Drastisk middel mod idioterne !
Fra : Bjørn J.

Dato : 21-12-10 23:15

Fyns politi har valgt at spærre venstre spor på motorvejen.

Idioterne kan ganske enkelt ikke fatte, det er glat !

http://jp.dk/indland/trafik/article2284997.ece

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-10 23:25

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev :

>Fyns politi har valgt at spærre venstre spor på motorvejen.
>
>Idioterne kan ganske enkelt ikke fatte, det er glat !
>
>http://jp.dk/indland/trafik/article2284997.ece

Respekt !
--
Jan_stevns

God Jul og gdt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : Anders Majland

Dato : 21-12-10 23:56

>Idioterne kan ganske enkelt ikke fatte, det er glat !
>http://jp.dk/indland/trafik/article2284997.ece

Dem var der også en del af på Hillerødmotorvejen for en time siden ... også
i rabbaten i begge sider.

Det var rigtig sort is (altså det der bare ligner en fugtig vej) og selv 60
var alt for hurtigt. Når smarten laver hjulspin med den hastighed og neutral
gas er der extremt glat. Og temperaturen var mellem -16 og -19 ifølge bilens
termometer.

Men det forhindre da ikke nogen i at prøve med over 100

Fra : Henrik B.

Dato : 22-12-10 00:00

> [...]
> 60 var alt for hurtigt. Når smarten laver hjulspin med den hastighed og
> neutral gas er der extremt glat. Og temperaturen var mellem -16 og -19

Sådan har E45 også været de sidste par dage. I går omkring Århus, og i dag
mellem Horsens og Vejle...

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-12-10 00:10

"Henrik B." skriver:

> Sådan har E45 også været de sidste par dage. I går omkring Århus, og i dag
> mellem Horsens og Vejle...

Og Horsens og som minimum op til Skanderborg (der drejede jeg fra).
Højre vognbane = "black ice" med 50 og et let tråd på bremsen var der
knurren og gul blink i hele bilen. Min kollega der var i Kruså i dag
rapporterede om det samme på E45 fra Kruså til Vejle...

Give gas? Næh, der var mindst lige så umuligt.
Bedste vej på turen hjem var fra Låsby til Hammel - den var rigtig
fin.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : alexbo

Dato : 21-12-10 23:35

"Bjørn J." skrev

> Idioterne kan ganske enkelt ikke fatte, det er glat !

Mælken skal jo frem.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 22-12-10 00:01

> "alexbo" skrev i meddelelsen
>
> Mælken skal jo frem.

Sjovt som du har et problem med Arla....
Jeg har i denne uge ikke set én eneste overhalende lastbil, på motorvejen...

Fra : Mcwm

Dato : 22-12-10 00:13

Den 22-12-2010 00:00, Henrik B. skrev:

> Jeg har i denne uge ikke set én eneste overhalende lastbil, på
> motorvejen...

Nok fordi de har haft travlt med at holde i grøften og i autoværnet...

Venligst
Mcwm

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-12-10 00:16

Mcwm skriver:

> Nok fordi de har haft travlt med at holde i grøften og i autoværnet...

Arlasjafutterne har vel bare læst der der står på bilerne - Arla,
tættere på naturen.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Mcwm

Dato : 22-12-10 01:48

Den 22-12-2010 00:16, Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Arlasjafutterne har vel bare læst der der står på bilerne - Arla,
> tættere på naturen.

*LOL*
Tror jeg kan følge dig, hvis vi på samme tid kan blive enige om, at
græsset altid er grønnere på den anden side og at det så er årsagen til
at de brager igennem midter-autoværnet

Fra : Allan F

Dato : 22-12-10 12:21

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i meddelelsen

> *LOL*
> Tror jeg kan følge dig, hvis vi på samme tid kan blive enige om, at
> græsset altid er grønnere på den anden side og at det så er årsagen til at
> de brager igennem midter-autoværnet

Det er altså uhyggeligt, når man drager ned af motorvejen, og med største
forsigtighed overhaler en anden bil, og der ud af tågen pludselig dukker
førerhuset af en lastbil op halvanden meter inde i overhalingsbanen. E20 for
et par uger siden.

Allan F

Fra : Mcwm

Dato : 22-12-10 13:03

Den 22-12-2010 12:20, Allan F skrev:
> [...]
> pludselig dukker førerhuset af en lastbil op halvanden meter inde i
> overhalingsbanen. E20 for et par uger siden.

Ved gud det er. Det er fint nok folk vil tage chancer, lastbil eller ej,
så længe det kun er dem selv det kan ramme. Men når de roder os andre
ind i det, er de nogle klaphatte!

Venligst
Mcwm

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 22-12-10 10:13

Henrik B. wrote:

> Jeg har i denne uge ikke set én eneste overhalende lastbil, på
> motorvejen...

Hvor har du kørt?? - jeg så flere af dem i aftes på vej fra Århus til
Kerteminde, særligt mellem Horsens og Lillebælt.

/Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-12-10 17:05

"Henrik B." skriver:

> Jeg har i denne uge ikke set én eneste overhalende lastbil, på motorvejen...

Jeg nåede vel 5 km på motorvejen her til morgen, før jeg så den
første. Endda i "forbudtzone" (motorring 1 ved Randers)

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 22-12-10 19:33

On Wed, 22 Dec 2010 17:04:59 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Henrik B." skriver:

>Jeg nåede vel 5 km på motorvejen her til morgen, før jeg så den
>første. Endda i "forbudtzone" (motorring 1 ved Randers)

Talte 3 stk på M3 i 3. spor og 6-7 stk på Køge Bugt i køkørslen. Dem i
2. spor har jeg slet ikke tal på - jeg underhalede vel 20, men mon
ikke det var nogle af de samme der senere sneg sig forbi igen da det
lettede lidt. Men da skulle jeg snart af

Fra : Allan Møller

Dato : 22-12-10 21:47

> Jeg nåede vel 5 km på motorvejen her til morgen, før jeg så den
> første. Endda i "forbudtzone" (motorring 1 ved Randers)

Fra lovforslaget :

" Forbuddet vil gælde fra kl. 06.00 til 20.00 på hverdage (mandag til
fredag).
Dog vil det forsat være tilladt lastbilerne at overhale et andet køretøj,
hvis der lovligt kan opnås en hastighedsforskel på 20 km/t mellem lastbilen
og det overhalede køretøj
(eksempelvis en særtransport, der kun må køre 60 km/t.) "

Det er ret nemt at opnå en hastighedsforskel på 20 km/t i disse dage. Ikke
at jeg siger det er forsvarligt.

