-12-2010 20:01, Klaus G. skrev:

> Så når folk har et batteri der "kun" er fire år gammel,
> så er det vel logisk nok, at man ikke tænker på at skifte det, for de
> [...]

Mit mindst 4 år gamle batteri (Det sad i da jeg købte bilen) leverer
startstrøm hver dag..

Mit største problem lige nu er is på indersiden af ruden..
Men efter at have siddet i kø i 2 timer i dag, med varme på og vinduerne
rullet lidt ned, er den vel affugtet..

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Klaus G.

Dato : 23-12-10 10:06

> Mit største problem lige nu er is på indersiden af ruden..
> Men efter at have siddet i kø i 2 timer i dag, med varme på og vinduerne
> rullet lidt ned, er den vel affugtet..
De sidste par minutter inden du parkere bilen skal du bare skrue helt ned
for varmen og helt op for blæseren. Så affugter du også.

--
Klaus G.

Fra : Armand

Dato : 25-12-10 19:39

Den 23-12-2010 10:06, Klaus G. skrev:
> De sidste par minutter inden du parkere bilen skal du bare skrue helt
> ned for varmen og helt op for blæseren. Så affugter du også.

Er det frostvejr, trækkes al den fugtige luft ligeledes ud af kabinen
ved åbne ruder - Evt. v.h.a. et minuts gennemtræk ved åbne døre (+ evt.
bagsmæk) ved fremkomst.
I tilfælde af at man ikke effektivt kan slippe af med sneen på fodtøjet
inden adgang til bilen, kan man efter at have sat sig i bilen, men inden
afgang ryste måtterne fri for sne og derved spare sig for dén fugtmængde
når bilen varmes op!

--
Armand.

Fra : Petersen Michael

Dato : 25-12-10 21:44

> De sidste par minutter inden du parkere bilen skal du bare skrue helt
> ned for varmen og helt op for blæseren. Så affugter du også.
>
> --
> Klaus G.

I know.
Problemet ligger nok mest i at den daglige transport består af 5 km til
job og 5 km hjem igen..
Men nu er det løst
og nu har vi haft hvid jul, så nu må sne og kulde godt pakke sammen..
Jeg vil snart til at skrue i biler igen, men med den to søjlede stående
under åben himmel i forhaven, frister det ikke lige nu :-/
Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-12-10 19:56

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

Der er bare knald på liggehønen.
Ved -20 graders Celsius springer potten i gang som var det højsommer..
-----
Naturligvis?

Har du ikke et oliefyr eller Q-varmer monteret?

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-12-10 19:59

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har du ikke et oliefyr eller Q-varmer monteret?

Nope, ingen af delene på denne potte.

Det er ren koldstart.

PS: Jeg ønsker mig et originalt fyr mit das ganze molevitten..

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-12-10 20:11

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Nope, ingen af delene på denne potte.
> Det er ren koldstart.

Du har da ellers "garagen" med strøm next door.

>PS: Jeg ønsker mig et originalt fyr mit das ganze molevitten..
-----
Klarer din tyske servicepartner for dig
Husk også een til konens Volvo - det er sgu synd for hende ellers :)

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-10 12:36

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
> PS: Jeg ønsker mig et originalt fyr mit das ganze molevitten..

Et "originalt" Webasto? )

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-12-10 13:07

KLIP

> Et "originalt" Webasto? )

Det skal jo gerne kunne arbejde sammen med pottens computersystem også.

Det byder original software med tilhørende avanceret fjernbetjening...;)

PS: Jeg troede ikke dit fyr i Saab 9000 nogensinde kom til at virke...

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-10 14:14

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Det skal jo gerne kunne arbejde sammen med pottens computersystem også.

Fyret er i den sammenhæng "dum". Det er ledningsnettet som giver koblingen
til bilens styresystem. Og det kan Ketner ligeså godt som BMW-forhandleren.

> PS: Jeg troede ikke dit fyr i Saab 9000 nogensinde kom til at virke...

Jep. Da fejlen var lokaliseret (den lå ikke ved fyret), kørte det fint de
tre år jeg havde bilen.
Det var i øvrigt det "originale" fabriksmonterede Webasto, fra '93. Jeg
købte tillige en fjernbetjening til det, på E-bay.

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-12-10 18:45

KLIP

> Fyret er i den sammenhæng "dum". Det er ledningsnettet som giver koblingen
> til bilens styresystem. Og det kan Ketner ligeså godt som
> BMW-forhandleren.

Skulle det gøre et fyr billigere end et komplet ved BMW i Flensborg ?

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-10 19:10

> "Bjørn J." skrev i meddelelsen
>
> Skulle det gøre et fyr billigere end et komplet ved BMW i Flensborg ?

Dunno. Der må en forespørgsel til. Jeg ved at Padborg elektro ofte går for
at være billige...

