Hvis ikke det var fordi.....
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-12-10 11:00

at fruen ikke vil have at jeg køber en hatch-back, så var dette
apparat ellers tiltalende:

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1473195.ece

Nogen ville få sig en overraskelse.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-10 12:04

folmer@rasmussen.dk skrev :

>at fruen ikke vil have at jeg køber en hatch-back, så var dette
>apparat ellers tiltalende:
>
>http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1473195.ece
>
>Nogen ville få sig en overraskelse.

Meget sigende overskrift "Psyko Mercer"

Hehe :)
--
Jan_stevns

God Jul og gdt nyt Hår til alle der mangler !

Fra : KASO

Dato : 20-12-10 19:47

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Meget sigende overskrift "Psyko Mercer"
>
> Hehe :)
> --
> Jan_stevns
>
> God Jul og gdt nyt Hår til alle der mangler !

Det får mig til at tænke på et andet, nyligt ombygget køretøj. En gl. MB
190D fik byttet motoren ud med en 250CDI-motor (204hk, 500Nm) - den blev
vist også ganske kvik - og kunne køre over 20km/l

http://onlycarsandcars.blogspot.com/2010/10/mercedes-benz-190-d-w201-250-cdi.html
http://green.autoblog.com/2009/09/03/1990-mercedes-190-d-upgraded-to-new-blueefficiency-engine-jumps/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-12-10 20:20

On Mon, 20 Dec 2010 19:46:46 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>190D fik byttet motoren ud med en 250CDI-motor (204hk, 500Nm) - den blev
>vist også ganske kvik - og kunne køre over 20km/l

Så kan man sq da tale om ægte 190-2.5D )

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-10 20:35

> "Ivan Madsen" skrev i meddelelsen

> Så kan man sq da tale om ægte 190-2.5D )

Nope, for 250 CDI BlueEfficiency motoren er ikke en 2,5.

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : KASO

Dato : 20-12-10 21:01

> Nope, for 250 CDI BlueEfficiency motoren er ikke en 2,5.

Nej - det er rent "snyd" - det er kun en 2,1 - uanset om den 200CDI, 220CDI
eller 250CDI, er det samme motor - med forskellig ydelse. Præstationerne
fejler til gengæld ikke noget

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-12-10 21:14

On Mon, 20 Dec 2010 21:00:43 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>eller 250CDI, er det samme motor - med forskellig ydelse. Præstationerne

Det jo ligesom Bims'erne der også kalder deres 318 320 og 323 - selv
om det er samme maskine med tre udlægninger af "tilbehør" Der er
vel efterhånden ikke mange af hverken BMW eller MB, hvor model og
motorstørrelse hænger sammen mere.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-12-10 23:25

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> at fruen ikke vil have at jeg køber en hatch-back, så var dette
> apparat ellers tiltalende:
>
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1473195.ece
>
> Nogen ville få sig en overraskelse.

Ja det er kram. Desværre forbliver den en prototype.
Kan nu også sagtens forestille mig besværet med at proppe E500-motoren ned i
den kasse, og drivlinjen fra en E430.
Men du har ret mht overraskelsen
Kunne være spas at se ham ved siden af i ansigtet kort efter han har sagt
"Nu skal du se lillemor. Nu skal jeg vise dig hvordan vores Hyundai løber
fra sådan en 200CDI" - og så lyset skifter til grønt
Ved nærmere eftertanke behøver man vel ikke bygge en 200CDI om for at kunne
mase fra ham

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-12-10 04:27

Den 20-12-2010 23:25, Ole Gaarde Kristensen skrev:
> [...]
> fra sådan en 200CDI" - og så lyset skifter til grønt
> Ved nærmere eftertanke behøver man vel ikke bygge en 200CDI om for at kunne

Kendte en engang der havde nøjes med at putte en Dyane motor i en 2CV.

Han fandt det specielt sjovt at køre i 2. spor med sin galvaniserede
citron ved lyskryds. Folk blev så sjove i ansigtet når de fik baghjul
efter at havde siddet og besluttet at "Nu skal jeg f**dme vise ham hvad
en rigtig bil er."

En Fiat 500 med en Fiat 850 motor i er heller ikke det langsomste der
findes. Men den skal der bygges en del om på for at det lader sig gøre.

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-12-10 21:55

On 21 Dec., 04:26, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Den 20-12-2010 23:25, Ole Gaarde Kristensen skrev:> Ja det er kram. Desv rre forbliver den en prototype.
>
> Kendte en engang der havde n jes med at putte en Dyane motor i en 2CV.
>
> Han fandt det specielt sjovt at k re i 2. spor med sin galvaniserede
> citron ved lyskryds. Folk blev s sjove i ansigtet n r de fik baghjul
> efter at havde siddet og besluttet at "Nu skal jeg f**dme vise ham hvad
> en rigtig bil er."

Nu har en Dyane 32 HK, mens en 2CV har 26 eller 29 HK, og den forskel
betyder ikke det store, så mon ikke der har været tale om en GS-motor
(4 cyl boxer på 1000-1300 cc, 55-65 HK).

Så foregår operationen ved at tage chassisramme og motor fra en Ami
Super og sætte Dyane (eller 2CV) karrosse på. Og så selvfølgelig køre
til syn, betale afgift osv.

Jeg har været med til at bygge sådan en med 2CV-karrosse, og den gik
sørme fint.

Det var den gang, hvor en BMW 320 stadig ikke hed 320i, og det var en
udsøgt fornøjelse at køre op i røven på sådan en på motorvejen med 110
km/t i 3. gear, blinke med lygterne og så rykke forbi, når han trak
ind. Han regnede jo med at 2CV'en lå på absolut max og ville miste
fart, når slipvinden forsvandt, så det tog lige et par sekunder før
han fattede hvad der skete. Topfarten for 2CV'en var så vidt jeg
husker i omegnen af 160 km/t, så BMW'en kom igen, men det var dælme
sjovt at trække forbi.

Ham i Dyanen, boede han i Fredericia og hed han Ole ?? Sådan en læste
jeg nemlig sammen med...

Leo

Fra : Mcwm

Dato : 21-12-10 16:18

Den 21-12-2010 05:54, Leo Jensen skrev:
> Nu har en Dyane 32 HK, mens en 2CV har 26 eller 29 HK, og den forskel
> betyder ikke det store, så mon ikke der har været tale om en GS-motor
> (4 cyl boxer på 1000-1300 cc, 55-65 HK).

Så burde denne lige kunne klare det

http://www.flickr.com/photos/triggerscarstuff/4942463655/

Venligst
Mcwm

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-12-10 18:05

> Nu har en Dyane 32 HK, mens en 2CV har 26 eller 29 HK, og den forskel
> betyder ikke det store, så mon ikke der har været tale om en GS-motor
> (4 cyl boxer på 1000-1300 cc, 55-65 HK).

Nu kender jeg ikke forskel på den ene eller den anden motor, så hvilken
det var ved jeg ikke. Blot at der blev sagt Dyane, og at der var pænt
mange der, imod forventning, måtte se efter den 2CV, forude.

> Så foregår operationen ved at tage chassisramme og motor fra en Ami
> Super og sætte Dyane (eller 2CV) karrosse på. Og så selvfølgelig køre
> til syn, betale afgift osv.

Det der med afgift blev der vist set stort på.

> Jeg har været med til at bygge sådan en med 2CV-karrosse, og den gik
> sørme fint.

Hvordan ombygningen er foregået ved jeg ikke. Jeg er end ikke sikker på
at ham der havde den viste det.

Nej, han boede i Århus.