Trailer med større totalvægt end tilladt?
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 18-12-10 00:39

Hej

Overvejer at erhverve min egen trailer (familien har 5, men det jo
altid rart med sit eget grej Jeg har læst
http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Anhaenger/Regler%20for%20koersel%20med%20anhaenger
men syntes ikke rigtigt jeg blev klogere

Hvis man køber en trailer med større totalvægt end bilen må trække,
men ikke læsser den mere end max. total vægt bilen må trække vil man
så blive straffet?

Mvh

Stefan

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-12-10 10:58

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hvis man køber en trailer med større totalvægt end bilen må trække,
men ikke læsser den mere end max. total vægt bilen må trække vil man
så blive straffet?

-------------------

Det kommer an på bilens egenvægt, totalvægt og påhængsvægt. Derudover kommer
det også an på, hvornår du har taget dit kørekort.

Her er en beregner - men du skal kende de faktiske tal, dvs. du skal vide
hvilken trailer du har tænkt dig at købe.

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Anhaenger/anhaengerberegner

/Caspersen

Fra : Christian Stidsen

Dato : 21-12-10 20:00

?
> [...]
>
>Hvis man køber en trailer med større totalvægt end bilen må trække,
>men ikke læsser den mere end max. total vægt bilen må trække vil man

Du må ganske gerne køre med en trailer der har større tilladt totalvægt end
hvad din bil hvis blot den faktiske totalvægt af traileren ikke overstiger
det din bil må trække.
- og så er den faktisk ikke længere

Mht reglerne om hvornår du skal have trailer-kørekort er det en hel anden
snak.

Reglerne for hvornår og hvordan finder du på:
http://www.politi.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=0&page_id=1348&query=trailer&hiword=TRAILEN%20TRAILERE%20TRAILEREN%20TRAILERENS%20TRAILERNE%20TRAILERS%20trailer%20http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/paahaengskoeret%C3%B8j/paahaengskoereteoj.htm

M.v.h.

Christian