Mvh. Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-12-10 22:26

Allan Møller skriver:

> Det er ret nemt at opnå en hastighedsforskel på 20 km/t i disse dage. Ikke
> at jeg siger det er forsvarligt.

Da overhalningen tog noget der ligner 1,5-2 km var der ikke den store
forskel i hastighed....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : -=JF=-

Dato : 23-12-10 00:33

Den 22/12/10 00.00, Henrik B. skrev:
> Jeg har i denne uge ikke set én eneste overhalende lastbil, på
> motorvejen...
Så skulle du have været med mig på vej til arbejde i morges, så havde du
fået fuld valuta!

På lufthavnsmotorvejen på vej mod lufthavnen var der piv-glat i morges.
Når man forsigtigt rørte bremsen ved 20-30 km. gik ABS'en i gang, og med
samme hastighed kunne men flere gange mærke at man ganske kortvarigt
ikke havde kontrol over bilen - at den li'som 'svævede'. Det varede kun
et halvt til et helt sekund - men fandens ubehageligt.

Venstre bane var for det meste tom, og trafikken i inderbanen sneglede
sig af sted.

Fandeme om der ikke kommer en stor entreprenørvogn fisende i yderbanen
med nok ikke under 80 - og uden at bremse trækker han ind i inderbanen,
og først halvt inde i banen begynder han at bremse...
Heldigvis skete der ingenting, men havde han tilfældigvis ramt et
isbelagt stykke havde han krøllet et anseeligt antal både biler og
mennesker.

Og for god ordens skyld:
Jeg har intet at udsætte på lastvognschauffører som sådan. Ham her var
vel bare en af de spader der findes en vis %-del af i enhver gruppe.
--
Mhv.
John

Fra : Mcwm

Dato : 22-12-10 00:11

Den 21-12-2010 23:34, alexbo skrev:

> Mælken skal jo frem.

Kan den ene ko så ikke lære at trække den anden i stedet for

Venligst
Mcwm

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-12-10 00:38

Den 21-12-2010 23:14, Bjørn J. skrev:
> Fyns politi har valgt at spærre venstre spor på motorvejen.
> Idioterne kan ganske enkelt ikke fatte, det er glat !
> http://jp.dk/indland/trafik/article2284997.ece

Er der ikke en eller anden der kan fortælle mig hvad sand har gjort
siden det ikke må bruges på vejene?

Mig bekendt er det vist ligeglad med om der er -5 eller -25 graders frost.

Fra : Mcwm

Dato : 22-12-10 01:53

Den 22-12-2010 00:37, Finn Guldmann skrev:
> Er der ikke en eller anden der kan fortælle mig hvad sand har gjort
> siden det ikke må bruges på vejene?
Intet vel sagtens. Men som det ser ud, skal man nok forberede sig på den
norske model. Roskilde er en af dem der lægger ud, så en menneskeret er
det altså ikke;

http://jp.dk/indland/trafik/article2284502.ece

Venligst
Mcwm

Fra : Herman Persson

Dato : 22-12-10 03:18

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
> Intet vel sagtens. Men som det ser ud, skal man nok forberede sig på den
> norske model. Roskilde er en af dem der lægger ud, så en menneskeret er
> det altså ikke;

Mnjah....en del af sandet ender i kloakkerne, og det bliver meget dyrt at få
op.

--
Hilsen Herman.
Mr.ManHÅSmail.dk

Fra : KASO

Dato : 22-12-10 10:11

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i en meddelelse
>

> Mnjah....en del af sandet ender i kloakkerne, og det bliver meget dyrt at
> få op.

Og resten skal fejes op fra vejene - og det er også dyrt (fortalte de i
TV-avisen igår).

Fra : Mcwm

Dato : 22-12-10 12:59

Den 22-12-2010 10:11, KASO skrev:

> Og resten skal fejes op fra vejene - og det er også dyrt (fortalte de i
> TV-avisen igår).

Men stadig langt billigere, end at fjerne saltets negative virkninger

Venligst
Mcwm

Fra : AS

Dato : 22-12-10 15:47

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> wrote in message

> Mnjah....en del af sandet ender i kloakkerne, og det bliver meget dyrt at
> få op.

Derfor er altid billigt for folk at købe en ny bil i DK hver 3. år, fordi
nuværende er bare rustet.

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-12-10 16:04

"AS" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Derfor er altid billigt for folk at købe en ny bil i DK hver 3. år, fordi
> nuværende er bare rustet.

Den er jo også blevet sandblæst efter vinteren..;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-10 05:18

Den 22-12-2010 01:52, Mcwm skrev:
> Intet vel sagtens. Men som det ser ud, skal man nok forberede sig på den
> norske model. Roskilde er en af dem der lægger ud, så en menneskeret er
> [...]
At en enkelt kommune gør det dur ikke. Det vil give alt for mange
problemer. Ikke mindst i lyset af at det er en forstadskommune til
hovedstaden.

Men kunne alle kommuner blive enige om at droppe saltet og gå over til
rydning og sand, ville meget være nået.

Det vil give et par års tilvending for de danske bilister. Men blot der
er enighed om samme linje hele vejen rundt burde det kunne lade sig gøre.

Men at kommunerne laver den samme fejl to år i træk dur ikke.

Fra : Mcwm

Dato : 23-12-10 08:51

Den 23-12-2010 05:17, Finn Guldmann skrev:

> [...]
> er enighed om samme linje hele vejen rundt burde det kunne lade sig gøre.
>
> Men at kommunerne laver den samme fejl to år i træk dur ikke.

