Low Orbit Ion Cannon?
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-12-10 01:04

Holder den i retten?

: I FAQ'en for LOIC stod der:
:
: - Q: "Will I get caught/arrested for using it?"
:
: - A: "Chances are next to zero. Just blame you have a virus, or simply
: deny any knowledge of it."

<http://www.berlingske.dk/techogviden/nemt-finde-ip-adresser-paa-wikilea
ks-haevnere>

kort link:

http://tinyurl.com/36asbcy

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-12-10 01:28

Den 18-12-2010 01:04, Axel Hammerschmidt skrev:
> Holder den i retten?
>
> : I FAQ'en for LOIC stod der:
> :
> : - Q: "Will I get caught/arrested for using it?"
> :
> : - A: "Chances are next to zero. Just blame you have a virus, or simply
> : deny any knowledge of it."

Det er op til anklagemyndigheden og i sidste ende dommeren
at vurdere.

Mit bud er, at hvis hjemmet med den tilhørende IP-adresse
huser en 20-årig knægt, så holder den nok ikke. Hvis
IP-adressen tilhører den aleneboende 75-årige Yrsa, så kan
den meget vel holde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-12-10 19:01

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> huser en 20-årig knægt, så holder den nok ikke. Hvis
> IP-adressen tilhører den aleneboende 75-årige Yrsa, så kan

Det var bl.a Næstved dommen, som jeg tænkte på. Der husede familien
netop en knægt - og forbindelsen stod i morens navn. Hun blev frifundet
for en anklage om pirateri, anlagt af musikindustrien.

Man bliver jo ikke dømt for andres forbrydelser. Så når knægten er 20 år
og myndig er det vel sandsynligt, at den osse holder der? Med LOIC er
det kriminalitet.

--
Ikke ham på Facebook.