Montering af dæk - pris ?
Fra : frank

Dato : 21-12-10 17:13

Hej. Jeg har købt et par dæk på www.daekonline.de og de er leveret. Det er
225/70 R16, altså 16 tommer som skal lægges på en Toyota RAV4.

I Rødovre var jeg inde og spørge på en pris for at få dem lagt på. Jeg
fortalte, at det var 16 tommer dæk og alufælge og fik en pris pr. dæk. Da
de så opdagede at der var tale om en firhjulstrækker, skulle de pludselig
have 20 kr. mere pr. dæk!

Jeg kunne ikke få nogen ordentlig forklaring på den ekstra pris, ud over at
det skyldtes problemer ved afballanceringen. Jeg havde jo fortalt at det
var 16 tommer dæk, så jeg har svært ved at se logikken. (det er jo ikke
bilen som skal afballanceres).

Er der nogen som har en god forklaring på de ekstra kroner ?

v.h. Frank

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-12-10 18:01

"frank" <frankhan@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke bilen som skal afballanceres).
>
> Er der nogen som har en god forklaring på de ekstra kroner ?

Jeg fik nye dæk i sommers (eller var det forrige sommers) - ledte fortvivlet
mellem de værksteder der var listet på daekonline for at finde en der havde
tid her og nu - det lod sig bare ikke gøre selv om jeg strakte mig langt fra
min bopæl.

Jeg kørte så ned til det lokale værksted og fik monteret samme dag langt
over 100 kr. under hvad de havde skrevet af priser på online - det tog 3
kvarter.

Hint: Det var et lille værksted i en lille by.
--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : frank

Dato : 21-12-10 20:06

Ok Per.

Men det er ikke selve prisen jeg spørger til, men hvorfor man tager mere
fordi dækket sidder på en firhjulstrækker - det er dog stadig et 16 tommer.

v.h. Frank.

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 21-12-10 20:11

On Tue, 21 Dec 2010 20:05:49 +0100, "frank" <frankhan@mail.dk> wrote:

>Men det er ikke selve prisen jeg spørger til, men hvorfor man tager mere
>fordi dækket sidder på en firhjulstrækker - det er dog stadig et 16 tommer.

Det er vel fordi at det er tungere at løfte rundt på, hjulene til min
bil er da markant tungere end dem til min forældres personbil.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TDi '86

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-10 17:13

> [...]
> er 225/70 R16, altså 16 tommer som skal lægges på en Toyota RAV4.

> Er der nogen som har en god forklaring på de ekstra kroner ?

Det er nok fordi det er sværere at spænde dem op i afbalanceringsapparatet
end alm personvognshjul. Fælge til firhjulstrækkere har typisk et større hul
i midten, hvilket betyder man ikke bare kan bruge den standardflange der
sidder på maskinen.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.