Stafetten. Kert er vinder.
Fra : P.Petersen

Dato : 16-12-10 23:14

Kert vinder med Monrad og Rislund.
Det er "julehygge" jeg kan forstå, efter at ungerne er blevet store.
Med venlig julehilsen
Pelle

Fra : Michel Husted

Dato : 16-12-10 21:21

On 16 Dec., 23:14, "P.Petersen" <p...@ka-net.dk> wrote:
> Kert vinder med Monrad og Rislund.
> Det er "julehygge" jeg kan forstå, efter at ungerne er blevet store.
> Med venlig julehilsen
> Pelle

Tillyke til Kert med en velfortjent stafet.

Jegt ved godt, at dette er offt-topic, men jeg er altid nygerrig- Kert
er et ret usædvanligt navn. Du kan blot ignorere denne mail, men jeg
vil meget gerne høre baggrunden for dit navn.

Og jeg gør mit bedste for at være opfindsom, når du sender stafetten
videre...

Mange hilsner
Michel (der hed Michael for et år siden, men tpg en navneændring)

Fra : Kert Rats

Dato : 17-12-10 06:18

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

vil meget gerne høre baggrunden for dit navn.

Og jeg gør mit bedste for at være opfindsom, når du sender stafetten

****************

My name is Rats. Kert Rats!

Det lyder som noget James Bond-noget, men faktisk er mit alias navnet på en
kendt tv-serie, stavet bagfra.

Herefter kan stafetten meget passende handle om:
Aliasser, øgenavne, kælenavne, kodenavne osv.

Jeg lægger ud med et par nok ret ukendte af slagsen:

Oh sikke en Niggerboy. Otto Lington med Edison-Bell Danseorkester. London
1932.
Otto Lington, hvis øgenavn var " Den hvide Neger ", var en af de danske
jazzpionerer i 1920'erne.
Læs mere om Otto Lington på http://www.ottolington.dk/
Melodieksempel: http://www.youtube.com/watch?v=vwZOcFeOA3Q

Peter Malbergs sang til den lille pige (fra filmen Flintesønnerne) er da så
kær og og sød:
http://www.youtube.com/watch?v=rZrvZS8GSx8&playnext=1&list=PL26C8B52D669E3E05&index=4

Nå, så nupper jeg sgu også lige et klip, der ikke har så meget med musik at
gøre: Willian Shatners (James T. Kirk) nickname, da han var ung:
http://www.youtube.com/watch?v=cmXdI5bwPU8

Stafetten er måske lidt svær, men prøv om I kan finde sange om julens og
julemandens kæle-/øgenavne.

Venligst

Kert Rats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-10 12:53

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> [...]
> 1932.
> Otto Lington, hvis øgenavn var " Den hvide Neger ", var en af de danske

Mens vi nu er ved noget med "neger", så lad os fortsætte med emnet. Kruttes
kringlede hovede er godt nok forsumpet i en masse-psykose om at "neger" er
et skældsord,
så lad os derfor tage nogle sange om det emne. Altså "neger". Det er jo et
slags andet ord for "fremmedarbejder" eller "2. generations-af-
anden-etnisk-end-og-al det der".

Her er 3 eksempler
Jeg har set en rigtig negermand:
http://www.youtube.com/watch?v=sA78L7MVlf4&feature=related
Jeg har set en ordentlig negermand:
http://www.youtube.com/watch?v=rNr2NVvT3ao&feature=related
En sort lille nigger fra Afrika:
http://www.youtube.com/watch?v=MDjEhAXckzA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-10 12:55

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen

> Herefter kan stafetten meget passende handle om:
> Aliasser, øgenavne, kælenavne, kodenavne osv.

Her er en sang om Knalde-Kalle:
http://www.youtube.com/watch?v=bFvtcvJsS6k&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-12-10 23:33

> Stafetten er måske lidt svær, men prøv om I kan finde sange om julens og
> julemandens kæle-/øgenavne.

