Hvà med de der DVI interfaces.......
Fra : Steen Hansen

Dato : 08-08-01 20:36

Hej gruppe.

Jeg kan se at flere og flere producenter har integreret en DVI port på deres
grafikkort/projektorer.
Er der nogen som har set det i funktion, over en CRT med DVI indgang.??
Er billedkvaliteten så god som det hævdes.? Eller er det bare næste trin på
skalaen, over mindre betydende forbedringer.?
Det burde (på papiret) være at foretrække, da man sparer en D/A konvertering
(på grafikkortet) og en A/D konvertering (i projektoren).
Og hvordan er DVD-kvaliteten mon.?
Iøvrigt kan jeg se, at DVI-interfacet både indeholder det analoge VGA, samt
det rent digitale signal, så man skal nok være på vagt, med hensyn til om
interfacet både indeholder det analoge og det digitale signal. Eksempelvis
leveres nogle projektorer (de billigste) med DVI-indgang, men det er kun det
analoge (SVGA/XGA) som er implementeret i projektoren!!!!!! Dèt må da siges
at være salgs-gas.
Er det mon noget man skal satse på, ved køb af nyt grafikkort/projektor.??

MVH
Steen Hansen

Fra : Kristian

Dato : 09-08-01 21:11

On Wed, 8 Aug 2001 21:35:59 +0200, "Steen Hansen" <aida@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
>grafikkort/projektorer.
>Er der nogen som har set det i funktion, over en CRT med DVI indgang.??

Jeg har endnu ikke set en CRT-projektor med DVI indgang. LCD, DLP og
D-ILA ja, men en CRT-projektor er jo i sig selv analog.

Desuden vil enhver CRT, der er under 3-5 år gammel være uden for min
prisklasse

Jeg har selv et ATI Radeon All-In-Wonder kort med DVI-udgang, hvor der
er sat en VGA-adapter på. Den er via en splitterbox koblet til min
skærm med VGA og til min projektor (GE Imager 414E) med RGBHV.

--
Kristian

Fra : Steen Hansen

Dato : 14-08-01 20:51

> Jeg har endnu ikke set en CRT-projektor med DVI indgang. LCD, DLP og
> D-ILA ja, men en CRT-projektor er jo i sig selv analog.

Ja, dèt giver mening. Mener selvfølgelig DLP.

> Desuden vil enhver CRT, der er under 3-5 år gammel være uden for min
> prisklasse

Også min

> Jeg har selv et ATI Radeon All-In-Wonder kort med DVI-udgang, hvor der
> er sat en VGA-adapter på. Den er via en splitterbox koblet til min
> skærm med VGA og til min projektor (GE Imager 414E) med RGBHV.

Og hvad synes du iøvrigt om Radeon kortet. Er det så godt som man siger.?
Har du sammenlignet Radeon kortet med en stationær DVDspille.?

> Kristian

Iøvrigt, check de priser her.

http://aliaksoft.tripod.com/

MVH
Steen Hansen

Fra : Kristian

Dato : 15-08-01 20:07

On Tue, 14 Aug 2001 21:51:12 +0200, "Steen Hansen"
<aida@post5.tele.dk> wrote:

>Og hvad synes du iøvrigt om Radeon kortet. Er det så godt som man siger.?
>Har du sammenlignet Radeon kortet med en stationær DVDspille.?

Jeg har faktisk kun set stationære DVD-spillere i forretninger, som du
ikke kan sammenlige med.

Jeg mener Radeon kortet leverer det bedste billede, du overhovedet kan
få fra en DVD film, hvis du tilslutter et højkvalitets display (en
projektor). Jeg havde tidligere et CL dXRX2 kort, som har en udmærket
S-Video udgang, men på monitoren er forskellen er markant! Check
www.avsforum.com, hvis du ikke er overbevist. Hvis du er "i markedet"
for et godt skærmkort, så check www.rage3d.com og se efter det nye
Radeon 8500.

>Iøvrigt, check de priser her.

Ingen CRT, kun lamper!

Faktisk er min projektor "saved from the dumster", hvilket vil sige
rimeligt billig og hvis jeg ønsker en mærkbar forbedring, skal jeg
af med omkring 20-30K :-/

--
Kristian

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 11-08-01 20:53

Jeg mener, at det er det interface, der sidder på en del fladskærme i dag.