Fra : Dadyw

Dato : 23-12-10 08:45

Den 22-12-2010 15:23, Bjørn J. skrev:
> Der er bare knald på liggehønen.
>
> Ved -20 graders Celsius springer potten i gang som var det højsommer..
>
> http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article2285446.ece

For nogle år siden kunne min bil ikke starte i vinterkulden (-15
grader). Jeg tog batteriet ud og satte det varmluftovnen i et kvarter på
100 grader.
Da jeg satte batteriet på plads igen, var der ikke problemer med at starte.
Hilsen
Leif

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-12-10 18:50

Den 22.12.2010 kl. 15:23 skrev Bjørn J. <mrbear@post.tele.dk>:

> Der er bare knald på liggehønen.
>
> Ved -20 graders Celsius springer potten i gang som var det højsommer...

Nu melder historien ikke noget om, hvornår dytten sidst havde været starte.
Prøv at lade den stå i 3 dage ved de temperature og så se hvordan den arter
sig.
Min peugeot var rigtig sur over det stunt. Godt nok kun ned til ca -12 den
ene dag. Men pyt hun startede da til sidst

Jeg kunne ofte mærke forskel på de biler jeg har haft, om de har stået
under
eller over 8 timer.

mvh
Henning

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-12-10 18:58

>Prøv at lade den stå i 3 dage ved de temperature og så se hvordan den arter
>sig.

Potten her er ligeglad...

//Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-10 19:11

> "Martin [6000]" skrev i meddelelsen

> Potten her er ligeglad...

Fordi du laver vedligeholdelsesladning?

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-12-10 21:04

On Thu, 23 Dec 2010 19:10:50 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Fordi du laver vedligeholdelsesladning?

Måske?

På et tidspunkt havde den stået i næsten en uge, og i ugerne forinden
havde jeg undladt ladning - den sprang lystigt i gang.

Men det er muligt hvis jeg over længere tid voldtager mit batteri, at
den så dykker lidt.

Ved ikke om det var det svar du havde håbet på?

//Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-10 21:11

> "Martin [6000]" skrev i meddelelsen

> Måske?
>
> Ved ikke om det var det svar du havde håbet på?

Jeg havde ikke håbet på et bestemt svar, men blot for at blive oplyst...
Firmaskøjten skal f.eks. ikke stå i fem dage, i det nuværende vejr, for så
er der problemer. Men der har batteriet så også været kørt HELT FLADT, i
sensommeren...

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-12-10 21:25

>Jeg havde ikke håbet på et bestemt svar, men blot for at blive oplyst...

Ok..

>Firmaskøjten skal f.eks. ikke stå i fem dage, i det nuværende vejr, for så
>er der problemer. Men der har batteriet så også været kørt HELT FLADT, i
>sensommeren...

Så er skaden også sket - det problem havde vi med det gamle batteri,
det havde været HELT fladt et par gange, og det var mere end det kunne
klare samtidig med regelmæssig brug af fyr.

Det er de sq ikke så glade for de syrebatterier. Der er det nok bedre
med et Gel. Eller bare undgå at aflade dem :P

//Martin

Fra : KASO

Dato : 25-12-10 10:18

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> klare samtidig med regelmæssig brug af fyr.
>
> Det er de sq ikke så glade for de syrebatterier. Der er det nok bedre

De kan ikke levere så megen startstrøm. AGM er et bedre kompromis.

> Eller bare undgå at aflade dem :P

Langt bedre

Og evt. supplere med en vedligeholdelseslader....

Fra : Armand

Dato : 26-12-10 03:09

Den 22-12-2010 15:23, Bjørn J. skrev:
> Der er bare knald på liggehønen.
>
> Ved -20 graders Celsius springer potten i gang som var det højsommer..

Tillykke!
Som med mange andre forekomster opdager man først forskellen for alvor
når det bliver til det bedre!

206 Hdi'en har til min ærgrelse igennem et stykke tid haft et
koldtstarts-lydbillede som en London-taxa, men jeg har måttet bide
tænderne sammen og forklare mig selv at efter 100.000km kán den vel ikke
længere gå som ny :-/
På det sidste har den tillige døjet med lidt startvægring á jævnligt 2-3
forsøg inden den holdt sig endeligt igang, og hér i starten af ugen
brændte den mig så endeligt af da jeg skulle hjem fra arbejde: Eet host
blev det til, hvorefter jeg tømte batteriet i desperation.
Mine tanker gik på frosten og deraf påvirket akkumulator;
brændstof-kvalitet; gløderør (har sådan en CR-diesel overhovedet
traditionelle gløderør?) samt alskens andre mulige årsager. Men det
skulle siden(*) vise sig at årsagen lå i et utæt brændstofrør.
Efter udskiftning af samme, starter motoren prompte i selv den
(sidenhen) værst forekommende kulde - Og London-taxa'en under
motorhjelmen er pludselig helt forsvundet

(*):
Behageligt at det lokale P-værksted tog bolden op øjeblikkeligt og kunne
aflevere den igen allerede dagen efter - Et service kan ellers sjældent
bestilles på mindre end to ugers tid og gården var ellers også godt fuld
med glatføreskadede karosser der afventede kærlig behandling!

--
Armand.