Lægger ud, skrev jeg vist. Andre kommuner har meldt sig under fanerne,
som det kunne begynde at ligne en tendens.

Nu er den danske vinter svær at planlægge efter. Hvis der skulle ofres
på fuldt beredskab hvert år, ville mange penge være smidt ud, hvilket vi
også ville være utilfredse med.

Her hvor jeg bor, er der sparet alt hvad der spares kan. Det har den
betydning, at vi ikke kan komme hverken til eller fra byen nu og det
tyder på, på baggrund af de jeg har talt med, at folk "finder sig i det"
og blot forbereder et par hygge dage hjemme. Der er vel heller ikke så
meget andet at stille op.

Så for min skyld, så kan de gå over til den norske model per dags dato.
Hellere bruge pengene der bruges på salt, til at rydde lidt mere sne,
når den endelig er der.

Venligst
Mcwm

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-10 12:56

Den 23-12-2010 08:50, Mcwm skrev:
> Lægger ud, skrev jeg vist. Andre kommuner har meldt sig under fanerne,
> som det kunne begynde at ligne en tendens.

Ok, kan det så brede sig hurtigt så det - i første omgang - kommer til
at dække hele Djævleøen, vil det begynde at ligne noget der kan bruges.

> Nu er den danske vinter svær at planlægge efter. Hvis der skulle ofres
> på fuldt beredskab hvert år, ville mange penge være smidt ud, hvilket vi
> også ville være utilfredse med.

Nu er størrelsen af besværlighederne med at have et passende beredskab
jo afhængig af hvem der udtaler sig om det.

For dem der skal købe ydelsen er det ofte et stort, endda meget stort,
problem. Men for dem der skal levere den er det ikke noget der betyder
det store.

Det største problem, som jeg opfatter det, er nu nok at få dem der skal
lægge økonomi til det vejmyndighederne ar brug for, til at budgettere
efter en streng vinter, og så efterfølgende glæde sig over de mange
penge de har sparet, hvis det ikke bliver det.

I stedet for at budgettere efter en mild vinter, og så klage over at der
mangler penge, når vinteren bliver streng.

At de så endda gør det to år i træk viser kun yderligere hvad problemer
egentlig er.

> [...]
> tyder på, på baggrund af de jeg har talt med, at folk "finder sig i det"
> og blot forbereder et par hygge dage hjemme. Der er vel heller ikke så

Var ude at kigge på offentlige besparelser i går, og det var faktisk ret
nedslående. Det var sådan noget halvgjort hele vejen rundt.

> Så for min skyld, så kan de gå over til den norske model per dags dato.
> Hellere bruge pengene der bruges på salt, til at rydde lidt mere sne,
> når den endelig er der.

Du skal nok ikke regne med at der bliver ryddet ret meget mere fordi de
sparer saltet væk. Det er sådan set den billigste del af at sende
lastbilerne ud på vejene.

Fordelen ved at spare saltet væk vil være at det ikke bliver de der
variationer mellem brun og grøn sæbe jeg var ude at kigge på i går.

Apropos i går, hvornår begyndte Volvo med antispin på deres biler?

Så en Volvo, af nyere model, med lystigt spinnende forhjul, og blev enig
med mig selv om at det nok mere var føreren end bilen der var grunden
til det. (Kunne ikke se nogen modelbetegnelse. Men med en nummerplade
der begyndte med "YB" kan den vist ikke være mere end et par år gammel.)

Fra : Fister

Dato : 23-12-10 20:29

Finn Guldmann wrote :

> Er der ikke en eller anden der kan fortælle mig hvad sand har gjort siden det
> ikke må bruges på vejene?

> Mig bekendt er det vist ligeglad med om der er -5 eller -25 graders frost.

Det ligger der bare, og sner det, så ligger sneen ovenpå sandet, og
derfor har sand ingen præventiv virkning, virker kun som at pisse i
buksen.
Kai.

Fra : TG

Dato : 21-12-10 16:51

On Dec 22, 12:00 am, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Sjovt som du har et problem med Arla....
> Jeg har i denne uge ikke set én eneste overhalende lastbil, på motorvejen...

Så skulle du prøve at kigge på Køge Bugt, der skal det åbenbart gerne
foregå i midsterste af de tre vognbaner (og det så ikke stabilt ud)
Jeg plejer ellers ikke at være en kylling, men da hans trailer lige
trak 1/2 meter til siden, kunne det nok være at jeg gav loidt mere
afstand til siden....

/TG

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 22-12-10 10:21

Bjørn J. wrote:
> Fyns politi har valgt at spærre venstre spor på motorvejen.
>
> Idioterne kan ganske enkelt ikke fatte, det er glat !
>
> http://jp.dk/indland/trafik/article2284997.ece

Dejligt initiativ.

Kørte fra Århus til Kerteminde i aftes og blev ledt igennem Odense fra
Assens-afkørslen.

Højre spor var sine steder spejlglat mens venstre spor var farbart så
gæt hvem der burde have haft Hollandske kendingsbogstaver på bilen det
meste af vejen...

Det var eksempelvis meget ubehageligt (livsfarligt) at køre ud fra
rasteplads Skærup i sydgående retning. Det føltes som bilen skøjtede da
jeg kørte ud over højre spor.

/Lars

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-12-10 10:49

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:4d11c307$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Højre spor var sine steder spejlglat mens venstre spor var farbart så gæt
> hvem der burde have haft Hollandske kendingsbogstaver på bilen det meste
> af vejen...

Nu lysner det...temperaturen her i Vejle er faldet fra -14ºC til -11,8ºC ...
;)

Fra : John N. H.

Dato : 22-12-10 11:03

"Bjørn J." skrev i meddelelsen:

> Nu lysner det...temperaturen her i Vejle er faldet fra -14ºC til -11,8ºC
> ... ;)

Du mener vel, temperaturen er steget ??

