Installation af yellowdog
Fra : Søren Straszek

Dato : 08-08-01 20:58

Hej

Jeg har downloadet yelowdog Linux i iso formatet, pakket den ud med disk
copy og brændet det ned på en cd med toast. Så skulle man i følge
installations vejledningen kunne boote fra cd'en ved at holde "c" nede
under opstart, det virker dog ikke på min Imac 400 dv SE, den starter
bare op som normalt.

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke.

Søren

Søren Straszek

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-08-01 21:34

In article <1exucwv.1t6p25pp0e12qN%straszek@stofanet.dk>,
straszek@stofanet.dk (Søren Straszek) wrote:

> Jeg har downloadet yelowdog Linux i iso formatet, pakket den ud med disk
> copy

Pakket den ud? Mener du at du har hevet alle filerne ud i en mappe på
HD'en? Hvis, så er det derfor det ikke fungerer.
Du skal heller ikke mounte den på skrivebordet, da den så bliver
ødelagt, hvilket betyder at du skal hente den igen.

Du skal trække iso'en hen på Toast, efter du har valgt "disk image".

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-01 21:38

Søren Straszek <straszek@stofanet.dk> wrote:

> Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke

brænd .iso'en direkte i toast, du skal ikke brænde fra et mount'ed image
(gælder altid når man vil lave en bootbar CD til en mac)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : Søren Straszek

Dato : 09-08-01 20:20

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> brænd .iso'en direkte i toast, du skal ikke brænde fra et mount'ed image
> (gælder altid når man vil lave en bootbar CD til en mac)

Jeg kan ikke får det til at virke - her er hvad jeg har gjort: i Toast
5.0 har valgt mount disk image fra utilities menuen , valgt iso filen,
som derefter blev mountet på skrivebordet.

Den mountede mappe - YDL-2.0 har jeg herefter trukket over på toast og
brændt cd'en. Når jeg herefter start op med "c" holdt nede sker der
ingen ting Mac'en start bare op som normalt.

Er der nogen der har fået det til at virke?

Søren

Søren Straszek

Fra : N/A

Dato : 10-08-01 21:56

Fra : N/A

Dato : 10-08-01 21:56

Fra : N/A

Dato : 10-08-01 21:56

Fra : Søren Straszek

Dato : 10-08-01 21:56

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Med en hel firsk nyhentet udgave?
Ja det har jeg netop prøvet - samme resultat. jeg hentede iso'en, trak
den over på toast trykkede på record, satte cd i cddrevet genstartede og
holdte "c" nede. Maskinen starter stadig op i Mac OS

Andre forslag.

Søren Straszek

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-08-01 18:23

Søren Straszek <straszek@stofanet.dk> wrote:

> Andre forslag.

Har du udskiftet dit CD-ROM drev? Kan din mac overhovedet bootes af
distributionen?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Søren Straszek

Dato : 14-08-01 16:36

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Har du udskiftet dit CD-ROM drev? Kan din mac overhovedet bootes af
> distributionen?

Jeg har en imac dvd - og ja den understøttes af distributionen. Jeg har
forøvrigt givet op, jeg har brugt 8 cd'er på forskellige forsøg - intet
virker. Har hentet YDl 3 gange, med samme resultat.

Søren

Søren Straszek

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-08-01 17:37

Tue, 14 Aug 2001 17:35:47 +0200, "Søren Straszek" <straszek@stofanet.dk>:

> Jeg har en imac dvd - og ja den understøttes af distributionen. Jeg har
> forøvrigt givet op, jeg har brugt 8 cd'er på forskellige forsøg - intet
> virker. Har hentet YDl 3 gange, med samme resultat.

Send mig din adresse, så sender jeg dig en cd.

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : Søren Straszek

Dato : 19-08-01 09:47

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Send mig din adresse, så sender jeg dig en cd.
>
> -j

Tak for tilbudet, men jeg har rent faktisk fået det til at virker.

Søren Straszek

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-08-01 22:57

On Sun, 19 Aug 2001 10:46:54 +0200,

> Tak for tilbudet, men jeg har rent faktisk fået det til at virker.

Fandt du ud af, hvad der gik galt i de første otte forsøg?

-j

--
Netcetera Aps         Men are from Earth.
Brolaeggerstraede 4       Women are from Earth.

Fra : Søren Straszek

Dato : 23-08-01 21:07

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Fandt du ud af, hvad der gik galt i de første otte forsøg?
>
> -j

Næææ jeg er ikke helt sikker, men jeg hentede en firsk kopi af ydl - og
det virkede.

Søren Straszek

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-08-01 19:02

Søren Straszek <straszek@stofanet.dk> wrote:

> jeg hentede iso'en, trak
> den over på toast trykkede på record, satte cd i cddrevet genstartede og
> holdte "c" nede. Maskinen starter stadig op i Mac OS

Og du huskede at fortælle toast at det er et ISO; ikke "Mac files and
folders" eller andet?

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-08-01 18:23

> [...]

> 5.0 har valgt mount disk image fra utilities menuen , valgt iso filen,
> som derefter blev mountet på skrivebordet.

Det er også forkert, du MÅ ikke mounte den!

i hovedvinduet under "other" vælger du "Disc Image", tryk på "select
image" naviger til din -iso og brænd CD'en. (du kanogså bare droppe
..iso'en på toast og brænde den.