Montering af snekæder - kan de vendes fork~
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 19-12-10 13:30

Skal snekæder vende en bestemt vej?

Årsagen til jeg spørger er, at der fulgte en særdeles dårlig
vejledning med til mine (vist oversat med google translate), hvori der
skrives, at den gule ende på ringen skal føres højre om forneden på
dækket. Problemet er bare, at de to ender på ringen er hhv. blå og
orange

Så ringen på indersiden af dækket kan jeg vende på to måder alt efter
om jeg fører den blå eller orange ringende højre om dækket forneden..

Vh
Michael K

Fra : HKN

Dato : 20-12-10 00:49

> Så ringen på indersiden af dækket kan jeg vende på to måder alt efter
> om jeg fører den blå eller orange ringende højre om dækket forneden.

Nej, det har ingen betydning. For hvis du følger den anvisning, vil den jo
sidde modsat på det andet hjul.

Men følg endelig retningslinierne for hvor hurtigt du kan køre med dem! En
snekæde der springer kan hurtigt betyde spartling og lakering af en
forskærm! (hvor ved jeg mon det fra?)

-Henrik

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 20-12-10 00:52

> Nej, det har ingen betydning. For hvis du følger den anvisning, vil den jo
> sidde modsat på det andet hjul.

Hmm. Det har du ret i. Gad vide om der er gået mere tabt i
oversættelsen.

> Men følg endelig retningslinierne for hvor hurtigt du kan køre med dem! En
> snekæde der springer kan hurtigt betyde spartling og lakering af en
> forskærm! (hvor ved jeg mon det fra?)

Der står ingenting med mine snekæder. Er det 30 km/t der er max
hastighed?

Vh
Michael K

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-12-10 09:56

> Der står ingenting med mine snekæder. Er det 30 km/t der er max
> hastighed?

Dem jeg havde var 50 km/t.

Men det gav helt sig selv.. man havde ikke lyst til at køre hurtigere

--
// Martin

Fra : HKN

Dato : 20-12-10 09:58

> Dem jeg havde var 50 km/t.
>
> Men det gav helt sig selv.. man havde ikke lyst til at køre hurtigere

Jeg er helt enig Min sprang deromkring (måske en anelse hurtigere!)

-Henrik

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-12-10 16:49

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Dem jeg havde var 50 km/t.
>
> Men det gav helt sig selv.. man havde ikke lyst til at køre hurtigere

Det er en rystende oplevelse at køre med snekæder

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : oz3bto

Dato : 20-12-10 21:53

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men følg endelig retningslinierne for hvor hurtigt du kan køre med dem! En
> snekæde der springer kan hurtigt betyde spartling og lakering af en

Ikke hastighed der springer kæderne men kørsel på bar asfalt :P

Man køre iøvrigt kun med snekæder når dette er nødvendigop ad en bakke

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-12-10 22:03

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Har en ven der også kom ud for det samme.

> Ikke hastighed der springer kæderne men kørsel på bar asfalt :P

Fortæl det til ham hvis nye kæder sprang.
De var ikke slidt, men kunne ikke holde til 60-70km/t
Hvis kæderne er slidt, så springer et af ledene der har haft kontakt til
asfalten (slitage).
Derimod hvis kæden springer grundet for høj hastighed er det som regel ledet
ude på siden der springer.
Det led er ikke svejset, men kun bukket

> Man køre iøvrigt kun med snekæder når dette er nødvendigop ad en bakke

De kan saftsusme også gøre sig nyttige nedad bakke.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : TG

Dato : 20-12-10 12:50

On Dec 20, 4:49 pm, "Uffe B rentsen" <leiti_NOSP...@hotmail.com>
wrote:
> "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:MPG.27793886189c532498968c@news.dotsrc.org...
>
> Det er en rystende oplevelse at k re med snek der
>
> --
> Uffe B rentsen
> Ford Mondeo 1,8i
> Fiat Punto 1,2i

Ja, en rystende oplevelse, hvis føret ikke er til det, på en snedækket
vej, med 30-50 km/t, er det bestemt tåleligt
En god kæde holder også til 60-70 km/t, sålænge der er sne (nok) på
vejen.

/TG

Fra : oz3bto

Dato : 20-12-10 21:56

wrote:
> [...]

vej, med 30-50 km/t, er det bestemt tåleligt
En god kæde holder også til 60-70 km/t, sålænge der er sne (nok) på

Igen der er INTET at bruge snekæder til før det gå¨r opad eller nedad .. på
lige vej er det kun tåber danskere og tyskere der køre med snekæder på plan
vej

Fra : Ole Sørensen

Dato : 27-12-10 18:51

> Igen der er INTET at bruge snekæder til før det gå¨r opad eller nedad .. på
> lige vej er det kun tåber danskere og tyskere der køre med snekæder på plan
> vej

Seriøst: Skift plade!

Fra : oz3bto

Dato : 20-12-10 22:04

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

De kan vendes forkert ja ... Men det ses på samlingen på ydersiden den skal
vende ud fra dækket ellers er de pisse besværlige at stramme til

Snekæder er iøvrigt til kørsel op eller ned ad bakke ikke lige vej