-- Med venlig hilsen
John N. H.
; -)

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-12-10 12:27

"John N. H." <ganske@invalid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du mener vel, temperaturen er steget ??

Den vej kan det også bruges...

Nu er det helt sommerligt med blot -9,2ºC, vindstille og højfjeldssol ...

Fra : oz3bto

Dato : 22-12-10 12:44

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Mvh/Bjørn J.
> Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Hvis ellers danskerne gad købe ordentlige vinterdæk så kunne i altså godt
stå fast

Vi har isglatte veje heroppe hele vinteren og har slet ikke de samme
problemer

Fra : Mcwm

Dato : 22-12-10 13:01

Den 22-12-2010 12:43, oz3bto skrev:
> Vi har isglatte veje heroppe hele vinteren og har slet ikke de samme
> problemer

Mener du ikke det er stampet sne og ikke ren is i har?

Venligst
Mcwm

Fra : oz3bto

Dato : 22-12-10 15:37

> Mener du ikke det er stampet sne og ikke ren is i har?
>
> Venligst
> Mcwm

Begge dele ... Vi har esværre ikke fået så meget sne endnu og det er så
koldt at salt ikke virker så div. større veje er spejl glatte af is.. de
mindre veje er dog delvis snedækkede ... knapt så glat som ren is

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-12-10 13:02

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vi har isglatte veje heroppe hele vinteren og har slet ikke de samme
> problemer

I har nok ikke så travlt som de herboende og den gennemgående trafik..

Fra : oz3bto

Dato : 22-12-10 15:38

> [...]
>
> --
> Mvh/Bjørn J.
> Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Det ved jeg nu ikke helt.. Vi køre stadig 80kmt på landeveje og 100 på
motorvejene

Fra : From Sydsjælland

Dato : 22-12-10 15:54

> Det ved jeg nu ikke helt.. Vi køre stadig 80kmt på landeveje og 100
> på motorvejene

Du glemmer at fortælle at landeveje i Norge kaldes villaveje i Danmark
og at motorveje i Norge er som biveje i Danmark.
Kun hvad jeg har set efter en del ture i det skønne land.
Mvh knud

Fra : AS

Dato : 22-12-10 15:56

"From Sydsjælland" <manden@mand.invalid> wrote in message

> [...]
> at motorveje i Norge er som biveje i Danmark.
> Kun hvad jeg har set efter en del ture i det skønne land.

Betyder det, at på de danske vejer kan man sagtens 140?

Fra : From Sydsjælland

Dato : 22-12-10 17:21

> Betyder det, at på de danske vejer kan man sagtens 140?

Ja, det kan du sagtens.
Her på Sydsjælland er det en meget normal hastighed. Man er nærmest død
i roen, hvis man ikke kører over 100.
Jeg har lige været i Hjem & Fis, på vej hjem ved Vordingborg kaserne, lå
jeg på 80-85 stykker, blev overhalet af en med mobilsnakkende, tror dog
kun hun kørte 110-120, men hun snakkede jo også mobil.

Men undlad det når du har fået to klip

Mvh Knud

Fra : AS

Dato : 22-12-10 17:30

> "AS" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan du sagtens.
> Her på Sydsjælland er det en meget normal hastighed. Man er nærmest død i
> roen, hvis man ikke kører over 100.

Ja, det ved jag godt. Jeg har selv kørt så meget og lidt mere, også i denne
vinter. Generalt skriver jeg meget om sikkert kørsel, hvor hastighed kan
være høj. Det er falsk sikkerhed at køre muligvis på helst slidte sommerdæk
på is 50 km/t. Eneste positiv ved det er, at hvis man glider og støder med
nogen, konsekvensen er ikke så tragisk. Dog, mulighed ved at glide er ikke
væsentligt mindre. Undtagelsen er selvklart i svingerne. Derfor er det
absolut uforståeligt, for mig at halv lukket motorvejen giver ekstra
sikkerhed.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-12-10 20:06

"AS" skrev i meddelelsen

> Derfor er det absolut uforståeligt, for mig at halv lukket motorvejen
> giver ekstra sikkerhed
-----------
De tester Finn G's teori i praksis - og den duer ikke.

Når trafikken er så heavy, som den er lige nu (3,5 time for at passere Fyn),
er det tåbeligt ikke at åbne alle spor. Folk kan jo ikke køre stærkt med den
mængde køretøjer, der vil være de næste 30 timer, men åbningen _vil_ afvikle
bilmængden noget hurtigere, end eet spor kan gøre det. Dét er jo ingen
raketvidenskab, men måske for myndighederne :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-12-10 20:12

"Mogens (K)" skriver:

> De tester Finn G's teori i praksis - og den duer ikke.

Tænk, der er ingen der "snyder foran lastbilerne". GuldFinn er
glad....

Klaus

http://www.moppe.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-12-10 20:59

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen

>Tænk, der er ingen der "snyder foran lastbilerne". GuldFinn er
>glad....
------
Testen er slut - VD lyttede:
www.berlingske.dk/danmark/den-fynske-motorvej-er-snart-helt-aaben

Fra : Mcwm

Dato : 22-12-10 20:13

Den 22-12-2010 20:05, Mogens (K) skrev:
> De tester Finn G's teori i praksis - og den duer ikke.
FY Mogens.... FY!

Venligst
Mcwm

Fra : AS

Dato : 22-12-10 21:02

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote in message
> Når trafikken er så heavy, som den er lige nu (3,5 time for at passere
> Fyn), er det tåbeligt ikke at åbne alle spor.

Jep. At halvere gennemstrømnings kapacitet er ikke noget at gøre med
sikkerhed. Som man kan se, følgeeffekten er, at passering af Fyn tager
betydeligt længere, end den dobbelte almindelige tid. Dem, der styrer det,
skal forstå, at her er lidt mere matematik, end 2-1=1.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-10 05:32

Den 22-12-2010 21:01, AS skrev:
> [...]
> betydeligt længere, end den dobbelte almindelige tid. Dem, der styrer det,
> skal forstå, at her er lidt mere matematik, end 2-1=1.

