Utæt Krups elkedel - misligeholdt?
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-12-10 10:49

Jeg fik en Krups FLF2 elkedel i fødselsdagsgave i marts. Efter nogle
måneder får jeg den byttet i Imerco i august måned, da den er utæt og
laver en stor sø nedenunder strømforsyningen.

Bytningen foregår ikke uden meget store bogstaver, da medarbejderen hos
Imerco ikke bare vil give mig en anden kedel med det samme.

Jeg siger at jeg aldrig har oplevet at en elkedel til 500,- kroner
bliver utæt og at det må være selve konstruktionen som ikke er smart.
Selve indmaden består af flere dele og er ikke helstøbt indvendig.

Imidlertid får jeg en anden kedel, som jeg dog må hente i en helt anden
Imerco, da de slet ikke har den model på lager.

Nu er den gal igen. For ca. 14 dage siden begyndte den igen at lække.
Jeg kontakter Krups, som har udliciteret deres service/reparation til CJ
Hvidevareservice i Aalborg. Jeg får en snak med dem og de siger at jeg
skal aflevere den i en Imerco igen og de lover mig samtidigt at jeg ikke
skal vente længe på en ombytning, da de godt kan se at det er meget
upraktisk ikke at have en elkedel i det daglige.

Jeg afleverer i samme Imerco som jeg også var i første gang og her ringe
ekspedienten så til mig dagen efter og fortæller at den er misligeholdt!
Misligeholdt!? Den er 4 måneder gammel! Ja den skulle have været
afkalket. Jeg spørger så hvor tit den egentlig skal afkalkes og hun
siger; een gang om månenden.

Jeg spørger om der specifikt står een gang om måneden i manualen? Det
ved hun ikke.

Nu har jeg tidligere haft elkedler fra Netto, Silvan og deslige til 79,-
kroner og dem har jeg måske afkalket hver 8 - 10 måned og de har aldrig
været utætte.

Jeg blev faktisk så vrved over at hun mente at jeg havde misligeholdt
den, da jeg altid er meget nidkær med mine ting, så misligeholdt er nok
det sidste man kan kalde den. Ja der er kalk i den - det er der jo efter
10 kogninger.

En tur på Google og her kunne jeg så konstatere at flere havde skrevet
100% identiske indlæg om netop dén kedel. Pudsigt.

Hvad nu? Jeg har bedt Imerco om at sende den til service. jeg får den jo
sikkert tilbage med beskeden om at den er misligeholdt.

Hvor ofte skal en elkedel kalkes af og sskal det stå specifikt i
manualen. Må den blive utæt selvom man sjusker med afkalkningen eller
skal den holde tæt uanset hvormeget jkalk der er i den?

Jeg ved godt at jeg ikke har krav på at hæve købet før 3. gang, som jo
så bliver ca. marts 2011, da den jo med garanti igen vil blive utæt
efter ca. 3-4 måneder.

Er der noget jeg har overset?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Hauge

Dato : 18-12-10 10:57

Den 18-12-2010 10:49, Jesper Haaber Gylling skrev:
> Er der noget jeg har overset?

Ja at fortælle at du har x-postet i jura og forbruger, så folk ikke
besvarer med forbruger-vedligeholdelsesting i jura.

Mvh Hauge

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-12-10 11:06

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Ja at fortælle at du har x-postet i jura og forbruger, så folk ikke
> besvarer med forbruger-vedligeholdelsesting i jura.

Glemte du ikke også det?

Jeg postet i både forbruger og jura for at svare på Hauges tåbelige
kommentar.

Fra : Hauge

Dato : 18-12-10 11:09

Den 18-12-2010 11:05, Jesper Haaber Gylling skrev:
> Glemte du ikke også det?

Næeh

> Jeg postet i både forbruger og jura for at svare på Hauges tåbelige
> kommentar.

Fjols, kort sagt, det er vel hvad man kan kalde dig, uanset jura eller
forbruger.
Især at man køber en kogekande til 500 kr., når en til 79 tydeligvis kan
det samme, endda efter eget udsagn.

/Hauge

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-12-10 11:35

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Næeh

Aha?!

> Fjols, kort sagt, det er vel hvad man kan kalde dig, uanset jura eller
> forbruger.
> Især at man køber en kogekande til 500 kr., når en til 79 tydeligvis kan
> det samme, endda efter eget udsagn.

Du er da noget af en hyggespreder. Hvis du nu gad læse indlægget istedet
for at kalde mig fjols, så ville du kunne læse at jeg fik den i
fødselsdagsgave.

Fra : Hauge

Dato : 18-12-10 11:36

Den 18-12-2010 11:34, Jesper Haaber Gylling skrev:
> Aha?!

Ok, det var for svært.