Her er Littgle Saint Nick som nok må siges at være et klælemand for
julemanden:
http://www.youtube.com/watch?v=aSynDh_K0EE

Et andet kælenavn er Kris Kringle
http://www.youtube.com/watch?v=9YRrjLU4CvU

Tom Lehrer nævner Kris Kringle i sin "julesang".
http://www.youtube.com/watch?v=DtZR3lJobjw

Jan

Fra : Max

Dato : 17-12-10 12:32

Hej Michel

> Michel (der hed Michael for et år siden, men tpg en navneændring)

Ja, og hedder stadigvæk det samme da det jo kommer fra samme navn.

Max

Fra : Michel Husted

Dato : 17-12-10 10:59

> Ja, og hedder stadigvæk det samme da det jo kommer fra samme navn.

Ja, lige bortset fra, at alle tror jeg er en pige. For Michel udtales
jo som Michelle, og det er et sjældent drengefornavn i Danmark.

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 17-12-10 20:21

HjMichel

> Ja, lige bortset fra, at alle tror jeg er en pige. For Michel udtales
> jo som Michelle, og det er et sjældent drengefornavn i Danmark.

Det er jo også et engle navn, så det kan bruges både til drenge og piger.

Max

Fra : Michel Husted

Dato : 17-12-10 11:20

Hej igen,

Det var godtnok en udfordrende stafet.

Jonny Hill : Ruf Teddybär Eins Vier - http://www.youtube.com/watch?v=CVILsrgFE-s
(Teddybjørn på dansk med Peter Belli)

Pokkers! Jeg hørte den, og nu græder jeg igen. Og det er ikke en joke,
men jeg er yderst følsom. :´-)

Og jeg ved godt, at de fleste hader den, men det gør jeg ikke.

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-12-10 20:16

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen

Pokkers! Jeg hørte den, og nu græder jeg igen.

Nej, asltså, ikke igen nu. Der bliver snart meldt stormflod over landet.

> Og det er ikke en joke, men jeg er yderst følsom. :´-)

Ja, deettttt.....

> Og jeg ved godt, at de fleste hader den,

Nå!, det har jeg nu ikke hørt noget om at de gør

men det gør jeg ikke.

Hvorfor skulle man dog også hade den?. Det er jo et flot stykke musik.

Men mens vi lige er igang med at græde lidt, så får du lige et par stykker
mere til at græde færdig af. Det er to stykker enormt flot musik, meget
sentimental-præget.

Det er sangen om Manuel. Den lyder så flot, at det er hinsides al
forståeligt:
http://www.youtube.com/watch?v=frkWKT3Lwx8&feature=related

Hvis man ikke bryder sig om den så lad os sige " Manuel farvel". Den er i
samme stil:
http://www.youtube.com/watch?v=2D6wSMoHo1I&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Kert Rats

Dato : 19-12-10 09:31

> [...]

vil meget gerne høre baggrunden for dit navn.

Og jeg gør mit bedste for at være opfindsom, når du sender stafetten

***************

Her er THE DUKES . De kommer fra Slagelse.
The Dukes bestod af Jørgen Emil Larsen, kælenavn Buller, på guitar og vokal,
Klaus Madsen på bas og guitar samt
Finn Hansen Trommer og Ole Jensen på rytmeguitar.

Kælenavnet er godt nok noget skjult, men det er da en herlig gang
pigtrådsmusik fra rockens barndom.

http://www.youtube.com/watch?v=MgsbcP-4a9E

Venligst

Kert Rats

PS: Jeg lader stafetten køre til og med mandag.

Fra : Kert Rats

Dato : 20-12-10 13:46

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Kert vinder med Monrad og Rislund.
> Det er "julehygge" jeg kan forstå, efter at ungerne er blevet store.
> Med venlig julehilsen

Stafetten går videre til Jan Kronsell for hans tre julemelodier.

Jeg beklager, at stafetten nok var en kende for svær.

Så, Jan, nu er det op til dig at sende strafetten videre. Og det kan være,
at du skal vælge et noget nemmere emne

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-12-10 17:09

> [...]
>
> Jeg beklager, at stafetten nok var en kende for svær.
>
> Så, Jan, nu er det op til dig at sende strafetten videre. Og det kan være,

Jeg prøver, senere i aften

Jan