Naturligvis tager det længere tid at komme over Fyn. Men til nogens
åbenbart store overraskelse kan det oplyses at det faktisk er snevejr.
Og at det måske er en væsentlig grund til at man ikke kan passere på
samme tid som normalt.

At åbne sporet ville sikkert havde nedsat mængden af biler der kom over
Fyn. De ville jo med stor sandsynlighed være endt i grøfterne.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-12-10 08:07

"Finn Guldmann" skrev i meddelelsen

>Og at det måske er en væsentlig grund til at man ikke kan passere på samme
>tid som normalt.

Nej den væsentligste grund pt. er dén, at en lastbil har lukket motorvejen
110% mod vest

>At åbne sporet ville sikkert havde nedsat mængden af biler der kom over
>Fyn. De ville jo med stor sandsynlighed være endt i grøfterne.

Det rene vollapyk. Vi havde jo de samme forhold i Kbh's-området, og dér
endte alle jo ikke i grøften.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-10 12:23

Den 23-12-2010 08:06, Mogens (K) skrev:
> Nej den væsentligste grund pt. er dén, at en lastbil har lukket
> motorvejen 110% mod vest

Det vil siger at det er lastbilen der har skylden, og ikke at det højre
spor er spejlglat?

Du må vide noget vi andre ikke ved, for det er jo ikke lige det de skriver.

> Det rene vollapyk. Vi havde jo de samme forhold i Kbh's-området, og dér
> endte alle jo ikke i grøften.

I og med at det vist er yderst sjældent at det ses kan det vel godt
kaldes 'drastisk' at lukke det ene spor på en motorvej.

Så jeg er sikker på at politiet har haft et overordentlige godt grundlag
at træffe den beslutning på.

At du så ikke kan komme til at køre som det passer dig, er et problem -
for dig - alene.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-10 12:49

Finn Guldmann skriver:

> Det vil siger at det er lastbilen der har skylden, og ikke at det højre
> spor er spejlglat?

Well, lastbilen har ikke kørt efter forholdene. Flere hundrede andre
er kommet forbi, de har kørt efter forholdende, uden at køre galt.
Hvis det er isens skyld, ville de jo også være endt i grøften....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-12-10 14:02

[...]
-------------
At du ka udlede ovenstående af mit skriv viser med alt tydelighed, at du
ikke kan eller vil forstå, hvad der skrives - atter engang.
EOD.

Fra : Petersen Michael

Dato : 25-12-10 13:18

Den 23-12-2010 12:22, Finn Guldmann skrev:

> Det vil siger at det er lastbilen der har skylden, og ikke at det højre
> spor er spejlglat?

Det er tåbeligt at give vejret skylden...
Det er altid chaufføren der styrer og har ansvaret.

"han kørte galt fordi det var glat"
Nej, han kørte galt fordi han ikke kørte efter forholdene.

> At du så ikke kan komme til at køre som det passer dig, er et problem -
> for dig - alene.

Nej, det blev et problem for temmelig mange mennesker på den fynske
motorvej..

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-12-10 14:19

Den 25-12-2010 13:18, Petersen Michael skrev:
> Det er tåbeligt at give vejret skylden...
> Det er altid chaufføren der styrer og har ansvaret.

Nu gik kommentaren på om det var lastbiler eller den glatte vejbane der
var grunden til at det ene spor blev lukket.

Efterfølgende opklares det at en smider en kommentar til noget som
omhandler noget andet.

> "han kørte galt fordi det var glat"
> Nej, han kørte galt fordi han ikke kørte efter forholdene.

Og forholdene var, efter sigende, at det var så glat at uanset om han
kørte eller holdt stille kunne han ende i grøften, fordi han blev blæst
derud.

> Nej, det blev et problem for temmelig mange mennesker på den fynske
> motorvej..

Det er sådan set ligegyldigt om det er en enkelt eller om det er mange
der har det problem. Det er stadig kun deres eget problem at de ikke kan
komme til at køre som det passer dem, fordi forholdene ikke er til det.

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-10 09:26

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

.... citat....

> [...]
>åbenbart store overraskelse kan det oplyses at det faktisk er snevejr.
>Og at det måske er en væsentlig grund til at man ikke kan passere på

Det der står - betyder jo også , lidt frit oversat, at man som en
naturlig ting, er nødt til at indrette sin kørssel efter forholdene

Derom kan alle vel være enige ?

Kigger man ud af forruden kan man jo desværre se at denne logiske
tankegang åbenbart er uhyggelig svær at praktisere. Det er godtnok
sørgeligt.

Tror du virkeligt selv på at folk ville ryge i grøften , eller kunne
det tænkes at de, der skulle krydse Fyn kunne gøre den samme øvelse
som alle dem der kørte ad KøgeBugt, Vest og Syd motorvejen ?

Jeg tror ikke på at de der krydser Fyen er dummere end de andre.

Fra : Mcwm

Dato : 23-12-10 09:47

Den 23-12-2010 09:26, jan_stevns skrev:

> Jeg tror ikke på at de der krydser Fyen er dummere end de andre.

Og hvis de er, så har en vis faggruppe et forklaringsproblem, idet det
er 5-6 lastbiler der spærrer vejen pt...

Venligst
Mcwm - der lige vil høre om du er sneet inde, vi kan ikke kunne ud af
vores hul pt?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-10 12:31

> [...]
> som alle dem der kørte ad KøgeBugt, Vest og Syd motorvejen ?
> Jeg tror ikke på at de der krydser Fyen er dummere end de andre.

Jeg tillader mig at tro at politiet på Fyn har haft bedre mulighed, end
du og Mogens og jeg tilsammen, for at træffe den til situationen mest
passende beslutning.

Selvom det er et lille land vi har er der altså stor forskel på de
lokale forhold.

F.eks. er det først i dag der er kommet så meget sne, hernede, at sneen
alene kan betragtes som et problem. Indtil nu har det mest været den,
mangelfulde, måde myndighederne har behandlet den sne der tidligere er
kommet, der har gjort den til et problem.

