Sag om afmeldelse af abonnement, nu truet ~
Fra : Pandadude

Dato : 18-12-10 06:55

Hej, håber der er nogen der kan hjælpe mig, da der ikke er nok penge
involveret til at melde sagen til forbrugerrådet, og de fleste
gratisadvokat steder har lukket over julen (og jeg trues med at sagen
vil blive sendt til inkasso om under 10 dage)

I slutningen af September afviste jeg min månedlige betaling til
kampsportsklubben CSA (www.csa.dk) og sendte en email hvor jeg bad om
at melde mig ud af klubben.
Jeg fik svar hvor der stod at jeg ville være udmeldt med en måneds
varsel, dvs. udgangen af Oktober.
Et stykke tid efter fik jeg en rykker på det oprindelige beløb af
400kr + 100kr.
Jeg skrev igen til klubben og nægtede betaling, og argumenterede for
at de havde ændret et af deres hold så man skulle betale ekstra hvis
man ville deltage, og at det var derfor jeg ikke gad fortsætte i
klubben og ikke mente de havde krav på 1 måneds opsigelse. Jeg fik
følgende svar

Vi er i vores fulde ret til at ændre og lukke hold i holdplanen i
følge kontrakten du har underskrevet:

"§10. Ændringer i hold m.v.
CSA forbeholder sig ret til ændringer i åbningstider, holdplaner,
holdtider, instruktører og udbud af hold ved opslag i CSA samt på
www.CSA.dk. Desuden kan CSA samme dag aflyse hold eller ændre
instruktør/holdtype samme dag senest 1 time før holdets planlagte
start. "

Her hævder de at jeg har skrevet under på en kontrakt, selv om jeg
ikke kan huske jeg har skrevet under på noget (mener slet ikke jeg har
set en kontrakt).
Tilmed var jeg under 18 år da jeg meldte mig ind i klubben, og mine
forældre har aldrig skrevet under på noget. Jeg blev dog 18 i August,
og har altså fortsat mit abonnement i 1 måned som myndig, inden jeg
afviste betaling (har jeg implicit accepteret "kontrakten" ved at
betale?)

Jeg fik efterfølgende endnu 2 rykkere på 100kr hver som jeg ikke
reagerede på, og nu en inkassovarsel på 699kr hvor der står

"Nærværende rykker er samtidig et påkrav og varsel i henhold til
inkassolovens 10 samt inkassobekendtgørelsens 3 og 4. Skrev betaling
ikke senest dage fra dato, vil dette kunne medføre, at der pålægges
vores krav yderligere inddrivelsesomkostninger, idet sagen herefter
vil blive sendt til inkasso, hvis ikke vi har hørt fra Dem"

Har jeg ret, kan jeg slippe for at betale, hvad bør jeg gøre? Mvh.
Alexander

Fra : Henning

Dato : 19-12-10 09:40

>Jeg fik efterfølgende endnu 2 rykkere på 100kr hver som jeg ikke
>reagerede på, og nu en inkassovarsel på 699kr hvor der står
Det er rigtig dumt ikke at reagere på rykkere, specielt hvis du mener
de er fejlagtige!

> [...]
>vil blive sendt til inkasso, hvis ikke vi har hørt fra Dem"
>
>Har jeg ret, kan jeg slippe for at betale, hvad bør jeg gøre? Mvh.

Tja, hvis du er helt sikker på du har ret, skriver du igen til
firmaet, at du ikke kan acceptere regningen.
Du risikerer at blive sendt i retten - du kan dog aldrig komme i
Riebers, så længe du nægter regningen.
Er du i tvivl - så få betalt din regning asap og kom videre i livet,
en lærestreg rigere!

Fra : N_B_DK

Dato : 19-12-10 18:12

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> Du risikerer at blive sendt i retten - du kan dog aldrig komme i
> Riebers, så længe du nægter regningen.

Det kan man sagtens jo, en ting er de ikke må, men det sker nu alligevel.
(det har jeg da selv prøvet med Cybercity, og jeg var IKKE den eneste)

--
MVH. N_B_DK

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-12-10 11:26

Pandadude skrev den 18-12-2010 14:55:
> [...]
> vil blive sendt til inkasso om under 10 dage)

> Har jeg ret, kan jeg slippe for at betale, hvad bør jeg gøre? Mvh.

Se forbrugerombudsmandens afsnit om Inkasso

Det er imod god inkassoskridt at sende kravet til inkasso, når beløbet
bestrides.

læs selv:
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Markedsfoeringsloven-i-praksis/godskik/inkasso#3

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Pandadude

Dato : 19-12-10 04:01

> Se forbrugerombudsmandens afsnit om  Inkasso
>
> Det er imod god inkassoskridt at sende kravet til inkasso, n r bel bet
> bestrides.
>
> l s selv:http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsl...
>
> --
> med venlig hilsen            www.de3faktorer.dk
> Carsten Riis                  Mere skal der ikke til
>                                for varigt v gttab.