> Du er da noget af en hyggespreder. Hvis du nu gad læse indlægget istedet
> for at kalde mig fjols, så ville du kunne læse at jeg fik den i
> fødselsdagsgave.

Nåja, der er åbenbart folk der giver hadegaver. Og man forstår det.

FUT: dk.snak

/Hauge

Fra : Henrik B.

Dato : 19-12-10 23:29

> "Jesper Haaber Gylling" skrev i meddelelsen
>
> Du er da noget af en hyggespreder. Hvis du nu gad læse indlægget istedet
> for at kalde mig fjols, så ville du kunne læse at jeg fik den i
> fødselsdagsgave.

Hauge skal du hoppe op og falde ned på. Han er ikke konstruktiv. Kommer som
regel kun med enkelte ord eller sætninger, som går på det personlige, da han
ikke - qua sin alder - magter at være konstruktiv, og holde sig til emner i
flere sekunder ad gangen..

--
Advarsel mod Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-12-10 08:25

Henrik B. <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> ikke - qua sin alder - magter at være konstruktiv, og holde sig til emner i

Jeg kender ikke Hauge, men han må have noget personligt mod mig, siden
han skriver sådan.

Måske er det fordi jeg står frem med alle data og dermed kan han se hvem
jeg er - til forskel fra ham?! Det er jo nemt at være provokerende og
nedladende, når man har elefanthue på.......

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-10 09:30

> "Jesper Haaber Gylling" skrev i meddelelsen

> Jeg kender ikke Hauge, men han må have noget personligt mod mig, siden
> han skriver sådan.

Nope! Eftersom han ikke kender dig, har han jo ingen mulighed for at komme
med et relevant udsagn om din person.
Så igen - vælg at se bort fra den slags gylle...

> Måske er det fordi jeg står frem med alle data og dermed kan han se hvem
> jeg er - til forskel fra ham?! Det er jo nemt at være provokerende og
> nedladende, når man har elefanthue på.......

Jep, det siger meget om mennesker, som ikke har andre måder at få et "kick"
i hverdagen på.

Fra : Max

Dato : 20-12-10 10:01

Hej Henrik

> Jep, det siger meget om mennesker, som ikke har andre måder at få et
> "kick" i hverdagen på.

Dit "kick" er det så at skrive om Gniske ?

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 20-12-10 14:25

Den 20-12-2010 10:01, Max skrev:
> Dit "kick" er det så at skrive om Gniske ?

Dig har han da ikke skrevet om endnu, men det kommer nu nok.

/Hauge

Fra : Max

Dato : 20-12-10 14:29

Hej Hauge

> Dig har han da ikke skrevet om endnu, men det kommer nu nok.

Der findes kun en Gniske, og det er ham du ser i spejlet når
du barbere dig, og det ved du udmærket.

Max

Fra : Hauge

Dato : 20-12-10 14:35

Den 20-12-2010 14:29, Max skrev:
> Der findes kun en Gniske, og det er ham du ser i spejlet når
> du barbere dig, og det ved du udmærket.

Jaja, hvis du bliver glad, så får du da ret. Du har tydeligvis ikke så
meget at være glad over mere. Gamle bitre mand.

/Hauge

Fra : Hauge

Dato : 20-12-10 14:34

Den 20-12-2010 08:25, Jesper Haaber Gylling skrev:
> Jeg kender ikke Hauge, men han må have noget personligt mod mig, siden
> han skriver sådan.

Du fattede jo ikke en kæft af en ufattelig simpel, og ikke-uhøflig,
henstilling. Nu er der forbrugersnak om kalk og vandtæthed i
jura-gruppen, fordi et fjols tydeligvis ikke gad skrive at indlægget var
postet i to grupper. Så begyndte han sørme at tude, da han fik at vide,
at det usmart at undlade at skrive om denne x-postning, men ok, sådan er
det jo så moderne.
Så nu kan han så få klap på skulderen, af den samme type fjolser, der
synes det er vigtigt at kaste indlæg i tilfældige grupper, helt uden
hensyntagen til hvor det hører til, bare "jeg" får noget ud af det.

FUT: dk.admin.netikette, som sikkert bliver droppet alligevel.

/Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-10 11:06

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Jeg afleverer i samme Imerco som jeg også var i første gang og her ringe
> ekspedienten så til mig dagen efter og fortæller at den er misligeholdt!

Pjat.

> Hvor ofte skal en elkedel kalkes af og sskal det stå specifikt i
> manualen.

Jeg koger vand til te mindst fire gange om dagen. Kedlen er så
mange år gammel at jeg slet ikke husker det. Den bliver måske
afkalket en gang om året - måske sjældnere. Den er så god som ny.

Det er en Bosch som sikkert er gået ud af produktion. Den er
heller ikke ideel idet tuden er udformet så det er svært at undgå
at spilde, men sådan var den jo også fra ny.