Med dine evner og erfaring ud i at køre i sne havde du vel været
ligeglad med om de overhovedet havde gjort noget overfor de ca 2 x 20 cm
sne vi havde fået - hernede - indtil i går?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-10 12:47

Finn Guldmann skriver:

> Jeg tillader mig at tro at politiet på Fyn har haft bedre mulighed, end
> du og Mogens og jeg tilsammen, for at træffe den til situationen mest
> passende beslutning.

Aha, altså har myndighederne bedre styr på sne og is end du har -
okay.

> [...]
> mangelfulde, måde myndighederne har behandlet den sne der tidligere er
> kommet, der har gjort den til et problem.

Altså har du mere forstand på sne end myndighederne har.

Selvmål af rang der?

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-10 12:58

> [...]

>mangelfulde, måde myndighederne har behandlet den sne der tidligere er
>kommet, der har gjort den til et problem.

Nu ved jeg ikke hvor "hernede" er henne i landet, men jeg ser
ærligttalt ikke sneen i sig selv som værende et problem.

Problemet er pt. at en bestemt faggruppe lider af en ubændig trang til
at gøre sig uheldigt bemærket, ved at demonstrere for alle og enhver,
at de helt og addeles 1; Enten mangler bare den basale viden om
kørssel i glat føre, eller 2] Er så store idioter, at de ikke kan se
hvordan de udstiller sig selv og sine åbentlyst manglender evner til
ement i første del af teksten (glatførekørsel)

>Med dine evner og erfaring ud i at køre i sne havde du vel været
>ligeglad med om de overhovedet havde gjort noget overfor de ca 2 x 20 cm
>sne vi havde fået - hernede - indtil i går?

Ja - Jeg er da hamrende ligeglad om de rydder sne eller ej - jeg kan
kun forholde mig til vejforholdene der hvor *jeg* skal køre

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-10 14:38

> [...]
> hvordan de udstiller sig selv og sine åbentlyst manglender evner til
> ement i første del af teksten (glatførekørsel)

Nu skal man så lige huske på at der er mere end én type lastbiler. Og der er
KÆMPE forskel på, hvordan de opfører sig i vinterføre og/eller på glat
underlag.....

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-12-10 15:37

"Henrik B." skrev i meddelelsen

> [...]

KÆMPE forskel på, hvordan de opfører sig i vinterføre og/eller på glat
----
Sætter jo blot Jan's kommentar i et endnu skarpere lys !
Fakta idag er, at lastbilene skaber problemerne - motorvejen mod Jylland er
igen lukket 112% af en udskredet lastbil og farbar mod Sjælland i eet spor
på grund af en havareret lastbil. Samme situation sydpå i DK

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-10 15:46

> [...]
> er igen lukket 112% af en udskredet lastbil og farbar mod Sjælland i eet
> spor på grund af en havareret lastbil. Samme situation sydpå i DK

Enig. Det jeg hentyder til, er de historier der er, hvor man mener at en
eller anden lastbilchauffør kører fuldstændig vanvittigt, skal ses i lyset
af, at det ikke nødvendigvis er tilfældet.
Jeg vil vædde en Juleand på, at de lastbiler der holder parkeret i autoværn
m.v. alle er trækker/trailere!

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-10 18:33

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>af, at det ikke nødvendigvis er tilfældet.
>Jeg vil vædde en Juleand på, at de lastbiler der holder parkeret i autoværn

Det er da komplet ligemeget om det er den ene eller den anden type
latbil - fakta er jo desværre at en gruppe chauffører af disse
køretøjer, med al tydelighed demonstrerer lidt for ofte i denne tid,
at deres evner til at føre den slags køretøjer i glat føre har
tydelige mangler.

En personbil, der snurrer rundt / parkerer ved autoværn skaber ikke
det store kaos, på samme måde som en lastbil gør

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-10 19:15

> [...]
> køretøjer, med al tydelighed demonstrerer lidt for ofte i denne tid,
> at deres evner til at føre den slags køretøjer i glat føre har

Har du set 19-nyhederne på TV2?
Der mener du måske også at den Danielsen Transport chauffør, som holdt på
tværs på den fynske motorvej, havde demonstreret at han ikke magtede at føre
den slags køretøj?

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-10 22:15

> [...]

>tværs på den fynske motorvej, havde demonstreret at han ikke magtede at føre

Mener det var ham der fortalte at han kom kørende med ca. 40km/t - og
ramte et isglat stykke vej, og vupti så snurrede den rundt

Jamen - hold da kæft man - har du prøvet at gå på et fortov, hvor der
er isglat ? Man skvatter da temmeligt nemt, så kan det overraske at
en lastbil mister fordfæstet ?

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-10 22:17

> "jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Mener det var ham der fortalte at han kom kørende med ca. 40km/t - og
> ramte et isglat stykke vej, og vupti så snurrede den rundt

Nej tværtimod, så var der kommer et kraftigt vindstød, som havde skubbet
bilen ud af kurs....
Så det kunne være sket selvom bilen havde holdt stille...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-10 19:19

Den 23-12-2010 12:58, jan_stevns skrev:
> Nu ved jeg ikke hvor "hernede" er henne i landet, men jeg ser
> ærligttalt ikke sneen i sig selv som værende et problem.

Hernede er i "gå-afstand" fra nærmeste grænsebutik.

> [...]
> hvordan de udstiller sig selv og sine åbentlyst manglender evner til
> ement i første del af teksten (glatførekørsel)

Dit had til lastbilerne hører til i en anden tråd.

> Ja - Jeg er da hamrende ligeglad om de rydder sne eller ej - jeg kan
> kun forholde mig til vejforholdene der hvor *jeg* skal køre

Hvor nogen har problemer med blot 2 cm sne regner jeg ikke med at du
ville havde haft problemer med de op til 20 cm sne vi har haft hernede
indtil i går.

Den, op til 1 m, høje sne de snakker om andre steder regner jeg så ikke
med at du blot kører igennem med Gloffen.