Mange tak for svaret. Har skrevet endnu en mail til dem hvor jeg endnu
engang klart melder ud at jeg ikke er enig i at betale, så nu kommer
der forhåbentligt ikke nogen og banker på min dør. Ville mene det var
absurd hvis de tog mig i retten for et beløb på 400 kr, når det ikke
er direkte bedrageri jeg har begået, og mit belæg for ikke at betale
er forståeligt nok.

Fra : Henning

Dato : 19-12-10 20:20

> [...]
>absurd hvis de tog mig i retten for et beløb på 400 kr, når det ikke
>er direkte bedrageri jeg har begået, og mit belæg for ikke at betale

Glem mails, send et rigtigt brev med PostDanmark, det tages trods alt
stadig mere alvorligt end "bare" en mail!

Fra : Engelbert.H.

Dato : 19-12-10 20:29

Det er ikke sjovt at skulle til at lyve, men alle de steder jeg skrev til
efter min mors død, svarede promte at gælden var annulleret og vi har ikke
hørt mere til dem.
Måske det virker her, hvis du er fræk nok til at prøve det.

Men man kan selvfølgelig også kæmpe en lang til tider uretfærdig kamp.

Men har man ret, så ville jeg da også helst selv kæmpe min sag.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-12-10 20:49

"Engelbert.H." <Get@life.now> wrote in message
> [...]
> hørt mere til dem.
> Måske det virker her, hvis du er fræk nok til at prøve det.

Skal han skrive "jeg er død, så annuller venligst min gæld" ?

Fra : alexbo

Dato : 21-12-10 17:52

"Pandadude" skrev

> Mange tak for svaret. Har skrevet endnu en mail til dem hvor jeg endnu
> engang klart melder ud at jeg ikke er enig i at betale, så nu kommer
> der forhåbentligt ikke nogen og banker på min dør.

Det skulle da lige være en stævningmand.
Din indsigelse har CSA allerede redegjort for at de ikke anser som
berettiget, den stopper ikke nogen inkasso.

> [...]
> når det ikke er direkte bedrageri jeg har begået, og mit belæg for ikke at

Det bliver bare dyrere og dyrere, inkassofirmaer lever af folk som dig, så
de giver ikke op tværtimod, de er godt tilfreds med at du ikke betaler.

Måske skulle du overveje nøje hvordan du meldte dig ind i den klub, hvad du
aftalte med dem, hvilke papirer du fik, og hvad du skrev under på.
En måneds opsigelse lyder helt rimeligt, og da din første henvendelse bare
var en alm. opsigelse er din indvending fuldstændig ligegyldig,bortset fra
at den så også er afvist.

Du har bare jo sagt dit abonnement op uden særlig begrundelse.

"I slutningen af September afviste jeg min månedlige betaling til
kampsportsklubben CSA (www.csa.dk) og sendte en email hvor jeg bad om
at melde mig ud af klubben."

Jeg vil foreslå at du betaler mens det er stadig er muligt, uden yderligere
omkostninger.

mvh
Alex Christensen

Fra : Demosthenes

Dato : 20-12-10 03:23

On 19 Dec., 20:49, "Uffe Kousgaard" <o...@no.no> wrote:
> "Engelbert.H." <G...@life.now> wrote in message

> Skal han skrive "jeg er d d, s annuller venligst min g ld" ?

Betyder det ikke noget om der rent faktisk foreligger en kontrakt
eller ej? Samt om han har været under 18 ved underskrivelsen?

Fra : Lone

Dato : 21-12-10 04:12

On 18 Dec., 14:55, Pandadude <Pandadude3...@hotmail.com> wrote:
> ..
> Vi er i vores fulde ret til at ændre og lukke hold i holdplanen i
> følge kontrakten du har underskrevet:
> ..

Hvis du har underskrevet en kontrakt, burde det jo være en smal sag
for klubben at sende dig en kopi af denne? Der må jo i givet fald også
stå noget om opsigelse?

Fra : Pandadude

Dato : 29-12-10 03:00

Jeg skrev endnu en mail til dem hvor jeg undskyldte problematikken,
men at jeg stadig stod ved at jeg ikke skyldte dem penge og at de
måtte tage sagen videre hvis de ville.

Fik svar at de ikke var smålige og havde ryddet min "gæld" i
systemet.
Sweeet

Fra : Leif Neland

Dato : 29-12-10 20:32

Den 29-12-2010 11:00, Pandadude skrev:
> [...]
> måtte tage sagen videre hvis de ville.
>
> Fik svar at de ikke var smålige og havde ryddet min "gæld" i

Tillykke. Det har vel også øget din tilbøjelighed til at melde dig ind
en anden gang, hvis tiderne passer bedre.

Leif