> Må den blive utæt selvom man sjusker med afkalkningen eller
> skal den holde tæt uanset hvormeget jkalk der er i den?

Nej, og ja.

> Jeg ved godt at jeg ikke har krav på at hæve købet før 3. gang, som jo
> så bliver ca. marts 2011, da den jo med garanti igen vil blive utæt
> efter ca. 3-4 måneder.

Der står intet i loven om 3 gange - det kan højst betragtes som
en tommelfingerregel. Der står at problemet skal ordnes uden
udgift og uden væsentlig ulempe for dig, og at du har krav på at
sælger tager sig af det.

Prøv om du kan få fat i en overordnet person i butikken.

--
Bertel

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-12-10 11:09

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> en tommelfingerregel. Der står at problemet skal ordnes uden
> udgift og uden væsentlig ulempe for dig, og at du har krav på at

Mener du at jeg skal bede om en helt anden kedel til samme pris eller at
få mine 500,- tilbage?!

Lige nu koger jeg vand i en gryde.

> Prøv om du kan få fat i en overordnet person i butikken.

Det var butikschefen jeg talte med desværre.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-10 12:05

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Mener du at jeg skal bede om en helt anden kedel til samme pris eller at
> få mine 500,- tilbage?!

Du har ikke krav på en anden kedel end den aftalte, men du kan
godt foreslå det. Alternativet er at du hæver handelen idet der
efter to ens fejl på to forskellige eksemplarer ikke er nogen
særlig grund til at tro at nummer tre holder tæt.

Du har *krav* på at kunne hæve handelen når sælger ikke kan
reparere fejlen eller levere en fejlfri byttevare.

Fra et andet svar:

> Det ville jeg også mene, men jeg tror at konstruktionen, som består af
> en flad metalplade i bunden (varmelegemet), samt resten af selve kedlen
> er af plastik, så gør atnkalken presser de 2 dele fra hinanden og dermed
> opstår utætheden.

Min kedel er lavet af plastic med et metallegeme i bunden. Der er
ikke engang antydningen af en utæthed.

Jeg har set en metalkedel med et plastickikkevindue som blev utæt
omkring vinduet efter mindre end et år. Den er konstrueret
forkert.

--
Bertel

Fra : Craner

Dato : 18-12-10 11:41

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
www.facebook.com/profile.php?id=589926640

Afkalkningen har intet med tætheden at gøre, afkalkningen er kun for at
fjerne belægningen på varmelegemet, så vandet bliver hurtigere til at koge.

vh
Poul

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-12-10 11:47

Fra : -=JF=-

Dato : 18-12-10 14:45

Den 18/12/10 10.49, Jesper Haaber Gylling skrev:
> Må den blive utæt selvom man sjusker med afkalkningen eller
> skal den holde tæt uanset hvormeget jkalk der er i den?

Alt andet lige, vil kalken tætne hvad der måtte være af sprækker i
samlingerne.

--
Mhv.
John

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-12-10 18:23

-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Alt andet lige, vil kalken tætne hvad der måtte være af sprækker i
> samlingerne.

Så det ER bare en lorte elkedel?

http://www99.epinions.com/review/pr-FLF2J4_Krups_FLF2_Automatic_Cordless
_Kettle_Black_And_Stainless_Steel_Electric_Kettle/content_529938484868

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-10 18:56

> Så det ER bare en lorte elkedel?

Ja.

(og kalk kan ikke tætne)

--
Bertel

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-10 18:58

Jesper Haaber Gylling frembragte:
> Så det ER bare en lorte elkedel?

Dénne her klarer sit beskedne job godt:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1225&n=10

Køber jeg osse næste gang! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-12-10 17:21

Jeg har talt med Krups Danmarks After Sales Service Manager, Marlene
Jørgernsen og hun siger at hun allerede kender til sagen. Imerco har
åbenbart kontaktet hende og forklaret hende at min elkedel var ekstremt
tilkalket?!

CJ Hvidevareservice i Aalborg skal kigge på den først og hvis de siger
den er tilkalket, hvilken den jo er, så er det bare ærgerligt - ingen ny
kedel eller penge retur.

Jeg nævnte overfor MJ at det var anden gang på 8 måneder at samme type
kedel lækker og at jeg i øvrigt havde googlet den pågældende model og
hér kunne konstatere at jeg jo ikke er den eneste med samme problem.

Hun meddelte mig at det var en af deres mest solgte kedler og hun aldrig
havde hørt om problemet.

Jeg må indrømme at jeg er træt af Imerco og jeg er ekstremt skuffet over
Krups - jeg troede faktisk at Krups var et seriøst firma med
kvalitetsprodukter i den bedre ende.

Jeg er spændt på at høre dommen fra CJ Hvidevareservice efter weekenden.