Men det jeg fandt ud af i går var at det nok havde været det bedste om
de havde ladet være med at gøre det ved sneen de ikke har råd til at
gøre færdig.

At skubbe sneen væk, og salte, dur ikke når der ikke er råd til at komme
igen og skubbe sjappet væk. Så heller blot skubbe sneen væk, uden at salte.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-10 19:44

Finn Guldmann skriver:

> At skubbe sneen væk, og salte, dur ikke når der ikke er råd til at komme
> igen og skubbe sjappet væk. Så heller blot skubbe sneen væk, uden at salte.

Hvem (ud over dig) siger at der ikke er "råd" til at vedligeholde
motorvejene?

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-10 22:44

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Hernede er i "gå-afstand" fra nærmeste grænsebutik.

ok.

>Dit had til lastbilerne hører til i en anden tråd.

Ohh well - teksten skulle have været

"Problemet er pt. at visse elementer af en bestemt faggruppe"
^^^^^^^^^^^^^^^^

>Hvor nogen har problemer med blot 2 cm sne regner jeg ikke med at du
>ville havde haft problemer med de op til 20 cm sne vi har haft hernede
>indtil i går.

20 cm sne, er nok ikke noget Golf'en er glad for, hvorfor den pt. er
plantet solidt på gårdspladsen ved siden af Transporteren - Vi
fjantede ned og julehandlede i noget lidt andet , mere velegnet - med
træk på 6 hjul :)

Der hvor folk hold parkeret, tog vi den da bare ud over markerne -
ret sjovt !

>Den, op til 1 m, høje sne de snakker om andre steder regner jeg så ikke
>med at du blot kører igennem med Gloffen.

Som nævnt - Gloffen holder stille ....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-10 23:14

jan_stevns skriver:

> Der hvor folk hold parkeret, tog vi den da bare ud over markerne -
> ret sjovt !

For ikke så længe siden skrev du noget om, hvor meget du havde kørt og
hvor mange billeder du havde taget. Ovennævnte situation ville jeg
utroligt gerne se billeder af.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-10 00:21

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>For ikke så længe siden skrev du noget om, hvor meget du havde kørt og
>hvor mange billeder du havde taget. Ovennævnte situation ville jeg
>utroligt gerne se billeder af.

Det ville jo kræve en af os stod ud, og ventede på et ophold i
fygningen :)

men ... en lånt Magiruz 178 er godtnok noget af det sjoveste jeg
længe har kørt i

Fra : Mcwm

Dato : 23-12-10 13:03

Den 23-12-2010 12:31, Finn Guldmann skrev:

> Jeg tillader mig at tro at politiet på Fyn har haft bedre mulighed, end
> du og Mogens og jeg tilsammen, for at træffe den til situationen mest
> passende beslutning.

og derfor kunne de høres i P4... Vi beder lastbilerne sætten farten NED.
Dette blev gentaget på tysk.

Er din forklaring nu, at det har de ikke en skid styr på?

Eller er det blot for at tækkes os i denne gruppe, som mener i generelt
ikke kører efter forholdene?

Venligst
Mcwm

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-10 19:24

Den 23-12-2010 13:03, Mcwm skrev:
> og derfor kunne de høres i P4... Vi beder lastbilerne sætten farten NED.
> Dette blev gentaget på tysk.
> Er din forklaring nu, at det har de ikke en skid styr på?

Måske kunne en del af det skyldes at chaufføren end ikke forstår tysk.

> Eller er det blot for at tækkes os i denne gruppe, som mener i generelt
> ikke kører efter forholdene?

Jeg vil tro at %'en af de lastbiler der opfører sig uheldigt er
nogenlunde den samme som %'en af de personbiler der heller ikke kan
finde ud af det.

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 23-12-10 21:02

> [...]

Jeg vil tro at %'en af de lastbiler der opfører sig uheldigt er
nogenlunde den samme som %'en af de personbiler der heller ikke kan

Jeg har mange gange forsøgt at få lastvognschauffører til at fatte at det er
mere farligt når en lastbil laver noget "dumt" end en personbil.
Din sidste kommentar viser at det ikke lykkes...
Trist, og jeg håber bare det er chauføren selv der kommer til skade og ikke
uskyldige.

/Carsten

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-12-10 09:11

Den 23-12-2010 21:01, Carsten Hjorth skrev:
> [...]
> Din sidste kommentar viser at det ikke lykkes...
> Trist, og jeg håber bare det er chauføren selv der kommer til skade og

Måske det kan skyldes at du ikke læser det andre skriver inden du svarer
på det.

Fra : Mcwm

Dato : 23-12-10 23:17

Den 23-12-2010 19:23, Finn Guldmann skrev:

> Måske kunne en del af det skyldes at chaufføren end ikke forstår tysk.

Så nu er der ikke danske førere tilbage. Underligt, dem ser man ellers i
tv. Endda med kommentarer a la; Jeg tror jeg skrev ud, fordi det var
glat. Man advarede fra den lokale TV2 om, at man nok fik et meget dumt
svar på spørgsmålet, inden det kom.

> Jeg vil tro at %'en af de lastbiler der opfører sig uheldigt er
> nogenlunde den samme som %'en af de personbiler der heller ikke kan
> finde ud af det.

Så fordi en tåbe i lastbil laller af sted, kommer man med en generel
henstilling. Nej vel.

Fra : AS

Dato : 23-12-10 19:22

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
> Jeg tillader mig at tro at politiet på Fyn har haft bedre mulighed, end du
> og Mogens og jeg tilsammen, for at træffe den til situationen mest
> passende beslutning.

Den bedste mulighed ikke altid ender som den bedste resultat

Fra : Leo Jensen

Dato : 25-12-10 10:38

On 23 Dec., 22:16, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Nej tværtimod, så var der kommer et kraftigt vindstød, som havde skubbet
> bilen ud af kurs....
> Så det kunne være sket selvom bilen havde holdt stille...

Chaufføren fremførte en teori om at bilen ville have blæst i grøften,
om den så havde stået stille. Det tror jeg ikke på. Hvor mange af dem
der holdt i kø efterfølgende blæste i grøften ???

