Lidt flere jazzsangerinder.
Fra : Henning Jensen

Dato : 16-12-10 12:32

Lidt flere jazzsangerinder fra mine gamle Lp'er.

Sue Raney - "My Ideal" med Nelson Riddle's orkester.
Sikkert min fejl, men jeg har altid syntes, at Riddle var for meget
"sødsuppe". Og det uanset hvem af "de store" han akkompagnerede.
Men her synes jeg, at hans musikledsagelse er diskret og ok:

http://www.youtube.com/watch?v=e9SZyseEWTo

Pinky Winters og en klassiker, "Darn That Dream", ledsaget af en fin trio:

http://www.youtube.com/watch?v=esg5H3GA4Nw&feature=related

Carol Sloan med "Hush-A-Bye". En meget meget fin indspilning med Carol
Sloan næsten solo. En fantastisk sangerinde:

http://www.youtube.com/watch?v=pnDbJUogAXM

Bill Reed skriver om musik og teater i USA, men han er også producer for
det japanske pladeselskab SSJ-Records.
SSJ-Records har genudgivet nogle af disse gamle LP'er på CD. Her efter
nytår udkommer der CD'er med Sue Raney og Pinky Winters. Pladeselskabets
tidligere udgivelser er at finde på denne blog:

http://ssj-records.blogspot.com/

Henning.