Leo

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-12-10 23:07

Den 25-12-2010 18:37, Leo Jensen skrev:
> Chaufføren fremførte en teori om at bilen ville have blæst i grøften,
> om den så havde stået stille. Det tror jeg ikke på. Hvor mange af dem
> der holdt i kø efterfølgende blæste i grøften ???

Hvor mange af dem mon havde et 13,5 m lang og 4 m høj sejl, vinden kunne
få fat i?

Har selv været ude for at alene vejens hældning gjorde at bilen kurede
stille og rolig ud i grøften. Og det mens den ellers skulle holde stille.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-12-10 16:04

> "Finn Guldmann" skrev i meddelelsen
>
> Hvor mange af dem mon havde et 13,5 m lang og 4 m høj sejl, vinden kunne
> få fat i?

Netop!

> Har selv været ude for at alene vejens hældning gjorde at bilen kurede
> stille og rolig ud i grøften. Og det mens den ellers skulle holde stille.

Samme hér! Og det uden "sejl", og med læs på. Det var helt enkelt vejens
hældning der var nok...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-10 05:27

> [...]
> åbningen _vil_ afvikle bilmængden noget hurtigere, end eet spor kan gøre
> det. Dét er jo ingen raketvidenskab, men måske for myndighederne :)

Hvis ikke jeg har misforstået det de skriver om det lukkede spor, vil en
genåbning af det vist virke mest ved at hjælpe folk væk fra motorvejen.
og ikke lige der hvor der er afkørsler.

Så måske nogen i stedet burde være glade for at de i det mindste kan
holde det ene spor farbar.

Fra : Bjørn J.

Dato : 22-12-10 16:09

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ved jeg nu ikke helt.. Vi køre stadig 80kmt på landeveje og 100 på
> motorvejene

Nu er Norge jo et stort land med en befolkningstæthed på stort set ingen ude
for Oslo, så chancen for at møde en modkørende er utrolig lille..;)

Fra : Henrik B.

Dato : 22-12-10 23:13

> "oz3bto" skrev i meddelelsen
> Det ved jeg nu ikke helt.. Vi køre stadig 80kmt på landeveje og 100 på
> motorvejene.

Nu er nordmændene så også mere trænede udi vinterkørsel, ligesom nordmændene
kører på grovere vinterdæk (ofte inkl. pigge eller kæder).

Fra : AS

Dato : 22-12-10 15:54

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message

> Hvis ellers danskerne gad købe ordentlige vinterdæk så kunne i altså godt
> stå fast
>
> Vi har isglatte veje heroppe hele vinteren og har slet ikke de samme
> problemer

Men hvsi der bliver sammenstød, så er der total kaos. Nå, ja man har en bane
tilbage, som kan evt. åbnes
Hvis helt seriøst, jeg kan ikke forstå mening at lukke banen.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 22-12-10 23:30

On Wed, 22 Dec 2010 01:48:00 +0100, Mcwm wrote:

> *LOL*
> Tror jeg kan følge dig, hvis vi på samme tid kan blive enige om, at
> græsset altid er grønnere på den anden side og at det så er årsagen til
> at de brager igennem midter-autoværnet

Giver lange køer mere mælk?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 22-12-10 23:35

On 22 Dec 2010 22:30:14 GMT, Martin Mose Larsen <mamola.dk@gmail.com>
wrote:

>Giver lange køer mere mælk?

Tror det ikke - men de giver mere ophobet galde, som skal rases ud når
køen er forbi. Ses dagligt! )

Fra : Petersen Michael

Dato : 22-12-10 23:56

Den 21-12-2010 23:14, Bjørn J. skrev:
> Fyns politi har valgt at spærre venstre spor på motorvejen.
>
> Idioterne kan ganske enkelt ikke fatte, det er glat !
>
> http://jp.dk/indland/trafik/article2284997.ece

Da jeg omkring kl 16 bevægede mig fra Nyborg i retning mod Odense.
Var vejen tør, og alligevel tog det 2 timer at nå til Langeskov..
Det er satme ikke hensigtsmæssigt!

Hjemturen ad landevejen gik på vanligvis og der var ikke rydet nær så
effektivt..

Michael E. Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-12-10 10:19

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

>Fyns politi har valgt at spærre venstre spor på motorvejen.
>
>Idioterne kan ganske enkelt ikke fatte, det er glat !
>
>http://jp.dk/indland/trafik/article2284997.ece

Hvorfor er det først i går man vælger at gøre det? I går var der mange der
skulle hjem på juleferie = mange biler = lavere hastigheder og kødannelser
under alle omstændigheder.

På mig virker det mere om en syg magtdemonstration end noget andet, og
beslutningstageren burde skrælle kartofler i Novosibirsk resten af sit sølle
liv, hvis du spørger mig.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-12-10 10:25

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> På mig virker det mere om en syg magtdemonstration end noget andet, og
> beslutningstageren burde skrælle kartofler i Novosibirsk resten af sit
> sølle liv, hvis du spørger mig.

Set i bagklogskabens klare lys.

Denne videnskab er i øvrigt den mest eksakte, der findes og anvendes gerne
her i gruppen..;)

http://jp.dk/indland/trafik/article2286343.ece

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-10 13:01

Den 23-12-2010 10:25, Bjørn J. skrev:
> Set i bagklogskabens klare lys.
> Denne videnskab er i øvrigt den mest eksakte, der findes og anvendes gerne
> her i gruppen..;)
> http://jp.dk/indland/trafik/article2286343.ece

Og I er sikker på det ikke er to forskellige situationer I snakker om?

Den ene med lukning af det ene spor ved Odense, og den anden med en
total lukning af motorvejen ved Nr. Åby?

Fra : Bjørn J.

Dato : 23-12-10 13:08

KLIP

> Og I er sikker på det ikke er to forskellige situationer I snakker om?

Kan det ikke være rystende lige meget.

Idioterne vælter jo rundt alligevel.